Jump to content

2010.11.14 Everton


Mr Chapman

Recommended Posts

Selv om vi skal ta med oss mye bra fra denne matchen så liker jeg svært dårlig følelsen av total mangel på kontroll mot slutten. De siste 15 slipper vi Everton alt for lett til og vi klarer ikke holde på ballen. Aldri sett så mange drive med ballwatching på en gang. 2-3 evertonspillere som ligger helt umarkerte foran fireren mens det er 10 Arsenalspillere som står å glaner på han som har ballen. Hadde motstanderne gitt oss så mye rom som vi gir bort da hadde vi scoret minst 5 i hver match

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Selv om vi skal ta med oss mye bra fra denne matchen så liker jeg svært dårlig følelsen av total mangel på kontroll mot slutten. De siste 15 slipper vi Everton alt for lett til og vi klarer ikke holde på ballen. Aldri sett så mange drive med ballwatching på en gang. 2-3 evertonspillere som ligger helt umarkerte foran fireren mens det er 10 Arsenalspillere som står å glaner på han som har ballen. Hadde motstanderne gitt oss så mye rom som vi gir bort da hadde vi scoret minst 5 i hver match

 

Jepp. Og det beste eksempelet var vel når Cahill missa på den headinga hvor han fikk stå totalt alene på 7-8 meter. Jeg syns dette er et problem i nesten hver match vi spiller. Ballwatching og følger ikke med når det kommer løp eller å markere inni boksen. I tillegg evnen til å ta ut motstandere på dødballer.

 

At man blir presset på slutten er jo ofte vanlig i sånne kamper, men det har litt med at vi ikke helt klarer å "drepe" kampene tidligere, men er svært fornøyd med 2-0 og vil safe resultatet inn. Det er ikke akkurat Arsenals styrke. Spesielt mot lag som Everton som klarer å holde tempoet oppe selv på slutten av kampene.

Link to comment
Share on other sites

Hadde det ikke vært for at the away boys var så artige å høre på i dag hadde jeg skrudd av lyden. Klarer virkelig ikke TV2 å skaffe en bedre kommentator?

 

The away boys gjorde jobben og vel så det! Kommentatoren var helt idiot og burde vært fjerna allerede i løpet av 1. omgang. Har fått mer enn nok av deler av personalet i studio, samt flere av kommentatorene i TV2.

 

Forøvrig en svært god kamp av Arsenal hvis man ser bort fra de siste 10-15minuttene når vi faller alt for langt bakpå og er livredde for redusering. Klar forbedring fra kampen mot Wolves der lite fungerte. Laget følger Fabregas sin formkurve, som heldigvis peker riktig vei igjen! Fabianski er ekstremt god for tiden, og i løpet av de to siste kampene har han reddet fire skudd som garantert hadde sust inn bak Almunia. Endelig har vi matchvinneren vi har mast etter i flere år!

Link to comment
Share on other sites

The away boys gjorde jobben og vel så det! Kommentatoren var helt idiot og burde vært fjerna allerede i løpet av 1. omgang. Har fått mer enn nok av deler av personalet i studio, samt flere av kommentatorene i TV2.

 

Forøvrig en svært god kamp av Arsenal hvis man ser bort fra de siste 10-15minuttene når vi faller alt for langt bakpå og er livredde for redusering. Klar forbedring fra kampen mot Wolves der lite fungerte. Laget følger Fabregas sin formkurve, som heldigvis peker riktig vei igjen! Fabianski er ekstremt god for tiden, og i løpet av de to siste kampene har han reddet fire skudd som garantert hadde sust inn bak Almunia. Endelig har vi matchvinneren vi har mast etter i flere år!

 

Jeg tror ikke du bør være for sikker på at Fabianski er vår rette mann. Han har stått bra nå, men om noen kamper er vi vel tilbake til start

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du bør være for sikker på at Fabianski er vår rette mann. Han har stått bra nå, men om noen kamper er vi vel tilbake til start

Ikke ta sorgene på forskudd. La oss glede oss over at han står bra nå, og håpe og krysse fingrene alt vi kan fr at han blir en klassekeeper for oss på linje med Reina, Cech, van der Sar osv...

 

Potensialet er helt klart der, og det har det vært lenge. Nå har han endelig begynt å vise tendenser til mentalitet en klassekeeper verdig. Hadde uansett vært utrolig gøy om han klarte å bli en gigant.

Link to comment
Share on other sites

Ikke ta sorgene på forskudd. La oss glede oss over at han står bra nå, og håpe og krysse fingrene alt vi kan fr at han blir en klassekeeper for oss på linje med Reina, Cech, van der Sar osv...

 

Potensialet er helt klart der, og det har det vært lenge. Nå har han endelig begynt å vise tendenser til mentalitet en klassekeeper verdig. Hadde uansett vært utrolig gøy om han klarte å bli en gigant.

 

Du kan håpe og håpe, men det vil aldri skje.

Link to comment
Share on other sites

Til flere kamper Fabianski spelar, til større er sjansen for at tabba kjem.

Men fortell meg ein toppkeeper, og spesielt på den alderen som ikkjehar gjort tabber?

Lat oss glede oss over at vi har fått oss ei sikkerheit bakover og håpe at den unødvensige tabba ikkje dukkar opp.

Link to comment
Share on other sites

Til flere kamper Fabianski spelar, til større er sjansen for at tabba kjem.

Men fortell meg ein toppkeeper, og spesielt på den alderen som ikkjehar gjort tabber?

Lat oss glede oss over at vi har fått oss ei sikkerheit bakover og håpe at den unødvensige tabba ikkje dukkar opp.

 

Den tabben vil dukke opp, det gjør den for alle.. Vi er mennesker og ikke maskiner! En god keeper kjennetegnes etter min syn ved at det er lang tid mellom hver gang det skjer, med andre ord at keeperen er stabil..

Link to comment
Share on other sites

Den tabben vil dukke opp, det gjør den for alle.. Vi er mennesker og ikke maskiner! En god keeper kjennetegnes etter min syn ved at det er lang tid mellom hver gang det skjer, med andre ord at keeperen er stabil..

 

Ja, altså det ikke Fabianski er.

Link to comment
Share on other sites

Ja, altså det ikke Fabianski er.

 

For et orakel du er Madsis. Hvordan kan du vite om Fabianski er stabil eller ikke? Dette er første gangen han faktisk har fått en skikkelig sjanse som førstekeeper og har hittil i sesongen spilt 13 kamper, hvorav han har gjort 2 inngripner hvor jeg mener han burde ha gjort det bedre. Den første var mot Tottenham i CC hvor han ikke klarte å holde ute et lompe av et skudd fra Robbie Keane og en feilvurdering mot Newcastle.

 

Ellers har han vært stabil så langt. Såfremt du ikke har sett han spille i Legia i 3 sesonger (hvor han ble kåret til den beste keeperen i ligaen 2 sesonger på rad), så lurer jeg på hvor du drar konklusjonene dine fra? Hittil denne sesongen syntes jeg Fabianski har vist seg å være mer stabil enn ustabil.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 15 2010, 10:27 PM) 209890[/snapback]

For et orakel du er Madsis. Hvordan kan du vite om Fabianski er stabil eller ikke? Dette er første gangen han faktisk har fått en skikkelig sjanse som førstekeeper og har hittil i sesongen spilt 13 kamper, hvorav han har gjort 2 inngripner hvor jeg mener han burde ha gjort det bedre. Den første var mot Tottenham i CC hvor han ikke klarte å holde ute et lompe av et skudd fra Robbie Keane og en feilvurdering mot Newcastle.

 

Ellers har han vært stabil så langt. Såfremt du ikke har sett han spille i Legia i 3 sesonger (hvor han ble kåret til den beste keeperen i ligaen 2 sesonger på rad), så lurer jeg på hvor du drar konklusjonene dine fra? Hittil denne sesongen syntes jeg Fabianski har vist seg å være mer stabil enn ustabil.

 

 

Viss man sammenligner for eksempel Reina eller Cech med Fabianski på antall kamper han har stått og antall tabber han har gjort på de kampene så ser du hvorfor jeg er usikker.

La meg være det! Får håpe han overasker meg, men det tror jeg neppe! Innen 5 kamper har han gjort nok en skikkelig brøler :P

 

Hvorfor så sikker? Hva vet du som vi andre ikke vet?

 

Som sagt er jeg synsk B)

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Nov 15 2010, 10:27 PM) 209890[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

For et orakel du er Madsis. Hvordan kan du vite om Fabianski er stabil eller ikke? Dette er første gangen han faktisk har fått en skikkelig sjanse som førstekeeper og har hittil i sesongen spilt 13 kamper, hvorav han har gjort 2 inngripner hvor jeg mener han burde ha gjort det bedre. Den første var mot Tottenham i CC hvor han ikke klarte å holde ute et lompe av et skudd fra Robbie Keane og en feilvurdering mot Newcastle.

 

Ellers har han vært stabil så langt. Såfremt du ikke har sett han spille i Legia i 3 sesonger (hvor han ble kåret til den beste keeperen i ligaen 2 sesonger på rad), så lurer jeg på hvor du drar konklusjonene dine fra? Hittil denne sesongen syntes jeg Fabianski har vist seg å være mer stabil enn ustabil.

Viss man sammenligner for eksempel Reina eller Cech med Fabianski på antall kamper han har stått og antall tabber han har gjort på de kampene så ser du hvorfor jeg er usikker.

La meg være det! Får håpe han overasker meg, men det tror jeg neppe! Innen 5 kamper har han gjort nok en skikkelig brøler :P

Som sagt er jeg synsk B)

 

dette minnet om noe som kunne vært skrevet i en diskusjon på nettavisen eller dagbledet...

Link to comment
Share on other sites

Smått latterlig diskusjon her nå, uten at jeg blir sjokkert av den grunn, la nå ikke dette ende opp i en debatt om Madsis er synsk eller ikke, her er det MANGE som sitter i glasshus når det gjelder det å komme med påstander det er vanskelig å begrunne :P

Når det gjelder Fabianski er vel han et godt eksempel på hvordan dette forumet fungerer til tider, massesuggesjon er vel det ordet som først slår meg.

Hvem kan med hånden på hjertet påstå at de hadde klokketro på Fabianski for et halvt år siden???

Nå begrunnes hans fortreffelighet med at han ikke har fått sjansen tidligere, ikke har gjort så mange tabber, var egentlig veldig god osv.

Sannheten er at polakken var en av de mest brukte hoggestabbene her inne og til og med idiotene i studio hos tv2 latterliggjorde vår keeper tidligere i sesongen og ga ham navn som tabbianski bl.a.

Jeg innrømmer glatt at troen på Fabianski etterhvert var veldig svak også hos meg men jeg kommer ALDRI til å kaste meg på hylekoret av den grunn, så lenge Arsene Wenger har tiltro til en spiller over tid bør og må vi lære oss at det faktisk er en grunn til nettopp det.

Vår soleklart beste keeper har vært helt fantastisk denne sesongen, sammenlignet med hvilken som helst annen keeper i PL, noen småfeil har det vært men hovedinntrykket er at han har kapret oss mange poeng nå i høst.

Venter vi lenge nok kommer han selvfølgelig til å gjøre en tabbe igjen eller to, men ingen kan ta fra ham og Wenger det faktum at han holder et vanvittig høyt nivå per i dag, det han trenger nå fremover for å prestere på samme nivå over tid er først og fremst tillit fra manager og ikke minst fra supporterne, også hvis han skulle gjøre en tabbe eller to en gang i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Hvem kan med hånden på hjertet påstå at de hadde klokketro på Fabianski for et halvt år siden???

 

det var det vel bare Ben Elfen som hadde!?

 

så lenge Arsene Wenger har tiltro til en spiller over tid bør og må vi lære oss at det faktisk er en grunn til nettopp det.

 

selv om Wengers tiltro til spillere naturligvis ikke er grunnløs, skal vi også være forsiktige med å bruke fabianskis utvikling i høst som et sannhetsbevis for at Wenger ALLTID har rett. Dette slår begge veier, og som alltid er etterpåklokskapen den eneste eksakte vitenskap.

 

For øvrig synes jeg du skrev mye fornuftig i ditt innlegg arshavin.

Link to comment
Share on other sites

det var det vel bare Ben Elfen som hadde!?

selv om Wengers tiltro til spillere naturligvis ikke er grunnløs, skal vi også være forsiktige med å bruke fabianskis utvikling i høst som et sannhetsbevis for at Wenger ALLTID har rett. Dette slår begge veier, og som alltid er etterpåklokskapen den eneste eksakte vitenskap.

 

For øvrig synes jeg du skrev mye fornuftig i ditt innlegg arshavin.

 

 

Dette er ikke en diskusjon om Wenger ALLTID har rett eller ikke, min påstand er og har vært at vår manager ALLTID har et mye bedre utgangspunkt å vite og å mene noe om våre spillere enn oss supportere, og man trenger vel ikke være sherlock holmes for å forstå hvorfor når han følger disse gutta hver dag på feltet.

Jeg er derfor uhyre forsiktig med å være uenig eller kritisere AW for hans disponeringer og avgjørelser, kort og godt pga at jeg vet at kunnskap om saken ofte dreper enhver god diskusjon.

Den observante leser vil imidlertid ha oppdaget at jeg i de to siste kampene har vært litt uenig i Wengers lagoppstilling, først brukte han Nasri på venstrekant for å få plass til Walcott på høyre, dette vurderte jeg i forkant til å være en tvilsom avgjørelse, nettopp pga at Nasri har vært så god på høyrekant og at dette ville ta noe av momentumet vekk fra hans spill, noe som viste seg å stemme underveis i kampen, men effekten av Wengers disponering var imidlertid en annen enn jeg så for meg, han plasserte Arshavin på benken, noe som egentlig var helt på sin plass etter flere svake prestasjoner fra russerens side og det har helt klart ført til en nivåheving de luxe fra hans side i ettertid, dermed så oppnådde Wenger en klar positiv effekt for vårt lag som jeg IKKE ville oppnådd med min disponering, problemet er at vi mangler gode alternativer på venstrekant.

I siste kamp mente jeg at Denilson burde starte på bekostning av Wilshere, noe Wenger ikke mente men som han allikevel skiftet over til i pausen, noe han sjelden eller aldri gjør, dette tolker jeg som at ingen er feilfrie, heller ikke verdens beste manager B)

Wilshere har virket litt på retur den siste tiden og vil nok få en tenkepause på benken en periode fremover nå, hvis ikke den internasjonale pausen forandrer hele bildet til kampen mot spudz, og at flere av våre spillere returnerer med skader :P

Link to comment
Share on other sites

Enig i mykje av det du seier arshavin, eg såg ein del bra i fabianski, men må innrømme at eg mista trua fullstendig etter forrige sesongs mange tabber når han fekk sjansen. Vil berre påpeike ein ting: Eg trur ikkje Wenger hadde forsøkt seg på ein keeper frå Fulham om han sjølv var 100% sikker på dei keeperane han hadde i stallen...

 

Men eg trur han som eg er glad i ettertid at han ikkje la på ein mill eller to ekstra som det vart krevd. Så håper eg berre fabianske fortsetter og viser oss at vi tok feil av han!

Link to comment
Share on other sites

Enig i mykje av det du seier arshavin, eg såg ein del bra i fabianski, men må innrømme at eg mista trua fullstendig etter forrige sesongs mange tabber når han fekk sjansen. Vil berre påpeike ein ting: Eg trur ikkje Wenger hadde forsøkt seg på ein keeper frå Fulham om han sjølv var 100% sikker på dei keeperane han hadde i stallen...

 

Men eg trur han som eg er glad i ettertid at han ikkje la på ein mill eller to ekstra som det vart krevd. Så håper eg berre fabianske fortsetter og viser oss at vi tok feil av han!

 

 

Det er nok innlysende at Wenger ikke var fornøyd med keeper-situasjonen etter forrige sesong, det essensielle er allikevel at han IKKE ønsket å bruke mye penger på å forsterke denne plassen, noe han garantert ville gjort om han hadde delt oppfatning med oss supportere på det tidspunktet, og årsaken til at han ikke ønsket å gjøre det var jo at han hadde tro på at keeperne ville slå til etterhvert, og ingen kan vel klage på det i dag??

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...