Jump to content

Emirates Stadium


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 588
  • Created
  • Last Reply
Ja, det kommer til å bli veldig stort med 60000 syngende fans. Kan nesten ikke vente.. ;)

22359[/snapback]

 

Tviler på det skjer.

22360[/snapback]

 

Men sjansen for at man vil få mer liv enn på Highbury er jo absolutt tilstede. Med flere seter, øker sjansen for flere ekte fans på tribunen, og ikke bare turister.

Link to comment
Share on other sites

Men sjansen for at man vil få mer liv enn på Highbury er jo absolutt tilstede. Med flere seter, øker sjansen for flere ekte fans på tribunen, og ikke bare turister.

22376[/snapback]

Og omvendt :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kommer til å bli veldig stort med 60000 syngende fans. Kan nesten ikke vente.. :rolleyes:

22359[/snapback]

 

Tviler på det skjer.

22360[/snapback]

 

Men sjansen for at man vil få mer liv enn på Highbury er jo absolutt tilstede. Med flere seter, øker sjansen for flere ekte fans på tribunen, og ikke bare turister.

22376[/snapback]

 

Bare turister, Kim? Når skjedde det????

Link to comment
Share on other sites

Han mener vel at han håper at andelen turister ikke øker som en følge av økt kapasitet (de er tross alt et kjøpekraftig segment og billettene blir dyre, det vet vi) - ikke at hele Highbury består av turister i dag.

 

Artikler som dette er uansett til ettertanke. Det må gå an å finne en gylden middelvei.

Link to comment
Share on other sites

Han mener vel at han håper at andelen turister ikke øker som en følge av økt kapasitet (de er tross alt et kjøpekraftig segment og billettene blir dyre, det vet vi) - ikke at hele Highbury består av turister i dag.

 

Artikler som dette er uansett til ettertanke. Det må gå an å finne en gylden middelvei.

22393[/snapback]

 

Utvilsomt. Forøvrig; "sparket" til Kim går på det gramatikalske, eller hvis han virkelig mener at det for mye turister så bør det komme i et svar fra ham, ikke fra deg. Enig?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kommer til å bli veldig stort med 60000 syngende fans. Kan nesten ikke vente.. ;)

22359[/snapback]

 

Tviler på det skjer.

22360[/snapback]

 

Men sjansen for at man vil få mer liv enn på Highbury er jo absolutt tilstede. Med flere seter, øker sjansen for flere ekte fans på tribunen, og ikke bare turister.

22376[/snapback]

 

Bare turister, Kim? Når skjedde det????

22392[/snapback]

 

Ble litt feil der ja :rolleyes:

 

Det jeg mente var at med et større stadion, så vil forhåpentligvis flere ekte fans få muligheten til å skaffe seg billetter, uten å måtte ty til jævla svartebørshaier. Forhåpentligvis vil også prisene på svartebørsbilletter lavere, slik at ekte fans også har råd til å kjøpe disse billettene, og på denne måten få økt andelen ekte fans.

 

Det er jo ingen tvil om at en stor andel turister, ødelegger en del av stemningen på Highbury.

Link to comment
Share on other sites

Artikler som dette er uansett til ettertanke. Det må gå an å finne en gylden middelvei.

22393[/snapback]

 

Dette er absolutt ikke bra. Klubben bør vite at uten fansen, så overlever ikke klubben. Det er selvfølgelig ingen problem å fylle stadion når laget gjør det så bra som de gjør det nå. Men hva skjer når nedturen kommer? Da vil klubben angre på at de har behandlet lojale fanse på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

Artikler som dette er uansett til ettertanke. Det må gå an å finne en gylden middelvei.

22393[/snapback]

 

Dette er absolutt ikke bra. Klubben bør vite at uten fansen, så overlever ikke klubben. Det er selvfølgelig ingen problem å fylle stadion når laget gjør det så bra som de gjør det nå. Men hva skjer når nedturen kommer? Da vil klubben angre på at de har behandlet lojale fanse på denne måten.

22399[/snapback]

 

Dette har jeg hevdet lenge, og spesielt når jeg mener at man kunne bygget Highbury ut med en kapasitet på 52-55000.

 

Men hokke som; nå kommer Ashburton Grove, og det har til og med jeg innfunnet meg med. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Artikler som dette er uansett til ettertanke. Det må gå an å finne en gylden middelvei.

22393[/snapback]

 

Dette er absolutt ikke bra. Klubben bør vite at uten fansen, så overlever ikke klubben. Det er selvfølgelig ingen problem å fylle stadion når laget gjør det så bra som de gjør det nå. Men hva skjer når nedturen kommer? Da vil klubben angre på at de har behandlet lojale fanse på denne måten.

22399[/snapback]

 

Dette har jeg hevdet lenge, og spesielt når jeg mener at man kunne bygget Highbury ut med en kapasitet på 52-55000.

 

Men hokke som; nå kommer Ashburton Grove, og det har til og med jeg innfunnet meg med. :rolleyes:

22402[/snapback]

 

Jeg reagerer ikke på selve stadionbyggingen. Selvfølgelig hadde det vært morsomt hvis man kunne bygget ut Highbury, men faktum er at dette ikke la seg gjøre. I tillegg er det alt for mange plasser på Highbury som gir "restricted view". Emirates Stadium kommer til å bli Englands flotteste klubbstadion, det er det ingen tvil om.

 

Det jeg reagerer på, er rett og slett behandlingen av fansen. Uavhengig om det er en ny stadion, eller om det hadde vært et utvidet Highbury, så fortjener fansen en bedre behandling av klubben enn det artikkelen gir uttrykk for. For meg er det rett og slett skuffende å høre om slikt. Det hadde jeg faktisk ikke trodd om Arsenal

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Første kamp på Emirates?

 

Det kan fort bli Arsenal mot Barnet.

 

Dette fordi den må spilles foran et redusert publikum på vel 20.000 slik at sikkerhetrutinene kan testes. Deretter skal antallet økes med 20.000 til i neste kamp og ytterligere 20.000.

 

Det spørs om det blir noen Amsterdam Tournament for Arsenal neste sommer - men kanskje en slags miniturnering på Ashburton Grove av noe slag?

Link to comment
Share on other sites

Det spørs om det blir noen Amsterdam Tournament for Arsenal neste sommer - men kanskje en slags miniturnering på Ashburton Grove av noe slag?

27039[/snapback]

 

Det spørs nok om det ikke blir uvanlig mange hjemmekamper i pre-season neste år ja

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Åååå, hvor mye jeg gleder meg til sommeren nå! ;) . SKAL besøke Emirates Stadium og dra på kamp der mange ganger i løpet av livet mitt ;) .

 

Når Arsenal flytter fra Highbury og åpner Emirates, har Chelsea en av de desidert minste stadionene i Premier League ;) . Og jeg har ikke hørt at de har planer om å bygge et nytt stadion heller...

32032[/snapback]

 

De trenger det jo ikke. Hva skal de med inntekter? ;)

 

Moro å se på de siste bildene på arsenal.com fra vårt nye stadion...er skjedd mye siden jeg var der for nøyaktig ett år siden og sto og glante inn gjennom gjerdene!

Link to comment
Share on other sites

For dem som måtte være interressert - her er den videre fremdriftsplanen for Emirates frem til åpning til sommeren.

 

What’s left to do at Emirates Stadium?

 

Most of the large structural work has been completed, but the final stages of development are probably the most exciting aesthetically as the stadium turns from a giant concrete mass to a state-of-the-art venue ready for players and supporters to enjoy. The ‘lead-up’ games will start to take place at the end of July but in the interim period the following will be taking place:

 

January

Work starts on the drainage and under-soil heating for the playing surface.

 

February

Installation of the major internal fittings at the stadium commences, including the seats.

 

March

Pitch seeding starts. Roof is completed.

 

April

Pitch seeding complete. Installation of turnstiles completed.

 

May

Installation of all 1,003 toilets completed.

 

June

All CCTV cameras (100+) positioned and tested.

 

July

1,000m2 Megastore completed. Refreshment kiosks and restaurants completed and ready to serve 100,000 orders per match.

Link to comment
Share on other sites

For dem som måtte være interressert - her er den videre fremdriftsplanen for Emirates frem til åpning til sommeren.

 

What’s left to do at Emirates Stadium?

 

Most of the large structural work has been completed, but the final stages of development are probably the most exciting aesthetically as the stadium turns from a giant concrete mass to a state-of-the-art venue ready for players and supporters to enjoy. The ‘lead-up’ games will start to take place at the end of July but in the interim period the  following will be taking place:

 

January

Work starts on the drainage and under-soil heating for the playing surface.

 

February

Installation of the major internal fittings at the stadium commences, including the seats.

 

March

Pitch seeding starts. Roof is completed.

 

April

Pitch seeding complete. Installation of turnstiles completed.

 

May

Installation of all 1,003 toilets completed.

 

June

All CCTV cameras (100+) positioned and tested.

 

July

1,000m2 Megastore completed. Refreshment kiosks and restaurants completed and ready to serve 100,000 orders per match.

33426[/snapback]

 

1003 toaletter! Høres sinnsykt ut, men med 60' innenfor er det vel akkurat passe? He-he..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Var så heldig å komme inn på Emirates da jeg var nede for å se Arsenal-Bolton. Det blir et sinnsykt annlegg. Banen blir ikke mer enn 5 meter lengre og 2 meter breiere om jeg ikke tar helt feil. Og noe av det beste med stadion er at selv om det er stor kapasitet og et stort bygg er det fortsatt ganske intimt. Det har blitt fokusert mye på at man skal ha god utsikt fra alle plasser.

Link to comment
Share on other sites

Var så heldig å komme inn på Emirates da jeg var nede for å se Arsenal-Bolton. Det blir et sinnsykt annlegg. Banen blir ikke mer enn 5 meter lengre og 2 meter breiere om jeg ikke tar helt feil. Og noe av det beste med stadion er at selv om det er stor kapasitet og et stort bygg er det fortsatt ganske intimt. Det har blitt fokusert mye på at man skal ha god utsikt fra alle plasser.

 

Høres betryggende ut at det fortsatt blir en intim hjemmebane Arsenal skal ha.

 

Ellers blir selve gressmatten 8 meter lenger og 6 meter bredere iflg Arsenals - Emirates sider

 

Size of the grass area will be 113m by 76m. Compared to 105m by 70m at Highbury
Link to comment
Share on other sites

Var så heldig å komme inn på Emirates da jeg var nede for å se Arsenal-Bolton. Det blir et sinnsykt annlegg. Banen blir ikke mer enn 5 meter lengre og 2 meter breiere om jeg ikke tar helt feil. Og noe av det beste med stadion er at selv om det er stor kapasitet og et stort bygg er det fortsatt ganske intimt. Det har blitt fokusert mye på at man skal ha god utsikt fra alle plasser.

 

 

For min del må eg sei at eg likar dårleg at Arsenal's nye stadionanlegg er "sinnsykt". Er du sikker på at du ikkje gjekk i feil retning, og havna på White Hart Lane eller Stamford Bridge i staden? :)

Link to comment
Share on other sites

Var så heldig å komme inn på Emirates da jeg var nede for å se Arsenal-Bolton. Det blir et sinnsykt annlegg. Banen blir ikke mer enn 5 meter lengre og 2 meter breiere om jeg ikke tar helt feil. Og noe av det beste med stadion er at selv om det er stor kapasitet og et stort bygg er det fortsatt ganske intimt. Det har blitt fokusert mye på at man skal ha god utsikt fra alle plasser.

Du var heldig som kom inn der!

 

Måtte nøye meg med et usselt bilde 100 meter fra Emirates. Men stort blir det! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...