Jump to content

2010.11.14 Everton


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Puh, Fabianski på en liten skovtur på slutten der men det holder foreløpig....

Vi sliter uvanlig mye på midtbanen i dag, everton klart bedre enn oss der, Wilshere får aldri tak på dette, beklager å si det men også denne gangen burde Wenger hørt på meg :)

Denilson inn for Jack så går dette vegen, forsvaret vårt er solide, Djorou er overbevisende, det må bli slutt på tullpratet om Clichy her inne, mannen spiller prikkfritt i kamp etter kamp nå, Sagna er verdensklasse.

Fabregas mangler oppspillsmuligheter virker det som og dermed blir det tidsnød og stakkato spill.

Arshavin og Nasri må vises mye mere i andreomg, men nok en gang assist på russeren.

Link to comment
Share on other sites

meget åpen kamp så langt. morsomt at sagna scorer. djorou spiller meget bra der bak, men får lite hjelp av song. song har 6 pasningsforsøk så langt i kampen. 3 har han slått i overkant hardt over sidelinja, og de 3 andre har han sendt i beina på en motspiller. i tillegg har han ikke vunnet en eneste duell. det nærmeste han er, er når en evertonspiller løper på han tidlig i omgangen. han lager mange frispark, og viser at han ikke helt forstår hva som er farlig område. er også heldig som ikke får frispark mot seg på 17 meter. begynner nesten å tro at han ikke er særlig taktisk smart. rett og slett en forferdelig omgang av mannen som er lengst unna å gjøre den jobben han skal.

 

ser kampen med en evertonsupporter, og han sier det er ok fortjent, men synes at song har tapt seg noe enormt mot i fjor.

 

håper på en mer konsentrasjon og arbeidsvilje, presisjon og iver i angrep i 2. omgang.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi har bra kontroll de første 40 min,men så begynner vi å gjøre de samme feilene som har forfulgt oss i årevis nå.

Vi spiller halvsløve passninger i forsvaret etter at vi har vært under press en stund.

Skulle ønske guttene bare kunne klarere skikkelig iblandt ,istedenfor å skulle dirke oss ut av forsvaret.

Fortsetter vi slik så innviterer vi plutselig Everton inn i kampen igjen og lager unødvendige problemer for oss selv!

Nå håper jeg vi kan spille litt kynisk og smart.Holder vi nullen en stund ut i 2 omg så vil Everton kaste flere folk framover og vi vil få muligheten til å kontre dem i senk!

Link to comment
Share on other sites

Puh, Fabianski på en liten skovtur på slutten der men det holder foreløpig....

Vi sliter uvanlig mye på midtbanen i dag, everton klart bedre enn oss der, Wilshere får aldri tak på dette, beklager å si det men også denne gangen burde Wenger hørt på meg :)

Denilson inn for Jack så går dette vegen, forsvaret vårt er solide, Djorou er overbevisende, det må bli slutt på tullpratet om Clichy her inne, mannen spiller prikkfritt i kamp etter kamp nå, Sagna er verdensklasse.

Fabregas mangler oppspillsmuligheter virker det som og dermed blir det tidsnød og stakkato spill.

Arshavin og Nasri må vises mye mere i andreomg, men nok en gang assist på russeren.

 

 

He he, good old Wenger, hører på fornuft når han må, Denilson inn for Jack ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det ikke mulig å sette på engelsk kommentator? Han er jo helt på jordet...

 

 

Kunne ikke vært mere enig, mannen fortsetter å tygge om rødt kort på Fabregas lenge etter at han har fått med seg at Distin tråkker på ham, spurs-supporter han også sikkert.

 

Skal vi se om good old Wenger hører på fornuft igjen da, Walcott inn for Arshavin, NÅ.

 

Hmmm, det ble noe støy på linjen til Goodison, jeg mente Walcott inn for Arshavin Arsene, men ok Rosicky kan sikkert gjøre en god jobb her, synes vi kontrer som en drøm i denne fasen av kampen :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det ikke mulig å sette på engelsk kommentator? Han er jo helt på jordet...

 

Det var bra du sa, har jo skysports her, så ser vi på tv2 hd i stedet grunnet hd. Det var verd å bytte over til ikke hd for en mer normal komentator;)

 

Synes vi gjør en god kamp, synd ikke Nasri og Chamack satt sjansene sine.

 

Synes vi kan sette inn Walcott eller Bendtner for Chamack nå.

 

Setter et lite spørsmålstegn ved å sette inn Rosicky, når jeg er sikker på at Walcott hadde kontrett de senk.

 

Off dette er ikke bra

Link to comment
Share on other sites

svært svak kamp av cesc og arshavin. igjen. song er banens dårligste i dag. cesc virker helt uinteressert på evertons scoring. luffer rund i feltet og klør seg på ballene. forkastelig. song roter bort ballen stort sett ved enhver anledning. god kamp av fabianski og en kjempekamp av djorou. denilson er god de første minuttene han er på banen, men faller så ned til sitt sedvanlige nivå. uansett godt med 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg en lykkelig mann,men samtidig litt forbanna.

Liker ikke måten vi faller sammen på mot slutten,,virker som om gutta var helt tappet for krefter og Everton spillerene fikk bare spassere forbi oss.

Når det ble 2-1 så trodde jeg Everton skulle få det siste målet også,men heldigvis så holdt vi kampen ut denne gangen.

Alt i alt en bra prestasjon dette,men vi må klare å forsvare oss litt bedre i kamper som står og vipper,regner med jeg ikke var den eneste som bare satt å ventet på Everton skåring og en unødvendig spenning i kampen?!

 

Når det gjelder kommentatoren så var han noe av det mest irriterende jeg har hørt på lenge!

Link to comment
Share on other sites

Dette lignet på wolves-kampen, har god kontroll, solide bakover, bommer på opplagte sjanser, får et helsikes trøkk mot oss på slutten og Fabianski berger poengene.

Greit nok når vi plukker poengene til slutt men det føles litt unødvendig at dette skal bli så spennende og åpent, tror vi skal være veldig fornøyd med at Squillaci ikke fikk rødt kort når han felte Saha som bakerste mann, stor takk til Webb der :)

Ellers pisseprat på spurs-supporterne i studio og kommentatorboksen når de antyder rødt kort til Fabregas, det var IKKE engang frispark til everton, Cesc er i sin fulle rett til å presse motspilleren i den situasjonen, setter foten langt foran Distin og sistnevnte tråkker ham langt oppå ankelen, laaaangt fra gult kort i den situasjonen.

Fabianski fortsetter storspillet men noen må fortelle ham at når det er 5 min igjen av kampen og vi er under et visst trøkk MÅ han ikke stresse med å kaste ut ballen hver gang han får tak i den.

Da handler det om å ligge nede noen sekunder, reise seg opp igjen og holde den i enda noen sekunder, får flyttet opp laget i banen for så å sparke den langt inn på motstanderens halvdel, nå lagde vi situasjoner til everton gang på gang etter disse utkastene, allikevel får vår keeper super-karakter også i denne kampen ;)

Det handler bare om å utvikle rutine etterhvert.

Jeg føler at Wenger burde puttet på Walcott eller van Persie når han plukket av Chamakh og kanskje også Arshavin, vi mistet fullstendig grepet på kampen etter det siste byttet, men vi får skylde på støy på linjen mellom Kr.sund og Goodison ;)

Link to comment
Share on other sites

Veldig deilig med 3 poeng i en vanskelig borte kamp mot Everton,i dag sitter det offensive spillet ganske bra :) Fabianski med gode redninger i dag også,Djourou med en meget god kamp,synd vi ikke setter noen av de veldig gode sjansene i dag,veldig gøy at Sagna scorer :P dette var en kjempe bra lag seier ;) gleder meg til neste helg når jeg er på Emirates ;) til 3 nye poeng :D

Link to comment
Share on other sites

Får ta en liten spillerbørs:

 

Fabianski: Gjør en veldig god kamp igjen.. Lite å gjøre i første omgang, men viser mot slutten at han er en fantastisk keeper. Med en annen keeper i mål kunne vi fort sluppet inn flere mål på slutten. En sterk 8er

 

Sagna: Fortsetter å storspille på backen, scorer vårt første mål. Mye med offensivt og stabil defensivt. 8er også på Sagna.

Squillaci: Ikke like god kamp som de forrige kampene, men gjør allikevel en god kamp mot Saha og Cahill idag. Burde etter min mening hatt et rødt kort. En 7er på vår franske stopper

Djourou: Imponerer veldig idag. God på både hodet og på bakken. Temmer Saha og Cahill i større grad en Squillaci. En god 8er.

Clichy: Veldig god offensivt, og tilfører en enorm løpskapasitet på venstresiden vår. Har allikevel et par slurvefeil i forsvar som han må kvitte seg med for å komme opp på det nivået han var på for 2-3 år siden. En sterk 7er på Clichy

 

Wilshere: Løper mye, skaffer oss mye frispark, men markerer seg ikke i noen stor grad i dag. Blir tatt av til pause. 7er

Song: Feilpasning på feilpasning.. Virker som han har hodet en annen plass enn på banen, dessverre.. Har tapt seg veldig denne sesongen i forhold til i fjor. Selger seg lett i forsvar, og er alt for offensiv. 4er på Song.

Arshavin: Løper mer enn før, og er involvert i mye framover. Har hatt en stigende formkurve i det siste. Positivt! Har mange målpoeng for oss denne sesongen og noterer seg med en assist til. En god 7er på Arshavin

Nasri: Mer usynlig enn tidligere i sesongen, men glimter til finter og et driv få spillere i dagens tropp har. En 7er på Nasri

Fabregas: Masse syting og klaging fra spanjolen. Er ikke i form, og dette gjenspeiler seg i både spill og holdningen hans. Får allikevel et fint mål. Burde IKKE hatt rødt.. En 5er på kapteinen

 

Chamack: Jobber og sliter. Vinner en del dueller, men har ingen som kan vinne andre ballen. Blir mye alene på topp idag. Assist til Fabregas sitt mål. 7er på Chamack..

 

 

Denilson: Gjør jobben sin. Hverken mer eller mindre. Starter bra, men avslutter dessverre litt dårligere. En 6er på Denilson

Eboue: Deltatt :)

 

Vanskelig og utnevne en BB, men Fabianski, Djourou og Sagna er de heteste kandidatene idag!

Link to comment
Share on other sites

Godt resultat. Og en god prestasjon i 75-80 min, men vi er skikkelig på hæla på slutten i dag.

Fabianski gjør nok en gang en bra kamp, der må jeg svelge alt jeg har hatt av meninger og utspill om den mannen tidligere.

Forsvaret vårt er greit i dag. Djorou gjør en knall kamp, og er i ferd med å utfordre de andre gutta om plassen ved siden av Vermaelen når han er tilbake. Clichy surrer det til ved å slippe forbi mann når han tilsynelatende har kontroll noen ganger. Sagna er for andre kamp på rad en av våre desidert beste. Tror ikke du finner mange bedre backer i premier league om dagen.

Midtbanen vår sliter tidvis. Denilson gjør en bedre jobb enn Wilshere i dag og bør skyve han ut av laget til neste helg når jeg sitter på Emirates.

Fabregas opp og ned, mye feilpasninger, men han kommer seg stadig...

Arshavin jobber bedre i dag enn på en stund. Virker som han hadde godt av å være ute en kamp eller 2. Ikke lenge til han scorer igjen nå. Nasri ikke like effektiv som vi vil se han, men har noen tekniske finesser som få andre på laget har.

Chamakh jobber og sliter uten å den store uttellingen i dag. Virker litt sliten på slutten, og bør vel snart ha en liten pause han også.

 

Alt i alt. En god borteseier, men det var nære på på slutten der, og det nytter ikke å falle sammen så mye på slutten av kampene for da kommer vi til å bli straffet hardt etterhvert...

Link to comment
Share on other sites

Dette var en utrolig vanskelig bortekamp, og som mange husker var ManU her tidligere i høst og ga bort en tomålsledelse, så at vårt lag reiser fra Goodison med 2-1-seier skal vi være veldig fornøyde med. Begge scoringene var praktfullle, og det burde selvsagt stått 3-0 da Chamakh bomma på åpent mål etter 60 (?) min, men det bryr vi oss ikke om i dag. Tre poeng på helt middels dag på jobben for andre gang på rad. Dette viser tegn på et sterkt lag.

 

Fabianski kjempesolid nok engang, så han blir BB i mine øyne. :)

Link to comment
Share on other sites

Wilshere: Løper mye, skaffer oss mye frispark, men markerer seg ikke i noen stor grad i dag. Blir tatt av til pause. 7er

Song: Feilpasning på feilpasning.. Virker som han har hodet en annen plass enn på banen, dessverre.. Har tapt seg veldig denne sesongen i forhold til i fjor. Selger seg lett i forsvar, og er alt for offensiv. 4er på Song.

Arshavin: Løper mer enn før, og er involvert i mye framover. Har hatt en stigende formkurve i det siste. Positivt! Har mange målpoeng for oss denne sesongen og noterer seg med en assist til. En god 7er på Arshavin

Nasri: Mer usynlig enn tidligere i sesongen, men glimter til finter og et driv få spillere i dagens tropp har. En 7er på Nasri

Fabregas: Masse syting og klaging fra spanjolen. Er ikke i form, og dette gjenspeiler seg i både spill og holdningen hans. Får allikevel et fint mål. Burde IKKE hatt rødt.. En 5er på kapteinen

 

Hvilken kamp har du sett? Song 4, Fabregas 5? Etter min mening våre to beste sammen med Fabianski (Djourou, Sagna og Nasri også bra). Song blokkerer to vitale situasjoner som muligens hadde blitt mål, og tvinger ofte Evertonspillerne ut i mindre farlige områder. Hindrer generelt at Evertonspillerne får rom foran forsvaret og er meget sterk i duellspillet. Ja han har en del "slurvete" pasninger idag, men det tilgir jeg gjerne for alt det andre han gjør! Bare se hvor usynlig Arteta blir idag. Ikke at han er alene om å få det til, men han er den største grunnen.

 

Fabregas avgjør kampen. Er det uten betydning? Han står fram når det gjelder, bare se på taklingen/blokkeringen helt i slutten av 1.omg. Ja han er involvert i endel krangler, men han er kaptein, og skal dermed være den som tar de. Ikke andre ala Rio pothead på M.Utd.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken kamp har du sett? Song 4, Fabregas 5? Etter min mening våre to beste sammen med Fabianski (Djourou, Sagna og Nasri også bra). Song blokkerer to vitale situasjoner som muligens hadde blitt mål, og tvinger ofte Evertonspillerne ut i mindre farlige områder. Hindrer generelt at Evertonspillerne får rom foran forsvaret og er meget sterk i duellspillet. Ja han har en del "slurvete" pasninger idag, men det tilgir jeg gjerne for alt det andre han gjør! Bare se hvor usynlig Arteta blir idag. Ikke at han er alene om å få det til, men han er den største grunnen.

 

Fabregas avgjør kampen. Er det uten betydning? Han står fram når det gjelder, bare se på taklingen/blokkeringen helt i slutten av 1.omg. Ja han er involvert i endel krangler, men han er kaptein, og skal dermed være den som tar de. Ikke andre ala Rio pothead på M.Utd.

 

Enig med deg. Jeg har fått med meg at folk får veldig mye ut av kampene som jeg ikke ser. Jeg så en Song og Fabregas som jobbet som helter og Fabregas scorer i tillegg vårt vinnermål. Innimellom skjønner jeg ikke hva folk forventer av spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest gjennom diverse (norske) nyhetsider, så kan det virke som at vi hadde dommer Webb i vår lomme. Jag skal innrømme at vi var heldige i enkeltsituasjoner, men totalt sett så mener jeg at Webb dømte relativt godt og absolutt upartisk.

 

For å kommentere noen av "påstandene" ute på nettet:

 

Squillaci. Her var vi nok heldig. For å bruke språket til mange fotballkommentatorer: "i denne situasjonen så vet jeg att mange dommere ville gitt rødt kort". Squillaci var sistemann, utvilsomt, og om posisjonen til Clichy var en formildende detalj i Webbs vurdering er ikke så godt å vite.

 

Fabregas: Noen der ute (inkludert en norsk kommentator som ikke klarte å bestemme seg) ville ha rødt kort for taklingen. Fabregas gikk i utgangpunktet kanskje tilsynelatende litt hardt inn i taklingen, men siden det var han som ble "tråkket ned" av motstander så mener jeg det gule kortet er feilaktig idømt.

 

Song: Noen der ute vil ha straffe på Sahas skudd. Jeg er veldig usikker, utfra repetisjonene kan jeg ikke si noe tvetydig om hvor på overkroppen ballen traff, men Song viftet litt vel mye med armene i situasjonen.

 

Men som vanlig så er det Arsenal som skrikekoret går utover. Personlig så mener jeg at det var situasjoner der Everton var meget heldige med dommerens vurdering.

Jer er relativt sikker på at hvis ikke Heitinga hadde blitt byttet i pausen så hadde han vært en god kandidat til å få marsjordre. Det ene gule kortet han fikk før pause burde på ingen måte ha vært det eneste han burde ha fått. Stygge taklinger og etterslenger var det flere av fra den kanten. Jeg mener også å se (husker desverre ikke den konkrete situasjonen tidlig i kampen) at han sparket til en av våre spillere som låg nede etter en takling fra den samme Heitinga.

 

Så en kort vurdering av kampen. Vi skal være svært fornøyde med resultatet, for det kune lett ha endt på en annen måte. Jeg er ikke imponert av deler av våre spillere.

Fabianski. Absolutt godkjent, og det skal mye til å ta fra han plassen som førstekeeper.

Forsvarsrekka. Ikke perfekt, men heller ikke så mye negativt å komme med om den.

Midtbanen/angrep. Totalt sett så er jeg skuffet over herrene som spiller der. Alle har sine gode øyeblikk i løpet av kampen, men i motsetning til en annen forumist her så ser jeg ikke noen grunn til å "tilgi" feilene bare fordi dei samme spillerne hadde noen få gode "tilfeller". Song spiller etter min mening sin dårligste kamp på lenge, han er spillereren som skal skal bære det defensive på midtbanen, men i dag blir det alt for mye feil. Fabregas lager ett flott mål, men er virker mer opptatt av å opptre negativt (syting/klaging som også andre har nevnt) enn av å vise det som tross alt er hans magiske evner på banen. Arshavin og Nasri har sine små øyeblikk, men dei kommer ikke ofte nok. Wilshere har heller ikke sin beste kamp. Chamack, tja både og, ikke lett å være spiss i en slik kamp. Denilson virket positiv rett etter pause, men falt litt ut etter hvert. Rossiscy var nærmest usynlig. Eboue var for lite på banen til å markere seg.

 

Jeg er klar over at jeg kanskje virker vel negativ til våre spillere. Men når jeg vet hvilket potensiale som ligger i dette laget og i våre spillere, så finner jeg ingen grunn til å øse rundt meg med superlativer til spillere som virkelig ikke yter sitt beste.

Noe av vårt dårlige spill kan nok skyldes ett Evertonlag som i allefall satser, og har tilløp til mange mulige sjanser selv om det ikke (med unntak av de siste minuttene) var så mange store målsjanser.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...