Jump to content

2010.12.04 Fulham H


Mr Chapman

Recommended Posts

Arsenal v Fulham

Lørdag 4. desember, avspark 16:00

Direkte på TV2 PL HD1

 

Med seier over byrivalene på lørdag kan Arsenal sørge for å legge press på Manchester United, som spiller senere på dagen. Vi klarte ikke å vinne en eneste ligakamp på hjemmebane i (black) november, men på tirsdag tok laget seg videre i Ligacupen med 2-0-seier over Wigan foran egne fans.

 

Det forventes nå at Wenger & Co fortsetter å vinne fotballkamper på Emirates Stadium.

 

Fra Wigan-kampen er det bare Samir Nasri (kneet), som er usikker, men Wenger sa på torsdag at franskmannen forventes tilbake. Dermed må man fortsatt unnvære Cesc Fabregas, Thomas Vermaelen og Abou Diaby. Robin van Persie kan starte igjen, men det er mange andre som kjemper om plass i startoppstillingen og konkurransen er utrolig hard. Så blir det spennende å se hva som skjer med keeper Almunia. Spanjolen er friskmeldt, men fikk ikke sitte på benken borte mot Villa forrige helg.

 

Antatt lag (samme som Villa borte):

 

Fabianski - Sagna, Koscielny, Squillaci, Clichy - Wilshere, Song, Rosicky - Nasri, Chamakh, Arshavin

 

Fulham har ikke imponert noen denne sesongen. Laget ligger like over nedrykkstriden, med et poeng per kamp i snitt, og Mark Hughes' menn står uten seier på bortebane til nå. Et tap på lørdag kan sende laget ned på en direkte nedryksplass, og manageren som kom til klubben i sommer vil få kjenne ekstra mye press.

 

Kan sikkert fylle inn mer senere, men nå er det natt. Goodbye november, welcome desember! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Mulig Wigan matchen var et blaff, men hvis vi klarer å holde på den intensiteten og aggressiviteten i forsvarsspillet så har jeg god tro på at vi skal feie banen med Fulham. Kan ikke huske siste vi virket så trygge bakover som vi var mot Wigan. Mye kan sikkert tilskrives Wigans tannløshet, men jeg håper vi har tatt et steg opp hva forsvarsspill angår

Link to comment
Share on other sites

Fulham hjemme skal være tre poeng. Vi må gå ut og ta initiavet som vi gjorde på Villa Park. Fulham er et dårligere lag enn Aston Villa så vi bør klare å presse dem like høyt. Så lenge vi holder ballen i laget, holder et høyt balltempo og beveger oss mye skal ikke Fulham klare å følge med.

Vil se dette laget:

Marouane Chamakh

 

Andrey Arshavin - Robin van Persie - Samir Nasri

Jack Wilshere - Alexandre Song

 

Gaël Clichy - Laurent Koscielny - Sebastien Squillaci - Bacary Sagna

Lukasz Fabianski

 

Eneste forandring fra kampen mot Villa er altså Rosicky ut og RvP inn. van Persie så veldig bra ut mot Wigan og er mer målfarlig enn Rosicky. Rvp, Arsha og Nasri må bytte plasser like mye som de gjorde mot Villa, det er et helvete for forsvarsspillere å hele tiden måtte forholde seg til nye spillere.

Her er det bare å kjøre ut i hundre og få et tidlig ledermål. Ingen lag orker å ta igjen en ledelse når de har mer enn nok med å løpe imellom.

Tips:4-0 Arshavin, van Persie, Chamakh og Song

Link to comment
Share on other sites

Vil heller ha Squi bak der enn Koscielny. Gibbs kan gjerne spille for min del. Ellers vil jeg se Rosicky sentralt. Vil også ha med Arshavin, Nasri, RvP og Chamakh. Walcott kan like gjerne bli utelatt fra troppen.

 

Og hva baserer du å droppe Walcott på? Spent på å høre om det her....

Link to comment
Share on other sites

Syns simpelthen han ikke er god nok, det har vært min mening lenge og det står jeg faktsk for. Greit, han har noen fine løp mot Shakhtar og han slå gode cornere, men han er så feig når han er en mot en at det er skremmende å se på, han spiller jo like ofte støttepasninger som han feiler på å utfordre, og det er ofte. sorry, men det mener jeg fra hjerterota.

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk troen på stor seier imorgen, noe som 4 - 0.. Fulham er ikke veldig gode, og vi kommer til og spille de ut langs bakken rimelig lett. Vil ha inn RvP fra start, syns han virket frisk mot Wigan, og har ikke noe imot og få se flere av dt hæl flikkene :) Håper på dette laget fra start;

 

Fabianski

 

Sagna-Squillaci-Koscielny-Gibbs

 

Song-Wilshere

 

Nasri-RvP-Arshavin

 

Chamakh

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Syns simpelthen han ikke er god nok, det har vært min mening lenge og det står jeg faktsk for. Greit, han har noen fine løp mot Shakhtar og han slå gode cornere, men han er så feig når han er en mot en at det er skremmende å se på, han spiller jo like ofte støttepasninger som han feiler på å utfordre, og det er ofte. sorry, men det mener jeg fra hjerterota.

Etter at han kom tilbake fra skade har han virka å slite litt med selvtilliten, og vært feig til å utfordre en mot en som du sier. Men husk på hvordan han var før skaden, og hvordan han var i perioder i fjor hvor han virkelig turde å utfordre. Da var han i kjempeslag. Og den siste kampen han spilte så jeg flere tendenser til at han kan være på vei til å finne selvtilliten igjen.

 

Men, vi har også en Nasri i form, og en Arshavin som var frisk sist. Så vi har et lite luksusproblem på vingene.

 

Håper bare det blir enten RvP eller Rosicky som tar "Cesc"-rollen. Da er det nesten likegyldig for meg hvem som starter på vingene.

 

Fabianski

Sagna-Squi-Djourou-Clichy

Song-Rosicky/Wilshere

Nasri/Walcott-RvP/Rosicky-Arshavin

Chamakh

 

Vinner vi denne går vi opp på andreplass(siden Manurekampen er utsatt)... Måtte vi bygge videre på Wigan-seieren å gjøre Emirates til et fort fra nå av, samtidig som vi beholder den gode borteformen i ligaen!!

Link to comment
Share on other sites

Etter at han kom tilbake fra skade har han virka å slite litt med selvtilliten, og vært feig til å utfordre en mot en som du sier. Men husk på hvordan han var før skaden, og hvordan han var i perioder i fjor hvor han virkelig turde å utfordre. Da var han i kjempeslag. Og den siste kampen han spilte så jeg flere tendenser til at han kan være på vei til å finne selvtilliten igjen.

 

Men, vi har også en Nasri i form, og en Arshavin som var frisk sist. Så vi har et lite luksusproblem på vingene.

 

Håper bare det blir enten RvP eller Rosicky som tar "Cesc"-rollen. Da er det nesten likegyldig for meg hvem som starter på vingene.

 

Ja, veit hva han er i stand til selvfølgelig. Men pdd er han ikke god nok til å starte. Når vi i tillegg har Arshavin og Nasri skadefrie er saken biff, da er valget klinkende klart. Ønsker Rosicky i Cesc-rollen, han er geniaaal! :) Det er forsåvidt RvP også, så for meg blir det nesten likegyldig.

Link to comment
Share on other sites

Ja, veit hva han er i stand til selvfølgelig. Men pdd er han ikke god nok til å starte. Når vi i tillegg har Arshavin og Nasri skadefrie er saken biff, da er valget klinkende klart. Ønsker Rosicky i Cesc-rollen, han er geniaaal! :) Det er forsåvidt RvP også, så for meg blir det nesten likegyldig.

Men da er vi jo så å si enige;)

Jeg bare mener at en slik hjemmekamp mot Fulham kanskje er den type kamp som skal få han på gli igjen? Mot Manure på Old Trafford klarer jeg ikke se at han skal kunne klare å prege kampen noe nevneverdig, om vi ikke leder 1-0 når det nærmer seg 60-70 min spilt og Manure sender flere og flere spillere i angrep.

 

Når jeg tenker over det kan det kanskje være lurt å la han få prøve seg denne kampen, og heller la Nasri hvile etter den lille skaden han fikk mot Wigan, slik at vi har en fully fit Nasri klar for CL-kampen i midtuka og en veldig viktig kamp neste helj(mandag) igjen?

Link to comment
Share on other sites

Men da er vi jo så å si enige;)

Jeg bare mener at en slik hjemmekamp mot Fulham kanskje er den type kamp som skal få han på gli igjen? Mot Manure på Old Trafford klarer jeg ikke se at han skal kunne klare å prege kampen noe nevneverdig, om vi ikke leder 1-0 når det nærmer seg 60-70 min spilt og Manure sender flere og flere spillere i angrep.

 

Når jeg tenker over det kan det kanskje være lurt å la han få prøve seg denne kampen, og heller la Nasri hvile etter den lille skaden han fikk mot Wigan, slik at vi har en fully fit Nasri klar for CL-kampen i midtuka og en veldig viktig kamp neste helj(mandag) igjen?

 

Godt tenkt, og jeg er 100 % enig. Denne kampen burde han absolutt kunne få tilbake mye av selvtilliten sin på, for det er egentlig det alt handler om hos unge Theo. Jeg er enig med rådet ditt - hvile Nasri og heller bruke han i den uhyre viktige CL-kampen til uka. Bør bli plankekjøring på Emirates imårra uansett, uavhengig av hvem vinger vi bruker, vi kommer uansett til å stille med et sterkt lag, det er jeg sikker på! :-)

 

Glad du ikke heter Arsene Wenger...

 

 

Den kom feil, var ment som svar til oppfølgeren til din kommentar

 

Da regner jeg med at den var til meg? I så fall vil jeg gjerne at du skal begrunne dette litt mer, for nå ble jeg virkelig interessert!

Link to comment
Share on other sites

Håper bare vi vinner jeg... :)

 

Jepp, det er tross alt det viktigste :) Egentlig bryr jeg meg katta hvem som spiller mot Fulham, så lenge de 11 som sendes utpå banen gjør jobben sin

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med de av dere som tror vi igjen får en vanskelig kamp.

Jeg ser ikke at Wenger har lagt opp til noen mer direkte spillestil, og tror

derfor vi igjen får se Arsenal dominere banespillet. Samtidig tror jeg Fulham

kommer til noen store målsjanser på sine kontringer når vi står høyt i banen.

Da blir det igjen slik at vi må håpe på flaksen i den bakre rekken. Der tror jeg Kos

igjen kan få et gult kort eller to...;-)

 

Vel, det jeg prøver å si er at jeg håper Wenger finner ut en måte vi kan forsvare oss

på som gjør ta vi slipper slike helsprekkende situasjoner der bak.

 

Og så, - jeg er enig med dem som vil ha Walcott på benken. Han er altfor svak 1 mot 1 når han må

starte uten fart. Derfor må han rett og slett få mer tid på seg. Det er ikke godt nok å kun ha

en ferdighet å spille på i Arsenal. En må bidra i pasningsspillet, samtidig med at han kan få noen

løpeturer innimellom. Derfor er Walcott best når han kommer innpå og vi må jage skoringer. For da spiller vi mer direkte.

 

Og ellers, - jeg tror fremdeles vi kan la Van Persie slipe benken litt. Chamack er min favoritt der fremme. Han arbeider MYE mer enn noen annen angriper i Arsenal og skorer trutt og jevnt. Dette er en MÅ egenskap mot lag som Fulham. Ellers tror jeg Rosicky er i storform, og vil ha ham i den offensive rollen mer enn Van Persie!

 

Clichy spiller, men jeg ønsker en videre satsing på Gibbs! Wilshere er bankers i spann med Song, noe jeg synes er fantastisk! Den unge gutten imponerer enormt!

 

Mitt laguttak:

 

Fab

Sagna - Seb - Kos - Gibbs

Song - Wilshere

Arshavin - Rosicky - Nasri

Chamack

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen er jeg rimelig trygg på.

Vi har spilt på oss nødvendig selvtillit til å ta dette greit hjem.

Gutta vil ikke tape en ny kamp på hjemmebane og det at ikke Aston Villa tok oss igjen, det er gode utgangspunkt å ha med seg inn i kampen.

Tror på en storseier i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har satt opp helt korrekt lag Wilshere men har også sansen for forslaget til theogibbswilshere med van Persie inn for Rosicky, tror og håper imidlertid at vi starter med førstnevntes forslag.

Nå er det på tide med en kalasseier igjen, vi går for 6-0 ;)

 

 

Føler for å underbygge mine tanker litt :)

Når jeg har tro på en kjempekamp og storseier i dag er det pga følelsen av at flere spillere nå samtidig begynner å fyre på alle sylindrene, spesielt Arshavin, Chamakh og Nasri, i tillegg til at Wilshere er tilbake i storslag. Når jeg samtidig tenker på at van Persie nærmer seg god form begynner jeg å ane seriemestrene denne sesongen, vi kommer garantert til å dominere kampen, masse ballbesittelse og det kommer garantert til å resultere i masse sjanser, fulham er gode defensivt og har hatt en tendens til å spille uavgjort på bortebane i år men jeg tror rett og slett ikke dette laget er sterkt nok til å stå imot trøkket som vårt lag er i stand til å skape når vi er i riktig modus, dvs når form og selvtillit er som i dag.

Jeg mente i går at Rosicky burde starte på plassen til Cesc, jeg har imidlertid ligget våken i hele natt og tenkt på dette :) og har faktisk forandret mening, jeg synes det er mere og mere fristende å ha van Persie rett inn i denne rollen, da oppnår vi enda en spiller som er målfarlig og som kommer til situasjoner sammen med medspillerne som kan føre til sjanser og mål.

Jeg opprettholder derfor tipset mitt, 6-0 to the Arsenal!!!!

Link to comment
Share on other sites

Kampen i dag bør og skal være tre poeng.

Ene og alene burde disse tre punktene være nok til at vi skal ha seier

  • Farlig nær første gang med tre tap på rad hjemme i PL.
  • Det er få lag i verden vi har bedre statistikk mot en Fulham.
  • Fulham er direkte rævva i år, i tillegg til at laget innehar tidendes dårligste rekke hva angår bortekamper i PL.

Selvsagt, man skal ikke undervurdere de hvite, men dette er en kamp vi skal vinne. Du kan si det er en eksamen, som bør bestås om vi i det hele tatt skal klare å holde fokus mot manshait. I tillegg er dette ikke dagen hvor statistikker skal ryke. Vi skal IKKE få vår første 3-ganger tapsrekke hjemme i Premier League-historien mot et Fulham som ikke har vunnet på 33 - TRETTITRE - bortekamper.

 

Håper og tror på dette laget

 

Fabianski

Sagna - Sq - Kos - Clichy

Song - Wilshere

Nasri - Rosc - AA

Chamakh

 

Med andre ord, selv om Wigan-kampen var fin så endres ikke en god oppskrift fra Villa-kampen. Det er viktig med kontinuitet, og jeg vil mer enn gjerne se RVP komme inn, enn at han starter, i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke å finne den rette tråden, jeg. Saken er at jeg er stuck i Tønsberg.

 

Er det noen som vet hvor jeg burde se kampen?

 

Fikk sett Villa-kampen på Bryggeriet, og det var hyggelig nok, men litt uvant med 4-5 fotballinteresserte på pub.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...