Jump to content

Emirates Stadium


Sindre

Recommended Posts

Guest Ruben_The_Gooner

Emirates Stadoium blir helt konge! Faen jeg gleder meg til å se Lupoli og gjengen regjere på den nye Highbury.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 588
  • Created
  • Last Reply
Det er iværtfall ikke en liten ballbinge vi har i vente...

Forresten £357 million hvor mange KR er det?

10176[/snapback]

 

Litt over 4 milliarder. Bare å gange med 12 (sånn ca). En dyr, dyr lekestue, men du verden så gøy det blir å lek der ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er iværtfall ikke en liten ballbinge vi har i vente...

Forresten £357 million hvor mange KR er det?

10176[/snapback]

HER har du en valuta regne maskin ;)

Så er det bare å fylle inn £ og så regner den ut for deg.

Selv jeg klarer dette!

Link to comment
Share on other sites

Jeg gruer meg MYE mer til siste kampen på Highbury! Har du tenkt på det???

8905[/snapback]

 

ja det blir litt dumt å flytte ut av stadionen vi har hatt så lenge. lurer på hvor mye billettene til den siste kampen vil gå for? i hvertfall vil svartebørsen gå veldig høyt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

Vakker. Rett og slett vakker blir nye stadionet. Vakraste i verda når den blir ferdig. Old Trafford kan gå og legge seg

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Det kan Old Trafford gjøre allerede nå. Highbury er verdens vakreste stadion. Selv ikke Ashburton Grove kommer opp mot The Home of Football! Beklageligvis.

10399[/snapback]

 

Romantisk?

Link to comment
Share on other sites

Nope. Men historisk og faktafyllt. Tror du at noen av tribunene på Ashburton Grove blir "Listed Grade A" bygninger? Altså verneverdige etter den høyeste normen? Eller at annlegget får arkitektoniske hederspriser? Det tror ikke jeg. Ashburton Grove blir flott den, men sammenlignet med Highbury, både arkitektonisk og historiemessig, tror jeg Ashburton Grove vil slite.

Link to comment
Share on other sites

Trur nok det er en del av personlig interesse og personlige følelser som speler inn her Chaz.

 

Det er nok verdas vakraste for alle Arsenalfans, men det er ikkje på utelukkande arkitektonisk grunnlag. :unsure: Det er for øvrig mange "stygge" ting som er verneverdige..

Link to comment
Share on other sites

Arkitektonien, sett i et historiske perspektiv, med de to Art-Deco tribunene East and West, er noe helt, helt unikt. Faktisk talt i en global stadionsammenheng. Det er noe alle bør legge seg på minnet. Det Arsenal gjorde den gangen disse to tribunene ble bygget, på -30 tallet, var ikke mindre enn revulusjonerende. Det er et fakta, Paddy.

Link to comment
Share on other sites

Arkitektonien, sett i et historiske perspektiv, med de to Art-Deco tribunene East and West, er noe helt, helt unikt. Faktisk talt i en global stadionsammenheng. Det er noe alle bør legge seg på minnet. Det Arsenal gjorde den gangen disse to tribunene ble bygget, på -30 tallet, var ikke mindre enn revulusjonerende. Det er et fakta, Paddy.

10422[/snapback]

Det er mulig, det gjer det ikkje til verdens vakraste bygning i dag! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Byggverket, slik som Highbury fremstår i dag, har en historisk verdi LANGT UTOVER det å være et stadionalegg.

 

Og du; mener du at Highbury ikke fremstår som vakkert? Og, tror du at Ashburton Grove, i fremtiden, vil bli en bygning som blir verneverdig, eller som vil bli omtalt i de mest eksklusive og velrennomerte arkitektorganer?

Link to comment
Share on other sites

Neida. Highbury er vakkert det. Eg har berre sett det på bilder dog, noko som eg ikkje er stolt over. Det er kanskje derfor eg ikkje rangerer det som verdens vakraste? Det er likevel mange ting som smaker godt, men ikkje alle ting som er det beste som fins fordi om.

 

Trur heller ikkje at det blir slik et arkitektonisk mesterverk, eller nyskapande i framtida. Rett og slett fordi det ikkje er det, nyskapande altså. At det blir et vakkert stadion er heva over einkvar tvil. Kanskje det vakraste i verden? Om vi ser vekk frå følelsesverdien knytta til Highbury då, sjølvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Byggverket, slik som Highbury fremstår i dag, har en historisk verdi LANGT UTOVER det å være et stadionalegg.

10428[/snapback]

 

Og her har vi den viktigste forskjellen på Highbury og de andre fotballbanene på de britiske øyer, ja kanskje i hele verden for den saks skyld. Vi snakker jo egentlig om (minst) to forskjellige ting her; hvorvidt anlegget er funksjonelt som fotballstadion på den ene siden, og det arkitektoniske særpreget på den andre. Målt ut fra dagens standard er Highbury ikke fullt så funksjonelt som mange moderne stadionanlegg, men det er bemerkelsesverdig at et tribuneanlegg som ble bygget for ca. 70 år siden er (nesten) helt på høyden med moderne anlegg også på det punktet. Hva som er vakkert er jo en subjektiv vurdering, men de fleste arkitekter anser Highbury for å være noe helt spesielt. Det er kun Villa Park og den gamle hovedtribunen på Ibrox som er i nærheten, men begge de sistnevnte banene er mye mer ombygd enn Highbury, og nå vel på det nærmeste 'ødelagt' i en arkitektonisk sammenheng?

 

Og sett i et estetisk og historisk perspektiv blir det derfor ekstra ille å forlate Highbury. At den nye banen blir svært flott, ja kanskje den flotteste fotballbanen i verden (Arsenal klarer det nok en gang :P ) hjelper jo på å dempe vemodet, men noe nytt Highbury blir neppe den nye banen. Jeg tror INGEN moderne fotballstadion noen gang kommer til å bli verneverdig på samme måten, rett og slett fordi man har et helt annet fokus når man bygger ting i dag enn før. I dag skal anleggene primært være funksjonelle, og det brukes lite ressurser på å gi anleggene det 'lille ekstra', rett og slett fordi det lille ekstra koster uforholdsmessig mye penger. Man er først og fremst pragmatiske. De som var rike i gamle dager tenkte HELT annerledes. STIL var viktigst. Var man rik skulle man vise det, PÅ ALLE OMRÅDER!! :D Highbury som anlegg må sees og forstås i en slik sammenheng. Vi skal heller ikke glemme at Highbury i sin tid ble så dyrt at klubben ikke var SÅ langt unna å brekke ryggen på prosjektet, og det på tross av at klubben på den tiden var den rikeste i England (noe de var blitt på få år). Det koster å være kar!! ;)

 

Og by the way, med regningen på den nye banen og den nye banens utseende i minnet, så er det liten tvil om at Arsenal kanskje mer enn de andre klubbene lever opp til de gamle idealene. De innser kanskje at det å bygge en ny bane er mer enn å bygge et anlegg for å spille fotball. Det dreier seg faktisk om hele klubbens identitet i overskuelig fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Arkitektonien, sett i et historiske perspektiv, med de to Art-Deco tribunene East and West, er noe helt, helt unikt. Faktisk talt i en global stadionsammenheng. Det er noe alle bør legge seg på minnet. Det Arsenal gjorde den gangen disse to tribunene ble bygget, på -30 tallet, var ikke mindre enn revulusjonerende. Det er et fakta, Paddy.

10422[/snapback]

 

jepp den stadionen vår er bare helt fantastisk. noen kamerater av meg sier at den er noe som burde bli kastet på dynga. for meg sier den nesten hele Arsenal's historie bare ved å se på den.

Link to comment
Share on other sites

Arkitektonien, sett i et historiske perspektiv, med de to Art-Deco tribunene East and West, er noe helt, helt unikt. Faktisk talt i en global stadionsammenheng. Det er noe alle bør legge seg på minnet. Det Arsenal gjorde den gangen disse to tribunene ble bygget, på -30 tallet, var ikke mindre enn revulusjonerende. Det er et fakta, Paddy.

10422[/snapback]

 

jepp den stadionen vår er bare helt fantastisk. noen kamerater av meg sier at den er noe som burde bli kastet på dynga. for meg sier den nesten hele Arsenal's historie bare ved å se på den.

10490[/snapback]

 

Ja men du har sikkert manuuu-venner.....?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Van Persie

Jeg synes at byggingen av our new home har tatt fryktelig lang tid. Ennå er det et år igjen :) .

Men ettersom 60 000 goonere skal få plass, er det ikke så rart.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal fans flock to developer's offer of a home match

 

img9.jpg

 

Interessen for å kjøpe seg inn i lelighetskompleksene som bygges rundt Ashburton Grove er stor. Veldig stor. 255 leiligheter ble lagt ut for salg lørdag og 119 av dem forsvant i løpet av dagen. I løpet av søndagen forsvant et tilsvarende antall, og bare 20 var igjen da helgen var omme.

 

Spesielt billig var det heller ikke. Alt fra £225,000 for en ettromsleilighet, via £395,000 for en toroms- og opp til £525,000 for en treromsleilighet. At Arsenal tjener penger på dette er det liten tvil om.

 

Nå er jeg ikke riktig sikker på hvilke leiligheter det snakkes om her, men jeg tror det er snakk om "rekken" langs med gaten til høyre (Hva heter den? -Chaz, hjelp.)

 

Og dette er bare begynnelsen. Langt flere leiligheter skal bygges og legges ut for salg, blant annet over 700 i selve Highbury-komplekset.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...