Jump to content

2010.10.03 Chelsea B


Mr Chapman

Recommended Posts

Uenig også her, Arshavin har vært bedre ja men i dag virket han slett ikke giddalaus, synes han jobbet riktig godt faktisk, hadde et fantastisk skuddforsøk som tvang Czech ut i full strekk og der har du også årsaken til at Wenger ønsker å ha ham på banen, han er en spiller som ut av ingenting kan avgjøre også mot chelsky.

 

Derimot var han årsaken til et par brudd mot oss og det må AW plukke av ham.

 

At Arshavin kan gjøre noe ut av intet vet vi alle, men jeg synes han har virket litt daffere i de siste kampene. De to neste kampene er mot B'ham og Shakhtar Donetsk. Det kan være greit med et pust i bakken for russeren, samtidig som Rosicky får muligheten. Han viser mye bra.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Vi taper "ufortjent" nok en gang..Men hva er grunnen?

 

-Vi mangler våre nøkkelspillere?(Vermalen,Van Persie,Fabregas)

-Vi mangler en verdensklassekeeper?

-Vi har ikke dagen vår og scorer som vanlig ikke på sjansene våre?

-Chelsea er et betydelig bedre lag enn oss?

 

Jeg tror alt dette er feil..Det vi mangler og vi har manglet siden Vieira og Henry forlot oss er enkelt og greit RUTINE! Skal man være i toppen og ta titler må man ha en eller flere spillere med ERFARING på banen,vi har INGEN!

 

Men for å vinkle dette til noe positivt:

 

-Vi spiller jevnt mot Chelsea som garantert kommer til å ta tittelen! Og vi er ferdig med denne..

-Liverpool taper hjemme mot Blackpool,Barcelona spiller uavgjort hjemme mot Mallorca..

 

Jeg har fremdeles troen..Vi må bare fortsette med det vi har tro på!

Link to comment
Share on other sites

At Arshavin kan gjøre noe ut av intet vet vi alle, men jeg synes han har virket litt daffere i de siste kampene. De to neste kampene er mot B'ham og Shakhtar Donetsk. Det kan være greit med et pust i bakken for russeren, samtidig som Rosicky får muligheten. Han viser mye bra.

 

 

Arshavin har vært litt småslapp i et par kamper nå, spesielt mot wba, i dag derimot var han tilbake slik vi kjenner ham, på høgget, men han har vel aldri vært noen grovarbeider kanskje :)

Hvis AW vurderer det som en fordel for laget at han hviles, tror jeg Vela blir mannen som får sjansen nå.

Ellers er det vel to uker til neste kamp da...

Link to comment
Share on other sites

Det som irriterer meg mest i dag er at vi hadde knust WBA med samme innsats i den kampen.

 

Samme her. Kampen i dag er jevn (egentlig dominerer vi i største delen av kampen) og igjen ser vi at det er marginene som avgjør, og Chelsea har bedre kort der marginene er viktigst.

 

Hvis jeg skal ta en 10 punkts oppsummering så langt:

 

1. Noe må skje på Arsenals keeperplass. Jeg spør meg selv om det er håp om at ben-elfen kan ha rett angående Fabianski. I alle fall bør han fortsette å stå nå så lenge amøbefaktene uteblir. Det enten Almunia er frisk eller ikke. Bære eller briste.

 

2. Vi har mer kvalitet på midtstopperplass en vi har hatt på lang tid, selv om Djourou er et åpent spøsrmål og Koscielny har for mange glipp som så langt nuller ut det som har vært en lovende innledning.

 

3. Clichy bør få en pause straks Gibbs er tilbake. Hazard defensivt og null produkt offensivt selv om entusiasmen er blandt de beste.

 

4. Om Song var en bauta i fjor, så virker han som pappmache i år.

 

5. Arshavin får litt for mye pes. Han er en av få på vårt lag som på et øyeblikk kan avgjøre en kamp i vår favør. Har også et telapatiopplegg med Cesc og er lagets toppscorer. Jeg vurderer han nok litt annerledes enn en friidrettsdommer.

 

6. Chamakh er en god tilvekst selv om han ikke er en Alan Shearer type. Det mangler laget fortsatt.

 

7. Samir Nasri er lagets i særklasse beste spiller så langt.

 

8. Wilshere bør være nunner 3 på midtbanen nå. Kun Cesc og Samir foran.

 

9. Wenger 1 og 2 hadde knapt skadeproblemer av noe særlig omfang. Wenger 3 har ikke annet.

 

10. David Seaman, Peter Storey og Alan Smith hadde gjort underverk i dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har et bedre lag, selv om de også var "litt" skadeutsatt. Men Drogbaer ekstremt god, ikke noe å si på det. Og Alex har et fantastisk skuddbein, årets mål uten tvil, med mindre det blir kopiert et slik mål som Bergkamp gjorde i sine glansdager :)

 

Spiller vi slik som idag resten av sesongen så er vi gode ! Hadde vi spilt slik mot United så hadde vi nok vunnet klart!

Men vi får ta oss sammen å se Arsenal spille godt resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Enkelte ting går igjen, og det ser ikke ut som om vi blir kvitt det.

 

* Vi har sjanser til å ta ledelsen i slike kamper, men vi klarer ikke å benytte oss av muligheten(e). Marginer, uflaks, udyktighet, eller er det en der oppe som ikke vil at vi skal få en flying start under disse kampene?

 

* Vi fortsetter å spille vår egen form for fotball, selv om det viser seg at det sjelden lønner seg i lengden under slike oppgjør. Nå skal det sies, at vi spilte en god spillemessig kamp idag. All ære til laget, under disse skade-forutsetningene. Vi var på høyden med Chelsea, og fortjente å få med oss poeng. Likevel, jeg skulle ønske Wenger virkelig bare hadde gått ut med en kynisk innstilling, for å drepe kampen til en uavgjort. En type kamp som kan være kjedelig å se på, men som kunne gitt oss et annet resultat enn det vi har fått i x-antall kamper mot våre argeste rivaler om gullet. Poeng i slike kamper er så viktig med tanke på det psykologiske, når man møter de andre topplagene.

Jeg tror at når Chelsea har en slik statistikk som de har mot oss, så vil spillere og klubben løfte seg under slike kamper. Hadde vi kriget til oss en uavgjort, så ville vi følt at nå er rekken brutt, og bare vent til kampen på Emirates. Jeg tror vi antakelig kunne/burde hatt en litt bedre statistikk mot Chelsea, med å tenke litt annet enn Wenger sin glad-fotball de siste årene.

Det hadde ikke vært mer snakk om gutter mot menn, eller den musa....???

 

Vi gjør en god kamp idag, og fortjente mer enn det som ble resultatet. Vi har masse kvalitet i bakhånd, men nå må vi ha en god periode med masse poeng, og få tilbake spillere fra skade. Det er ikke bra, at vi hele tiden har 3-5 nøkkelspillere ute av laget.

Sesongen er langt ifra over, og jeg synes vi er det laget som ligger nærmest Chelsea med tanke på spillemessige prestasjoner sålangt denne sesongen.

Det er gledelig å se det nivået Jack viser om dagen, et helt utrolig talent som er moden for de største kamper. Fantastisk spiller!

 

Ellers, så synes jeg Nasri var lagets beste spiller. Skaper enormt mye med sin teknikk, driv, og spilleforståelse. Nå mangler det bare at han får avsluttingene til å sitte, og det regner jeg kommer om et par uker.......

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen viser for meg kun en ting: Vi er gode nok til å vinne Premier League! For det første spiller vi på Stamford Bridge og er sjef ekstremt store deler av kampen. Vi har muligheter til å sette 1, 2 og 3-0 før Chelsea scorer ett. Vi får spille spillet vårt og kommer til fete muligheter. Dessverre sitter det ikke foran mål i dag og Chamack kunne fort goalet flere med hodet, dog han er ikke god nok med føttene, dessverre.

 

Fellingen på Song før Chelseas første mål kan diskuteres om skulle vært avblåst. Drogba er en vanvittig god spiller, men MYE skal være gunstig for å score et så fenomenalt mål, så der tror jeg at mye flaks var inne i bildet.

 

Jeg er overbevist om at vi skulle hatt en straffe. Ramires' takling på Chamack var veldig klar, og dommer hadde så vidt jeg husker en mer enn god nok vinkel.

 

Ellers har vi det som jeg mener legger mest tyngde på påstanden jeg starter med: Hva om Chelsea hadde hatt Terry, Lampard, Malouda og Drogba utilgjengelige, og Arsenal hadde spilt med Vermaelen, Walcott og van Persie (eksluderer Cesc pga at Lampard var ute i dag). Jeg er ikke i tvil, om vi hadde spilt som vi gjorde i dag: Det hadde blitt 3 poeng i bagen hjem til Nord-London!

 

Problemet vårt er som alltid; skader!

Link to comment
Share on other sites

Samme her. Kampen i dag er jevn (egentlig dominerer vi i største delen av kampen) og igjen ser vi at det er marginene som avgjør, og Chelsea har bedre kort der marginene er viktigst.

 

Hvis jeg skal ta en 10 punkts oppsummering så langt:

 

1. Noe må skje på Arsenals keeperplass. Jeg spør meg selv om det er håp om at ben-elfen kan ha rett angående Fabianski. I alle fall bør han fortsette å stå nå så lenge amøbefaktene uteblir. Det enten Almunia er frisk eller ikke. Bære eller briste.

 

2. Vi har mer kvalitet på midtstopperplass en vi har hatt på lang tid, selv om Djourou er et åpent spøsrmål og Koscielny har for mange glipp som så langt nuller ut det som har vært en lovende innledning.

 

3. Clichy bør få en pause straks Gibbs er tilbake. Hazard defensivt og null produkt offensivt selv om entusiasmen er blandt de beste.

 

4. Om Song var en bauta i fjor, så virker han som pappmache i år.

 

5. Arshavin får litt for mye pes. Han er en av få på vårt lag som på et øyeblikk kan avgjøre en kamp i vår favør. Har også et telapatiopplegg med Cesc og er lagets toppscorer. Jeg vurderer han nok litt annerledes enn en friidrettsdommer.

 

6. Chamakh er en god tilvekst selv om han ikke er en Alan Shearer type. Det mangler laget fortsatt.

 

7. Samir Nasri er lagets i særklasse beste spiller så langt.

 

8. Wilshere bør være nunner 3 på midtbanen nå. Kun Cesc og Samir foran.

 

9. Wenger 1 og 2 hadde knapt skadeproblemer av noe særlig omfang. Wenger 3 har ikke annet.

 

10. David Seaman, Peter Storey og Alan Smith hadde gjort underverk i dette laget.

 

akkurat det med song, skremmer meg litt. hadde ikke særlig tro på han tidligere, men hans innsats sist sesong, gjorde at jeg trodde arsenal hadde sin dm. nå ser han unektelig ut som han gjorde da han kom inn som innbytter mot spurs i den forferdelige 4-4 kampen. han ser direkte arrogant ut, og får til lite eller ingenting. taper stort sett alle viktige dueller, og lager totalt meningsløse frispark. wilshere gjør en mye bedre jobb.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen viser for meg kun en ting: Vi er gode nok til å vinne Premier League! For det første spiller vi på Stamford Bridge og er sjef ekstremt store deler av kampen. Vi har muligheter til å sette 1, 2 og 3-0 før Chelsea scorer ett. Vi får spille spillet vårt og kommer til fete muligheter. Dessverre sitter det ikke foran mål i dag og Chamack kunne fort goalet flere med hodet, dog han er ikke god nok med føttene, dessverre.

 

Fellingen på Song før Chelseas første mål kan diskuteres om skulle vært avblåst. Drogba er en vanvittig god spiller, men MYE skal være gunstig for å score et så fenomenalt mål, så der tror jeg at mye flaks var inne i bildet.

 

Jeg er overbevist om at vi skulle hatt en straffe. Ramires' takling på Chamack var veldig klar, og dommer hadde så vidt jeg husker en mer enn god nok vinkel.

 

Ellers har vi det som jeg mener legger mest tyngde på påstanden jeg starter med: Hva om Chelsea hadde hatt Terry, Lampard, Malouda og Drogba utilgjengelige, og Arsenal hadde spilt med Vermaelen, Walcott og van Persie (eksluderer Cesc pga at Lampard var ute i dag). Jeg er ikke i tvil, om vi hadde spilt som vi gjorde i dag: Det hadde blitt 3 poeng i bagen hjem til Nord-London!

 

Problemet vårt er som alltid; skader!

 

Helt enig at skader er en viktig faktor, men jeg savner noen ganger, at taktikken blir endret i den kyniske retningen under disse storkampene. Vi har en tendens til å blottlegge oss, som skaper store rom i mellomleddet mellom midtbane og forsvar.

Selv om det ikke skjedde akkurat idag, så sitter man med en følelse i denne offensive satsningen at: nå skjer det igjen.

Er det kun supportere som kan sitte med denne følelsen, eller kan det også påvirke litt i hodet på spillerene?

Vi har jo en fantastisk dårlig statistikk mot Chelsea og Utd de siste årene, uansett om vi har skapt store sjanser i tidlig kampfase eller ikke. Og, det er jo ikke hver gang under disse kampene, at vi har hatt så mange viktige brikker ute av laget samtidig.....

 

Skader, defensiv kynisme, og effektivitet, der har man nok kinderegg-problemet på bl.a chelsea og utd opgjørene de siste årene.....

Link to comment
Share on other sites

Jævlig surt og ikke få med noe som helst fra denne kampen.. Men vi bør se litt bak resutlatet fordi vi spilte jo en kjempe kamp! Fabianski har faktisk spilt 2 gode kamper på rad, imponerende. Men at folk ikke nevner Squillaci sitt forsvar spill men bare Kos sitt syns jeg er rart, mot Partizan hadde han et utrolig farlig tilbakespill, og idag så har han bare flaks at Anelka ikke putter. Gleder meg allerede til neste kamp, satser på en etterlengtet seier da! :)

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Enkelte ting går igjen, og det ser ikke ut som om vi blir kvitt det.

 

* Vi har sjanser til å ta ledelsen i slike kamper, men vi klarer ikke å benytte oss av muligheten(e). Marginer, uflaks, udyktighet, eller er det en der oppe som ikke vil at vi skal få en flying start under disse kampene?

 

* Vi fortsetter å spille vår egen form for fotball, selv om det viser seg at det sjelden lønner seg i lengden under slike oppgjør. Nå skal det sies, at vi spilte en god spillemessig kamp idag. All ære til laget, under disse skade-forutsetningene. Vi var på høyden med Chelsea, og fortjente å få med oss poeng. Likevel, jeg skulle ønske Wenger virkelig bare hadde gått ut med en kynisk innstilling, for å drepe kampen til en uavgjort. En type kamp som kan være kjedelig å se på, men som kunne gitt oss et annet resultat enn det vi har fått i x-antall kamper mot våre argeste rivaler om gullet. Poeng i slike kamper er så viktig med tanke på det psykologiske, når man møter de andre topplagene.

Jeg tror at når Chelsea har en slik statistikk som de har mot oss, så vil spillere og klubben løfte seg under slike kamper. Hadde vi kriget til oss en uavgjort, så ville vi følt at nå er rekken brutt, og bare vent til kampen på Emirates. Jeg tror vi antakelig kunne/burde hatt en litt bedre statistikk mot Chelsea, med å tenke litt annet enn Wenger sin glad-fotball de siste årene.

Det hadde ikke vært mer snakk om gutter mot menn, eller den musa....???

 

Vi gjør en god kamp idag, og fortjente mer enn det som ble resultatet. Vi har masse kvalitet i bakhånd, men nå må vi ha en god periode med masse poeng, og få tilbake spillere fra skade. Det er ikke bra, at vi hele tiden har 3-5 nøkkelspillere ute av laget.

Sesongen er langt ifra over, og jeg synes vi er det laget som ligger nærmest Chelsea med tanke på spillemessige prestasjoner sålangt denne sesongen.

Det er gledelig å se det nivået Jack viser om dagen, et helt utrolig talent som er moden for de største kamper. Fantastisk spiller!

 

Ellers, så synes jeg Nasri var lagets beste spiller. Skaper enormt mye med sin teknikk, driv, og spilleforståelse. Nå mangler det bare at han får avsluttingene til å sitte, og det regner jeg kommer om et par uker.......

 

 

Enkelte ting forandrer seg voldsomt også, som f.eks Arsenals bortekamper mot chelsky.

Forrige sesong ble vi utspilt og tapte fortjent, denne sesongen er vi soleklart det beste laget spillemessig.

Dette er det som betyr noe på lengre sikt, chelsky har stått stille mens Arsenal har utviklet seg betydelig fra forrige sesong og det kommer garantert til å vises på tabellen til slutt.

Det spesielle i denne kampen var ikke at vi hadde mye skader, dette har vi blitt vant med, heller det at alle våre rutinerte spillere var skadet, og det resulterte bl.a i at Squillaci var kaptein.

Til tross for dette skapte Arsenal sjanser i fleng mot dette suverene hjemmelaget, er det rart jeg er stolt?

Når det gjelder å spille sitt eget spill er jeg også voldsomt uenig i ditt forslag, jeg er overbevist om at hvis dette mannskapet skulle lagt seg bakpå og spilt Mourinho-fotball ville det gått skikkelig ille.

Det ville florert med situasjoner inne i vår boks, som garantert ville ført til at deres giftige spisser ville puttet på flere enn to mål til slutt.

Våre spillere er ikke skapt for å spille destruktiv fotball, de er ikke trent for det og de klarer ikke å tenke på den måten, vi innehar skapende, teknisk briljante spillere som må spille på sine styrker og ikke sine svakheter, dvs offensiv, publikumsvennlig fotball.

Dette må forøvrig ha vært denne sesongens beste kamp i PL så langt med to meget gode lag, masse individuelle prestasjoner og vanvittig flotte mål.

Da tenker jeg utifra en nøytral tilskuers perspektiv.

Jeg er helt overbevist om at dette urutinerte mannskapet i løpet av denne sesongen kommer til å vinne flere kamper mot de beste lagene enn de taper, og årsaken til at de kommer til å klare det er at AW holder knallhardt på sin filosofi og måte å tenke/spille fotball på uansett motstander, noe som på sikt vil føre til at spillerne blir flinkere, mere selvsikker og mere rutinerte i slike kamper også.

Hvis vi i tillegg skulle få enten Vermaelen, van Persie eller Fabregas på banen i disse kampene føler jeg meg enda mere sikker på at dette vil bli en skikkelig fornøyelig sesong.

Link to comment
Share on other sites

Enkelte ting forandrer seg voldsomt også, som f.eks Arsenals bortekamper mot chelsky.

Forrige sesong ble vi utspilt og tapte fortjent, denne sesongen er vi soleklart det beste laget spillemessig.

Dette er det som betyr noe på lengre sikt, chelsky har stått stille mens Arsenal har utviklet seg betydelig fra forrige sesong og det kommer garantert til å vises på tabellen til slutt.

Det spesielle i denne kampen var ikke at vi hadde mye skader, dette har vi blitt vant med, heller det at alle våre rutinerte spillere var skadet, og det resulterte bl.a i at Squillaci var kaptein.

Til tross for dette skapte Arsenal sjanser i fleng mot dette suverene hjemmelaget, er det rart jeg er stolt?

Når det gjelder å spille sitt eget spill er jeg også voldsomt uenig i ditt forslag, jeg er overbevist om at hvis dette mannskapet skulle lagt seg bakpå og spilt Mourinho-fotball ville det gått skikkelig ille.

Det ville florert med situasjoner inne i vår boks, som garantert ville ført til at deres giftige spisser ville puttet på flere enn to mål til slutt.

Våre spillere er ikke skapt for å spille destruktiv fotball, de er ikke trent for det og de klarer ikke å tenke på den måten, vi innehar skapende, teknisk briljante spillere som må spille på sine styrker og ikke sine svakheter, dvs offensiv, publikumsvennlig fotball.

Dette må forøvrig ha vært denne sesongens beste kamp i PL så langt med to meget gode lag, masse individuelle prestasjoner og vanvittig flotte mål.

Da tenker jeg utifra en nøytral tilskuers perspektiv.

Jeg er helt overbevist om at dette urutinerte mannskapet i løpet av denne sesongen kommer til å vinne flere kamper mot de beste lagene enn de taper, og årsaken til at de kommer til å klare det er at AW holder knallhardt på sin filosofi og måte å tenke/spille fotball på uansett motstander, noe som på sikt vil føre til at spillerne blir flinkere, mere selvsikker og mere rutinerte i slike kamper også.

Hvis vi i tillegg skulle få enten Vermaelen, van Persie eller Fabregas på banen i disse kampene føler jeg meg enda mere sikker på at dette vil bli en skikkelig fornøyelig sesong.

 

 

Tja, vi kan vel ikke slå fast at Chelsea har stått stille fra sist sesong, med den sesongstarten de har hatt.

Joda, vi hang mye bedre med enn sist kamp på Stamford Bridge, men likevel så endte vi opp med tap som ifjor.

 

Jeg tror vel ikke det nødvendigvis ville ført til flere store sjanser bakover, om midtbaneleddet og forsvarsleddet holdt seg tettere sammen og at vi hadde en mer kynisk måte å opptre på. Muligens hadde det blitt andre typer sjanser mot oss, som mange hodedueller etter mange lange innlegg fra +40meter.

 

Jeg forstår heller ikke argumentet, med at spillerene vil bli flinkere, mer selvsikker, og mere rutinerte i slike toppkamper, med å kun spille vår filosofi.

Jeg tror det må tenkes taktisk over en hel sesong, om man skal vinne pokalen. Vi må spille på våre kvaliteter, men samtidig må man spille på motstanderens svakhet eller finne alternativer i enkelte kamptyper......

Nå sier jeg ikke at Chelsea har mange svakheter i laget, men det har jo visst seg at de er dødelige effektive og at de har en rå statistikk mot oss. Kanskje vi faktisk må tenke annerledes, for et uavgjort på bortebane mot disse lagene kan vise seg å bety mye i mai....

 

Vi kunne selvfølgelig ha vært mer effektive, men når man ser at laget hadde sluppet inn i 10 strake PL kamper på bortebane (om jeg ikke tar helt feil), samt en drøss av CL kamper ute i Europa, da må man kanskje se bak finspillet og filosofien for å ta enda et skritt i riktig retning?

 

Ikke for at dette skal bli et viktig element i spillet vårt, men i enkeltkamper der poeng kan bety så mye.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen viser for meg kun en ting: Vi er gode nok til å vinne Premier League!....

 

Fellingen på Song før Chelseas første mål kan diskuteres om skulle vært avblåst.....

 

Problemet vårt er som alltid; skader!

 

Ikke for å kverulere eller virke negativ, men vi er allerede et hav av poeng bak cuntski.

 

Enig, fellingen på song burde vært avblåst.

 

Men vi skulle vel egentlig hatt en straffe eller to også om reglene hadde vært fulgt? Chamak spilte ballen utover og ble felt av cech. Chamak skulle vel også hatt en straffe når han ble løpt ned i feltet.

 

Faen er sur nå. Liverpool taper, united spiller uavgjort og vi kaster selvsagt vekk nok en gylden mulighet...

Link to comment
Share on other sites

Etter mitt syn var vi best i 1/3 av banen. Der vi svikter er dessverre i de to viktigste 3delene. Så kan man kanskje si at med en Fabregas, RvP og Vermaelen hadde vi vært bedre rustet i de viktigste fasene av spillet. Hadde Chamack eller Kocileny satt en av de første sjansene kunne det blitt en annen ettermiddag.

 

Det som er viktig nå er at det faktisk er ”game on” allerede. Når spillerne kommer inn på trening i dag vet man at ved neste tap er toget så godt som gått og det eneste som får oss inn i gullkampen nå er 18 poeng på de 6 neste som innebærer seier mot City borte, da blir tapet mot Chelsea på en måte visket bort i og med at dem tapte der.

 

Birmingham hjemme

City borte

West Ham hjemme

Newcastle hjemme

Wolves borte

Everton borte

 

…er de seks neste og her bør man ha en mulighet til å bruke frihelgen nå til å få tilbake en del spillere.

Link to comment
Share on other sites

Sir; svarer deg punkt for punkt i quoten:

 

Samme her. Kampen i dag er jevn (egentlig dominerer vi i største delen av kampen) og igjen ser vi at det er marginene som avgjør, og Chelsea har bedre kort der marginene er viktigst.

 

Hvis jeg skal ta en 10 punkts oppsummering så langt:

 

1. Noe må skje på Arsenals keeperplass. Jeg spør meg selv om det er håp om at ben-elfen kan ha rett angående Fabianski. I alle fall bør han fortsette å stå nå så lenge amøbefaktene uteblir. Det enten Almunia er frisk eller ikke. Bære eller briste.

Støtter denne, men kanskje mest fordi stadig rotasjon vil føre til usikkerhet igjen. Kvalitetsmessig mener jeg de er på samme nivå.

 

2. Vi har mer kvalitet på midtstopperplass en vi har hatt på lang tid, selv om Djourou er et åpent spøsrmål og Koscielny har for mange glipp som så langt nuller ut det som har vært en lovende innledning.

Vi er langt tryggere enn hva vi har vært tidligere. Mye bedre organisert og tar ut spillere i boksen på innlegg. Vi dominerer luftrommet i alle spillets faser noe vi ikke har gjort på veldig mange år

 

3. Clichy bør få en pause straks Gibbs er tilbake. Hazard defensivt og null produkt offensivt selv om entusiasmen er blandt de beste.

I går tar Clichy Anelka fullstendig ut av kampen og har stålkontroll på sin side. Han gjør i tillegg en meget god kamp offensivt. Bryter som alltid foran og starter utallige angrep. I går var det Arsh som var hazardspilleren som stadig mistet når Clichy var på vei fremover. At innleggene hans ikke fører til sjanser er ikke bare hans feil. I går var det god kvalitet på de fleste av leggene, dessverre har vi ikke spillere i boksen som både angriper fremre og bakre stolpe

 

4. Om Song var en bauta i fjor, så virker han som pappmache i år.

Tull. Song spiller en meget god kamp i går, men jeg kan være enig i at starten totaltsett ikke har vært like god som i fjor. I går har han har ett farlig balltap og det skulle i tillegg vært frispark. Han vender unna spillere hele tiden og gjør mye av jobben for Wilshere som av og til jukser stort i sitt defensive arbeid. Naturlig for en så ung spiller, men det gjør at Song og tildels Diaby må ta ekstra ansvar. Begge var utrolig sterke både defensivt og offensivt i går og tilsammen dominerer de tre på vår midtbane en meget sterk Chelseamidtbane hele kampen. Essien var tildels usynlig og Mikel må slå bakover i 9 av 10 tilfeller fordi rommene foran han er stengt. Song har en utrolig evne til å dekke områder som ellers ville vært lagt øde, og er meget god til å låse oppspillspunkter.

 

5. Arshavin får litt for mye pes. Han er en av få på vårt lag som på et øyeblikk kan avgjøre en kamp i vår favør. Har også et telapatiopplegg med Cesc og er lagets toppscorer. Jeg vurderer han nok litt annerledes enn en friidrettsdommer.

Støttes

 

6. Chamakh er en god tilvekst selv om han ikke er en Alan Shearer type. Det mangler laget fortsatt.

Chamakh har vært en åpenbaring for meg så langt. Gode bevegelser, hurtig, sterk og uredd. Viktig som oppspillspunkt og ballvinner også i eget felt.

 

7. Samir Nasri er lagets i særklasse beste spiller så langt.

Nasri har vært meget god, men mister av og til hodet og jukser altfor mye i førsteforsvarer jobben hvor han ofte blir liggende i halvpress og kan dermed spilles forbi. Må finne riktig avstand til motspiller for å få helt godkjent av meg.

 

8. Wilshere bør være nunner 3 på midtbanen nå. Kun Cesc og Samir foran.

Diaby og Song er i mine øyne langt foran Wilshere totalt sett. Men, så lenge Fab er ute bør Wilshere spille. Han kan bidra med det lille ekstra fremover, men grunnet de defensive manglene og duellstyrken må han omkranses av tøffere spillere. I kampen mot Sunderland, hvor han startet ved siden av Cesc og skulle være mer defensiv, roter han seg bort uttallige ganger i første omgang og var på mange måter årsaken til vår svake første omgang. Når Rosiscky kommer inn så justeres midtbanen og han kommer mer til sin rett i en langt lettere rolle.

Jeg har meget stor tro på Wilshere, men foreløbig bør han matches med riktig folk rundt seg og i de riktige kampene. Gutten er 18 og kommer til å utvikle seg enormt dette året.

 

9. Wenger 1 og 2 hadde knapt skadeproblemer av noe særlig omfang. Wenger 3 har ikke annet.

Veldig merkelig med alle skadene. I år er det pånytt ankelskader/slagskader som dominerer, eneste trøsten er at dette ikke kan skyldes noe i treningsmetoder. Blir man stemplet så blir man stemplet.

 

10. David Seaman, Peter Storey og Alan Smith hadde gjort underverk i dette laget.

Seaman ja, de andre hadde ikke hengt med i det hele tatt. Tempoet i dagens fotball er av en annen verden. Men, i en annen tid et annet sted og i en annen liga :)

 

 

Syns du har mange gode poeng selv om jeg ikke er enig i alle. Dette får også bli min oppsummering av kampen og hvordan våre spillere klarte seg. Jeg er skuffet over resultatet, men totalt sett meget fornøyd med mye av det som ble vist i går. Flere som virkelig har tatt steget og laget er mer balansert enn på mange år. Vi trenger Fab og van P så snart som mulig. Litt flaks og litt mer trykk i boksen så er vi der. Chelsea vinner ikke ufortjent, men når du ser flere av spillerene falle om med krampe og måten de feiret seieren på så skjønner man hvor presset de var i går. Første gang på lenge at jeg syns vi spiller for spiller er omtrent på samme nivå som Chelsea og de klarer ikke å kontrollere oss. Kampen kunne lett tippet i vår favør. Uten Drogbas utrolige prestasjon (jeg tror dog ikke at han vet hvor verken ballen eller målet er når han blir truffet..) så tar vi ham ut av kampen for første gang på lang tid. Det i seg selv var en gledelig overraskelse og ikke minst imponerende når man vet hvor kort tid Squill og Koscy har vært her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er smått skuffet over hva Arsenal presterte. Alle ting vi er vant til var der. Tidvis rotete forsvar og mye possession uten gjennomslagskraft. Ballinnehav har fint lite å si når ingenting skjer.

 

Chelsea løste ikke svetten en gang i dag. De sto og ventet på oss og stolte på eget forsvar og keeper. Jeg vil tro de hadde lagt mer press på oss om vi omsatte en sjanse eller to. De viste akuratt hva som ventet og la opp spillet etter dette.

Tre Chelseaspillere med krampe uten å svette? Hvis du så måten de feiret på etter kampen så var det helt tydelig at de jobbet ekstremt mye for å vinne i går. De hadde ikke kontroll i det hele tatt og kampen kunne lett hatt en annen vinner. I mine øyne blir vi snytt for straffe (ja, Ramires er borti ballen, men man har fortsatt ikke lov til å feie ned en spiller selv om man berører ballen med tåa. Ballen ligger fri og kun nedsparkingen hindrer at Chamakh er på blank) og på 1-0 har Chamakh sin store sjanse på headingen. frem til 2-0 er kampen helt åpen.

Link to comment
Share on other sites

Lukter ikke akkurat gull, gull og atter gull........ av Arsenal FC om dagen. Jeg var personlig ikke spesielt nervøs før kampen, hadde ingen god følelse og kampen gikk egentlig akkurat som ventet dessverre. Arsenal er meget gode i de delene av spillet som foregår mellom de to 16-meterene. Mye fint kombinasjonsspill, med FANTASTISKE JACK som sentralen! Forskjellen i går og som vi har sett i alle kampene mot de absolutte topplaga de siste åra, er at Chelsea er bedre enn oss der kampene avgjøres. De har en av verdens beste spisser og keeper. Vi har en spiss (Van P) som muligens er topp 15 spisser i verden, men han er jo kronisk skada. Chelsea har Drogba, som er en av verdens 3 beste spisser.

Chelsea virka aldri stressa i går, selv om Arsenal hadde ballen veldig mye og spilte bra. De er vant til å vinne slike kamper, Arsenal er vant med å tape de.

 

Men klarer ikke være så altfor skuffa i dag, alle gutta gjorde en god innsats og med litt mer tur kunne vi minst fått uavgjort.

 

Positivt å ta med seg:

* Wilshere !!!! får frysninger når jeg ser den gutten spille, han tar utfordringene på strak arm, står ikke tilbake for Essien og Mikel. Så utrolig deilig at Jack er vår!!

* Fabianski står bra og må stå framover selv om Almunia blir kvitt sin "skade".

* Vi er ferdig med Pool, Chelsea, Sunderland, Blackburn borte.

* Vi presser Chelsea i store deler av kampen.

* Snart er Cesc, Van P, Theo, Gibbs osv tilbake fra skade.

 

Negativt:

* Midtstopperne våre har ikke overbevist. Men skal gi de mer tid før jeg slakter de.

* nok en gang blir vi for "små" når det drar seg til.

* vi virker å mangle vinnertyper i laget. (Cesc, Jack og Vermaelen er de eneste jeg ser kan ha noe sånt i seg)

* 2 uker til neste kamp. (skulle gjerne spilt igjen i morgen)

Link to comment
Share on other sites

Sir; svarer deg punkt for punkt i quoten:

Syns du har mange gode poeng selv om jeg ikke er enig i alle. Dette får også bli min oppsummering av kampen og hvordan våre spillere klarte seg. Jeg er skuffet over resultatet, men totalt sett meget fornøyd med mye av det som ble vist i går. Flere som virkelig har tatt steget og laget er mer balansert enn på mange år. Vi trenger Fab og van P så snart som mulig. Litt flaks og litt mer trykk i boksen så er vi der. Chelsea vinner ikke ufortjent, men når du ser flere av spillerene falle om med krampe og måten de feiret seieren på så skjønner man hvor presset de var i går. Første gang på lenge at jeg syns vi spiller for spiller er omtrent på samme nivå som Chelsea og de klarer ikke å kontrollere oss. Kampen kunne lett tippet i vår favør. Uten Drogbas utrolige prestasjon (jeg tror dog ikke at han vet hvor verken ballen eller målet er når han blir truffet..) så tar vi ham ut av kampen for første gang på lang tid. Det i seg selv var en gledelig overraskelse og ikke minst imponerende når man vet hvor kort tid Squill og Koscy har vært her.

 

Ser dine synspunkter, men når det gjelder Clichy og Song har jeg følgende oppfatning:

 

Clichy: Hazard defensivt - eksempel, ruser ut av eget forsvar med ball etter min mening i ørska, mister ballen rundt midtstreken og motstanderen har Highway 1 til å kontre i. Så kan en selvsagt undres hvorfor ikke Arshavin henger med. Etter min mening skyldes dette mye Clichy selv, for hans vurderinger av hva han skal gjøre når virker litt tilfeldige og da er det vanskelig for lagkameratene å lese tankene hans.

Intet produkt offensivt - nevner i fleng innkast til motstanderen, utspill fra mål - generelt elendig presisjon på ethvert spark på ballen som krever en viss kraft. Hverken Aarøy eller Bolt hadde fått fatt i noe særlig av dette. Mener jeg da. Bacary Sagna er rene Beckham i forhold, og jeg tror Kieran Gibbs er det også.

 

Song: Hans største problem er at han ikke gjør sin primæroppgave skikkelig, å beskytte forsvaret og bryte kontringer etc. Han har siden Cesc ble skadet funnet ut at han skal være en kreativ kraft, noe som ikke er hans sterkeste side. Fint det, men det etterlater et store områder som motstanderen kan kose seg i og han kommer på etterskudd og om han når opp i situasjonene i det hele tatt så ender det for ofte med farlige frispark imot. Skomaker, bli ved din lest er mitt råd.

Link to comment
Share on other sites

Song: Hans største problem er at han ikke gjør sin primæroppgave skikkelig, å beskytte forsvaret og bryte kontringer etc. Han har siden Cesc ble skadet funnet ut at han skal være en kreativ kraft, noe som ikke er hans sterkeste side. Fint det, men det etterlater et store områder som motstanderen kan kose seg i og han kommer på etterskudd og om han når opp i situasjonene i det hele tatt så ender det for ofte med farlige frispark imot. Skomaker, bli ved din lest er mitt råd.

 

Er ganske enig med Sir John her, av hvordan Song har endret spillemønsteret sitt denne sesongen.

Synes likevel, at han var nærmest sitt "gamle seg" under gårsdagens kamp enn tidligere. Jeg ville tro at han var den viktigste spilleren å holde i rollen denne sesongen, når vi har et helt nytt stopperpar og med så sentrale spillere ute med skader. Nå har ikke Vermaelen vært lenge skadet, men her ville jeg tro at Wenger burde sikre litt av den sentrale biten på det defensive delen.

 

Vil jo tro at Wenger har vært en del av denne taktiske planen, med å la Song få en litt mer "friere" og kreativ rolle på midtbanen. Noe jeg synes isåfall er merkelig, når Song var en bauta i laget i sin rolle sist sesong.

 

Ellers må jeg si at det var gøy å se at JET kom innpå i en kamp som igår, selv om det ikke ble mange minuttene. Enorme fysiske forutsetninger, og som kan ha en mulighet til å bli "fast" benkesliter i laget denne sesongen. Er ikke god nok til å spille fast, men innhopp i ny og ne kan gi han erfaringer, vilje, og motivasjon til å ta enda et skritt nærmere nivået som man krever.

Link to comment
Share on other sites

Ser dine synspunkter, men når det gjelder Clichy og Song har jeg følgende oppfatning:

 

Clichy: Hazard defensivt - eksempel, ruser ut av eget forsvar med ball etter min mening i ørska, mister ballen rundt midtstreken og motstanderen har Highway 1 til å kontre i. Så kan en selvsagt undres hvorfor ikke Arshavin henger med. Etter min mening skyldes dette mye Clichy selv, for hans vurderinger av hva han skal gjøre når virker litt tilfeldige og da er det vanskelig for lagkameratene å lese tankene hans.

Intet produkt offensivt - nevner i fleng innkast til motstanderen, utspill fra mål - generelt elendig presisjon på ethvert spark på ballen som krever en viss kraft. Hverken Aarøy eller Bolt hadde fått fatt i noe særlig av dette. Mener jeg da. Bacary Sagna er rene Beckham i forhold, og jeg tror Kieran Gibbs er det også.

 

Song: Hans største problem er at han ikke gjør sin primæroppgave skikkelig, å beskytte forsvaret og bryte kontringer etc. Han har siden Cesc ble skadet funnet ut at han skal være en kreativ kraft, noe som ikke er hans sterkeste side. Fint det, men det etterlater et store områder som motstanderen kan kose seg i og han kommer på etterskudd og om han når opp i situasjonene i det hele tatt så ender det for ofte med farlige frispark imot. Skomaker, bli ved din lest er mitt råd.

 

Yepp enig ang Song. Forstår ikke helt hva han holder på med i sine offensive løp.

Der er Wilshere langt foran Song. Wilshere er utrolig bra teknisk og kan sammen med Nasri drible av en motstander.

Song går seg fast og slår plutselig en pasning i hytt og pine.

Song bør definitivt overlate de offensive løpene til Nasri,Wilshere og Arshavin.

Han er utrolig bra defensivt,men med disse offensive løpene sine svekker han samtidig laget defensivt.

Spørsmålet er om det er Wenger som har gitt ham denne oppgaven??

 

Wilshere er en av de som har imponert meg mest denne sesongen. Han er uredd,har guts og kanskje

noe en del spillere i dette Arsenallaget mangler. En skikkelig terrier som biter fra seg.

 

Ser ut som våre 2 målmenn er veldig gode på treninger, men sliter

med selvtillit i kamper. Vel selvtilliten har vel bygd seg opp hos Fabianski nå så derfor

bør han stå.

 

Jeg erindrer svakt at vi kanskje har en hollender,spanjol,danske,engelskmann og en belgier som ikke spiller

så mye fotball for tiden. Kanskje ting blir bedre når disse også begynner med fotball igjen?

 

Igår var Chelsea best i det som er viktig i fotball. Nemlig å score mål og å ikke slippe inn mål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg erindrer svakt at vi kanskje har en hollender,spanjol,danske,engelskmann og en belgier som ikke spiller

så mye fotball for tiden. Kanskje ting blir bedre når disse også begynner med fotball igjen?

Har gitt opp å vente på at laget skal bli skadefritt. Det er bare å stikke fingeren i jorda og innrømme at det aldri vil skje. Straks du har et par stykker tilbake på laget så forsvinner et par andre ut med skade

Link to comment
Share on other sites

Ser dine synspunkter, men når det gjelder Clichy og Song har jeg følgende oppfatning:

 

Clichy: Hazard defensivt - eksempel, ruser ut av eget forsvar med ball etter min mening i ørska, mister ballen rundt midtstreken og motstanderen har Highway 1 til å kontre i. Så kan en selvsagt undres hvorfor ikke Arshavin henger med. Etter min mening skyldes dette mye Clichy selv, for hans vurderinger av hva han skal gjøre når virker litt tilfeldige og da er det vanskelig for lagkameratene å lese tankene hans.

Intet produkt offensivt - nevner i fleng innkast til motstanderen, utspill fra mål - generelt elendig presisjon på ethvert spark på ballen som krever en viss kraft. Hverken Aarøy eller Bolt hadde fått fatt i noe særlig av dette. Mener jeg da. Bacary Sagna er rene Beckham i forhold, og jeg tror Kieran Gibbs er det også.

 

Song: Hans største problem er at han ikke gjør sin primæroppgave skikkelig, å beskytte forsvaret og bryte kontringer etc. Han har siden Cesc ble skadet funnet ut at han skal være en kreativ kraft, noe som ikke er hans sterkeste side. Fint det, men det etterlater et store områder som motstanderen kan kose seg i og han kommer på etterskudd og om han når opp i situasjonene i det hele tatt så ender det for ofte med farlige frispark imot. Skomaker, bli ved din lest er mitt råd.

Nå har vel Wenger sagt at han har bedt midtbanen rotere mye for å skape ubalanse og jeg tror det er årsaken til Songs spill i år. Har nok vært ledd i å beskytte Wilshere også. I går var han tilbake i den defensive rollen og vi har full kontroll på midten. At han er bedre defensivt enn offensivt er vi enige om, men målet mot Bolton viser at han har kvaliteter også der. Spillte på lavere risiko i går og jeg tror balltapene kan telles på en hånd uten at jeg har sett kampen på nytt enda.

 

Mener fortsatt at Arsh er den som mister ballen to ganger mens Clichy er på vei frem i går. Dette var absolutt ikke Gael sin feil da Arsh velger den dårligste løsningen begge ganger og kunne brukt spiller sentralt og ikke Clichy som dro med seg serberen på siden

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel Wenger sagt at han har bedt midtbanen rotere mye for å skape ubalanse og jeg tror det er årsaken til Songs spill i år. Har nok vært ledd i å beskytte Wilshere også. I går var han tilbake i den defensive rollen og vi har full kontroll på midten. At han er bedre defensivt enn offensivt er vi enige om, men målet mot Bolton viser at han har kvaliteter også der. Spillte på lavere risiko i går og jeg tror balltapene kan telles på en hånd uten at jeg har sett kampen på nytt enda.

 

Mener fortsatt at Arsh er den som mister ballen to ganger mens Clichy er på vei frem i går. Dette var absolutt ikke Gael sin feil da Arsh velger den dårligste løsningen begge ganger og kunne brukt spiller sentralt og ikke Clichy som dro med seg serberen på siden

 

Mine 10 punkter var så langt denne sesongen generelt og ikke mot Chelsea spesielt (selv om det er i Chelseatråden). Har heller ikke studert og notert, dette er bare mitt subjektive inntrykk. Det pleier ikke å være så borti hampen galt, selv om det nok er nyanser i alt.

 

Clichy:

Han har holdt på i to strake år nå der dette har vært ganske fremtredende. I tillegg har han hatt sine black-out og panikkanfall og er milevis unna nivået til sine forgjengere. Eller sitt eget nivå for den saks skyld, hvis ikke jeg har latt meg blende av den upåklagelige entusiasmen til å begynne med da. Det er lett å forveksle med kvalitet.

 

Song:

Balltap tenker jeg ikke så mye på, det er mer hva han gjør (eller rettere sagt ikke gjør) uten ball jeg henger meg opp i. Det som gjorde Song til sesongens mest forbedrede spiller i fjor har vært mye fraværende i år. Måten han posisjonerer seg på. Innstruks, overmot eller arroganse? Ikke jeg, men jeg synes jeg for ofte ser Song tassende et par meter på etterskudd når ting holder på å gå galt. I fjor var han på høyde med disse situasjonene.

Link to comment
Share on other sites

Mine 10 punkter var så langt denne sesongen generelt og ikke mot Chelsea spesielt (selv om det er i Chelseatråden). Har heller ikke studert og notert, dette er bare mitt subjektive inntrykk. Det pleier ikke å være så borti hampen galt, selv om det nok er nyanser i alt.

 

Clichy:

Han har holdt på i to strake år nå der dette har vært ganske fremtredende. I tillegg har han hatt sine black-out og panikkanfall og er milevis unna nivået til sine forgjengere. Eller sitt eget nivå for den saks skyld, hvis ikke jeg har latt meg blende av den upåklagelige entusiasmen til å begynne med da. Det er lett å forveksle med kvalitet.

 

Song:

Balltap tenker jeg ikke så mye på, det er mer hva han gjør (eller rettere sagt ikke gjør) uten ball jeg henger meg opp i. Det som gjorde Song til sesongens mest forbedrede spiller i fjor har vært mye fraværende i år. Måten han posisjonerer seg på. Innstruks, overmot eller arroganse? Ikke jeg, men jeg synes jeg for ofte ser Song tassende et par meter på etterskudd når ting holder på å gå galt. I fjor var han på høyde med disse situasjonene.

 

Ang Song: jeg er helt enig med deg i at han var bedre i fjor. Men, han har i år vært nødt til å dekke enda mer rom og fått et annet ansvar enn i fjor. De første kampene i fjor spillte vel Cesc, Song og Denilson sammen og dannet en meget stabil og hardtarbeidende midtbane som kunne fordele arbeidsoppgaver på en litt annen måte. I år har vi vel knapt kunne stille med samme midtbane to ganger og man har måtte gjøre bytter i nesten alle kampene grunnet skader. Samme i går. Der fikk vi en første omgang hvor midtbanene balanseres veldig godt, men dessverre må Diaby gi seg grunnet skaden og dermed måtte en totalt utslitt Wilshere fortsette. Da blir det ubalanse igjen og Chelsea kommer mer med.

Som sagt er jeg stor tilhenger av Wilshere og han vil bli fantastisk for oss, men han jukser endel i det defensive og som Rasmey på samme tid i fjor er han veldig ofte ute av posisjon. Det gjør jobben for den stabiliserende spilleren ekstremt vanskelig og han vil derfor oftere være et par meter unna situasjonen. de beste eksemplene er Sunderland bort både i år og i fjor: Ramsey var skrekkelig i første omgang og Song samt Diaby måtte rydde hele tiden. Dette kostet oss alt offensivt. I år var det akkurat samme problem; Wilshere skulle ligge dypere og rotet det til for seg selv og andre stadig vekk.

 

Et par kamper til sammen så vil rollene bli mer tydelige og jeg er sikker på at vi ser den Song vi så i fjor. Jeg syns hvertfall kampen i går var meget god fra hele midtbanen sin side og når to av tre på Chelseas midtbane må ut med krampe så viser det hvor hardt de måtte jobbe for å dra i land seieren, og det viser også at vår midtbane spillte en meget god kamp i går.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...