Jump to content

2010.10.03 Chelsea B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Enig med Thorstvedt. Hvorfor i HELVETE steller du deg i muren Song hvis du ikke er villig til å ta en trøkk for laget???? "% så irritert jeg blir av sånt.... Uhyre svakt av Nasri i forkant

 

Man skal ta tapet med fatning, alle forfallene våre tatt i betrakning, men pokker så skuffa jeg er....

 

Dette kunne vi tatt. Vi styrer spillet og spiller tidvis veldig bra, men mangler åpenbart matchvinnere og litt marginer synes jeg..

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ofte jeg takler å tape, men av en eller annen grunn føler jeg intet raseri i dag. Mange av spillerne våre jobbet svært bra i dag, og med tanke på hvor høyt på Chelseas banehalvdel vi ofte stod, må jeg ærlig innrømme at dagens prestasjon var ganske så bra. Naturligvis var det i dag - som alltid - en del irritasjonsmomenter. Spesielt dagens feilpasninger var ødeleggende for oss.

 

+

Fabianski: Spilte ganske jevnt og godt i hele dag. En del merkelige returer, men det får så være. Han er sikkert full av nerver, men jeg fikk uansett mersmak etter redningene og innsatsen hans i dag.

Diaby: Muskelmaskinen vår som i stor grad organiserte midtbaneleddet. Gode pasninger og er i Chelseaspillerne som en klegg. Bryter seg fremover når vi er på offensiven. Meget god prestasjon.

Koscielny: Selv om han bommet fra to meter, så har han fremdeles et stort fokus.

 

-

Chamack: Treg og klomsete. Får i grunnen ikke til noe som helst i dag.

Clichy: Elendige skuddforsøk og - som vanlig - middelmådige innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Alle, kanskje med unntak av Arshavin, står på og vil vinne kampen i dag. Skuddferdighetene i laget mangler fullstendig, muligens noe det kunne vært trent på? Positivt at Fabianski står greit, synes han akkurat nå ser ut som et bedre valg enn Almunia. Men ting kan jo snu meget raskt akkurat på denne plassen. Stopperne våre sliter voldsomt med Drogba, og for meg ser begge ut som helt greie spillere, men hadde egentlig ønsket meg litt mer i sommer.

 

Det som irriterer meg mest i dag er at vi hadde knust WBA med samme innsats i den kampen.

 

Neste kamp bør Rosicky spille for Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Det som er mest bekymringsverdig her på forumet idag. Det er at så og si alle ikke er sure etter tapet. Meg selv inkludert. Det sier litt om hvilke forventinger vi har til laget og hvilke krav vi stiller. For noen få år siden hadde dette vært totalt uakseptabelt...

Link to comment
Share on other sites

Vi har bevist en gang for alle at vi er i stand til å bli seriemester denne sesongen for alle som vil og evner å se og skjønne fotball.

Synes vi dominerer kampen stort på stamford bridge i dag og jeg føler meg utrolig stolt over innsatsen til gutta, det første målet til Drogba er jo utrolig tur for ham og er jo slike ting som avgjør slike kamper desverre, det ga jo chelsky muligheten til å ligge bakpå og kontre, noe de er rimelig gode til.

Vi har jo allikevel sjanser til å score både 4 og 5 mål i dag, og det mot et lag som nesten aldri slipper inn mål på hjemmebane.

Selvfølgelig irriterende at vi ikke får med oss de poengene vi har fortjent etter denne kampen men jeg føler meg trygg på at hjemmekampen mot dette laget ender i tre poeng.

Absolutt alle skjønner vel hvordan styrkeforholdet mellom disse lagene hadde vært hvis Fabregas, Vermaelen, van Persie, Gibbs, Bendtner og Walcott hadde vært tilgjengelig i dag.

Min påstand er at med skadefrie mannskap på begge lag er Arsenal et par klasser bedre enn chelsky denne sesongen og det føler jeg meg sikker på at kommer frem utover i sesongen.

Proud to be a gooner!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vi har bevist en gang for alle at vi er i stand til å bli seriemester denne sesongen for alle som vil og evner å se og skjønne fotball.

Synes vi dominerer kampen stort på stamford bridge i dag og jeg føler meg utrolig stolt over innsatsen til gutta, det første målet til Drogba er jo utrolig tur for ham og er jo slike ting som avgjør slike kamper desverre, det ga jo chelsky muligheten til å ligge bakpå og kontre, noe de er rimelig gode til.

Vi har jo allikevel sjanser til å score både 4 og 5 mål i dag, og det mot et lag som nesten aldri slipper inn mål på hjemmebane.Selvfølgelig irriterende at vi ikke får med oss de poengene vi har fortjent etter denne kampen men jeg føler meg trygg på at hjemmekampen mot dette laget ender i tre poeng.

Absolutt alle skjønner vel hvordan styrkeforholdet mellom disse lagene hadde vært hvis Fabregas, Vermaelen, van Persie, Gibbs, Bendtner og Walcott hadde vært tilgjengelig i dag.

Min påstand er at med skadefrie mannskap på begge lag er Arsenal et par klasser bedre enn chelsky denne sesongen og det føler jeg meg sikker på at kommer frem utover i sesongen.

Proud to be a gooner!!!!!!!!!!!!

 

 

det som er problemet, vi scorer ikke ett eigang...

Link to comment
Share on other sites

Klubben vår er blakk og vi må bare leve med tredje og fjerde plasser i noen år framover. Lav-budsjett-løsningen til Wenger må vi bare innse ikke kommer til å føre oss helt til topps. Ære være ham likevel fordi han prøver å gjøre det beste ut av situasjonen og at han gidder å bli.

 

Det er utrolig vanskelig å handle inn topp-midtstoppere når man ikke kan bruke mer enn 8-10 mill pund. Squillaci og Kocielny demonstrerte det vel igjen idag. Vermaelen har vært et meget heldig unntak i så måte.

 

Nr. 1 på økonomi og nr. 3-4 på banen...

Link to comment
Share on other sites

Synes rett å slett synd på gutta i dag.

Vi spiller en veldig god kamp,,men desverre så går de små marginene chelsea sin vei.

Målet til drogba er ren flaks og fulltrefferen til Alex er også en av de sjeldne.

Hadde det vært vår dag så hadde noen av de gode sjangsene våre endt med perle mål,men idag var det chelsea som hadde dagen.

Tror dette laget kunne ha godt av å vinne noe, om så en cup som carling cup,,bare for å få mentaliteten av å vinne noe inn i laget,,for jeg føler at det faktisk bare er det som skiller Arsenal fra chelsea sitt mannskap idag.

Jeg er verken sur eller forbannet nå ,,bare skuffet og trist påvegne av laget mitt som jeg føler fortjente så veldig mye mere.

Gidder ikke å prate om ligagull osv,,men jeg er rimelig sikker på at dette Arsenal laget kan reise seg og gjøre en veldig god sesong,så får tiden vise hvor det ender.

Håper forøvrig fabianski får flere sjangser i mål,med litt mere matching og tro på seg selv så håper jeg at han kan bli en god keeper for oss.

Link to comment
Share on other sites

det som er problemet, vi scorer ikke ett eigang...

 

 

Tilfeldigheter og tur/utur, vi har bevist gang på gang tidligere i sesongen at vi er kapable til å score mål i søkk og kav, Chamakh var direkte uheldig på sine to feite sjanser på headinger, Nasri setter vanligvis sine sjanser etter at han hadde rundlurt to chelsky-spillere, Koscielny burde scoret og Arshavin hadde også muligheter han kunne utnyttet bedre.

Det som imidlertid ikke er tilfeldig er at Chelsky nesten aldri slipper inn mål på hjemmebane, til tross for dette påstår jeg at vi i dag var UHELDIG som ikke scoret.

Fortsettelsen blir spennende!!!!!!!!!!!

 

Klubben vår er blakk og vi må bare leve med tredje og fjerde plasser i noen år framover. Lav-budsjett-løsningen til Wenger må vi bare innse ikke kommer til å føre oss helt til topps. Ære være ham likevel fordi han prøver å gjøre det beste ut av situasjonen og at han gidder å bli.

 

Det er utrolig vanskelig å handle inn topp-midtstoppere når man ikke kan bruke mer enn 8-10 mill pund. Squillaci og Kocielny demonstrerte det vel igjen idag. Vermaelen har vært et meget heldig unntak i så måte.

 

Nr. 1 på økonomi og nr. 3-4 på banen...

 

 

Du burde sett kampen i dag så hadde du blitt overrasket, Arsenal er langt bedre enn chelsky.

Link to comment
Share on other sites

Det som er mest bekymringsverdig her på forumet idag. Det er at så og si alle ikke er sure etter tapet. Meg selv inkludert. Det sier litt om hvilke forventinger vi har til laget og hvilke krav vi stiller. For noen få år siden hadde dette vært totalt uakseptabelt...

 

Kjenner meg ikke igjen her :) Men det er vell på et sett bra at ikke "alle" fyller forumet med banning og sverting? Vi vet at Chelsea er en formidabel oppgave, IKKE MINST med alle de ***** skadene. Derav den mer forunftige språkbruken tror jeg. Og dette er jo bra! Men samtlige her er nok vanvittig skuffa etter kampen idag, og skuffa over det at vi ikke kan møte Chelsea med vårt beste lag. Far from it........

Link to comment
Share on other sites

Kjenner meg ikke igjen her :) Men det er vell på et sett bra at ikke "alle" fyller forumet med banning og sverting? Vi vet at Chelsea er en formidabel oppgave, IKKE MINST med alle de ***** skadene. Derav den mer forunftige språkbruken tror jeg. Og dette er jo bra! Men samtlige her er nok vanvittig skuffa etter kampen idag, og skuffa over det at vi ikke kan møte Chelsea med vårt beste lag. Far from it........

 

 

Selvfølgelig bør vi være skuffet over at vi ikke får det resultatet vi fortjener, men jeg håper virkelig ingen her inne er skuffet over prestasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig bør vi være skuffet over at vi ikke får det resultatet vi fortjener, men jeg håper virkelig ingen her inne er skuffet over prestasjonen.

 

Jeg tillater med å være skuffet over både resultat og prestasjon så lenge vi ikke scorer mål..

I dag ble det før tynt tross hedelige forsøk. Det er tross alt poengene som teller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tillater med å være skuffet over både resultat og prestasjon så lenge vi ikke scorer mål..

I dag ble det før tynt tross hedelige forsøk. Det er tross alt poengene som teller.

 

 

Minner om at det i fotball kan være en tanke å se bak resultatet innimellom, uansett hvor skuffet man kan være rett etter et tap...

Link to comment
Share on other sites

Minner om at det i fotball kan være en tanke å se bak resultatet innimellom, uansett hvor skuffet man kan være rett etter et tap...

Når den samme historien gjenntar seg gang etter gang så må det være lov å være skuffet.

Chelsea har spillere og spillestil som er langt mer effektivt enn Arsenal. Klisje eller ikke, det blir faktisk menn mot gutter. Det er ekstremt frustrerende men dessverre en realitet.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig bør vi være skuffet over at vi ikke får det resultatet vi fortjener, men jeg håper virkelig ingen her inne er skuffet over prestasjonen.

 

Jeg er smått skuffet over hva Arsenal presterte. Alle ting vi er vant til var der. Tidvis rotete forsvar og mye possession uten gjennomslagskraft. Ballinnehav har fint lite å si når ingenting skjer.

 

Chelsea løste ikke svetten en gang i dag. De sto og ventet på oss og stolte på eget forsvar og keeper. Jeg vil tro de hadde lagt mer press på oss om vi omsatte en sjanse eller to. De viste akuratt hva som ventet og la opp spillet etter dette.

 

Vi mangler mange spillere, men det gjør vi altid og er ingen overraskelse. Det er de vanlige navnene på skadelisten og Arsenal spiller oftere uten dem enn med dem. Robin Van Persie har ikke gjennomført en sesong uten lengre skadeavbrekk. Har han spilt over 30 kamper på en sesong for Arsenal?

 

Positiv opptreden av Fabianski som gjerne kan få prøve seg noen kamper til. Synes også Jack Wilshere spiller bra nok en gang.

Link to comment
Share on other sites

Når den samme historien gjenntar seg gang etter gang så må det være lov å være skuffet.

Chelsea har spillere og spillestil som er langt mer effektivt enn Arsenal. Klisje eller ikke, det blir faktisk menn mot gutter. Det er ekstremt frustrerende men dessverre en realitet.

 

 

Skjønner hvordan du tenker men dette tapet har absolutt ingenting med det som har skjedd tidligere å gjøre, dagens tap var direkte ufortjent i motsetning til f.eks i fjor hvor vi var flere hakk dårligere enn chelsky på brua.

Menn mot gutter burde ikke blitt nevnt etter denne kampen, men mulig vi ser på fotball med forskjellige øyne...

Vi har rett og slett utviklet oss mye mere enn russerne denne sesongen og jeg synes faktisk ikke chelsky virker uimotståelige til tross for resultatene så langt, de har i motstning til oss hatt flest "lette" kamper.

Minner også om at det for vår del har denne sesongstarten inneholdt bortekamper mot liverpool, blackburn, sunderland og chelsky, vanligvis vanskelige kamper som vi tradisjonelt har slitt med.

Vi kommer garantert til å være med til slutt i gullkampen i år :)

Link to comment
Share on other sites

Isolert sett så er ikke dette så ille om man velger å se på hvordan spillet var i dag, men når dette gjentar seg år etter år, ja da har man all mulig grunn til å være skuffet. Chelsea viser vei nok en gang.

 

Vi har våre sjanser til å gjøre noe med kampen, men det blir bare nesten. Arshavin og Chamakh har sine muligheter. Når det er sagt, så slår hjertepumpa litt ekstra når Chelsea spiller foran vårt mål. Det virker ikke helt patent i de bakre rekker.

 

Fabianski klarte seg bra i dag, samtidig som jeg nok en gang lar meg bli imponert over Wilshere.

 

Nå venter en liten pause. Håper at det skjer noe positivt på skadefronten innen vi tar i mot B'ham.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Synes rett å slett synd på gutta i dag.

Vi spiller en veldig god kamp,,men desverre så går de små marginene chelsea sin vei.

Målet til drogba er ren flaks og fulltrefferen til Alex er også en av de sjeldne.

Hadde det vært vår dag så hadde noen av de gode sjangsene våre endt med perle mål,men idag var det chelsea som hadde dagen.

Tror dette laget kunne ha godt av å vinne noe, om så en cup som carling cup,,bare for å få mentaliteten av å vinne noe inn i laget,,for jeg føler at det faktisk bare er det som skiller Arsenal fra chelsea sitt mannskap idag.

Jeg er verken sur eller forbannet nå ,,bare skuffet og trist påvegne av laget mitt som jeg føler fortjente så veldig mye mere.

Gidder ikke å prate om ligagull osv,,men jeg er rimelig sikker på at dette Arsenal laget kan reise seg og gjøre en veldig god sesong,så får tiden vise hvor det ender.

Håper forøvrig fabianski får flere sjangser i mål,med litt mere matching og tro på seg selv så håper jeg at han kan bli en god keeper for oss.

 

 

Godt oppsumert! Syntes ikke Chelsea imponerte, og bare et par enkelt prestasjoner ga de seieren i dag. De hadde spillerne til å gjøre det mens vi manglet våres. Føler meg rimelig sikker på at vi hadde tatt dem i dag hadde vi hatt Fabregas, Van Persie og Walcott.

 

Litt bekymret for Song og Clichy men imponert over Willshere og Nasri i dag. Også godt og se at Fabianski ikke tabber seg ut og faktisk ser komfortabel ut i mål. Fabianski og Szczesny bør fortsette som nr.1 og 2, da Almunias tid i arsenal bør være over nå.

Link to comment
Share on other sites

Støttes! Arshavin har helt klart være inne i bedre perioder enn det han er i nå. Virker litt giddalaus om dagen.

 

 

Uenig også her, Arshavin har vært bedre ja men i dag virket han slett ikke giddalaus, synes han jobbet riktig godt faktisk, hadde et fantastisk skuddforsøk som tvang Czech ut i full strekk og der har du også årsaken til at Wenger ønsker å ha ham på banen, han er en spiller som ut av ingenting kan avgjøre også mot chelsky.

Derimot var han årsaken til et par brudd mot oss og det må AW plukke av ham.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...