Jump to content

Emirates Stadium


Sindre

Recommended Posts

Highbury er et liv fullpakket av minner. Highbury har hele tiden vært der, og gitt oss mange ubeskrivelige minner. Det blir fryktelig trist når vi til sommeren flytter derfra. Selv om vi lenge har visst at vi skal flytte til Emirates stadium til sommeren, så kommer jeg til å bruke lang tid på å innfinne meg med at vi ikke skal spille på Highbury igjen.

 

Det er slutten på en lang og fantastisk æra. Dere som ikke er stolte over Highbury; at dere ikke klarer å se hvor mye denne banen betyr, er for meg helt uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 588
  • Created
  • Last Reply

NEI! Svaret gjelder innledningsspørsmålet ditt. Og størrelsen har ikke en jævla dritt å gjøre med det rent arkitektoniske. Man trenger faktisk talt ikke være rakettforsker for å innse det.

 

Og bare som en lite generell historisk belæring; for nærmere 37 år siden vant vi en av Europa cupene.

Vet du om vi klarte helt å fylle Highbury til den kampen for 37 år siden ? :D

Da ville jeg ha vært stolt av Highbury altså. Men ikke idag. Sorry mate altså ;)

 

 

Sorry GoonerInn, men det sårer og oprører meg at det finnes Arsenal Fans som ikke er stolte over vårt praktfulle Highbury. Hva er det du skjemmes over? Tilskuer kapasiteten, størelsen på matta? :D

 

Det finnes pokker ikke ett eneste fotballstadion i England med mere sjel enn Highbury. :)

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel alle her inne enig om at Emirates stadium kommer til å bli et fantastisk stadion,men spørsmålet er: Vil den være fullsatt til en vanlig seriekamp mot Pompey for eksempel?

Link to comment
Share on other sites

Ett godt spørsmål men med dagens interesse tror jeg faktisk det. La oss håpe... Ikke noe er så stusselig som ett halvfullt stadion.

Nå har Arsenal klart å fylle Highbury i PL kamper til bristepunktet i en årrekke så det vil nok bli fullt eller bortimot fullt. Selv med Portsmouth på gjestelista.

Det betinger nok at vi fortsetter å ha ett interessant lag som begeistrer publikum. Attraksjoner som Wrighty, Paddy og Henry trekker tilskuere i seg selv. :D

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel alle her inne enig om at Emirates stadium kommer til å bli et fantastisk stadion,men spørsmålet er: Vil den være fullsatt til en vanlig seriekamp mot Pompey for eksempel?

For all overskueleg framtid: ja. Dommedagsprofetiar frå yids, og andre, er ikkje verd å setje sin lit til.

Link to comment
Share on other sites

Det er nesten imponerende når man klarer å lirke av seg en rekke negativ ting om Highbury. Greit nok at Highbury begynner å dra på årene, men det rettferdiggjør ikke mye av det som blir sagt her.

 

Synes vi skal være stolte av vårt kjære Highbury, tenke tilbake på all historien som har funnet sted gjennom Arsenals historie. Det er ikke mange nye og moderne stadioner som kan vise til en slik sjel.

 

Samtidig ser jeg behovet for et nytt anlegg. Skulle Arsenal henge med, så måte noe gjøres. Men husk at det tar lang tid før AG slår Highbury når det gjelder historie og sjel.

Link to comment
Share on other sites

Blir en opplevelse å møte den nye stadion. Og det er det ikke når du møter Highbury i dag.

Morsomt. Var der første gong for nokre veker sidan, og hadde akkurat den motsette kjensla. Det var rett og slett fantastisk.

Kampdagen var spesiell. Fantastisk atmosfære rundt stadion og på tribunen. Men ikke noe mer enn på andre baner i England. Men da det ikke var kampdag synes jeg Highbury fremstod som litt stusselig. Det blir spesielt for oss med Highbury, men det er bare fordi vi holder med Arsenal. Historie, sjel.........javel, jeg hadde kjempeforventninger til Highbury, men de innfridde ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Den dagen Highbury ikke lenger er vår hjemmearena kommer jeg til å føle ting jeg ikke har følt før. Elsker den stadionen over alt på jord, og det er nesten så jeg tror at det ikke er mulig at det går ann å spille så fin fotball som Arsenal spiller der kontra andre stadioner/Emirates. We'll miss you THOF!

 

H - Hjerte

I - Inspirasjon

G - Genuin

H - Herlighet

B - Biljard bord

U - Uerstattelig

R - Relasjon

Y - Yiddenes store misunnelse..

 

Skrev dette mens jeg ennå var litt i farta, så blir artig å lese i morgen..:D

 

~Rudi, i det emosjonelle hjørne~

Link to comment
Share on other sites

Blir en opplevelse å møte den nye stadion. Og det er det ikke når du møter Highbury i dag.

Morsomt. Var der første gong for nokre veker sidan, og hadde akkurat den motsette kjensla. Det var rett og slett fantastisk.

Kampdagen var spesiell. Fantastisk atmosfære rundt stadion og på tribunen. Men ikke noe mer enn på andre baner i England. Men da det ikke var kampdag synes jeg Highbury fremstod som litt stusselig. Det blir spesielt for oss med Highbury, men det er bare fordi vi holder med Arsenal. Historie, sjel.........javel, jeg hadde kjempeforventninger til Highbury, men de innfridde ikke.

 

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er dypt, dypt uenig.

Link to comment
Share on other sites

Blir en opplevelse å møte den nye stadion. Og det er det ikke når du møter Highbury i dag.

Morsomt. Var der første gong for nokre veker sidan, og hadde akkurat den motsette kjensla. Det var rett og slett fantastisk.

Kampdagen var spesiell. Fantastisk atmosfære rundt stadion og på tribunen. Men ikke noe mer enn på andre baner i England. Men da det ikke var kampdag synes jeg Highbury fremstod som litt stusselig. Det blir spesielt for oss med Highbury, men det er bare fordi vi holder med Arsenal. Historie, sjel.........javel, jeg hadde kjempeforventninger til Highbury, men de innfridde ikke.

 

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er dypt, dypt uenig.

 

 

...og der har du nok med deg brorparten av de med hjertet i Arsenal Chaz :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri vært på Higbury men jeg har en magisk følelse bare jeg ser en kamp fra Higbury på tv. Det må være en av verdens beste fineste og mest magiske baner ever. Og gressmatta er etter min verdens beste, ja den kunne vert større men hva gjør vell det når vi kan spille verdens herligste fotball der!!!

 

LENGE LEVE HIGHBURY

 

Hilsen en som er virkelig trist over at jeg ikke har penger og en far som ikke vil bli med til Highbury

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

det som blir mest spennende med emirates er hvordan vi takler større bane hjemme, og om vi klarer å utnytte hjemmefordelen på den nye banen

 

Highbury passer jo teknikerne våre veldig godt,da vi er veldig god på små flater

 

jeg er spent!!

Link to comment
Share on other sites

No er det lettare å forsvare seg på Highbury enn andre baner også, rett og slett fordi ein kan ligge tett i ledda og likevel dekke heile bredda. Ein kan snøre sammen sekken på ein heilt annan måte enn på større stadion. På Emirates vil vi få større rom, og er det noko vi er god på så er det når vi får tid og rom. Trur det passar oss ypperlig. Problemet har vore når vi får motstandaren for tett opp i oss, og det blir vanskelegare på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel alle her inne enig om at Emirates stadium kommer til å bli et fantastisk stadion,men spørsmålet er: Vil den være fullsatt til en vanlig seriekamp mot Pompey for eksempel?

 

Dette er ikke en ting man må ta for gitt. Greit nok vi fylte jo Wembley når den ble brukt som hjemmebane i CL, men derimot har jeg lagt merke til at Highbury ikke har vært fullsatt under semifinalene i Ligacupen. Det er riktignok en nedprioritert turnering, men semifinale er tross alt semifinale...

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke noe er så stusselig som ett halvfullt stadion.

 

 

Ja, helt enig. Ikke for å starte noen norsk klubbdebatt men for eksempel å se Røkkeløkka som er en utrolig fin stadion kun besøkt av 5000-6000 tilskuere når den vel tar 12 000-13 000.

Link to comment
Share on other sites

No er det lettare å forsvare seg på Highbury enn andre baner også, rett og slett fordi ein kan ligge tett i ledda og likevel dekke heile bredda. Ein kan snøre sammen sekken på ein heilt annan måte enn på større stadion. På Emirates vil vi få større rom, og er det noko vi er god på så er det når vi får tid og rom. Trur det passar oss ypperlig. Problemet har vore når vi får motstandaren for tett opp i oss, og det blir vanskelegare på Emirates.

 

Er av samme oppfatning! Highbury passer utmerket for klubber som vil forsvare seg til poeng. Hvor mange ganger har vi ikke sett mindre gode lag legge igjen "samtlige" spillere foran egen keeper?

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel alle her inne enig om at Emirates stadium kommer til å bli et fantastisk stadion,men spørsmålet er: Vil den være fullsatt til en vanlig seriekamp mot Pompey for eksempel?

 

Dette er ikke en ting man må ta for gitt. Greit nok vi fylte jo Wembley når den ble brukt som hjemmebane i CL, men derimot har jeg lagt merke til at Highbury ikke har vært fullsatt under semifinalene i Ligacupen. Det er riktignok en nedprioritert turnering, men semifinale er tross alt semifinale...

 

Jeg la også merke til det samme under årets semifinale, og det er første gang jeg har sett at Highbury ikke er fullsatt. Men, det er en viktig ting du glemmer/ikke har fått med deg. I FA-cupen og ligacupen så har bortesupporterne hele south stand for seg selv(gjelder sikkert ikke VIP boksene), altså flere plasser enn de vanlige 3000. Så det du så var at Wigan supporterne ikke fylte opp sine plasser, ikke at Arsenal supporterne glimtet med sitt fravær.

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel alle her inne enig om at Emirates stadium kommer til å bli et fantastisk stadion,men spørsmålet er: Vil den være fullsatt til en vanlig seriekamp mot Pompey for eksempel?

 

Dette er ikke en ting man må ta for gitt. Greit nok vi fylte jo Wembley når den ble brukt som hjemmebane i CL, men derimot har jeg lagt merke til at Highbury ikke har vært fullsatt under semifinalene i Ligacupen. Det er riktignok en nedprioritert turnering, men semifinale er tross alt semifinale...

 

Jeg la også merke til det samme under årets semifinale, og det er første gang jeg har sett at Highbury ikke er fullsatt. Men, det er en viktig ting du glemmer/ikke har fått med deg. I FA-cupen og ligacupen så har bortesupporterne hele south stand for seg selv(gjelder sikkert ikke VIP boksene), altså flere plasser enn de vanlige 3000. Så det du så var at Wigan supporterne ikke fylte opp sine plasser, ikke at Arsenal supporterne glimtet med sitt fravær.

 

Tusmo har selv vært på semifinale i ligacupen og bevitnet et Highbury med nærmere 8.000 ledige seter. Det kan jeg garantere ikke var bortefansen sine seter.

Link to comment
Share on other sites

Emirates kommer til å bli en av verdens fineste stadioner, jeg er veldig fornøyd med navnet.

Anfield, millenium og OT kan ikke måle seg med denne. Den eneste som kanskje kan gjøre det er Den nye Wembley.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...