Jump to content

2010.11.14 Everton


Mr Chapman

Recommended Posts

Everton v Arsenal

Søndag 14. november, avspark 15:00

Barclays Premier League @ Goodison Park

Direkte på TV2 PL HD 1

 

theo-walcott_1011622c.jpg

Theo Walcott: Scoret i Arsenals 3-1-seier over Everton i 2008/09-sesongen

 

Et av helgas mest interessante oppgjør har avspark søndag formiddag, når Everton skal måle krefter med Arsenal på Goodison Park.

 

Everton har vært i kjempeform i det siste, og står uten tap siden Newcastle slo David Moyes’ lag for nesten to måneder siden. Det skal dog sies, at etter en prikkfri oktober, står Everton fortsatt uten trepoengere i november, Bolton og Blackpool har holdt laget til frustrerende uavgjort-kamper. Men, scouserne er uansett inne i en god periode og har ikke tapt på sine syv siste kamper. På onsdag var det like før Bolton stakk av med tre poeng fra Goodison, men en praktfull utligning fra Jermaine Beckford kun minuttet før full tid, sørget for at The Toffees i det minste kom fra kampen med et poeng i bagen. Nå kan unggutten som kom fra Leeds i sommer, være aktuell fra start på søndag.

 

Arsenal var også i aksjon i midtuka, og the Gunners klarte å komme tilbake på vinnersporet da Wolverhampton ble slått 2-0 på the Molineux. En tidlig og en sen scoring fra Marouane Chamakh sikret de tre poengene som stadfester Londonklubbens 3. plass på tabellen. Arsenal er allerede på etterskudd i gullkampen, og hvis Arsene Wenger & Co ønsker å knappe innpå Chelsea snart, er det ikke rom for veldig mange feilsteg. Hvis lagets to stygge tap på hjemmebane for West Bromwich og Newcastle, kunne Arsenal ha vært ligaleder nå. I det siste har The Gunners fått tilbake flere spillere på skadeopphold, forrige søndag gjorde Robin van Persie comeback, og stortalentet Aaron Ramsey nærmer seg en retur til fotballbanen.

 

Hjemmelaget må unnvære Marouane Fellaini, som pådro seg rødt kort mot Bolton, en situasjon manager Moyes kalte “idiotisk” handling av belgieren. Nå må han sone tre kampers karantene. Den gode nyheten er at den lovende midtbanespilleren Jack Rodwell er frisk igjen etter benbrudd, engelskmannen kan god risikere å måtte sitte på benken fra start til fordel for John Heitinga, som allerede har flere kamper på midtbanen denne sesongen. Leon Osman, Victor Anichebe og Ross Barkley er de tre resterende spillerne som definitivt er uaktuelle. Hos Arsenal kan Kieran Gibbs være tilbake, eller det er ikke mye nytt siden Wolves-kampen. Abou Diaby nærmer seg 100% igjen etter en alvorlig ankelskade franskmannen ble offer for mot Bolton i september.

 

Howard

Neville - Distin - Jagielka - Baines

Coleman - Heitinga - Arteta - Pienaar

Cahill

Yakubu

 

Nasri - Chamakh - Walcott

Fabregas - Song - Wilshere

Clichy - Djourou - Squillaci - Sagna

Fabianski

 

Arsenal vil nok uten tvil håpe på reprise av fjorårets tilsvarende kamp. Da møttes lagene i serieåpningen og man kan trygt si at Gunners gjorde kort prosess med hjemmelaget. Hele 1-6 endte det den gangen, blant annet etter at Cesc Fabregas leverte en fenomenal innsats for gjestene. Arsenal vant 4-1 på Goodison både i 2008- og 2005-sesongen, mens forrige Everton-seier over Nord-London-laget kom i 06/07 da Andy Johnson ble matchvinner på overtid. Goodison Park er uansett ingen bane Arsenal trives på, og det er alltid spennende og tøffe kamper mellom disse.

 

Kommer Evertons rekke uten tap til å fortsette? Eller har Arsenal bestemt seg for å gjøre slutt både på den og sine egne feilsteg denne sesognen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Dette blir tøft, men jeg tror faktisk ikke det blir så tøft som mot Wolves. Everton er nok et bedre fotballag enn Wolves, men de står mye bedre til oss enn det krigerne fra Molineux gjør. Her trenger vi nye tre poeng og det tror jeg vi skal klare.

Fabregas så mye piggere ut mot Wolves enn han gjorde mot Castle. Nå som han har enda flere treninger i kroppen tror jeg vi får se den Cesc vi elsker å se igjen. Chamakh var også på et helt annet nivå mot Wolves. Såvidt jeg har skjønt var han syk hele uka før Newcastle-kampen, og slet av den grunn. Arsha så også ut som et nytt menneske på onsdag, og jeg tror det bare var mangel på flaks og mangel på kilo som gjorde at han ikke scorte på onsdag. Hvis alle disse tre fortsetter denne trenden tror jeg vi tar med oss tre poeng tilbake til Nord-London.

Har tro på denne lagoppstillinga:

Andrey Arshavin - Marouane Chamakh - Samir Nasri

 

Cesc Fabregas

Jack Wilshere - Alexandre Song

 

Gael Clichy - Johan Djourou - Sebastien Squillaci - Bacary Sagna

 

Lukasz "verdens beste keeper" Fabianski

 

Forhåpentligvis får RvP en halvtime +/- her. Det blir selvfølgelig litt avhengig av matchbilde.

Link to comment
Share on other sites

Vi må ha alle 3 poengene her, noe som jeg tror vi klarer med litt kamp. Everton er et veldig godt fotball lag, men vi skal være ganske mange hakk bedre. Håper Denilson starter, syns ikke Wilshere har vært den samme etter han kom tilbake fra karantene+ at Denilson er en viktig spiller mener jeg. Håper på dette laget fra start:

Fabianski

 

Sagna-Squillaci-Djourou-Clichy

 

Song-Denilson

 

Nasri-Cesc-Arshavin

 

Chamakh

 

Lykke til alle Gooners! ;)

Link to comment
Share on other sites

VI har et godt tak på Everton, noe jeg tror blir utslagsgivende. Visse spillestiler fungerer bra mot andre og Everton er et av de lagene jeg føler Wenger ofte klarer å knekke.

 

Everton mistet Fellaini sist runde, men har fortsatt en knallsterk midtbane. Arteta er en av ligaens beste ballfordeler og kan servere gode stikkere samt score selv. Ingen andre har scort flere mål i PL på hodet enn Cahill. Mer trengs ikke sies om australieren. Høyresiden MÅ demme opp for innleggene fra Baines. Assistmaskinen har i mine øyne den nest beste innleggfoten i ligaen, kun slått av Bale. Midtforsvarset dems er sterkt og foran dem kommer de sannsynligvis til å ha et av Englands beste talenter, Jack Rodwell. Jeg er usikker på formen hans, det samme kan sies om Arteta og spissene. Laget er i mine øyne på papriret mer enn godt nok til å karre seg til en topp 4 plass, noe de tidvis viser også.

 

Fabianski hadde en strålende kamp sist. Denne gangen møter vi Cahill som er veldig vanskelig å forsvare seg mot. Ellers har de ikke hatt så mange strenger å spille på offensivt i det siste. På hjemmebane er de mer vågale, noe som åpner opp rom som vi bør utnytte. Chamakh gjorde en perfekt som targetman sist og starter nok på søndag også. Fab starter selv om han ikke er i form. Kanskje det endelig løsner? Arshavin ser ut til å komme mer i form, mens Nasri har vært mer usynlig selv om han har vært meget uheldig som ikke har scort i det siste. Eller blir det Walcott som starter? Men engelskmannen på banen kan ikke Everton ligge høyt, noe som kan bety store rom på midten. Uansett vil vi ha en ving på benken som kan snu kampen dersom det går dårlig. Song har vært god framover, men det har også blottlegget resten av laget, så han må bli bedre til å finne balansen. Jeg tror Wilshere starter til fordel for Denilson. Førstenvnte har spilt mye med Rodwell og kjenner han forhåpentligvis nok til å kunne utnytte det.

 

På benken har vi ellers utespillere van Persie, Bendtner, Rosicky og Eboue eller Gibbs. Jeg gleder meg!

 

Tipper vi starter med følgende lag:

Fabianski

Sagna-Squillaci-Djourou-Clichy

Song-Fab-Wilshere

Walcott-Chamakh-Nasri (fikk hvile i midtuken)

 

Føler stillinga blir 2 -2 eller 1 -3. Lørdagene er ikke helt det samme uten Arsenalmatch....

Link to comment
Share on other sites

Vi må ha alle 3 poengene her, noe som jeg tror vi klarer med litt kamp. Everton er et veldig godt fotball lag, men vi skal være ganske mange hakk bedre. Håper Denilson starter, syns ikke Wilshere har vært den samme etter han kom tilbake fra karantene+ at Denilson er en viktig spiller mener jeg. Håper på dette laget fra start:

Fabianski

 

Sagna-Squillaci-Djourou-Clichy

 

Song-Denilson

 

Nasri-Cesc-Arshavin

 

Chamakh

 

Lykke til alle Gooners! :angry:

 

 

Jeg tror du har satt opp riktig lag, håper og tror :P

Forventer at Wenger lærte av forsøket med å bruke Nasri på venstrekant og at han er på plass igjen på høyrekant i denne kampen, Arshavin er den soleklart beste venstrekanten per i dag og håper han starter der igjen, mulig van Persie kan gjøre en jobb der ute etterhvert?? Denilson bør også inn for Wilshere som viste svakhetstegn sist.

Forsvaret er vel ikke til å diskutere, på samme måte som Song, Fabregas og Chamakh er selvskreven.

Vi går forbi utd med seier i morgen, et utd-lag som hele denne sesongen har virket ute av drift, vi går for en "1-0 to the Arsenal" ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har satt opp riktig lag, håper og tror :P

Forventer at Wenger lærte av forsøket med å bruke Nasri på venstrekant og at han er på plass igjen på høyrekant i denne kampen, Arshavin er den soleklart beste venstrekanten per i dag og håper han starter der igjen, mulig van Persie kan gjøre en jobb der ute etterhvert?? Denilson bør også inn for Wilshere som viste svakhetstegn sist.

Forsvaret er vel ikke til å diskutere, på samme måte som Song, Fabregas og Chamakh er selvskreven.

Vi går forbi utd med seier i morgen, et utd-lag som hele denne sesongen har virket ute av drift, vi går for en "1-0 to the Arsenal" ;)

 

Litt det samme om det er Wilshere eller Denilson som spiller, men jeg holder en knapp på Wilshere. Synes ikke han var så verst mot Wolves, jeg. Dette kan fort bli en kamp der spillet bølger mye og da kan Jacks driv og løpskapasitet vise seg gull verdt.

Hvis van Persie skal inn synes jeg han bør inn på topp eller på høyrekant. Det er vel på høyrekant han har spilt mye for Nederland, og jeg mener han er bedre når han kan bruke teknikken sin til å utfordre innover mot sitt giftige venstrebein.

Jeg er egentlig veldig for "6-1 to the Arsenal" :angry:

Link to comment
Share on other sites

Litt det samme om det er Wilshere eller Denilson som spiller, men jeg holder en knapp på Wilshere. Synes ikke han var så verst mot Wolves, jeg. Dette kan fort bli en kamp der spillet bølger mye og da kan Jacks driv og løpskapasitet vise seg gull verdt.

Hvis van Persie skal inn synes jeg han bør inn på topp eller på høyrekant. Det er vel på høyrekant han har spilt mye for Nederland, og jeg mener han er bedre når han kan bruke teknikken sin til å utfordre innover mot sitt giftige venstrebein.

Jeg er egentlig veldig for "6-1 to the Arsenal" :angry:

 

 

Problemet er at vi mangler gode alternativer på venstrekant, Nasri er IKKE et alternativ der per i dag, jeg er imidlertid ikke i tvil om at han kan bli det med mere trening, men i og med at han har vært så overlegen på høyrekant synes jeg det vil være idiotisk å fjerne ham derfra. Vela har vel ikke lykkes der heller men vi trenger et troverdig alternativ for å holde Arshavin på tærne fremover og om han skulle bli skadet.

Jeg tror Robin kunne blitt et slikt alternativ, kunne tenkt meg å sette både ham og Chamakh på banen samtidig, men forsåvidt enig i at han i utgangspunktet passer bedre på høyrekant, Robin er imidlertid en så intelligent fotballspiller at han sannsynligvis ville blitt uhyre god også på venstrekant etterhvert.

Ellers føler jeg Denilson er et tryggere alternativ defensivt, noe som garantert gjør at Fabregas slipper seg mere løs fremover på banen, går mere på gjennombruddsløp og linker opp med angrepsspillerne på en annen måte enn han har gjort i det siste.

Link to comment
Share on other sites

 

Forsvaret er vel ikke til å diskutere, på samme måte som Song, Fabregas og Chamakh er selvskreven.

Vi går forbi utd med seier i morgen, et utd-lag som hele denne sesongen har virket ute av drift, vi går for en "1-0 to the Arsenal" :angry:

 

Et United som har virket ute av drift, men fortsatt ligger foran oss. Hvordan blir det da når United kommer seg i form? Det gjør de dessverre alltid etter nyttår.

 

Men har troa på 3 poeng til Gunners senere i dag, med en Fabianski som har dagen skal det være gode muligheter. Håper på følgende 11:

Fabianski

Sagna

Squillaci

Djourou

Gibbs (Clichy roter for mye plasseringsmessig)

Nasri

Song (som for pokker må holde seg som defensiv midtbanespiller)

Rosicky

Cesc (må opp mange hakk)

Arshavin

Chamakh

 

Evt. bruke Denilson for Rosicky

 

Enig med deg Arshavin vi går for 1-0 til Arsenal. Nasri putter

Link to comment
Share on other sites

Tror denne kampen resultatmessig blir en nedtur i forhold til forrige sesong.

Det som jeg tror og håper på er Cesc endelig i storform og en 3-1 seier til oss.

Cesc blir viktig idag.

Laget blir med JD som stopper. Han er vel vår beste stopper i lufta sammen med Vermaelan og håper han fortsetter stigningen sin.

Nasri er vel kanskje den spilleren som har kledd Cesc rollen bedre enn Cesc sjøl denne sesongen. Håper Nasri spiller like godt i kantrollen idag.

 

Fabianski

 

Sagna Seb JD Clichy

 

Wilshere Song Cesc

 

Nasri Chamakh Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Arsenal

Fabianski

Sagna : Squillaci : Djourou : Clichy

Song : Wilshere

Nasri : Fabregas : Arshavin

Chamakh

 

Benken: Szczesny, Eboue, Gibbs, Denilson, Rosicky, Walcott, Van Persie.

 

Veldig sterk benk håper rvp får sjans til å spile seg i form på slutten

Link to comment
Share on other sites

Et United som har virket ute av drift, men fortsatt ligger foran oss. Hvordan blir det da når United kommer seg i form? Det gjør de dessverre alltid etter nyttår.

 

Men har troa på 3 poeng til Gunners senere i dag, med en Fabianski som har dagen skal det være gode muligheter. Håper på følgende 11:

Fabianski

Sagna

Squillaci

Djourou

Gibbs (Clichy roter for mye plasseringsmessig)

Nasri

Song (som for pokker må holde seg som defensiv midtbanespiller)

Rosicky

Cesc (må opp mange hakk)

Arshavin

Chamakh

 

Evt. bruke Denilson for Rosicky

 

Enig med deg Arshavin vi går for 1-0 til Arsenal. Nasri putter

 

Ingenting som er "alltid" i fotball, enig i at utd har vært gode etter jul vanligvis men har ikke troa på at de blir det denne sesongen, tror nok de vil merke at det ikke er så enkelt å kvitte seg med spillere som Ronaldo og Tevez uten at det merkes.

Rooney er nøkkelen der i gården og ingenting er selvsagt når det gjelder ham.....

Når det gjelder hvem som ligger øverst av utd og Arsenal får vi snakkes om etter dagens kamp.

Jack starter på bekostning av Denilson i dag ser jeg i forhold til laget jeg ville ha, vi får se om Wenger har rett denne gang :angry:

Link to comment
Share on other sites

5 min igjen til kamp, og dette blir ekstremt nervepirrende! Dette kommer til å bli tøft. Everton har vært solide bakover i det siste, og vi vet at de kan være svært vanskelige å forsvare seg mot. Da tenker jeg spesielt på den fysiske tilstedeværelsen til Saha, Cahill og Yakubu. Squillaci må fortsette å spille godt, og JD må fortsette formstigen. Clichy bør ta nervetabletter før kampen, vi har ikke råd til å la han kløne det til igjen. De 6 fremste må trille ball og bevege seg i takt med hverandre for å bryte ned The Moyes boys. Den ekstremt gode midtbanen vår vil tippe kampen i vår favør! Måtte Fabregas være tilbake i god gammel form, det kan bli utslagsgivende. Klart for kamp nå. Herlig benk i dag. Håper RvP kan komme inn på i 20 min +/- hvis kampen så og si er avgjort!

 

 

COME ON YOU GUNNERS!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...