Jump to content

01.11.11 Marseille (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Jeg fulgte spesielt med forsvarsfireren i går og er enig i at stopperne våre var gode. I motsetning til dere andre her så vil jeg vurdere Mertesacker til meget god og Vermaelen til god. Tyskeren spillte en prikkfri kamp og hadde flere avklaringer enn Vermaelen. Sjøl om Mertesacker har virket litt treig til nå så blir jeg mer og mer sikker på at han og Vermaelen er "the perfect match". Koscielny og Vermaelen blir veldig like og jeg tror de nevnte herrer utfyller hverandre bedre. Vent å se...

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så mye jeg vil si bortsett fra at Vermaelen og Mertesacker virket som et meget godt midtstopperpar i går. Dog var Vermaelen klart banens beste for Arsenal etter min mening.

 

Uenig. I går synes jeg song var flere hakk bedre enn banens nest beste.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Tilbake 3 hakk fra forrige kamp. Midtbanen klarte ikke " å bære kampen", Gervinho ble en lettvekter og Walcott var igjen typisk walcottisk.

Park en skuffelse.

Mertesacker spilt godt...i 2.omgang, i de første 45 var han derimot på skogstur flere ganger. (Han minner meget om vår populære, men akk så middelmådige, Willie Young.

At Santos er lett å like, jo jøss, men det forutsetter sterkt hjerte og gode nerver.

Link to comment
Share on other sites

 

Her synes jeg du er litt vel negativ, Sir. Med sjansene vi vaska fram i første synes jeg definitivt at vi var nærmest en seier kampen sett under ett.

Jeg er helt enig med deg at Arsenal var "nærmest" seieren ut fra sjanser og spill. Problemet er bare at sjanser ikke gir tre poeng, det er det kun mål (selvsagt flere enn motstander) som gir dette.

Innsatsen til gutta er jeg fornøyd med, det var bare det med presisjon som maglet en del (overalt på banen, egentlig).

Link to comment
Share on other sites

Veldig morsom 0-0 kamp. Begge lag hadde en kontringsiver som er sjelden å se. Både Ramsey og Valbuena hadde løpt over 9 km da de ble byttet etter hhv 66 og 74 minutter. Mange som løp mye. Jeg synes dette kanskje var Mertesackers beste kamp til nå. Vermaelen var solid. Jenkinson hadde et par stygge, upressede feilpasninger, men det er bra motor på gutten! Og vilje!

 

Jeg synes Santos er lett å like. I hver kamp er det endel å trekke, men han gjør samtidig så masse bra for laget at det er en fryd. I en-mot-en situasjoner er han uredd og ganske rå. Når han løper framover på banen ser han ut som en atlet, men han ser litt dvask ut når han løper hjemover. Artig figur og veldig god fotballspiller.

 

Song er helt rå i jobbinga og dekker store områder. Han er også knallsterk og gir oss et mentalt overtak på midten med sin litt arrogante "ikke-prøv-deg-på-meg" stil. Arteta jobber nesten like hardt og vinner masse baller for oss. I tillegg er han vår mest pasningssikre spiller som alltid har over 90% pasningssuksess. Iherdig defensivt og behersket offensivt.

 

Det er ikke ofte jeg gir skryt til Ramsey, men i går synes jeg han viste glimt av storhet. Synd han ikke setter en av sjansene sine. Skaper mye og er direkte og framoverrettet.

 

Park, Walcott og Gervinho har mange flotte iniativ og løper mye riktig, men presisjonen svikter litt for alle tre. I et slikt forrykende tempo er det ikke så mye å si på det.

 

Alt i alt en underholdende og ganske god kamp. Vi vinner shots-on-target 7-1. Banens beste må vel ha vært Mandanda? Synes han har vært knallgod mot oss i begge kampene. En av de bedre keeperne jeg har sett, tror jeg.

 

Flott sammendrag, Rasta!

 

Den sier alt - og jeg er helt enig.

 

Mandanda ja... En keepe rjeg ikke hadde viet mye oppmerksomhet før vi spilte mot ham i år - jeg har sett litt på ham i ettertid, og han spiller knallbra hver kamp. Han er uredd i feltet og har en enorm rekkevidde.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...