Jump to content

Emir Spahic


pekkiry

Recommended Posts

Emir Spahic

 

53333_news.jpg

 

Litt Info:

18 August 1980 (1980-08-18) (age 29)

Place of birth: Dubrovnik, SFR Yugoslavia

Height: 1.83 m (6 ft 0 in)

Playing position: Left back / Central defender

 

 

Ryktet: Arsenal open talks with Montpellier over Spahić

Montpellier defender Emir Spahić has revealed that talks with Arsenal have “gone as planned” and admitted that a move could be “completed soon”.

 

The Bosnia centre back captained his national team during an impressive World Cup qualifying campaign, which saw them narrowly miss out on an appearance in South Africa.

 

Spahic enjoyed three seasons at Lokomotiv Moscow before moving to Montpellier last summer. He was a rock-solid presence as Montpellier qualified for the Europa League and also scored two goals during the campaign.

 

Speaking to Bosnian sports portal SC Sport, he said:

 

“The most important thing is that so far the negotiations go as planned and that the transfer could be completed soon. Arsenal is a great club, I’m an admirer Arsene Wenger and I hope that Montpellier will cooperate,” said Spahic.

 

Meanwhile, the 29-year-old said that that Christian Leutrum is not his agent, rubbishing Sport.co.uk’s interview with him from yesterday.

 

“I do not know the guy [Leutrum]. I do not know where he is,” he confirmed.

 

 

Read more: http://goonertalk.com/2010/08/03/arsenal-o...c#ixzz0vYRCnUwt

 

 

Han er en venstrebent stopper, kaptein på Bosnia. Da vil vi ha to venstrebente og to høyrebente stoppere. :)

Link to comment
Share on other sites

Var en kjapp tur innom le-grove akkurat, og la spesielt merke til en kommentar fra en Johnny Nobody. Han sier han er PSG fan og mener at Spahic er en av de mest undervurderte spillerene i Ligue 1. Selv veit jeg lite om spilleren, annet enn hendelsen han hadde i landskampen mot det tyske landslaget, hvor han var litt bøs mot Marko Marin.

 

Dette skriver Johnny:

 

" I’m a PSG fan and I follow the Ligue 1 a lot.

 

Montpellier were an average team last year and were relegation contenders until they bought Spahic. Their defense became one of the better in the league.

 

They missed out on the Champions League by just a few points.

 

So to those who wonder if he can make a difference, well he did with Montpellier. I don’t know how much of a difference he can make with a huge club like yours, but he definitely made a crap team one of the best in France.

 

I remember that he scored a goal against us in the last minute…

 

His pros:

-One of the best leaders I’ve seen. I was in the Parc des Princes in the first rows and with all the noise, you could hear him yell at his wingers who weren’t tracking back. He has a lot of authority and knows how to help others.

 

-Is one of the most physical players I’ve seen. The guy will break your legs if it can get him the ball or stop you score. He sacrifices his body for the good of the team. I heard that he played a game for Bosnia in the WC qualifiers injured and scored the first goal. Apparently it inspired his teammates who won 7-0.

 

-Has some pace left, even if he’s 30. He’s physical enough for the English league since he’s decent in the air and is fearless. Sometimes too much.

 

-Apparently he’s a great guy and plays with heart.

 

His Cons:

 

-Has a short temper… He explodes a lot. He recieved a few red cards in the season. He can be dangerous. Then again, this is not good in France, but apparently it’s important in England… I don’t think that he’s the kind of player to get a red when it’s not important, but he doesn’t care about the health of opponents.

 

-Never played at a big stage. Lokomotiv Moscow, Montpellier…Then again, Lokomotiv Moscow payed huge wages to their players, so I guess that’s why he didn’t leave. I don’t think that he’s the kind of guy to who it’s really important to play in a huge club, I just think that he wants to play…

 

-He’s 29. Even if it’s a good age for a defender, I don’t think that he’ll stay in Arsenal for a long time. He can provide experience and push those 19 year old ladies who don’t know how to play with heart for their club.

 

All in all, I think that he was one of the most underrated players I’ve seen in a while. It will be a good signing."

 

Skal kanskje ikke ta denne Johnnys kommentarer altfor seriøst, men syntes dog det var ganske interessant lesning.

 

 

http://le-grove.co.uk/2010/08/03/possible-...igning-details/

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har hørt er han så og si like god med begge bein, og kan bekle alle plassene i den bakre fireren.

Men hvis han kommer, kommer han for å sitte på benken? Eller kommer han for å starte sammen med Vermaelen?

 

Uansett; Emir Spahic inn + en ny keeper. Da tror jeg virkelig vi vinner noe i år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns dette høres ut som en spennende herremann! At vi trenger en stopper til hersker det vel liten tvil om.

Beskrivelsen Utne la ut høres ut som den spilleren jeg mener vi ikke har hatt siden Lauren. En spiller som gjør ALT for å få ballen, som kanskje har et par løse skruer og som innehar ett enormt vinnerinnstink. Hoggestabbe er kanskje ordet jeg leter etter!

 

Jeg skal ønske han hjertelig velkommen til Arsenal, men det er ikke til å stikke under en stol at hvis Wenger kjøper han, så er det en gamble!

Link to comment
Share on other sites

Virker som en skikkelig hardhaus. Akkurat det vi trenger som erstatter for Gallas og Campbell. At han er kaptein for Bosnia er positivt, for det sier at han er en ledertype. En som går i krigen. Forsvaret vårt roper etter forsterkninger og bredde, og jeg sier ikke nei takk til denne spilleren. Den skrytevideoen sier meg nok.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette høres mer ut som en Wenger-signering enn Mertesacker.

 

Relativt ukjent stopper, men kanskje akkurat det vi trenger? 29 år er jo ingen alder for en stopper.

Så spørs det da om han virkelig har kvalitetene, eller om han ender opp som en av de dårlige signeringene til Wenger...

 

Ny stopper tas uansett i mot med åpne armer.

Link to comment
Share on other sites

Spennende dette. Har tidligere ropt etter erfaring i forsvarsleddet nå som Gallas, Silvestre og Campbell har forlatt skuta. Denne Spahic ser ut til å ose av rutine, utfra videoen å bedømme. Det at han er kaptein for Bosnia er selvfølgelig bare kjempepositivt, og med han i boks vil vi ha to landslagskapteiner i forsvaret neste sesong. Spahic og en ny keeper hadde gjort meg til en megaopptimist foran denne sesongen. <_<

Link to comment
Share on other sites

[...]Wenger betaler aldri mere enn 10mill for en som spiller i en middels Fransk Klubb

Ikke? Koscielny kom fra Llorient, som faktisk kom bak Montepeiller i fjorårets Ligue 1. Overgangsprisen hans skal være på rundt £10 mill. Men jeg tror ikke vi gambler nye £10 mill på nok en stopper. Forlanger de såppas mye er det bedre å se seg om etter andre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

http://www.sport.co.uk/news/Football/41760...y_is_worth.aspx

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...mir-Spahic.html

 

Latterlig overprising av spilleren, men det er vel bare for å vise at han ikke er til salgs.

 

Jaja, da er det bare for Wenger å se etter en annen forsvarsspiller med erfaring og talent..

Link to comment
Share on other sites

:(-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 5 2010, 11:54 AM) 202767[/snapback]

http://www.sport.co.uk/news/Football/41760...y_is_worth.aspx

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...mir-Spahic.html

 

Latterlig overprising av spilleren, men det er vel bare for å vise at han ikke er til salgs.

 

Jaja, da er det bare for Wenger å se etter en annen forsvarsspiller med erfaring og talent..

Er vel en av grunnene til at Wenger ikke vil gå ut med navn når han jakter nye spillere. Det er uansett bare et forsøk på å øke utgangsprisen og trekke til seg flere kjøpere. Hvis Wenger kommer med et brukbart bud så selger de. Spesiellt hvis spilleren selv ønsker en overgang

Link to comment
Share on other sites

Merkelig å legge ut slike artikler på den offisielle hjemmesiden til Arsenal, med tanke på det vi har vært igjennom med Cesc.

Det må bety at han er klar for oss ellers er det en idiotisk artikkel som overgår Barcelona.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

"It has been reported that In August 2010 he will be joining Arsenal FC for a fee worth 8.5 million Euros on a four year contract."

 

Kilde: Wikipedia

 

Jeg vet at wikipedia ikke er noen troverdig kilde, men jeg vil tro at prisen vil ligge rundt 8,5millioner euro, om en avtale skulle gå i orden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...