Jump to content

Emirates Stadium


Sindre

Recommended Posts

Sesongkortene gjelder for 26 kamper, så vidt jeg husker. Med andre ord 19 seriekamper + 7 cupkamper.

 

 

7 cupkamper dekker vel ikke alle cupkampene som KAN spiller på Highbury en sesong. Da blir vel gjerne ligacupkampene bort prioriterte. Før Wigan kampen var det spilt 6 cupkamper etter mine beregninger på Highbury. Da er det vel store sjanser for at noen dropper Wigan kampen i håp om at det kan bli flere runder i CL....? Og siden kampen vises på TV er vel faren for at folk ser den på TV større enn at de uten sesongkort kjøper billett.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 588
  • Created
  • Last Reply

Ja, helt enig. Ikke for å starte noen norsk klubbdebatt men for eksempel å se Røkkeløkka som er en utrolig fin stadion kun besøkt av 5000-6000 tilskuere når den vel tar 12 000-13 000.

 

Molde har vel en kapasitet på ca 11 200. Når det var ståtribuner bak målene så var det vel plass til en 13 400 tilskuere. Men er enig i at det er trist å se så mange tomme seter pr kamp, mens så er jo ikke moldensere så mange, og dessuten litt sære når det kommer til fotball :P

 

Litt offtopic dette, men for å holde oss til saken så må man bare vente å se om hvorvidt Arsenal klarer å fylle Emirates eller ikke. Hvis de unge spillerne fortsetter den fine utviklingen, så har jeg tro på at laget kan både kjempe i toppen av PL og spille flott fotball, noe som tross alt appellerer vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Då eg var ved Highbury var eg kvalm då eg gjekk gjennom tunnellen frå tubestasjonen (pga. veggdekoren), og fraus og kjente stank ved sjølve stadion. Ei retteleg ufyseleg oppleving, rett og slett. Eit stadion som framkallar slike kjensler hjå motstandaren kan då ikkje vere all bad? :P

 

Nokon som har bilete av korleis Highbury såg ut før dei nye tribunene vart bygde? Som stadionentusiast hadde det vore interessant å sjå.

Link to comment
Share on other sites

Her vil du se 3 bilder hvordan Highbury har utviklet seg opp gjennom årene:

 

http://www.stadiumguide.com/highburyold.htm

 

Øverste bilde er fra perioden frem til 1932. Bilde nummer to er enten fra midten av -30 tallet, North Bank taket ble nemlig bygget i 1936, eller fra perioden 1945 - 1956. Highbury ble nemlig bombet, og North Bank taket ødelagt, dette ble ikke gjenoppført før i 1956. Det siste bildet er etter all sansynlighet fra etter 1969. Bildet er litt dårlig, men på meg virker det som om det er seter i Lower Tier på East Stand. Highbury var slik frem til 1989, da VIP boksene ble bygget over The Clock End. På begge de to nederste bildene kam man se konturene av den berømte klokken helt bakerst og midt på The Clock End.

Link to comment
Share on other sites

Kjempebilder av kjempestadionet Emirates, en arkitektonisk perle gjenoppstår i London, dog ikke ennå så myteomspunnet som gammelbana. De som fortsatt vil ha spill på Highbury er i mine øyne femtekolonister og som innerst inne ønsker at Arsenal, alle kjempers fotballklubb, skal rykke ned. Ser at salget av grasmatta på gammelbana er lagt ut for salg fra 2. april, prisen er bare £25 for hver kvadratfot, og Bastin, Drake, Wright, James, Henry, Adams, McLintock, Vieira samt Charlie George vil stå for torvkuttingen og pakkingen fra 26. juni, mens Dennis Bergkamp skal plante flagg i hvert torvstykke. Kunne godt tenkt meg torva fra det ene straffemerket, men her skal det være auksjon så da holder det dog ikke med noen lusne pund. Nei, tenk dette var morsomt. Noen som skal over 26. juni og hente varene, så er jeg interessert i å få vite det. Tror ikke bildene fra innlegget ovenfor er helt up-too-date, for installasjonen av setene (ny design, alle setene er polstret med kalveskinn fra Ukraina (ingen kuer derfra går i innhegninger av piggtråd, og derfor er skinnene garantert riftfrie) for økt komfort for tilskuerne). Noen offisiell åpningsdato er vel ikke fastsatt ennå uten at det blir en gang i august. Nå gleder vi oss alle til å besøke PLs nest største stadion og Londons tredje største, og så glemmer vi traurige Highbury en gang for alle. :P

 

Kjempebilder av kjempestadionet Emirates, en arkitektonisk perle gjenoppstår i London, dog ikke ennå så myteomspunnet som gammelbana. De som fortsatt vil ha spill på Highbury er i mine øyne femtekolonister og som innerst inne ønsker at Arsenal, alle kjempers fotballklubb, skal rykke ned. Ser at salget av grasmatta på gammelbana er lagt ut for salg fra 2. april, prisen er bare £25 for hver kvadratfot, og Bastin, Drake, Wright, James, Henry, Adams, McLintock, Vieira samt Charlie George vil stå for torvkuttingen og pakkingen fra 26. juni, mens Dennis Bergkamp skal plante flagg i hvert torvstykke. Kunne godt tenkt meg torva fra det ene straffemerket, men her skal det være auksjon så da holder det dog ikke med noen lusne pund. Nei, tenk dette var morsomt. Noen som skal over 26. juni og hente varene, så er jeg interessert i å få vite det. Tror ikke bildene fra innlegget ovenfor er helt up-too-date, for installasjonen av setene (ny design, alle setene er polstret med kalveskinn fra Ukraina (ingen kuer derfra går i innhegninger av piggtråd, og derfor er skinnene garantert riftfrie) for økt komfort for tilskuerne). Noen offisiell åpningsdato er vel ikke fastsatt ennå uten at det blir en gang i august. Nå gleder vi oss alle til å besøke PLs nest største stadion og Londons tredje største, og så glemmer vi traurige Highbury en gang for alle. ;)

Skulle bare si at alle setene er ment ferdigplanlagt ultimo april, derfor er nok ikke de siste bildene fra kjempestadionet helt ferske.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får vel fremstå som en femtekolonist, jeg da! :P Og så får jeg leve på minnene om traurige Highbury. Tydeligvis en "møkkaarena" for enkelte. Myter, historie, heder og ære er i grunnen noe helvettes dritt!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg får vel fremstå som en femtekolonist, jeg da! :P Og så får jeg leve på minnene om traurige Highbury. Tydeligvis en "møkkaarena" for enkelte. Myter, historie, heder og ære er i grunnen noe helvettes dritt!!!!

 

Det er utrolig hva enkelte får seg til å skrive.. Det er jo klart at fremtiden ligger på den nye banen, og den kommer til å bli fantastisk. Men å gå derfra til å se på Highbury som en dårlig fotballarena er jo meningsløst, totalt historieløst og vitner om liten evne til å se ting i perspektiv. Tenk hva Highbury har betydd for så mange mennesker i over 90 år? Tenk hvor langt forut for sin tid East og West Stand var da de ble bygget på 1930-tallet? Tribuneseksjoner som faktisk fortsatt gjør nytten helt på høyde med det meste annet av tribuner på øyriket - 70 år senere. Tenk hvor fantastisk arkitektur og stil - det oser klasse - Highbury har? Ingen tilfeldighet at East stand er den eneste fredede delen av en engelsk fotballbane. Tenk hvor fantastisk gressmatte Highbury har hatt de siste 15-20 årene? Og viktigst av alt; tenk alle de store fotballøyeblikkene som har foregått innenfor Higburys murer i over 90 år? Selv om de fleste av oss nostalgikere også innser at fremtiden er på den nye banen, så er det jo klart at avskjeden med Highbury er fylt med utrolig stort vemod. Å skrive nedsettende om Highbury er ikke bare historeløst, det er også respektløst overfor alle de medfans som har et sterkt forhold til denne banen, og ikke minst overfor sin egen klubb. Derfor er slike skriverier egentlig helt ubegripelige...

Link to comment
Share on other sites

Ser at salget av grasmatta på gammelbana er lagt ut for salg fra 2. april, prisen er bare £25 for hver kvadratfot, og Bastin, Drake, Wright, James, Henry, Adams, McLintock, Vieira samt Charlie George vil stå for torvkuttingen og pakkingen fra 26. juni, mens Dennis Bergkamp skal plante flagg i hvert torvstykke.

 

Her må det da være noe feil, Bastin og Drake er da gått bort...

 

Ellers må jeg si meg enig i at det at noen snakker eller skriver nedsettende om Highbury er respektløst og gjør meg vondt.

 

Innser at hvis Arsenal som klubb skal henge med i fremtiden så må vi har økt tilskuerkapasitet. Hadde selvsagt sett at dette ble på Highbury, men nå har Arsenal forhåpentligvis tatt en avgjørelse som er til det beste for klubben i fremtiden og vi flytter.

Link to comment
Share on other sites

Dævven for noen bilder, og for en arkitektonisk perle, kan overhodet ikke sammenlignes med gamle Highbury som vi kunne skimte innimellom husrekkene i bakgrunnen på noen av bildene. Så på ett av bildene at det kun var en rulletrapp og en vanlig trapp som skal ta avløpet fra fem turnstiles, tro om det ikke kan oppstå køer akkurat ved disse punktene ? Disse bildene er nok ganske up-to-date for vi kan se at monteringene av spesialsetene (trukket med skinn fra ukrainiske kalver som har gått i innhegninger uten piggtråd og garanter riftfrie) er kommet godt igang. Dette arbeidet skal være ferdigstilt i slutten av denne måneden (april altså). Denne stadion blir den mest moderen i hele UK og kan sikker tåle sammenligning med et hvilketl som helst stadion i hele verden forøvrig. Eneste lille aberet en kan stille spørsmålstegn ved er om en ikke like greitt først som sist skulle anlegge kunstgress når vi vet at både Nou Camp, San Siro, Santiago Bernabeau, Arena Auf Schalke, Westfalen Stadion, Allianz Arena og mange andre arenaer i Europa skal kunstgresslegges. Stadium of The Emirates er et stadion for fremtiden så kan disse nostalgikerne sitte på rævva på BOF og drømme tilbake til tida på Highbury hvor vi hele tiden stanget hue i veggen på våre forsøk på å bli et topplag i Europa. Nå får vi endelig fått sjansen på en moderne og stor nok stadion. <_<

Link to comment
Share on other sites

Dævven for noen bilder, og for en arkitektonisk perle, kan overhodet ikke sammenlignes med gamle Highbury som vi kunne skimte innimellom husrekkene i bakgrunnen på noen av bildene. Så på ett av bildene at det kun var en rulletrapp og en vanlig trapp som skal ta avløpet fra fem turnstiles, tro om det ikke kan oppstå køer akkurat ved disse punktene ? Disse bildene er nok ganske up-to-date for vi kan se at monteringene av spesialsetene (trukket med skinn fra ukrainiske kalver som har gått i innhegninger uten piggtråd og garanter riftfrie) er kommet godt igang. Dette arbeidet skal være ferdigstilt i slutten av denne måneden (april altså). Denne stadion blir den mest moderen i hele UK og kan sikker tåle sammenligning med et hvilketl som helst stadion i hele verden forøvrig. Eneste lille aberet en kan stille spørsmålstegn ved er om en ikke like greitt først som sist skulle anlegge kunstgress når vi vet at både Nou Camp, San Siro, Santiago Bernabeau, Arena Auf Schalke, Westfalen Stadion, Allianz Arena og mange andre arenaer i Europa skal kunstgresslegges. Stadium of The Emirates er et stadion for fremtiden så kan disse nostalgikerne sitte på rævva på BOF og drømme tilbake til tida på Highbury hvor vi hele tiden stanget hue i veggen på våre forsøk på å bli et topplag i Europa. Nå får vi endelig fått sjansen på en moderne og stor nok stadion. <_<

 

Må nok, som vanlig, si i mot deg her, GoonerInn. Påstår du, i ramme alvor, at Ashburton Grove vil få samme renomè rent arkitektonisk og som et nasjonalt symbol, som Highbury har, og har hatt? Tror du, dønn seriøst, at Ashburton Grove vil få samme hyllest gjennom de mest annerkjente arkitekt-magasiner, slik som Highbury har blitt til del? Tror du at Ashburton Grove om noen år, få eller mange, vi ha en verneverdig tribunesesksjon? Tror du, på ramme alvor, at Ashburton Grove i tiden fremover står frem som et nasjonal stadion-ikon? Det har nemlig Highbury gjort.

 

Har du i det hele tatt snøring på arkitektoni?

 

Ja, vi trengte et nytt stadion, ene og alene grunnet tribunekapasitet. Nei, vi får ikke i form av Ashburton Grove "a masterpiece" og "grand art design" ala Highbury. Vi gjør beklageligvis ikke det. Ashburton Grove blir et flott, tidsriktig og funksjonelt stadionanlegg, men noen ny-vinning med ekspesjonell arkitektur slik som Highbury var, det er vi ikke i nærheten av. Til det finnes det litt for mange tilsvarende stadia rundt om i Europa.

 

Og når vi først er i gang; kan du være så grei å gi oss noen linker til påstandene om kunstgress på de ovenfornevnte Stadion anleggene? De er vel ikke for mye forlangt, eller hur?

 

Avslutningsvis; jeg gremmes når enkelte såkalte Goonere har så liten kjennskap, og kunnskap, både historiemessig og ikke minst faktamessig, som enkelte vitterlig presenterer på disse debattsidene. Jeg gremmes STORLIGEN!

Link to comment
Share on other sites

Eneste lille aberet en kan stille spørsmålstegn ved er om en ikke like greitt først som sist skulle anlegge kunstgress når vi vet at både Nou Camp, San Siro, Santiago Bernabeau, Arena Auf Schalke, Westfalen Stadion, Allianz Arena og mange andre arenaer i Europa skal kunstgresslegges.

 

Først skulle Ted Drake pakke og overlevere gressteppet som selges fra Highbury. Nå skal Nou Canp og Santiago Bernabeu få kunstgress. Jeg må si jeg lurer på hvor du tar dette fra?

 

Forøvrig vil det faktisk bli et lite element av kunstige gressfibre i matta på Ashburton. Det vil nemlig sys inn enkelte slik strå i bunn for å sikre holdbarheten til gressmatta ettersom vekstforhold fra naturens side ikke vil være like gode som på Highbury.

Link to comment
Share on other sites

Det var da svært til reaksjon over en slik fillesak, Chaz. Sier det igjen, Highbury kan være den arkitektonisk perlen den vil for min del, men hva skal vi med denne arkitekturen når ikke standionet ikke tjener formålet sitt. Når det gjelder kunstgress på de stadionene jeg har nevnt, så tror jeg det var på 100% fotball jeg leste det, dere kan sjekke selv hvis derer klarer å finne web-siden da.

Avslutningsvis vil jeg si at jeg gremmes av såkalte Goonere som har en slik bakstrebersk holdning til Arsenal. Dere kan gjerne forbli i deres nostalgiske lykkeverden, vår andres fremtidstettede verden på Stadium of Emirates vil gå videre uten dere. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det var da svært til reaksjon over en slik fillesak, Chaz. Sier det igjen, Highbury kan være den arkitektonisk perlen den vil for min del, men hva skal vi med denne arkitekturen når ikke standionet ikke tjener formålet sitt. Når det gjelder kunstgress på de stadionene jeg har nevnt, så tror jeg det var på 100% fotball jeg leste det, dere kan sjekke selv hvis derer klarer å finne web-siden da.

Avslutningsvis vil jeg si at jeg gremmes av såkalte Goonere som har en slik bakstrebersk holdning til Arsenal. Dere kan gjerne forbli i deres nostalgiske lykkeverden, vår andres fremtidstettede verden på Stadium of Emirates vil gå videre uten dere. :lol:

 

Nei, jeg gidder faktisk talt ikke å sjekke kunstgress påstandene. Så langt jeg vet har dette aldri vært hevdet eller skrevet, når det gjelder de nevnte arenaene. Du påstår, og dermed er det din oppgave å presentere en troverdig link til påstanden.

 

Når det gjelder Highbury vs Ashburton Grove så er det defintivt ikke en fillesak. Du flåser og kommer med, i beste fall, halvkvedete viser angående arkitektoni og Highbury. Du må gjerne personlig mene at Ashburton Grove er "God`s gift til fotballverdenen", men akspterer, og ikke minst respekter, hva Highbury har betydd for millioner av mennesker. Og da mener jeg mange millioner, fra 1913 og frem til i dag. Det er direkte respektløst, kunnskapsløst og ikke minst historieløst å flåse, og skrive så nedverdigende som du gjør om Highbury. Det er ingen Gooner verdig å skrive slik.

 

Når det gjelder det bakstreberske så føler jeg meg på ingen måte truffet. I forrige innlegg i denne tråden skrev jeg:

Ja, vi trengte et nytt stadion, ene og alene grunnet tribunekapasitet. Nei, vi får ikke i form av Ashburton Grove "a masterpiece" og "grand art design" ala Highbury. Vi gjør beklageligvis ikke det. Ashburton Grove blir et flott, tidsriktig og funksjonelt stadionanlegg, men noen ny-vinning med ekspesjonell arkitektur slik som Highbury var, det er vi ikke i nærheten av. Til det finnes det litt for mange tilsvarende stadia rundt om i Europa.

 

Så i all rettferdighet; jeg innser at vi genuint har behov for et nytt stadion, men noe nytt Highbury, eller en ny landevinning som faktisk talt Highbury var, det blir AG aldri!

 

Anvslutningsvis; og for at du skal kunne redde litt av kredibiliteten din, gidder du svare på disse spørsmålene som jeg stilte i forrige innlegg?

Påstår du, i ramme alvor, at Ashburton Grove vil få samme renomè rent arkitektonisk og som et nasjonalt symbol, som Highbury har, og har hatt? Tror du, dønn seriøst, at Ashburton Grove vil få samme hyllest gjennom de mest annerkjente arkitekt-magasiner, slik som Highbury har blitt til del? Tror du at Ashburton Grove om noen år, få eller mange, vi ha en verneverdig tribunesesksjon? Tror du, på ramme alvor, at Ashburton Grove i tiden fremover står frem som et nasjonal stadion-ikon?

 

Vær så snill å gi oss dine bevingede og veloverveide meninger, begrunn gjerne, med bakgrunn i disse spørsmålene.

 

Og helt på tampen, og jeg gjentar gjerne; DETTE ER INGEN FILLESAK!!!

 

Og som et siste etterslep; jeg kommer nok til å være med på flyttelasset jeg også. Så påstanden om at "....vår andres fremtidstettede verden på Stadium of Emirates vil gå videre uten dere." er helt og fullstendig på trynet.

 

Når skal vi møtes i Nord-London over en pint og diskutere arkitektoni, historie, sjel og symbolverdier knyttet opp mot et stadionanlegg, GoonerInn?

Link to comment
Share on other sites

Sjølv om Emirates Stadium er eit storslagent stadion, og eit vakkert byggverk har ikkje stadionanlegget dei same særtrekka som Highbury har. Og det er nettopp dette som er skilnaden. Medan Highbury er eineståande og der er trekk ein ikkje finn igjen nokon stad, er Emirates Stadium i langt større grad ein kopi av andre store stadionanlegg og manglar særpreg.

 

Hadde det ikkje vore nødvnendig for klubben si satsning å bytte til eit større/anna stadion - så hadde ein heilt klart ikkje gjort det. Umoderne eller ei. Highbury er Arsenal og berre Arsenal. Emirates er ei blanding, som det vil ta mange år før vi goonera får det same forholdet til stadion. Slik bør det i alle fall være, meiner eg. Sjølv om eg er ein del av den "moderne" Arsenal-generasjonen.

 

Når det gjelder kunstgress på de stadionene jeg har nevnt, så tror jeg det var på 100% fotball jeg leste det, dere kan sjekke selv hvis derer klarer å finne web-siden da.

 

Det er du som har bevisbyrden GoonerInn. Ikkje vi andre. Vi har ikkje kome med påstandar vi ikkje har belegg for.

Link to comment
Share on other sites

Ganske mye sykt å lese av det som er skrevet i denne tråden den siste tiden.

 

Måten enkelte beskriver Highbury på, er rett og slett skremmende. Som Chaz skriver, så er Highbury ett fantastisk arkitektonisk byggverk, som er anerkjent over hele England, ja faktisk over store deler av verden. Med sin fantastiske Art Deco stil, er Highbury ett fantastisk skue.

 

Men jeg er uenig i det som skrives om Emirates. Joda, Emirates er nok ikke like unikt i arkitektonisk sett, men sett utifra dagens arkitektiske standarder, blir Emirates ett fantastisk flott stadion. Jeg er overbevist om at Emirates kommer til å bli vel så anerkjent over tid som det Highbury er og har vært. Det vil nok helt klart ta tid før vi goonere kommer til å verdsette Emirates på samme måte som vi har verdsatt Highbury. Men dette har jo å gjøre med at Highbury har vært hjemmet vårt siden 1913, og har vært selve symbolet på Arsenal. Men jeg tror nok at når man har entret Emirates noen ganger, så vil man etter hvert føle seg hjemme

Link to comment
Share on other sites

Joda Kim, jeg er rimelig tilpasningsdyktig, og så lenge jeg får være førstemann til å dra i gang "stand up, if you `ate Tottnumb`" med full gutso, så skal nok også jeg greie tilpasningen til nye omgivelser. Og selvsagt under forutsetning av av St. Thomas Toad 154 og Bank of Friendship består så skal nok overgangen gå, om ikke smertefritt, så litt etter litt. :lol:

 

At det er mye sykt å lese i tråden har du inderlig rett i, og uten at moderatorene helt får tastaturet i vrangstrupen, så er jeg jaggu ikke helt sikker på "legningen" til enkelte av debatantene på denne tråden. I min verden så kan man knapt kalle seg Gooner eller Arsenal supporter når man lirer av seg så mye negativt, ja nærmest eder og galle, omhandlende et ikonet og nasjonalsymbolet som Highbury vitterlig er . Det går ganske enkelt ikke an.

Link to comment
Share on other sites

Til Chaz. La barna få ha de meningen de vil om dette temaet. For deg, meg og de fleste andre som er glad i Arsenal så er Higbury en så stor del av livene våre at vi vanskelig kan sette oss inn i GoonerInn og hans trosfellers tankegang.

Jeg synes egentlig forferdelig synd på dem. Vel vitende som vi er om at disse faktisk aldri kan ha hatt erfaringer, følelser og ikke minst opplevelser knyttet til Highbury som det vi har.

De er bare historieløse og sansynligvis alt for unge :lol:

Link to comment
Share on other sites

Til Chaz. La barna få ha de meningen de vil om dette temaet. For deg, meg og de fleste andre som er glad i Arsenal så er Higbury en så stor del av livene våre at vi vanskelig kan sette oss inn i GoonerInn og hans trosfellers tankegang.

Jeg synes egentlig forferdelig synd på dem. Vel vitende som vi er om at disse faktisk aldri kan ha hatt erfaringer, følelser og ikke minst opplevelser knyttet til Highbury som det vi har.

De er bare historieløse og sansynligvis alt for unge :lol:

 

Du har nok inderlig rett, Daddy Cool. Problemet er at jeg klarer ikke, av respekt både for klubb, spillere, supportere og ikke minst Highbury i seg selv, å la slikt makkverk stå ubesvart. Som sagt; det er både kunnskapsløst, historieløst og ikke minst respektløst.

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=253850

Trodde dere var litt oppdaterte på hva som rører seg av

options på spillerunderlag. Kan derfor opplyse at recent tester av fjerde generasjons kunstgress viser at denne faktisk er bedre å spille på enn naturgress. Slå den ! Lever dere ennå i fotballen forhistorisk tid på seksti og syttitallet hvor fotballspillet dengang minnet mere på gjørmebryting. Har også lest at UEFA vurderer å påby E-cupkamper på kunstgress fra 2010, og at FIFA vurderer det samme til VM i Sør-America i 2014.

 

Nok om det. Over til Emirates' Stadium. Det er totalt uinteressant (personlig ment) om en stadion er et arkitektonisk! mesterverk så lenge den er ubrukelig til å spille E-cupkamper på. Klubben gikk jo til det drastiske skrittet å drite i hele Highbury for tre år siden da vi spilte CL på Wembely, sier det dere noe eller ?? Da er jo klubben respektløs overfor Highbury etter Chatz' påstander !

Skjønner at folk fra to generasjoner siden har opparbeidet et kjærlighetsforhold til Highbury som nok også vår generasjon sikkert vil opparbeidet til Emirates Stadium, og det er vanskelig å spå, særlig om fremtiden(floskel), men jeg er ganske så viss at Emirates Stadium vil få like stor arkitektoniske "renommè" som Highbury.

Javel, Chaz, spare nå fem hundre spenn pr. mnd. og regner med at jeg har nok i desember, og da kan vi godt ta en pint eller sju i Nord London, men da helst i i fasilitetene i og rundt The Stadium of Emirates. Deal ? :P

Link to comment
Share on other sites

Meg finner du enten på Bank of Friendship, eller i supporterklubbens lokaler i St. Thomas Road 154. Jeg håper at det er nær nok Ashburton Grove, eller blir det for langt å gå?

 

Denne påstanden faller på sin egen urimelighet:

..men jeg er ganske så viss at Emirates Stadium vil få like stor arkitektoniske "renommè" som Highbury.

 

Hvorfor? Jo, det svarte Paddy på på følgende måte:

Medan Highbury er eineståande og der er trekk ein ikkje finn igjen nokon stad, er Emirates Stadium i langt større grad ein kopi av andre store stadionanlegg og manglar særpreg.

 

Noe også jeg og flere andre har påpekt gang på gang uten at du har villet høre på det øret. Ashburton Grove får ALDRI den samme plassen i Engelsk folklore som det Highbury har. ALDRI! Men likefullt så ønsker jeg Ashburton Grove velkommen.

 

Forøvrig; av de arenaene du nevnte så ser jeg at kun er Guizeppe Meazza som har det på "agendaen". Hvor er resten?

Link to comment
Share on other sites

Var innom BOF og The Gunner's, begge stedene var for mørke og dystre etter min smak, så tror neppe jeg blir å finne der i fremtiden. Derimot skal ett av etablissementene inne i selve komplekset hete GoonerInn, og etter konseptet blir det en mellomting mellom restaurant og pøbb. Vi kan jo treffes der, Chaz, men jeg vet ikke om innredningen vil suite deg, blir vel neppe lik den på de to forannevnte, men prinsipper er jo til for å brytes, ikke sant Chaz ? :P

Hvordan kan du så bombastisk påstå at Asburton ikke vil få samme plass i hjertene på supporterne som gammelstadion gjorde ? Tror du supportere er dårliger fordi de er født på åtti og nitti-tallet i stedet for på femtitallet ?

Det kan godt hende jeg leste om kunstgress på papir isf. på nettet, i alle fall sto det svart på hvitt for minst ett år siden. Rart ingen av dere har fått det med dere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...