Jump to content

2010.12.04 Fulham H


Mr Chapman

Recommended Posts

Slapp nå av da.. Se deg selv litt i speilet. Du håner andre forumisters meninger, kaller dem for "sandblåste i bakhodet" og ber dem skaffe seg et liv. Ergo burde ikke DU bli sint som en lemmen over en liten kommentar satt på spissen.

 

Jeg liker engasjementet ditt og delvis optimismen din, men jeg reagerer av og til litt på noe av det du skriver (bla. det jeg nevner ovenfor) Jeg gjennomskuer, som Kim sa, at du langt ifra har så mye peiling som det du liker å tro. Og legg merke til : Det er nokså mange som reagerer på innleggene/holdningene dine.

 

 

Det er helt klin umulig for meg å ha respekt for et menneske som er avhengig av å peke på at andre har den samme mening som deg selv for å kunne mene noe.

Det er helt greit at du ikke synes jeg har peiling på fotball men jeg synes det ble en noe mager dokumentasjon på hvordan du har gjennomskuet meg.

Jeg foreslår at du venter til du har blitt tørr bak ørene før du uttaler deg om hvem som har kunnskaper om fotball og hvem som ikke har det, eventuelt så kan du forklare meg hva du mener med å "gjennomskue meg" og peke på hva du har "gjennomskuet".

Hvis du ikke klarer dette bør du begrense deg til å delta i diskusjonene rundt Arsenal FC.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Det er helt klin umulig for meg å ha respekt for et menneske som er avhengig av å peke på at andre har den samme mening som deg selv for å kunne mene noe.

Men å understreke sine argumenter med at man er enig med Wenger og han har peiling er i orden?

Link to comment
Share on other sites

Nja, når man på en side ikke respekterer noen for å støtte seg på andres meninger så blir det jo litt selvmotsignende, eller..?

 

 

Ikke enig, jeg synes det er stor forskjell på å være enig i andres meninger (meg ang Wenger) og det å være avhengig av andres mening for å mene noe selv.

Poenget her er at man bør forklare hvorfor man har sine meninger og ikke lage et hovedpoeng av at mange andre har samme mening som seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Ikke enig, jeg synes det er stor forskjell på å være enig i andres meninger (meg ang Wenger) og det å være avhengig av andres mening for å mene noe selv.

Poenget her er at man bør forklare hvorfor man har sine meninger og ikke lage et hovedpoeng av at mange andre har samme mening som seg selv.

Så det er greit å lage et hovedpoeng av at man er meningsfelle med Wenger med ikke med f.eks meg? Eller er det at man ikke kan mene noe hvis meningen sammenfaller med mange andres? Sikter du til folk som quoter noen andre og kun skriver "Enig"?

 

Det at andre har meninger som en selv er jo ofte noe som kan overbevise en selv om at det man tror er ritkig. Finner ikke dette neveverdig unaturlig. Demokratiet er jo bygd opp rundt det å finne meningsfeller

Link to comment
Share on other sites

Og jeg finner stor glede i å se at du begynner, sakte men sikkert, å vise deg her på forumet igjen. Har savnet deg jeg :)

Har savna BE jeg også. Han fikk jo til slutt rett i alt han har sagt i Almunia/Fabianski diskusjonen. Selv om han ble hudfletta av andre forumister for meningene sine rundt dette.

Link to comment
Share on other sites

Har savna BE jeg også. Han fikk jo til slutt rett i alt han har sagt i Almunia/Fabianski diskusjonen. Selv om han ble hudfletta av andre forumister for meningene sine rundt dette.

meningene hans var det vel ingen som reagerte nevneverdig på, det var vel heller måten de kom ut på, hvor hets blant annet var ett populært virkemiddel

 

Samtidig vil jeg benytte meg av anledningen til å bøye meg i støvet ovenfor BE sin stadig tru på Fabianski, om han ikke har fått 100 % rett riktig enda er han hvertfall godt på vei.. Skal innrømme at jeg personlig aldri hadde trua, men han må begynne å opptre bedre i feltet før jeg legger meg helt paddeflat i det nevnte støvet

Link to comment
Share on other sites

Så det er greit å lage et hovedpoeng av at man er meningsfelle med Wenger med ikke med f.eks meg? Eller er det at man ikke kan mene noe hvis meningen sammenfaller med mange andres? Sikter du til folk som quoter noen andre og kun skriver "Enig"?

 

Det at andre har meninger som en selv er jo ofte noe som kan overbevise en selv om at det man tror er ritkig. Finner ikke dette neveverdig unaturlig. Demokratiet er jo bygd opp rundt det å finne meningsfeller

 

 

Meningsfeller er greit å ha, massesuggesjon er noe helt annet :)

Jeg har iallefall aldri brukt Wenger som alibi for mine meninger, i motsetning til bergkamp88 som bruker "nokså manges meninger" som alibi i denne diskusjonen.

Jeg respekterer kun folk som har EGNE meninger, det er greit å være enig med andre men i en diskusjon blir det uinteressant å vise til hvor mange som er enig med en selv.

Det jeg reagerer mest på er at jeg angivelig blir gjennomskuet fotballfaglig, uten at man forklarer hva som er gjennomskuet, og det blir litt for tynt etter min mening.

Det går sikkert an å "gjennomskue" både det ene og det andre men det krever iallefall en begrunnelse, som sagt er jeg veldig interessert i å diskutere fotball med alle her inne, kanskje med et unntak; BE.

Forøvrig har du helt rett når du foreslår at jeg ikke har sansen for folk som bare quoter noen andre og kun skriver "enig".

Flertallet har slett ikke alltid rett, og etter min mening respekterer jeg mennesker som tør å være uenig med flertallet i kraft av sin overbevisning og tør å gi uttrykk for sin mening til tross for at flertallet tilsynelatende er uenig.

Det finnes heldigvis en del slike forumister her inne.

 

 

Castor:

Jeg finner stor glede i å se at du "pisser Arshavin i trynet" i denne diskusjonen.

 

BE

 

 

Kysj, kysj, kom deg tilbake i hulen din, her har du ingenting å gjøre.

Trodde faktisk du var nektet adgang på dette forumet jeg... :)

Ja ja, får vel bare venne seg til dine "enig"-innlegg igjen da.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt klin umulig for meg å ha respekt for et menneske som er avhengig av å peke på at andre har den samme mening som deg selv for å kunne mene noe.

Det er helt greit at du ikke synes jeg har peiling på fotball men jeg synes det ble en noe mager dokumentasjon på hvordan du har gjennomskuet meg.

Jeg foreslår at du venter til du har blitt tørr bak ørene før du uttaler deg om hvem som har kunnskaper om fotball og hvem som ikke har det, eventuelt så kan du forklare meg hva du mener med å "gjennomskue meg" og peke på hva du har "gjennomskuet".

Hvis du ikke klarer dette bør du begrense deg til å delta i diskusjonene rundt Arsenal FC.

 

Det er meg revnende likegyldig hvorvidt du respekterer meg eller ikke. Jeg sier ikke at du ikke har peiling (du er ekspert på å vri og vende på det andre sier), men jeg sier du ikke har så mye peiling som du liker å tro og gi folk inntrykk av. That`s it. Og det provoserer meg hvordan du hakker ned, nærmest håner de som ikke er like superoptimistiske som deg/ ikke har de samme synspunktene.

 

Videre har jeg ikke noe behov for å dokumentere hvorfor jeg mener det. Jeg har lest mange innlegg av deg og sitter igjen med et inntrykk. I disse innleggene er det mye bra, men også mye rart rett og slett og du kan godt si at dette er "dokumentasjonen" min til hvorfor jeg mener du fotballkunnskapelig (+fotballforståelsen) ikke er så kompentent som du kanskje skulle ønske alle her inne trodde. Det hele er ganske så lett å se. Jeg lener meg ikke til uttalelser fra andre. Hvorfor jeg skriver at flere (til tider) er "skeptiske" til måten du ordlegger deg på og dine bastante meninger, er fordi det da kanskje ville gått opp et lys hos deg, hvis du skjønner hva jeg mener. Men selvsagt gjør det ikke det.

 

Edit:

 

Jeg har iallefall aldri brukt Wenger som alibi for mine meninger, i motsetning til bergkamp88 som bruker "nokså manges meninger" som alibi i denne diskusjonen.

 

Hva faen... Herregud arshavin, voks opp. Alt jeg skrev var at du skulle legge merke til at det var flere som reagerte på innleggene dine(kanskje det fikk deg til å tenke litt, men den gang ei). Jeg behøver slettes ikke å peke på hva andre mener for å ha en mening selv. Far from it. Tydelig du har satt deg i kraftig forsvarsposisjon mot alle som reagerer på det du skriver i tillegg til å, i sedvanlig arshavin-stil, vri og vende på det en skriver.

Link to comment
Share on other sites

NÅ FÅR DET VÆRE NOK!!!!!!!!

DET ER STRAKS 2 UKER SIDEN DENNE KAMPEN. VIL DERE TA DETTE VIDERE, GJØR DET PRIVAT!

NÅ ER DET STOKE SOM GJELDER!!!!

Har du problemer så meld fra til moderator istedet for å sitte her og hyle. Fint at denne diskusjonen blir tatt. Den er nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Du få'kke leke mer i våres gård!

Jeg er'kke venner med deg mer.

Jeg skal skli på kjeller-lemmen,

mens du står utenfor og ser.

Du får'ke klyve mer i våres trær

for jeg er'ke glad i deg!

Du får'ke leke mer i våres gård,

når du er så slem mot meg.

Link to comment
Share on other sites

Har du problemer så meld fra til moderator istedet for å sitte her og hyle. Fint at denne diskusjonen blir tatt. Den er nødvendig.

Idiot! Her kommer jeg med et fornuftig råd, så kommer du med det der!?! Skal de ta denne diskusjonen får de enten ta den i en egen tråd, eller privat.

Link to comment
Share on other sites

Idiot! Her kommer jeg med et fornuftig råd, så kommer du med det der!?! Skal de ta denne diskusjonen får de enten ta den i en egen tråd, eller privat.

Hvem av dere som er idiot skal jeg holde meg for god til å kommentere, men anabole er ingen idiot

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvem av dere som er idiot skal jeg holde meg for god til å kommentere, men anabole er ingen idiot

 

BE

:P

I denne saken har jeg rett. Det som ble diskutert, som jeg kommenterte, har ikke noe i en Fulhamtråd å gjøre... Jeg mener det er idiotisk det han sier, og jeg kalte han en idiot fordi at han kom med noe som kun var av kverulerende ukonstruktiv karakter. Jeg har derimot ikke sagt at han er en idiot generelt.

 

MEN: Jeg postet innlegget mitt (i går) for at man kunne bli ferdig med denne Fulhamtråden nå, så for å unngå at ironien gets the better of me, så hadde det vært fint om man kunne avsluttet denne

Link to comment
Share on other sites

Det er meg revnende likegyldig hvorvidt du respekterer meg eller ikke. Jeg sier ikke at du ikke har peiling (du er ekspert på å vri og vende på det andre sier), men jeg sier du ikke har så mye peiling som du liker å tro og gi folk inntrykk av. That`s it. Og det provoserer meg hvordan du hakker ned, nærmest håner de som ikke er like superoptimistiske som deg/ ikke har de samme synspunktene.

 

Videre har jeg ikke noe behov for å dokumentere hvorfor jeg mener det. Jeg har lest mange innlegg av deg og sitter igjen med et inntrykk. I disse innleggene er det mye bra, men også mye rart rett og slett og du kan godt si at dette er "dokumentasjonen" min til hvorfor jeg mener du fotballkunnskapelig (+fotballforståelsen) ikke er så kompentent som du kanskje skulle ønske alle her inne trodde. Det hele er ganske så lett å se. Jeg lener meg ikke til uttalelser fra andre. Hvorfor jeg skriver at flere (til tider) er "skeptiske" til måten du ordlegger deg på og dine bastante meninger, er fordi det da kanskje ville gått opp et lys hos deg, hvis du skjønner hva jeg mener. Men selvsagt gjør det ikke det.

 

Edit:

Hva faen... Herregud arshavin, voks opp. Alt jeg skrev var at du skulle legge merke til at det var flere som reagerte på innleggene dine(kanskje det fikk deg til å tenke litt, men den gang ei). Jeg behøver slettes ikke å peke på hva andre mener for å ha en mening selv. Far from it. Tydelig du har satt deg i kraftig forsvarsposisjon mot alle som reagerer på det du skriver i tillegg til å, i sedvanlig arshavin-stil, vri og vende på det en skriver.

 

Jeg er forsåvidt 100% enig med deg ravenghost, dette burde jeg holde meg for god til men jeg klarer bare ikke å la være å svare på dette og når dagens kamp i tillegg blir utsatt... :P

For å oppsummere dine meninger først bergkamp88; jeg har ikke så god peiling på fotball som jeg liker å tro og gi uttrykk for, jeg vrir og vender på det folk sier, jeg hakker ned og håner de som er uenige med meg, jeg skriver mye bra men også mye rart, jeg ønsker alle her inne skulle tro at jeg var veldig kompetent ang fotball og sist men ikke minst så skjønner jeg ikke at mange her inne reagerer på innleggene mine.

For å ta det første først; min peiling på fotball kan garantert diskuteres, jeg har vel aldri hevdet, som du påstår, at jeg er fotballekspert, men jeg har riktignok tatt sjansen på å peke på at jeg har 35 års erfaring med denne idretten, 20 år som spiller og 15 års som trener, noen vil kanskje si at dette burde kvalifisere til å ha en viss peiling iallefall, jeg har en litt annen tilnærming til dette, jo mere jeg jobber med denne idretten jo flere aspekter med dette spillet oppdager jeg, du kan godt si at man blir mere ydmyk jo mere man lærer, når jeg da allikevel uttrykker meg på en lite ydmyk måte innimellom her inne viser det bare at jeg garantert ikke er en like rutinert forumist som fotballtrener. :P

Jeg må allikevel innrømme at jeg har god selvtillit når det kommer til fotball og føler jeg godt kan delta i diskusjonene som foregår her inne angående dette temaet, forøvrig har jeg opplevd at det er mange kompetente fotballhoder som deltar her inne, noe som egentlig kler dette forumet og denne klubben godt.

Når det gjelder dine utsagn om at jeg vrir og vender og er ufin i debattene tror jeg nok du er inne på noe, ikke det at jeg føler meg helt alene om å gjøre nettopp dette, du er vel ikke helt borte du heller, men

uansett er det altså slik at jeg HAR fått med meg at mange har reagert når jeg slår på stortromma i enkelte diskusjoner jeg har deltatt i her inne (her tar du altså feil), har derfor prøvd å lagt om stilen en del men feiler fortsatt angående dette når jeg blir provosert.

Men hvis du kikker godt etter har jeg moderert meg drastisk i forhold til når jeg begynte å delta her inne for et par år siden, dette har jeg gjort pga at jeg underveis har innsett at jeg liker å utveksle meninger og oppfatninger med fellow gooners her inne såpass godt at jeg ønsker å fortsette med dette og da blir det forstyrrende at diskusjonene alt for ofte ender med persondiskusjoner og krangler.

Så derfor får du bergkamp88 mandat til å si fra hvis du mener jeg går over streken også i fremtiden, du får tillatelse til å være min personlige vaktbikkje slik at vi unngår disse utrolig uinteressante diskusjonene i fremtiden, har vi en deal??

Link to comment
Share on other sites

Idiot! Her kommer jeg med et fornuftig råd, så kommer du med det der!?! Skal de ta denne diskusjonen får de enten ta den i en egen tråd, eller privat.

 

Se i innlegget ovenfor hvor fint situasjonen er i ferd med å løse seg.

AnabOles råd = Suksess

RavenGhosts hyling = ?

Link to comment
Share on other sites

(...)

For å ta det første først; min peiling på fotball kan garantert diskuteres, jeg har vel aldri hevdet, som du påstår, at jeg er fotballekspert, men jeg har riktignok tatt sjansen på å peke på at jeg har 35 års erfaring med denne idretten, 20 år som spiller og 15 års som trener, noen vil kanskje si at dette burde kvalifisere til å ha en viss peiling iallefall

(...)

 

Eg har aldri hørt om kjegleflyttere som kaller seg for trener før... :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...