Jump to content

2010.10.03 Chelsea B


Mr Chapman

Recommended Posts

Ingen kamptråd til Chelsea-matchen dagen før dagen? :) Jaja, kan skrive noen ord jeg da.

 

Som alle har fått med seg reiser vi til Brua uten omtrent halve laget. Senest i går kom bekreftelsen på at Cesc ikke blir med, ei heller Manuel Almunia (selv om kanskje ikke så veldig mange river seg i håret over akkurat det). Abou Diaby er dog blitt inkludert i troppen, og hvis Abou har dagen for første gang denne sesongen, kan han bli en viktig brikke i morgen. Vi får bare håpe. Ellers er Kieran Gibbs, Thomas Vermaelen, Robin van Persie, Aaron Ramsey og Nicklas Bendtner uaktuelle. Bendtner får vi forhåpentligvis se igjen etter landslagspausen, dansken han få en vanskelig vei tilbake til startoppstillingen etter Chamakh har gjort sakene sine bra. Men nok om det. Gibbs er forresten ute i tre uker, personlig foretrekker jeg han på backen framfor Clichy per dags dato.

 

Drogba. Han fortjener et eget avsnitt i en kamptråd som omhandler Cheslea - Arsenal. Men jeg ikke skrive så mye. Ivorianeren har 12 scoringer på 10 kamper mot oss i alle turneringer. Say no more... Chelsea har forresten sine skadeproblemer de også. Frankie Lampard Jr er fortsatt uaktuell, og for de som så Chelseas kamp mot City forrige helg, merket de blå savnet av Lampard. Kalou (hvem bryr seg? han er så dårlig uansett) og Bernayoun er også skadet.

 

Vi har heldigvis nok spillere til å stille lag i morgen.

:( Tipper dette jeg:

 

Fabianski

Sagna - Squillaci - Koscielny - Clichy

Rosicky - Song - Denilson

Nasri - Chamakh - Arshavin

 

Kan Squillaci/Koscileny være dem som endelig stopper Drogba? Det får vi inderlig håpe. Ønsker alle fellow gooners en god kamp! TV2 PL HD 1 sender den direkte. Avspark 17:00.

 

COME ON ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Håper dette laget kan gi Chelskij skikkelig motstand på brua:

 

Fabianski

Sagna-Squillaci-Kos-Clichy

Nasri-Song-Diaby

Eboue-Chamakh-Arshavin

 

Får bare håpe Song skjønner at han må holde seg bak i en slik kamp og ikke blotte seg bakover. Da skal vi slite med å holde tett bakover...

 

Har Diaby dagen kan han fort bli vanskelig å stoppe for Chelskijmidtbanen. Samme med Nasri. Håper Eboue starter, siden han er direkte og kan minne litt om Walcott når det gjelder vingspillet. I tillegg har han bra innlegg som kan gi Terry-Alex noe å bryne seg på når Chamakh er inne i boksen. I tillegg kommer Diaby forhåpentligvis på gode løp fra dypt i banen.

 

Håper Fabianski klarer å bygge videre på prestasjonen fra forrige kamp og vokser som spiller.

Dette blir en gigantisk utfordring for vårt helfranske forsvar... Drogba pleier så å si alltid å score mot oss, og heller ikke Anelka har for vane å gå av banen uten mål mot oss...

 

Det blir en knallhard kamp, og jeg har akkurat nå lite tro på seier til oss. Men klarer vi å jobbe som et lag, og alle jobber knallhardt kan vi klare å skape uro i forsvarsrekkene til Chelskij.

Skulle gjerne hatt en Walcott i form mot Alex og Terry som ikke akkurat er de raskeste stopperne i PL...

 

Er redd det blir stortap, men er fornøyd hvis spillerne gir en innsats som de tilreisende Arsenalsupporterne fortjener!!

 

 

Come On You Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Frykter stygge sifre og flere skader..

Hadde vi vunnet mot WBA forrige uke, hadde jeg ikke brydd meg så mye om vi taper..

Kanskje dette laget klarer uavgjort?

Fabianski

Sagna - Squillaci - Koscielny - Clichy

Song

Rosicky- Diaby

Nasri - Chamack - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg håper ikke at jeg trokke på noen tær på forumet når jeg sier dette. Jeg har akkurat startet min egen blog hvor jeg nå har skrevet en liten artikkel om Chelsea kampen. Det er på engelsk, men regner med at det ikke blir noe problem for noen her!

For de som er interessert kan den leses på www.paalandre.com

Er selvsagt åpen for kritikk (av den konstruktive typen). Det er både min første Arsenal blog og min første på engelsk, så kan bli interessant å vite hva andre mener.

Hulken: Ikke glem at Chelsea også har skader på nøkkelspillere.

 

Ellers er jeg ganske sikker på at Wilshere starter. Han har spilt bra så langt i sesongen og ble tatt av banen "tidlig" i for Champions League kamp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk ganske sikker på at vi ikke går på et stor tap her. Tror fort vi kan klare uavgjort, og til og med vinne kampen. Ja, jeg veit at vi mangler Cesc og mange flere, men Chelsea mangler også en vitkig spiller i Lampard, altså har begge lag playmakerene sine ute. Er utrolig viktig og få stoppet Drogba og Malouda. Song MÅ gå tilbake til sin gamle rolle i denne kampen, hvis ikke får vi det tungt. Håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

 

Song-Wilshere

 

Eboue-Nasri-Arshavin

 

Chamakh

 

Lykke til alle Gooners! :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk ganske sikker på at vi ikke går på et stor tap her. Tror fort vi kan klare uavgjort, og til og med vinne kampen. Ja, jeg veit at vi mangler Cesc og mange flere, men Chelsea mangler også en vitkig spiller i Lampard, altså har begge lag playmakerene sine ute. Er utrolig viktig og få stoppet Drogba og Malouda. Song MÅ gå tilbake til sin gamle rolle i denne kampen, hvis ikke får vi det tungt. Håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

 

Song-Wilshere

 

Eboue-Nasri-Arshavin

 

Chamakh

 

Lykke til alle Gooners! :(

Chelsea mangler 1 spiller, Arsenal 10...

Link to comment
Share on other sites

HVer gang vi blir dømt ned og alle tror viskal bli knust biter vi så å si alltid godt fra oss. I fjor møtte vi Chelsea i perioder hvor vi sleit med å score mål. I år har dette ikke vært tilfelle. Chelsea har med unntak av sist runde kun møtt mostand som fort kan rakne når de først slipper inn ett mål. I tilegg kommer vi aldri til å spille mot Chelsea med innstillingen om at vi kanskje kan klare 0 - 0. Selv om Chelsea fort kan vinne 3 - 1, tror jeg ikke at vi blir dominert spillemessig.

 

I fjor hadde vi ikke en Chamakh i form på topp. Det kommer til bli viktig for å kunne flytte laget opp og for å mate inn i boksen. Er Diaby ute? Hvis han ikke er bør han i alle fall spille denne kampen. Selv om han ikke er i toppform pleier han å heve seg i slike kamper og er veldig viktig med tanke på duellspillet på midten. Arshavin kan plutselig vise magi nårsomhelst, og han har en større tendens til å gjøre dette i storkamper slev om han ofte kan være usynlig.

 

Det som så klart er det store usikkerhetsmoment er vårt defensive spill. Jeg mener at siden vi forhåpentligvis klarer å holde på ballen mer oppover på banen klarer vi å unngå et alt for stort press på oss. 2 midtstoppere som ikke har spilt mot Chelsea før skal prøve seg i midten. Jeg er spent på hvordan de gjør det. Vi har stilt med dårligere midtstopperpar før mot topplag og likevel vunnet. Kan Fabianski bygge på sin gode kamp sist? Det må vi håpe på. Han har en tendens til å være dårlig i kamper der han surrer i starten. Vi kommer nok fort til å se om polakken har dagen eller ikke.

 

Veldig vanskelig å avgjøre hvordan denne kampen er, da det er veldig mange usikkerhetsmomenter som kan slå begge veier. Tipper 3 - 1 eller 1 - 2.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være lurt å undersøke fakta før dere snakker:

Yossi Benayoun (calf), Jose Bosingwa (knee), Salomon Kalou (thigh) and Frank Lampard (groin) are all unavailable through injury.

 

Hvorfor skal dem undersøke dette? Jeg skrev det jo i førsteposten ffs.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være lurt å undersøke fakta før dere snakker:

Yossi Benayoun (calf), Jose Bosingwa (knee), Salomon Kalou (thigh) and Frank Lampard (groin) are all unavailable through injury.

Altså er det kun 1 nøkkelspiller ute...

Vi har 5 som hadde spilt på førstelaget!!!

Link to comment
Share on other sites

Kaller du Bendter, Walcott og Ramsey første lag spillere, må du nok kalle samtlige 4 fra Chelsea også førstelag spillere.

Benayoun spilte så godt som alt før han ble skadet. Samme med Bosingwa. Lampard spiller absolutt alt og det gjør Kalou også. Kalou har forresten 6 kamper og 5 mål så langt i år. Tror ikke vi taper så mye på det. Det er likt for begge lagene. Fordelen til Chelsea er at de har en bedre stall på et gjennomsnittlig høyere nivå.

 

"Wilshere": Jeg siktet ikke til deg. Siktet til de som sier og mener at det er kun vi som har viktige spillere ute.

Link to comment
Share on other sites

Kaller du Bendter, Walcott og Ramsey første lag spillere, må du nok kalle samtlige 4 fra Chelsea også førstelag spillere.

Benayoun spilte så godt som alt før han ble skadet. Samme med Bosingwa. Lampard spiller absolutt alt og det gjør Kalou også. Kalou har forresten 6 kamper og 5 mål så langt i år. Tror ikke vi taper så mye på det. Det er likt for begge lagene. Fordelen til Chelsea er at de har en bedre stall på et gjennomsnittlig høyere nivå.

 

"Wilshere": Jeg siktet ikke til deg. Siktet til de som sier og mener at det er kun vi som har viktige spillere ute.

Almunia, Vermaelen, Fab, Walcott og vPersie hadde vært i startelveren. At du nevner Bendtner og Ramsey viser bare at du kun er ute etter å kverulere!

Link to comment
Share on other sites

Almunia, Vermaelen, Fab, Walcott og vPersie hadde vært i startelveren. At du nevner Bendtner og Ramsey viser bare at du kun er ute etter å kverulere!

 

Tror ikke Walcott hadde startet mot Chelsea hvis vi hadde hatt både van Persie, Arshavin og Chamakh skadefrie, men som du sier hadde Almunia, Vermaelen, Fabregas og van Persie vært bankers. Walcott hadde også garantert vært involvert som innbytter.

 

I motsetning er det kun Lampard og Kalou som ville spilt for Chelsea, men Kalou har også for det meste vært innbytter de siste sesongene og i år har han vel også figurert litt som innbytter også, mens 4/5 Arsenal spiller er helt klare førstevalg i sine respektive roller..

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 2 2010, 09:20 PM) 207584[/snapback]

Tror ikke Walcott hadde startet mot Chelsea hvis vi hadde hatt både van Persie, Arshavin og Chamakh skadefrie, men som du sier hadde Almunia, Vermaelen, Fabregas og van Persie vært bankers. Walcott hadde også garantert vært involvert som innbytter.

 

I motsetning er det kun Lampard og Kalou som ville spilt for Chelsea, men Kalou har også for det meste vært innbytter de siste sesongene og i år har han vel også figurert litt som innbytter også, mens 4/5 Arsenal spiller er helt klare førstevalg i sine respektive roller..

 

Stikk i strid med hva du sier, tror jeg Walcott hadde startet uten tvil. Etter den starten han hadde og HVIS han hadde fortsatt den flotte trenden, så hadde man ikke turt å la være å bruke ham. Han hadde lett sendt Chamakh på benken og RvP som midtspiss.

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Oct 2 2010, 09:20 PM) 207584[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Tror ikke Walcott hadde startet mot Chelsea hvis vi hadde hatt både van Persie, Arshavin og Chamakh skadefrie, men som du sier hadde Almunia, Vermaelen, Fabregas og van Persie vært bankers. Walcott hadde også garantert vært involvert som innbytter.

 

I motsetning er det kun Lampard og Kalou som ville spilt for Chelsea, men Kalou har også for det meste vært innbytter de siste sesongene og i år har han vel også figurert litt som innbytter også, mens 4/5 Arsenal spiller er helt klare førstevalg i sine respektive roller..

Stikk i strid med hva du sier, tror jeg Walcott hadde startet uten tvil. Etter den starten han hadde og HVIS han hadde fortsatt den flotte trenden, så hadde man ikke turt å la være å bruke ham. Han hadde lett sendt Chamakh på benken og RvP som midtspiss.

 

Edit:

 

Ble litt uoversiktlig den første der. Sammenligningen er selvfølgelig hvis alle er i så og si lik form, man kan aldri vite i hvilken form van Persie og Chamakh hadde vært i (samme med Walcott) hvis alle disse holdt seg skadefrie.

Link to comment
Share on other sites

Denne utfordringen blir en vanskelig nøtt, og jeg tror vi sjelden har hatt så stor odds på seier de siste 10årene......

Ikke nok med at vi møter det beste laget i PL, så har vi flere viktige brikker i laget ute. Jeg må innrømme, at jeg føler at uavgjort under disse forutsettningene, vil være en seier.

 

Jeg tror vår største mulighet i morgen, er å ikke være for offensive. Vi må gå ut å krige, være kyniske, ikke gi noen rom på midtbanen og fremover, og utnytte de eventuelle overgangene/sjansene vi får under disse 90minuttene. Jeg tror ikke det blir mange, så da får man håpe at effektiviteten slår til for fullt.

 

Tipper Chelsea vil stille med følgende lag: (4-3-3/4-4-2)

 

Chec

 

Ivanovic

Alex

Terry

Cole

 

Essien

Mikel

Ramires

Malouda (eller fremme?)

 

Drogba

Anelka

 

De mangler Lampard på sentral midtbane, men inn kommer antakelig Ramires. Chelsea har et meget godt organisert lag, godt struktur på laget både offensivt og defensivt, har masse fysikk/hodestyrke, og enkelt spillere i øverste klasse. Laget har nesten fungert 100% i sesongstarten, og virker bunnsolide.

Ser ikke så mange svake punkter i laget for å være helt ærlig.

 

Tipper følgende får starte for Arsenal: (4-5-1 / 4-3-3)

 

Fabianski: Stod etter rapportene en god kamp i midtuka (fikk ikke sett hele kampen selv), og vil antakelig få nok å gjøre under disse 90minuttene. Har masse å bevise, og får en mulighet til å virkelig vise seg frem for fremtidig 1.valg på denne posisjonen. Får en vanskelig oppgave, siden stopperparet ikke er innkjørt slik som man kunne håpe. Begge er helt nye, og kommunikasjonen seg i mellom og med Fabianski kan bli en svakhet.

 

Sagna-Koscielny-Squilacci-Clichy: En enorm oppgave venter back-fireren. Råsterke Drogba må ikke få en meter, og da tror jeg Squilacci får denne oppgaven. Ellers er det viktig at Clichy ikke blir for offensiv, for da kan Chelsea kjapt utnytte rommene dette skaper bakover. Malouda er meget god på å utnytte rom og feilaktige valg som kan skape rom, samt at Anelka på sine beste dager er flink til å bruke farta og spillerforståelsen til å komme seg inn i disse sonene på overganger.

 

Midtbanen tror jeg vil bestå av Song og Denilson, som de to som vil jobbe defensivt på det sentrale feltet. Nå har Song sålangt denne sesongen vært veldig offensiv, og det har vi evt ikke råd til i morgen. Han er en klassespiller som sliteren bak på midtbanen, og disse kvaliteten må vi bruke.

Denilson er egentlig en arbeidsmaur, som er flink til å hele tiden ligge tett på motstander. Kan være med å stresse Essien, Mikel, og evt Ramires. En nøkkel for å få ut Chelsea av rytmen og sitt spill de er så gode på.

 

Tror også Jack, Nasri, og Arshavin får de resterende plassene. Håper da at Jack spiller foran Denilson og Song, samt at Nasri og Arshavin tar hver sin kant.

Som sagt; jeg ønsker ikke at vi skal selge oss fremover, så jeg håper man ligger å venter på mulighetene, og tar de da 100%. Nasri og Arshavin er såpass dyktige med ball, og kan være spillere Chelsea vil passe ekstra på. Tror ikke de er villige til å la de få for mye rom, så kanskje de vil være litt forsiktige fremover med sine backer?

 

Både forsvarsleddet og våre to defensive midtbanespillere må ligge tett, og skape få muligheter for Chelsea, til å komme seg i rommet i mellom disse to leddene. Kynisk, kjedelig, men kanskje det smarteste akkurat i morgen.

 

Chamakh blir nok vår eneste spiss, men han har til nå vært flink til å jobbe både med og uten ball. Flink til å prøve å komme seg i posisjoner, og er råsterk i lufta. Terry og Alex vil bli en formidabel jobb, men det er viktig at Nasri og Arshavin tar løp i ny og ne når mulighetene kommer, slik at han ikke bare må jobbe feilvendt mot mål.

Får vi tatt ut Drogba, og samtidig holde forsvarsfireren samt våre to defensive midtbanespillere samlet, så kan vi skape frustrasjon og muligheter på det offensive planet utover kampen.

Nøkkelfaktoren i morgen er å vinne midtbanen, og være solide bakover. Gir vi rom, så kommer vi til å bli straffet hardt.....

 

Har faktisk ikke så stor tro på seier, men alt kan skje. Hvem trodde WBA skulle ta tre poeng sist kamp, og hvem trodde vi skulle ta ligagullet i 89?

Neida, det er viktig å ha trua, men forutsetningene i morgen kunne vært vesentlig bedre med en skadefri tropp.

 

Et nesten helt nytt stopperpar og en keeper som har spilt få kamper, gir ikke laget i utganspunktet en mur av trygghet på det defensive planet. Nå får vi for en gang skyld gå ut å krige, og være kyniske med pri1 på det defensive. Uavgjort vil gi oss både poeng, og at vi faktisk kan selv uten Fabregas, Vermealen, Persie, og Walcott, som vi alle har sett nivået og viktigheten i laget mange ganger tidligere. Klassespillere, som alle kan løfte laget betraktelig utover høsten/vinteren.

 

Tips:

Håpet sier en kjedelig 0-0 kamp, men hodet sier desverre 1-0.

Link to comment
Share on other sites

Denne utfordringen blir en vanskelig nøtt, og jeg tror vi sjelden har hatt så stor odds på seier de siste 10årene......

Ikke nok med at vi møter det beste laget i PL, så har vi flere viktige brikker i laget ute. Jeg må innrømme, at jeg føler at uavgjort under disse forutsettningene, vil være en seier.

 

Jeg tror vår største mulighet i morgen, er å ikke være for offensive. Vi må gå ut å krige, være kyniske, ikke gi noen rom på midtbanen og fremover, og utnytte de eventuelle overgangene/sjansene vi får under disse 90minuttene. Jeg tror ikke det blir mange, så da får man håpe at effektiviteten slår til for fullt.

 

Tipper Chelsea vil stille med følgende lag: (4-3-3/4-4-2)

 

Chec

 

Ivanovic

Alex

Terry

Cole

 

Essien

Mikel

Ramires

Malouda (eller fremme?)

 

Drogba

Anelka

 

De mangler Lampard på sentral midtbane, men inn kommer antakelig Ramires. Chelsea har et meget godt organisert lag, godt struktur på laget både offensivt og defensivt, har masse fysikk/hodestyrke, og enkelt spillere i øverste klasse. Laget har nesten fungert 100% i sesongstarten, og virker bunnsolide.

Ser ikke så mange svake punkter i laget for å være helt ærlig.

 

Tipper følgende får starte for Arsenal: (4-5-1 / 4-3-3)

 

Fabianski: Stod etter rapportene en god kamp i midtuka (fikk ikke sett hele kampen selv), og vil antakelig få nok å gjøre under disse 90minuttene. Har masse å bevise, og får en mulighet til å virkelig vise seg frem for fremtidig 1.valg på denne posisjonen. Får en vanskelig oppgave, siden stopperparet ikke er innkjørt slik som man kunne håpe. Begge er helt nye, og kommunikasjonen seg i mellom og med Fabianski kan bli en svakhet.

 

Sagna-Koscielny-Squilacci-Clichy: En enorm oppgave venter back-fireren. Råsterke Drogba må ikke få en meter, og da tror jeg Squilacci får denne oppgaven. Ellers er det viktig at Clichy ikke blir for offensiv, for da kan Chelsea kjapt utnytte rommene dette skaper bakover. Malouda er meget god på å utnytte rom og feilaktige valg som kan skape rom, samt at Anelka på sine beste dager er flink til å bruke farta og spillerforståelsen til å komme seg inn i disse sonene på overganger.

 

Midtbanen tror jeg vil bestå av Song og Denilson, som de to som vil jobbe defensivt på det sentrale feltet. Nå har Song sålangt denne sesongen vært veldig offensiv, og det har vi evt ikke råd til i morgen. Han er en klassespiller som sliteren bak på midtbanen, og disse kvaliteten må vi bruke.

Denilson er egentlig en arbeidsmaur, som er flink til å hele tiden ligge tett på motstander. Kan være med å stresse Essien, Mikel, og evt Ramires. En nøkkel for å få ut Chelsea av rytmen og sitt spill de er så gode på.

 

Tror også Jack, Nasri, og Arshavin får de resterende plassene. Håper da at Jack spiller foran Denilson og Song, samt at Nasri og Arshavin tar hver sin kant.

Som sagt; jeg ønsker ikke at vi skal selge oss fremover, så jeg håper man ligger å venter på mulighetene, og tar de da 100%. Nasri og Arshavin er såpass dyktige med ball, og kan være spillere Chelsea vil passe ekstra på. Tror ikke de er villige til å la de få for mye rom, så kanskje de vil være litt forsiktige fremover med sine backer?

 

Både forsvarsleddet og våre to defensive midtbanespillere må ligge tett, og skape få muligheter for Chelsea, til å komme seg i rommet i mellom disse to leddene. Kynisk, kjedelig, men kanskje det smarteste akkurat i morgen.

 

Chamakh blir nok vår eneste spiss, men han har til nå vært flink til å jobbe både med og uten ball. Flink til å prøve å komme seg i posisjoner, og er råsterk i lufta. Terry og Alex vil bli en formidabel jobb, men det er viktig at Nasri og Arshavin tar løp i ny og ne når mulighetene kommer, slik at han ikke bare må jobbe feilvendt mot mål.

Får vi tatt ut Drogba, og samtidig holde forsvarsfireren samt våre to defensive midtbanespillere samlet, så kan vi skape frustrasjon og muligheter på det offensive planet utover kampen.

Nøkkelfaktoren i morgen er å vinne midtbanen, og være solide bakover. Gir vi rom, så kommer vi til å bli straffet hardt.....

 

Har faktisk ikke så stor tro på seier, men alt kan skje. Hvem trodde WBA skulle ta tre poeng sist kamp, og hvem trodde vi skulle ta ligagullet i 89?

Neida, det er viktig å ha trua, men forutsetningene i morgen kunne vært vesentlig bedre med en skadefri tropp.

 

Et nesten helt nytt stopperpar og en keeper som har spilt få kamper, gir ikke laget i utganspunktet en mur av trygghet på det defensive planet. Nå får vi for en gang skyld gå ut å krige, og være kyniske med pri1 på det defensive. Uavgjort vil gi oss både poeng, og at vi faktisk kan selv uten Fabregas, Vermealen, Persie, og Walcott, som vi alle har sett nivået og viktigheten i laget mange ganger tidligere. Klassespillere, som alle kan løfte laget betraktelig utover høsten/vinteren.

 

Tips:

Håpet sier en kjedelig 0-0 kamp, men hodet sier desverre 1-0.

Hjertet sier 0-16!!!!! COME ON YOU GUNNERS :)

Link to comment
Share on other sites

Almunia, Vermaelen, Fab, Walcott og vPersie hadde vært i startelveren. At du nevner Bendtner og Ramsey viser bare at du kun er ute etter å kverulere!

Nei, jeg trakk frem de 3 som jeg sa grunnet at du sa 5 spillere og de andre 4 som står der (utenom Walcott og kanskje Almunia) er 100% faste. Poenget mitt er at det er de 4 skadde spillerne til Chelsea også. Derfor synes jeg det blir for dumt å si at vi har 10 skada spillere, mens Chelsea har 1.

Vi får godta at begge lag er prega av skader, men det er noe man vet kommer i løpet av en sesong. Det er grunnen til at Chelsea vant i fjor og er (i mine øyne) favoritter til å vinne i år. Bredden av stallen deres er bedre enn til de største utfordrerne.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg trakk frem de 3 som jeg sa grunnet at du sa 5 spillere og de andre 4 som står der (utenom Walcott og kanskje Almunia) er 100% faste. Poenget mitt er at det er de 4 skadde spillerne til Chelsea også. Derfor synes jeg det blir for dumt å si at vi har 10 skada spillere, mens Chelsea har 1.

Vi får godta at begge lag er prega av skader, men det er noe man vet kommer i løpet av en sesong. Det er grunnen til at Chelsea vant i fjor og er (i mine øyne) favoritter til å vinne i år. Bredden av stallen deres er bedre enn til de største utfordrerne.

Kanskje Bosingwa kunne fått plass i startelveren til Chelsea, men Ivanovic har gjort det så bra at jeg tviler.

Kalou og Benayoun er ikke i startelveren. (Chelsea sin startelver er slik når alle er fit: Cech, Ivanovic, Terry, Alex, Cole, Essien, Lampard, Mikel, Malouda, Anelka, Drogba)

 

Og det er feil å si at Chelsea har en bredere stall enn Arsenal. Arsenal har langt flere som kan gå inn på førstelaget (spillere som har erfaring fra spill på førstelaget til Arsenal, enn Chelsea. Foruten startelveren har et skadefritt Chelsea kun 7 spillere som er i en slik kategori: Hilario, Bosingwa, Zhirkov, Ferreira, Ramires, Kalou, Benayoun og Sturridge. Altså har de kun 18 spillere. Det er ikke hva jeg kaller bredde.

 

Vi har Almunia, Fabianski, Sagna, Eboue, Clichy, Gibbs, Djourou, Squilacci, Vermaelen, Koscielny, Fabregas, Song, Denilson, Diaby, Nasri, Rosicky, Ramsey, Arshavin, Vela, Walcott, vPersie, Bendtner, Chamakh, Wilshere

 

Vi har altså 24 som faller innenfor den kategorien, og således større bredde enn Chelsea.

 

Derimot har de et par spillere med ekstreme kvaliteter, mens vi vel kun har 1 spiller som faller innenfor den kategorien. Så hvis du tenker på bredde på stjernespillere, har du rett, men tenker du bredde i generell forstand, tar du feil.

 

(Manu har forresten: vdSaar, Kuzczak, Brown, Rafael, Neville, Evra, O`Shea, Vidic, Evans, Smalling, Ferdinand, Gibson, Anderson, Scholes, Carrick, Fletcher, Giggs, Valencia, Park, Nani, Hernandez, Owen, Rooney, Berbatov. De har altså også 24, men tror de fleste vil si de har litt mer kvalitet enn Arsenal i de fleste posisjonene, bortsett fra høyreback og sentral midtbane. Manu har altså både bredde og stjernene, så sånn sett er de favoritter til å vinne serien)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir siste kommentaren min om denne saken, fordi denne diskusjonen blir for dum. Benyaoun spilte 5 kamper før han ble skadet(alle utenom én), Kalou spilte alle kampene før han ble skadet, Bosingwa var regnet som en av verdens beste i sin posisjon og Lampard... Han gidder jeg ikke kommentere ytterligere på engang.

 

Skjønner at du er en Gunner til hjerte og det er godt, men det er lov å prøve å være litt objektiv også. Når du ramser opp "alle" spillerne vi har som holder mål så er jeg (og de fleste andre) veldig uenig. Å stille med et lag med (per dags dato) Denilson, Diaby, Ramsey og Eboue på midten - toppet av Vela og Bendter... vel da vinner vi aldri Premier Legue. Blir vi top 4 skal vi være veldig fornøyd.

 

I år har heldigvis Arsenal kjøpt inn noen spillere som har tydelig preget laget på en positiv måte! I tillegg til dette har vi fått tilbake en god Rosicky og fått opp en imponerende Wilshere.

 

Spør hvilken som helst -ikke Arsenal- supporter om de vil helst ha Sagna eller Boswaga? Diaby eller Kalou? Lampard eller Denilson?

Jeg er redd vi taper samtlige av de!

 

Poenget mitt er fortsatt det samme. Vi har store spillere ute som Cesc, Vermalen og RvP, Chelsea har spillere ute som er like store i Lampard, Kalou og Bosingwa. At Chelsea, som du sier, har spillere som Ivanovic til å ta over tomrommet til Bosingwa bare understreker mitt poeng.

 

--

Hadde egentlig tenkt å avslutte der, men jeg må kommentere litt mer her. Hvordan kan du si at vi har 24 etter start 11'rn som holder mål?

Jeg regner med at et skadefritt start 11 ser ca slik ut:

Almunia;Sagna-Vermaelen-Koscielny-Clichy;Song-Cesc-Wilshere(?);Nasri-Arshavin-RvP.

Da har vi for det første en keeper som ikke holder mål, en midt forsvarer som er fortsatt utestet, en vestre back som gjør 6-7 kristiske tabber per sesong og en 18åring under opplæring på midt banen. Uansett tror jeg at de kan holde mål med de aller fleste. På benken (som holder mål) har vi da: Gibbs, Squilacci, Eboue, Rosicky, Walcott og Chamakh. I år, utenom keeper, har vi i det minste en i hvert ledd som kan komme inn.. Noe vi ikke hadde i fjor. Merk at fra i fjor så var samtlige av de i andre klubber eller skadet, med unntak av Eboue (Og Gibbs som ikke holdt mål) Så det ser lysere ut i år...

Link to comment
Share on other sites

Spør hvilken som helst -ikke Arsenal- supporter om de vil helst ha Sagna eller Boswaga? Diaby eller Kalou? Lampard eller Denilson?

Jeg er redd vi taper samtlige av de!

 

Så og si ALLE jeg vet om på diverse forums og folk jeg har snakket med syntes Sagna er desidert den beste høyrebacken i England. Bosingwa er til og med en dårligere høyreback enn Ivanovic etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...