Jump to content

Emirates Stadium


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 588
  • Created
  • Last Reply

Tja.. litt bua tribuner er vel vanlig på dei fleste nye stadionbygg, og er ikkje noko nytt fenomen. Bortsett i frå det ser eg ikkje så mange likskaper, dei er ikkje ein gong bua likt.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo ikke til å komme bort i fra at det er samme arkitektfirma bak begge de to stadionanleggene, HOK S+V+E, så den samme malen er til en viss grad brukt for begge anleggene. Selve designet innvendig bærer preg av nettopp dette. Ashburton Grove blir bare en liten tanke mindre.

 

Mens La Luz tar 65,000 og har 156 executive boxes, tar AG 60,000 og har 150 executive boxes.

 

Sett utvendig fra blir de derimot ikke spesielt like. Her vil jeg påstå AG blir et mye penere stadionanlegg, ikke minst takket være glassfasaden som vil gjøre utsikten fra restaurantene ganske unik.

Link to comment
Share on other sites

Er mektig imponert over fremdriftene på Emirates Stadium.

 

Ellers gjør vel klubben lurt i å bygge inn leiligheter og andre lokaler i den nye stadionet. På den måten sikrer man seg faste inntekter.

 

Synes for øvrig at det er betryggende at Highbury bare ligger et steinkast unna! I fremtiden ligger det an til to store opplevelser i området!

Link to comment
Share on other sites

Men uansett; noe nytt Highbury blir det aldri.

12109[/snapback]

 

Det er det vel ingen som sier heller Chaz.

 

Highbury er et unikt stadion, og Emirates Stadium blir unikt på sin måte. De fleste er enige om at det er tris å forlate Highbury, men den fordelen et nytt stadion gir oss, er verdt flyttingen. Flere fans får muligheten til å oppleve laget, samt at klubben vil tjene mere penger.

Link to comment
Share on other sites

Den forbaskede Wenger som aldri blir fornøyd.

Han er skyld i flyttinga, han kvitter seg med sjela....

 

Først fyller han den mest engelske av alle klubber med utlendinger, og så flytter han "butikken".

 

Kun penger, økonomi og finanser.

 

Hvor er alle helter hen?

 

Skru klokka tilbake!

 

Jeg vil han flere Kelly, Storey, Radford, Rice....Jeg vil ha Bertie Mee!

 

Mangler bare at klubben skifter navn!!!!

Da er det vel Wenger FC............

12123[/snapback]

Skjønner ikke hva du har imot Wenger, Henry, Viera og alle de andre franskmennene i Arsenal?

selv om Highbury er den beste stadion til Arsenal+ at den er proppfull av minner, så må vi fornye.

Alle kommer til å savne Highbury men alle kommer til og like Emirates også.

Emirates kan ikke nærme seg stemningen, og følelsen det er å være på Highbury, men det er allikevel på tide og bytte til ny stadion.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at vi trengte denne stadionen!

Jeg er blitt lei av å høre på alle Manshit supporterne som går rundt å gnåler på hvor mange tilskuere de får plass til mer enn oss...! :) :)

 

Men det er en kjempe stadion! B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare spørre igjen..hvis noen vet det.

 

Sikkert bare en uviktig filleting fra min side, men vet noen om tribunene i svingene kommer til å stå langt unna målene?? :lol:

Synes det blir vel lite "intimt" når det er 8-10 meter med gress bak målene før fremste tribunerekke.

Sannsynligvis vil tilskuerne komme til å sitte høyere, men nærmere banen vites ikke.

 

Ser man på City of Manchester stadium sitter tilskuerne ganske langt ifra målene.

http://www.manchester2002-uk.com/sports/footballers6.html

 

Har ikke vært på Highbury selv enda, men man kan se at sitter fansen veldig nærme dødlinja, og jeg tror det skaper bedre "trøkk" og "connection" med spillerne hvis noen skjønner hva jeg mener..hehe.

 

Gleder meg veldig til vi får ny stadion, men likevel er det viktig med sånne detaljer altså! :lol:

 

Og jeg må bare til London neste sesong! Ser fram til det!

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig så var ikke highbury "bra" for Arsenal..

For å nå verdens toppen og vinne cl må arsenal ha en forbedret stadion..

Arsenal har gjort et klokt valg ved å utbygge en ny stadion!

12520[/snapback]

 

Highbury, ikke "bra" for Arsenal? Herregud! I beste fall et historieløst utsagn!

 

Highbury - The best of places, at the best of times, with the best of people!

Link to comment
Share on other sites

Highbury er og blir Arsenal's hjem. Personlig synes jeg det er fryktelig trist at flytting var eneste reele alternativ.

 

Nye stadioner synes jeg ofte blir veldig like og kjedelige designmessige. Noe av det tristeste jeg ser er stadioner alle St. Mary's, riverside osv. Synes heller ikke Man Citys's nye er spesielt spennende. Alt er helt likt, og bygd billig.

 

Synes de gode gamle engelske stadionene med 4 forskjellige stand's har mye mere sjarm. Emirates kommer garantert til å bli flott, men designessig er jeg ikke 100% overbevist om at det blir verdens flotteste stadion utifra mine kriterier. Jeg vet at de har tenkt på intimitet på Emirates, men får man en smultring form på stadion vil avstanden fra svingene uansett bli mye lengre til banen enn ved enn rektangulær stadion.

 

Synes Tyskerne har mye bra stadioner, og til tross for at Old Trafford ser ut som ett skrapværk så har jeg sansen for at de har beholdt en rektangulær fasong.

Link to comment
Share on other sites

Gunners on a winner

 

Lang artikkel om Emirates Stadium.

 

..om tidsplanen videre:

The concrete shell of the doughnut-shaped building is almost complete and work will start later this year bolting 60,000 bright red seats to the stands. It now requires very little imagination to see the stadium as it will be when it is full of cheering fans.

 

Construction of the pitch itself starts at the end of the year. Systems are being made to deliver the right amount of air and water to the grass. The club is proud that the pitch will be grown from seed in situ early next year.

 

 

..om når alt skal stå klart:

"In fact, we are about six weeks ahead of schedule," says Grant McGregor, the commercial director of the family-owned builder. "We are expecting the first football match to be played here in July next year and we are on track for that."

 

The first match will be played to just 20,000 spectators. Crowd sizes will be raised for subsequent games, until the new stadium is certified safe for its full capacity. The plan is to host the first Premiership match in the second week of August 2006.

 

 

...om lønnsomheten:

Arsenal earned £33.8m from match day takings last year, around £790 per seat. It estimates that figure will grow to £80m at Ashburton Grove, or more than £1,300 per seat.

 

However, it promises that prices of ordinary tickets will not rise. It forecasts much of the extra income will come from a combination of premium seat sales and selling food and drink.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...