Jump to content

Emirates Stadium


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 588
  • Created
  • Last Reply

Når eg var på omvisning på Highbury, meinar eg at vi fekk ein dato. 27.juli eller noko slikt. Skal ikkje banne på noko, men det var i juli ein gong i alle fall.

 

Andre som var med, som hugsar? Kasserar?

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Da ser det likevel ut til at det blir Champions Leaguekamper på Stadium of The Emirates. Nå tror jeg likehen vi vinner hele CL-skitten, og ikke trenger å bekymre oss om denne 4. plassen i PL. B) Eller takker vi ja til begge deler? :)

 

Slapp av og ro ned, 4 knallvanskelige kamper før vi evt kan hevepokalen over hode, men jeg har også stor tro, går vi til finalen blir det tur til Paris :D

 

4.plassen blir ikke enkel, men tipper vi klarer det til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Nice. Liker den raude "løpebana" rundt grasmatta, slik som det er på Highbury.

Kjempebilder av gromstadionen vår, det er til å få kuldegysninger av når vi sammenligner med gamle Highbury, endelig følger jeg meg ikke underlegen i forhold til Manchester Udt. og Old Trafford selv om den skal bygges ut til sommeren. Chelseas Brua kan heller ikke måle seg med vårt Stadium of Emirates.

Hørte klubben skal selge ut jorda på gamelbanen til samlere, og jeg er veldig interessert i å få tak i et par kilo til terassekassene våre. Noen som har hørt kiloprisen på denne jorda ?

Link to comment
Share on other sites

Håper de klarer å få til en kameravinkel i nærheten av den som er på highbury. Ikke noe er som å se tv-produksjoner fra THOF. Kan ikke fordra ''tower'' kameraene de opererer med på noen stadioner.

 

Dei får nok til ein slik kameravinkel - det skulle berre mangle med 41 kameraposisjonar. Men at du får sjå veldig mykje akkurat frå den vinkelen tviler eg sterkt på. TV prioriterer oversikt, og då må ein opp i lufta.

Link to comment
Share on other sites

Kjempebilder av gromstadionen vår, det er til å få kuldegysninger av når vi sammenligner med gamle Highbury, endelig følger jeg meg ikke underlegen i forhold til Manchester Udt. og Old Trafford selv om den skal bygges ut til sommeren. Chelseas Brua kan heller ikke måle seg med vårt Stadium of Emirates.

Hørte klubben skal selge ut jorda på gamelbanen til samlere, og jeg er veldig interessert i å få tak i et par kilo til terassekassene våre. Noen som har hørt kiloprisen på denne jorda ?

 

Ja, ja, sier nå bare jeg. For egen regning må jeg si at jeg har ALDRI følt meg underlegen, OVERFOR NOEN, når det gjelder Highbury kontra andre baner. ALDRI! Det er defintivivt VI som har vært de overlegne. Highbury har utvilsomt fremstått som det ypperste av britisk stadionkultur/arkitektur/stemningsbærer. På absolutt alle måter. Highbury har nærmest gjennom alle år vært et banebrytende anlegg. En kulturhistorisk britisk perle.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du stiller kurseren på denne web-siden: http://www.liverpoolpictorial.co.uk/emirates3/ og dobbelklikker (klikker to ganger etter hverandre) med pekefingeren (venstre musetast) så ser du bilder av The Emirates Stadium, og du må vel innrømme at dette har helt andre dimensjoner rent arkitektonisk og eksteriørmessige (som du så pent kaller det) enn hva gamle Highbury har. Bare prøv å klikke flere ganger dersomk du ikke kommer inn på nevnte web-side. Som jeg har sagt før, hadde jeg vært født i 1956 i stedet for 1989, ja, så hadde jeg også vært stolt over stadionet for tretti år siden. På denne tiden hadde Arsenal hverken evner eller ambisjoner til å kjempe mot de største lagene i Europa, og da klarte vi oss fint med den begrensede tilskuerkapasiteten Highbury har. Nå for tiden snakker vi et helt annet språk på Highbury, vi er et topplag i Europa og sammenlignet med de andre store f.eks. Manch. Utd. så må vel selv du inrømme at størrelsen på Old Trafford er ganske så forskjellig enn Highburys. Vi var rett og slett nødt til å bygge nytt og pragende for å være med på leken med de store gutta og ingen kan vel med hånden på hjertet ønske oss tilbake til 1976.

Link to comment
Share on other sites

NEI! Svaret gjelder innledningsspørsmålet ditt. Og størrelsen har ikke en jævla dritt å gjøre med det rent arkitektoniske. Man trenger faktisk talt ikke være rakettforsker for å innse det.

 

Og bare som en lite generell historisk belæring; for nærmere 37 år siden vant vi en av Europa cupene.

Link to comment
Share on other sites

 

Det var trangt å komme både inn og ut av tribunene, dassene var små og trange og souvernirsjappa var så knøttliten og trang at man måtte ut for å kunne snu seg rundt. Fasilitetene blir nok adskilleg bedre på det nye Emiratstadionet, og jeg har allerede begynt å sette av 500 kr pr. mnd. til å kunne dra over til neste sesong. Gleder meg enormt til en ny og mere moderne stadion :)

 

Drar du på stadion for å drite eller for å sjå fotball? For Anal-fans skal Highbury vere legendarisk og flyttinga skal vere fylt med vemod og sorg, samt stoltheit over det nye stadionet. Det er iallfall slik eg ville følt det om vi måtte flytte frå the Lane. Det håpar eg ikkje skjer, men om det skulle skje, måtte det nye stadionet bli så nærme som araberarenaen er frå the Library :D

 

Over 900 WCs will be at the new stadium, together with 370 metres of urinals and 113 Disabled toilets. :D

Link to comment
Share on other sites

Highbury begynte å bli gammel. Har bare vært der en gang, men var ganske skuffet over hvordan stadion så ut "live." Når arenaen var fullstappet var det selvsagt noe annet, men da vi hadde omvisning må jeg si at jeg synes Highbury var litt stusselig. Highbury kan godt ha vært banebrytende, men per i dag er ikke Highbury "verdig" en klubb som Arsenal(som ønsker å bli stølrst i Europa). Mye god historie å se tilbake på, men jeg er takknemlig for at vi ser fremover, og dermed kom frem til at ny stadion måtte bygges.

 

Blir en opplevelse å møte den nye stadion. Og det er det ikke når du møter Highbury i dag.

Link to comment
Share on other sites

NEI! Svaret gjelder innledningsspørsmålet ditt. Og størrelsen har ikke en jævla dritt å gjøre med det rent arkitektoniske. Man trenger faktisk talt ikke være rakettforsker for å innse det.

 

Og bare som en lite generell historisk belæring; for nærmere 37 år siden vant vi en av Europa cupene.

Vet du om vi klarte helt å fylle Highbury til den kampen for 37 år siden ? :)

Da ville jeg ha vært stolt av Highbury altså. Men ikke idag. Sorry mate altså :D

Link to comment
Share on other sites

Det var 51992 tilskuere på den kampen.

 

At du ikke er stolt av en av de aller mest myteomspunne klubbarenaene i England, en arkitektonisk perle, får være ditt problem.

Highbury kan være så mye arkitektonisk perle den vil for min den. Man så lenge den ikke lengre er formålstjenlig for klubben, er det like greitt den avgår en stille myteomsunnet død. :)

Link to comment
Share on other sites

Blir en opplevelse å møte den nye stadion. Og det er det ikke når du møter Highbury i dag.

Morsomt. Var der første gong for nokre veker sidan, og hadde akkurat den motsette kjensla. Det var rett og slett fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Blir en opplevelse å møte den nye stadion. Og det er det ikke når du møter Highbury i dag.

Morsomt. Var der første gong for nokre veker sidan, og hadde akkurat den motsette kjensla. Det var rett og slett fantastisk.

 

heldige dokke som har fått muligheita til å oppleve herlegheita THOF

Link to comment
Share on other sites

Det var 51992 tilskuere på den kampen.

 

At du ikke er stolt av en av de aller mest myteomspunne klubbarenaene i England, en arkitektonisk perle, får være ditt problem.

Highbury kan være så mye arkitektonisk perle den vil for min den. Man så lenge den ikke lengre er formålstjenlig for klubben, er det like greitt den avgår en stille myteomsunnet død. :)

 

Helt tydelig å se at du kommer i fra en genrasjon som ikke har opplevd engelsk fotball enn i fra noe annet enn Canal+. Engelsk fotball handler om så mye mer. Å "hedre" Highbury betyr ikke at du skjønner at vi må ha en ny stadion for å henge med i tiden. Har du fulgt med arsenal en stund blir dette nesten det samme som å flytte ut av barndomshjemmet som har fulgt familien i genrasjoner.. :D Det var en kjempe opplevelse å komme på stadion som en så på NRK på midten av åttitallet,men da var jo ikke du født så det er ikke så vanskelig å forstå at du har et annet forhold til vår hjemmebane

 

Har ikke vært på så veldig mange stadioner,men opplevelsene av Wembely og Highbury ligger milevis foran stadioner som f.eks Stamford Bridge.

Link to comment
Share on other sites

Blir en opplevelse å møte den nye stadion. Og det er det ikke når du møter Highbury i dag.

Morsomt. Var der første gong for nokre veker sidan, og hadde akkurat den motsette kjensla. Det var rett og slett fantastisk.

 

Jeg debuterte der nøyaktig 4 dager før deg, altså Real kampen. Hadde akkurat den samme følelsen som deg; det var magisk. Jeg kjente at det kribla i magen da jeg gikk ut av Arsenal station. Jeg er født i 1990, men er f*** meg stolt av Highbury selv om jeg ikke er født i f.eks 1940. Fantastisk stadion. Med en strålende stemning, The library følte jeg var et feil navn, men nå er det strålende stemning under sånne enorme oppgjør. Det var intimt og vakkert, rett og slett. Art deco arkitekturen er jo nydelig.

Men, klubben må komme seg videre og det resulterer i ny stadion og jeg gleder meg voldsomt til den står ferdig, men jeg gruer meg til 7 mai. Så på Arsenal.com i stad at det sto "Maximum of five games left". Da fikk jeg en klump i halsen da jeg tenkte på det. Jeg er ikke forberedt på at det faktisk er kun en drøy måned igjen. Hvordan det går etter Wigan kampen får jeg se da.

Som sagt, så må vi ha ny stadion får å henge med sportslig og økonomisk

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...