Jump to content

2010.11.14 Everton


Mr Chapman

Recommended Posts

Hvilken kamp har du sett? Song 4, Fabregas 5? Etter min mening våre to beste sammen med Fabianski (Djourou, Sagna og Nasri også bra). Song blokkerer to vitale situasjoner som muligens hadde blitt mål, og tvinger ofte Evertonspillerne ut i mindre farlige områder. Hindrer generelt at Evertonspillerne får rom foran forsvaret og er meget sterk i duellspillet. Ja han har en del "slurvete" pasninger idag, men det tilgir jeg gjerne for alt det andre han gjør! Bare se hvor usynlig Arteta blir idag. Ikke at han er alene om å få det til, men han er den største grunnen.

 

Fabregas avgjør kampen. Er det uten betydning? Han står fram når det gjelder, bare se på taklingen/blokkeringen helt i slutten av 1.omg. Ja han er involvert i endel krangler, men han er kaptein, og skal dermed være den som tar de. Ikke andre ala Rio pothead på M.Utd.

 

tror nesten jeg må spørre hvilken kamp du har sett? song har ingen vellykede taklinger eller pasninger i første omgang. rett og slett banens desidert dårligste. cesc har også en svak dag, og kommer ofte litt for sent inn i situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Nov 14 2010, 07:15 PM) 209807[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Aldri i livet. Sammen med Barton og Karl Henry er han trolig den mest grisete spilleren i Premier League.

Legger til de Jong også!

OG ikke minst Robinson! Barton har ikke så mange stygge taklinger, han for det meste bare stygge episoder som slag og lignende.

 

Over til kampen. Fabregas hever seg, men slurver fortsatt litt. Fabianskis strålende nok en gang. Forsvaret som enhet fungerer bra. Noe småslurv til tider, men generelt veldig bra. Wilshere ikke like god som tidligere kamper. Denilson gjorde et knallbra innhopp. Nasri solid kampen gjennom. Chamakh burde scort men gjorde ellers en godkjent kamp. Arshavin tidvis usynlig, men hadde i alle fall noe som lignet på sluttprodukt i dag.

 

Vi burde ledet mer enn 2 - 0 før Everton begynte å presse oss mot slutten. Selv om de hadde mye press i kampen skapte de få sjanser. Målet dems burde også sannsynligvis vært frispark i duellen som førte til at ballen falt til Cahill.

 

Dette ble en herlig runde for oss. Chelsea tapte og Man U gikk på poengtap. VI vant en vanskelig bortekamp er og dermed overlegent det beste bortelaget i år! Det skiller 6 poeng mellom 5. og 18. plass! Dette blir en syk tett sesong!

Link to comment
Share on other sites

To meget sterke borteseire.

Jeg er imponert over innsatsen.

 

Fabianski er helt topp og vi slipper å hente inn Buffon eller noen annen til en vanvittig sum penger.

 

Ser at Chelsea rakner med Terry og Alex ute,mens vi fungerer veldig bra med nr. 3 og 4 av midtstopperne våre.

Det er mange år siden jeg har hatt en så god magefølelse som nå for tiden.

Link to comment
Share on other sites

tror nesten jeg må spørre hvilken kamp du har sett? song har ingen vellykede taklinger eller pasninger i første omgang. rett og slett banens desidert dårligste. cesc har også en svak dag, og kommer ofte litt for sent inn i situasjoner.

Her er eg heilt ueinig med deg. Eg tenkte faktisk under kampen at takk og lov at vi har Song på laget. Som Sandis seier er han glimrande til å bryte spelet og presse motstandar ut i farleg rom. I tillegg er det godt mulig at han redder minst eitt mål for oss..

 

Såg mykje det samme i Gilberto-tida. Han var uvurderleg for oss, men dei einaste gongane folk kommenterte han, var dei gongane han hadde eit par feilpasningar. At han mesteparten av tida var glimrande, var det ingen som såg..

 

Gir Song ein 7`ar idag!

Link to comment
Share on other sites

Såg mykje det samme i Gilberto-tida. Han var uvurderleg for oss, men dei einaste gongane folk kommenterte han, var dei gongane han hadde eit par feilpasningar. At han mesteparten av tida var glimrande, var det ingen som såg..

 

Just precis! For å hente frem et sitat fra gamleforumet: "Du vinner ikke en dritt med elleve Henry'er!". Det samme gjelder selvfølgelig i dag.

Link to comment
Share on other sites

Her er eg heilt ueinig med deg. Eg tenkte faktisk under kampen at takk og lov at vi har Song på laget. Som Sandis seier er han glimrande til å bryte spelet og presse motstandar ut i farleg rom. I tillegg er det godt mulig at han redder minst eitt mål for oss..

 

Såg mykje det samme i Gilberto-tida. Han var uvurderleg for oss, men dei einaste gongane folk kommenterte han, var dei gongane han hadde eit par feilpasningar. At han mesteparten av tida var glimrande, var det ingen som såg..

 

Gir Song ein 7`ar idag!

 

problemet i dag, og tidvis i andre kamper, er at han ikke klarer å bryte. i dag går det 70 min før han vinner sin første duell. har akkurat settt kampen for andre gang, og jeg må si jeg er sjokkert over balltapene og de klønete innvolveringene han har for seg i dag. håper selvsagt han kommet tilbake til det slage han var i siste halvdel av fjorårssesongen. han har rett og slett tatt for mye offansivt ansvar så langt i år, og den kreative kraften song har, er i alle fall ikke noe å drive stjernekrig med...

Link to comment
Share on other sites

To meget sterke borteseire.

Jeg er imponert over innsatsen.

 

Fabianski er helt topp og vi slipper å hente inn Buffon eller noen annen til en vanvittig sum penger.

 

Ser at Chelsea rakner med Terry og Alex ute,mens vi fungerer veldig bra med nr. 3 og 4 av midtstopperne våre.

Det er mange år siden jeg har hatt en så god magefølelse som nå for tiden.

 

 

Artig, jeg for min del klarer ikke å se en annen seriemester enn Arsenal FC denne sesongen, som tidligere nevnt er chelsky og utd alt annet enn imponerende og kommer nok til å tape poeng i søkk og kav utover høsten, shitty kommer nok sterkere etterhvert men trøbler gledelig mye for tiden.

Jeg spør igjen; har noe lag noen gang vunnet serie, fa-cup og liga-cup samme sesongen???

Hvis ikke er det sannelig på tide B)

Vi er så til de grader det beste laget i England for tiden nemlig, desidert beste stall og desidert beste 11`er, og det beste av alt, vi kommer til å bli adskillig bedre utover.

Det merkes nesten ikke at vi mangler våre to beste midtstoppere, noe annet enn vi kunne si i fjor, skal tro om van Persie klarer å spille seg inn på dette laget igjen??

I love november, jøst løvv it!!!!!!!!!!!!

The future`s so bright I gotta wear shades ;)

Link to comment
Share on other sites

Nok en herlig seier, men nok engang kunne vi også punktert kampen tidlig i andre omgang. Men vi ser bunnsolide ut om dagen, vi har en verdensklasse keeper(for tiden) og det kollektive forsvarspillet ser bedre ut en på åresvis! Og idag fikk jeg bekreftet at jeg vil ha Denilson i start 11'eren. Syns Arshavin spiller bedre og bedre, Nasri fortsetter og briljere og samme som Arshavin har Cesc en stigende form kurve. Deilig og være Gooner om dagen B)

 

Nå er det litt under 1 uke til North London Derby som jeg forøvrig skal på og heie gutta til nok en seier!

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

tror nesten jeg må spørre hvilken kamp du har sett? song har ingen vellykede taklinger eller pasninger i første omgang. rett og slett banens desidert dårligste. cesc har også en svak dag, og kommer ofte litt for sent inn i situasjoner.

 

 

Kan gå med på at Song har spilt bedre kamper men la du merke til hvor mye bedre også han ble når Denilson kom på banen??

Dette handler om balansen i vårt lag, ikke et vondt ord om Wilshere men jeg føler at han bør få en liten tenkepause på benken en periode nå, laget fungerer ganske enkelt bedre med Denilson på banen.

Videre er vi vel alle sammen oppmerksomme på viktigheten av Songs rolle på laget, uten ham på banen kan dette bli langt mere usikkert fremover, men enn så lenge regner jeg Arsenal FC som storfavoritter B)

Jeg tar det med i aftenbønnen hver bidige kveld om at ikke Song skal bli skadet!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Er faktiskt ganske enig med refser, når det gjelder Song idag. Det var flere balltap/duelltap, pasningsfeil, og enkelte situasjoner han vurderte feil. Ingen stor kamp hverken offensivt, eller som vaktmesteren for Fab/Wilshere. Nå sleit også Wilshere med å komme inn i kampen, så det gjorde ikke jobben noe lettere for noen av de.

Det fingerte bedre i 2.omgang, og dette skyldes nok både av at Everton frigjør rom i midtbaneleddet for å prøve å sette press på Arsenal, og at Denilson med andre kvaliteter kommer inn for Wilshere.

 

Synes store deler av 1.omgangen bar preg av dårlig rytme, mange pasningsfeil, og mye "klønete" inngrepener fra begge lag. Everton var faktisk en stor skuffelse i 70minutter på hjemmebane, om dette skyldes Arsenal sitt spill eller "en dårlig dag på jobb" kan diskuteres.

Vi jobber ganske tett sammen i lagdelene i store deler av kampen, og gjør det selvfølgelig vanskelig for Everton.

 

Everton satt opp laget i 2.omgang, og dette skapte store muligheter for oss på overganger den første fasen. Større rom, større risiko, og dette gir som oftest Arsenal "gaver" med vår styrke på overganger. Dette burde vi benyttet oss av bedre enn den ene scoringen, men en 2-1 seier var gull med tanke på helgens resultater. Disse 3 poengene gjorde meget godt, nå er det bare å gruse spurvene neste helg, så er vi kanskje ligaledere igjen B)

 

- Webb som ikke klarer å gi Heitinga rødt kort etter 3 meget klare hendelser av gult kort.

- Arshavin, Wilshere, og Song som ikke fant sine posisjoner/roller i laget denne kampen. Vi vant likevel, og det viser styrke både lagmessig og kvantiteten av stallen.

- Forferdelig kommentator igjen...... en spurv?

 

+ 3 poeng i en viktig ligarunde, takket være at laget jobbet sammen.

+ Fabianski og forsvarsrekka som fremstod på en trygg måte, mot sterke fysiske spillere.

+ Vi vant en ny "krig"

+ Sagna som målscorer

+ God stemning fra tilreisende på tribunen

+ Webb som ikke lar seg påvirke av hjemmepublikumet, når det gjelder Fab og Squillaci situasjonene.

 

Nei, dette var en god helg.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken kamp har du sett? Song 4, Fabregas 5? Etter min mening våre to beste sammen med Fabianski (Djourou, Sagna og Nasri også bra). Song blokkerer to vitale situasjoner som muligens hadde blitt mål, og tvinger ofte Evertonspillerne ut i mindre farlige områder. Hindrer generelt at Evertonspillerne får rom foran forsvaret og er meget sterk i duellspillet. Ja han har en del "slurvete" pasninger idag, men det tilgir jeg gjerne for alt det andre han gjør! Bare se hvor usynlig Arteta blir idag. Ikke at han er alene om å få det til, men han er den største grunnen.

 

Fabregas avgjør kampen. Er det uten betydning? Han står fram når det gjelder, bare se på taklingen/blokkeringen helt i slutten av 1.omg. Ja han er involvert i endel krangler, men han er kaptein, og skal dermed være den som tar de. Ikke andre ala Rio pothead på M.Utd.

 

Som andre også påpeker så spiller Song en ELENDIG første omgang, med masse unødvendige feilpasninger og vinner ikke en eneste duell.. Hever seg muligens et lite hakk i andre omgang! Mulig jeg forventer litt for mye av han etter en kanonsesong i fjor, men klarer rett og slett ikke å se at Song fortjener så mye mer enn en 4er idag! Arteta hadde en utrolig svak dag på jobben, og muligens Song gjør den "usynlige" jobben jeg ikke klarer og se, men Song klarer dette mye bedre enn det han viser idag.

 

Joda, Fabregas avgjør kampen, all honnør for det, men skal karakteren automatisk stige så betydelig for det? Duellen Fabregas vs. Arteta vinner Fabregas klart, liten tvil om det.. Kanskje jeg var litt i overkant irritert over usportslighetene vår kaptein viser når jeg skrev innlegget, men at han ikke er seg selv for dagen er vi vel alle enige om? Aldri sett Fabregas så sutrete som han har vist i det siste.. Kan allikevel strekke meg til en 6er. Klart en kaptein skal være en kriger, men usportslige opptredener som han viser idag er ingen kaptein verdig!

Link to comment
Share on other sites

Som andre også påpeker så spiller Song en ELENDIG første omgang, med masse unødvendige feilpasninger og vinner ikke en eneste duell.. Hever seg muligens et lite hakk i andre omgang! Mulig jeg forventer litt for mye av han etter en kanonsesong i fjor, men klarer rett og slett ikke å se at Song fortjener så mye mer enn en 4er idag! Arteta hadde en utrolig svak dag på jobben, og muligens Song gjør den "usynlige" jobben jeg ikke klarer og se, men Song klarer dette mye bedre enn det han viser idag.

 

Joda, Fabregas avgjør kampen, all honnør for det, men skal karakteren automatisk stige så betydelig for det? Duellen Fabregas vs. Arteta vinner Fabregas klart, liten tvil om det.. Kanskje jeg var litt i overkant irritert over usportslighetene vår kaptein viser når jeg skrev innlegget, men at han ikke er seg selv for dagen er vi vel alle enige om? Aldri sett Fabregas så sutrete som han har vist i det siste.. Kan allikevel strekke meg til en 6er. Klart en kaptein skal være en kriger, men usportslige opptredener som han viser idag er ingen kaptein verdig!

 

 

Jeg tror flere ønsker at du utdyper hva du mener med "usportslige opptredener"...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror flere ønsker at du utdyper hva du mener med "usportslige opptredener"...

 

Tenker da spesielt på hvordan han går opp i trynet på dommeren hver gang en Everton-spiller takler, og mener at det skal være gult kort.. Også når han går bort å pirker i ballen fordi at han mener frisparkene til Everton skal være lengre vekke enn de er! Virker som han tror at han har større autoritet enn dommeren på banen..

Link to comment
Share on other sites

Som andre også påpeker så spiller Song en ELENDIG første omgang, med masse unødvendige feilpasninger og vinner ikke en eneste duell.. Hever seg muligens et lite hakk i andre omgang! Mulig jeg forventer litt for mye av han etter en kanonsesong i fjor, men klarer rett og slett ikke å se at Song fortjener så mye mer enn en 4er idag! Arteta hadde en utrolig svak dag på jobben, og muligens Song gjør den "usynlige" jobben jeg ikke klarer og se, men Song klarer dette mye bedre enn det han viser idag.

 

Joda, Fabregas avgjør kampen, all honnør for det, men skal karakteren automatisk stige så betydelig for det? Duellen Fabregas vs. Arteta vinner Fabregas klart, liten tvil om det.. Kanskje jeg var litt i overkant irritert over usportslighetene vår kaptein viser når jeg skrev innlegget, men at han ikke er seg selv for dagen er vi vel alle enige om? Aldri sett Fabregas så sutrete som han har vist i det siste.. Kan allikevel strekke meg til en 6er. Klart en kaptein skal være en kriger, men usportslige opptredener som han viser idag er ingen kaptein verdig!

 

 

Fabregas trår til, går i krigen, jobber høyt og lavt og avgjør kampen. Før har jeg vært misfornøyd med at gutta våre lar seg "sparkes" ut av kamper. Nå slår vi tilbake og kapteinen går foran som et mønstereksempel. Jeg ønsker vi vinner serien, fair play league bryr jeg meg nada om. En kjempekamp av vår kaptein og beste spiller og enda er han neppe i toppform!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror flere ønsker at du utdyper hva du mener med "usportslige opptredener"...

 

Jeg er faktisk litt enig når det gjelder oppførselen til Fabregas,synes han har fått en lei tendens til å skal prate på andre spillere kort og han bruker mye energi på dommeren for tiden..om man skal kalle det usportslig eller noe annet,vet jeg ikke,men det er ikke noe jeg liker å se fra Arsenal spillerene.

 

Er forøvrig klar over at det er noe veldig mange spillere gjør..jeg forventer kanskje at en sånn flott kar

som Fabregas skal fremstå som llitt bedre en folk flest,han er tross alt kapteinen vår.

Link to comment
Share on other sites

grei seier på en vanskelig arena. Fabianski holder koken, backene blir strengt tatt bare bede og bedre, og både Somg og Fabregas gjør en god kamp. En grei dag på jobben, selv om vi luller oss inn i et hvilemodus den siste halvtimen, og "lokker" Everton litt inn i kampen igjen. Men alt i alt; a good day at the office. Og en solid takk til et heltent Sundrtland.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas trår til, går i krigen, jobber høyt og lavt og avgjør kampen. Før har jeg vært misfornøyd med at gutta våre lar seg "sparkes" ut av kamper. Nå slår vi tilbake og kapteinen går foran som et mønstereksempel. Jeg ønsker vi vinner serien, fair play league bryr jeg meg nada om. En kjempekamp av vår kaptein og beste spiller og enda er han neppe i toppform!

 

 

Veldig enig med deg, synes Cesc gikk foran med en intens vinnervilje i dag.

Han har nok vært i bedre form tidligere i sin karriere rent tempo- og ballmessig men den fandenivoldske vinnerviljen kan jeg ikke si annet enn at jeg elsker, dette er noe bl.a Tony Adams har savnet.

Jeg føler meg 100% overbevist om at Wenger som vanlig har helt rett når han påpeker at spillere som spilte VM-finalen ikke kan være tilbake i form før i november måned, mener å oppleve at hans form har vært stigende de siste kampene.

Dagens vinnervilje er nøkkelen til suksess, at det også kommer til uttrykk gjennom noen glefs til dommeren og noen dueller han kommer litt sent inn i (forrige kamp, ikke dagens) aksepterer jeg glatt, vi vinner ikke en dritt ved å være snilleste guttene i klassen, og ingen kan vel påstå at Cesc er en grisespiller???????

Han drar med seg resten av gutta med sin vinnervilje, CAPTAIN FANTASTIC.

Link to comment
Share on other sites

grei seier på en vanskelig arena. Fabianski holder koken, backene blir strengt tatt bare bede og bedre, og både Somg og Fabregas gjør en god kamp. En grei dag på jobben, selv om vi luller oss inn i et hvilemodus den siste halvtimen, og "lokker" Everton litt inn i kampen igjen. Men alt i alt; a good day at the office. Og en solid takk til et heltent Sundrtland.

 

Godt oppsummert! Hjartans einig!

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig deilig med 3 poeng @ Goodison, og IKKE MINST at vi vinner når United og Chelsea avgir poeng. Noe vi ikke har hatt for vane å utnytte! Forøvrig helt fantastisk hvilken støtte Away Boyz gav idag! Fin ny Nasri-sang jeg hørte? Det var etterlengtet!

 

Det å se "utvalget" Wenger hadde på benken idag gav meg en veldig god følelse før kampen. Check it out : Szczesny, Eboue, Gibbs, Denilson, Rosicky, Walcott, Van Persie. Å kunne sette inn på kvalitetsspillere som disse utover en tøff bortekamp er gull, gull verdt. Hva satt Chelsea inn på idag når de måtte ha mål idag? En 17-åring, McEchran og en ikke mye eldre (?) Kakuta. Det er tydelig at vi begynner å få en god, slagkraftig tropp, skader får ikke like store konsekvenser lenger, og det er helt nydelig! ;)

 

Kommentatoren idag var en vits. FOR en tosk. Scumfan without a doubt!

 

Som flere har nevnt er det litt ergerlig at vi ikke dreper denne kampen da vi har mulighet til det, men det skal ihvertfall ikke jeg henge meg opp i idag. Vi har stort sett ganske god kontroll på et Everton-lag på hjemmebane, et Everton-lag i form, så at vi plukker 3 poeng her, det er DET jeg skal tenke på og nyte ;)

 

FLOTT MÅLGIVENDE IDAG CASHLEY !! KEEP'EM COMING !! B)

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg svært pessimist må jeg innrømme. Jeg presiserte før kampen at jeg var svært redd for den fysiske tilstedeværelsen i Evertons angrepsrekke, og jammen dukker ikke Saha og Cahill opp med et samarbeid som ender i mål. Jeg blir av den grunn ekstremt glad for at vi plukker 3 poeng, og melder oss på i gullkampen for alvor. Jeg ser at Song, Fabregas og Arshavin får mye refs i dag. Ingen av de er vel i sin livs beste form, men de er utrolig viktige alle mann.

 

Arshavin jobber mye mer hjemover enn hva han har hatt for vane å gjøre. Hans defensive bidrag i dag kan ha vært en av grunnene til at Clichy klarte å ri av stormen på Evertons høyre side. Jeg verdsetter også hans evne til å komme med sluttprodukt. Nok et assist i dag av russeren.

 

Fabregas har i likhet med Arshavin en unik evne til å avgjøre kamper, og noterer seg for en fin, fin scoring i dag. Han jobber som merra den blinde, og viser samtlige Everton-spillere at Arsenal IKKE er redd for å gå i krigen. Riktignok er han ikke 100 %, men formen er stigende og hans tilstedeværelse er viktig.

 

Song var litt på hæla i dag, men var involvert i avgjørende situasjoner bakover på banen. Han hadde noen dårlige avleveringer i dag, men er uvurderlig når Everton byr opp til en fysisk hard kamp.

 

Ellers har jeg også pekt ut noen positive, og negative elementer fra dagens kamp:

 

- Wilshere trenger en liten pause. Han har fått mange kamper, og uvurderlig erfaring de siste månedene. Nå

tror jeg det er på tide å la gutten hvile, og la Denilson vise hva han er god for.

- Chamakh, midtukas helt, jobber stadig mindre. Riktignok gjør han en god jobb, men han har ikke vært like

"skarp" i det siste. God at RvP snart kan komme inn og avlaste han litt. Bommet også på åpen kasse.

 

+Vi vinner en svært vanskelig bortekamp, mot et hjemmelag i form. Rir delvis av stormløpet i siste del av

kampen og viser stor innsats og vilje. Hvor var den innsatsen da vi spilte mot Newcastle?

+ Fabianski! Flere gode redninger i dag.

+ Forsvaret. Sagna er en klippe, som alltid. Squillaci kunne fort ha vært utvist, men er god å ha når Everton

mønstrer et angrep bestående av Cahill, Yakubu og Saha. JD fortsetter formstigningen, og Clichy var med

på notene i dag.

 

Utrolig deilig at vi knepper inn på tre poeng på Chelsea, og to på United (som vi passerer på tabellen) Alt i alt en herlig fotball helg! B)

Link to comment
Share on other sites

Fabregas trår til, går i krigen, jobber høyt og lavt og avgjør kampen. Før har jeg vært misfornøyd med at gutta våre lar seg "sparkes" ut av kamper. Nå slår vi tilbake og kapteinen går foran som et mønstereksempel. Jeg ønsker vi vinner serien, fair play league bryr jeg meg nada om. En kjempekamp av vår kaptein og beste spiller og enda er han neppe i toppform!

 

 

Må si meg enig her. Hvor mange ganger har vi ikke siti her med tastaturet i fanget og ettersøkt en vinnervilje hos gutta?

Også skal det være galt når kapteinen vår gjør akkurat det Vieira gjorde? Trår til i duellene, jada noen ganger litt sent. Kjefter, smeller og oppildner de andre. Viser en fighting spirit vi ikke har sett av en arsenal-kaptein på flere år. Også skal vi klage på han etterpå?

Jeg er helt enig i at Cesc har vært mere skinnende tidligere enn han er akkurat for øyeblikket, men tenk deg så jæv... det må være for motstanderne å ha den mannen på andre banehalvdel om dagen!?

Nei, Cesc får tommel opp fra meg....

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg stusset over kommentatoren selv, å uttale at Arsenal skulle vært nede i 9 mann er idioti. Samme var hele kampen for hans del, overentusiastisk for motstander og negativ til The Arsenal, sånn var det forøvrig mot Wolves også, selv om jeg ser vi spilte en elendig kamp der og "fortjente" litt kritikk

Link to comment
Share on other sites

En sterk borteseier dette mot et Everton-lag som var ubeseiret på 7 kamper.

Virker som vi har bra tak på dem..spesielt på Goodison og vil får håpe det bare fortsetter. Husker jeg ikke feil slet vi mye mer med dem sist vi møtte dem på Emirates.

 

Vi skaper vel ikke all verden i 1. omgang, men får det viktige 1-0-målet som gir gutta ekstra guts. Flott mål av Sagna! Jeg var ganske sikker på Everton kom til å score i denne kampen og derfor var det 2-0 målet særdeles viktig. Et vakkert mål av Cesc med flotte kombinasjoner i forkant.

 

Det som kanskje var nøkkelen til seieren var fireren bak og Fabianski som spilte en veldig god kamp. Djourou vant omtrent alt i lufta og ryddet unna mange innlegg. Backene var også mer aggressive mens Squillaci gjør også en god kamp. Kunne blitt utvist, men jeg mener dommer'n gjør riktig å gi gult fordi Saha løp mer mot sidelinja enn mot mål og i tillegg hadde nok Clichy løpt han opp.

 

Fabregas viser vinnervilje og var spillemessig bedre enn et par kamper tilbake. At han trøkker til i duellene er jo bare herlig, men viktig at han balanserer det så det ikke blir stygt. Han får et fortjent gult kort når han går i duellen med Distin og ser man nøye på situasjonen er det ikke snakk om rødt kort. Riktig av dommer igjen.

Det Cesc må slutte med er den usportslige oppførselen som dukker opp oftere og oftere desverre. Ser noen her sier de ikke bryr seg, men hvorfor skal Cesc hele tiden bort til dommer'n å påvirke i alle frispark vi får imot? Stille seg foran ballen når morstander. Joda, det er selvsagt lov å tøye grensene og mange i PL gjør det, men når du allerede har gult kort bør man være litt mer forsiktig og ikke provosere mer. Med en annen dommer enn Webb kunne han vært utvist. På slutten av kampen river han overende en Everton-spiller helt unødvendig og kunne fort fått sitt andre gule og dermed suspensjon mot Tottene. Ingenting er bedre enn en hardtkjempende og brilliant Fabregas, men noe av tullet må han legge vekk. Usportslig opptreden er det ingen som liker og det fører bare til suspensjoner.

 

Ellers er jeg enig i at kommentatoren var en tulling, men det er jo ingen overraskelse. Et fåtall av dem i TV2 som klarer å forholde seg nøytral og er dyktig nok.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...