Jump to content

CL-finalen 2010


Ravenghost

Recommended Posts

Jaujau, du kan nok si det slik at Inter vinner på en "feig" måte, men skal mann oppnå noe i fotballen trengs det litt kynisme og defensivt spill.

Hadde det vært godt fair defensivt spill, så ok, men de spiller skittent, og det skal man ikke premiere!

I tillegg har de dritflaks med dommeren!

 

En eneste situasjon var mot dem: utvisningen.

Maaange var for Inter:

- 2 straffer Barca skulle hatt

- Interspillerne legger seg og får frispark hver gang

- Barca skulle hatt et mål til i dag. Latterlig av dommern å blåse hands.

- Flere ganger, bl.a etter liveordre fra Mourinho, sløser de med tiden, uten at dommeren gjør noe med det. Skulle vært minst 6 overtidsminutter i 2.omg

Link to comment
Share on other sites

Har en følelse at årets finale blir den mest kjedeligste i Champions League historie. En ting skal Mourinho ha, han klarer faen meg å gjøre verdens morsomste sport driiit kjedelig...

Du har skjønt det!

Vi må slutte å rose de som ødelegger fotballen, uansett hvor flinke de er til det!

Link to comment
Share on other sites

Jaujau, du kan nok si det slik at Inter vinner på en "feig" måte, men skal mann oppnå noe i fotballen trengs det litt kynisme og defensivt spill.

 

LITT kynisme trengs. For mye av det "gode" blir for mye. For en lidelse det var å se Inter ta seg videre i dag.. Jeg tar heller 10 trofeløse år til med festfotball og mye moro, før jeg blir desperat nok til å ønske meg en slik spillestil i Arsenal... Arrester meg gjerne om 5 år dersom jeg allerede da begynner å mase. Men det blir sikkert ikke nødvendig, da Arsenal vinner det meste neste år.

 

Og ja, det var som å se Arsenal mot ett eller annet defensivt lag i dag. Spille og spille, gjennom en mur av motspillere. Eller.. Sjelden GJENNOM muren. Som regel bom stopp.

Link to comment
Share on other sites

Er for min del glad Barcelona tapte, og hadde ikke hatt noe imot om de snubler og gir fra seg La Liga gullet til Real Madrid heller. Dette er ikke fordi jeg er spesielt glad i motstanderne de spilte mot idag eller Real men jeg er lei av all denne Barcelona hypen. "Saviours of modern football" som jeg får intrykk av noen ser på dem som!

Link to comment
Share on other sites

Jose Mourinho er en arrogant jævel og jeg er helt enig i at det ikke er fotball som jeg (og vi alle) har lært å sette pris på de siste 12-13 årene, men:

 

Portuguese Liga (2): 2002–03, 2003–04

Portuguese Cup (1): 2002–03

Portuguese SuperCup (1): 2003

UEFA Cup (1): 2002–03

UEFA Champions League (1): 2003–04

FA Premier League (2): 2004–05, 2005–06

FA Cup (1): 2006–07

League Cup (2): 2004–05, 2006–07

Serie A (1): 2008–09

Supercoppa Italiana (1): 2008

 

2009-10: Leder Serie-A, Finale i Champions League.

 

Vi må heller ikke bli så eplekjekke at vi ikke kan se store prestasjoner for det de er. Jeg tviler sterkt på at tilhengerene til Porto, Chelsea og Inter har mistrivdes spesielt i disse årene.

Link to comment
Share on other sites

Jose Mourinho er en arrogant jævel og jeg er helt enig i at det ikke er fotball som jeg (og vi alle) har lært å sette pris på de siste 12-13 årene, men:

 

Portuguese Liga (2): 2002–03, 2003–04

Portuguese Cup (1): 2002–03

Portuguese SuperCup (1): 2003

UEFA Cup (1): 2002–03

UEFA Champions League (1): 2003–04

FA Premier League (2): 2004–05, 2005–06

FA Cup (1): 2006–07

League Cup (2): 2004–05, 2006–07

Serie A (1): 2008–09

Supercoppa Italiana (1): 2008

 

2009-10: Leder Serie-A, Finale i Champions League.

 

Vi må heller ikke bli så eplekjekke at vi ikke kan se store prestasjoner for det de er. Jeg tviler sterkt på at tilhengerene til Porto, Chelsea og Inter har mistrivdes spesielt i disse årene.

 

For all del. Mourinho er en fantastisk trener, med fantastiske resultater i trofeskapet. Det er bare så kjedelig å se på i verdens beste turnering, der jeg gjerne vil bli underholdt. Jeg holder med Aafk og har fulgt Norge gjennom Drillo og Semb sine herjinger. Jeg har sett nok langpasninger til å vite at det fungerer. Men i de tilfellene er det på en måte "lillebror" som bruker alle midler for å få leke med de store gutta. Under Mourinho er det de store godt betalte gutta som spiller, og de kunne godt gi litt valuta for pengene.

Link to comment
Share on other sites

Forza Mourinho sier jeg ! :D

 

Selvfølgelig skal man forsvare seg når en spiller har blitt utvist, og han spiller BORTE mot BARCELONA. Lol..

 

jeg hater Busquets, så støgg spiller. Filmer som bare det. Motta gjorde ikke det med vilje engang.

Link to comment
Share on other sites

Forza Mourinho sier jeg ! :D

 

Selvfølgelig skal man forsvare seg når en spiller har blitt utvist, og han spiller BORTE mot BARCELONA. Lol..

 

jeg hater Busquets, så støgg spiller. Filmer som bare det. Motta gjorde ikke det med vilje engang.

Når det gjelder utvisningen, så er jo den feil, men samtidig så utrolig riktig (les: fortjent)! Vi snakker om en spiller som på Stamford Bridge burde hatt tre straffer og et rødt kort mot seg!

Og en liten ting til. Inter spilte ikke veldig annerledes HJEMME mot Barca...

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder utvisningen, så er jo den feil, men samtidig så utrolig riktig (les: fortjent)! Vi snakker om en spiller som på Stamford Bridge burde hatt tre straffer og et rødt kort mot seg!

Og en liten ting til. Inter spilte ikke veldig annerledes HJEMME mot Barca...

Da skåret dem 3 mål, igår hadde dem ikke ett skudd på mål engang, så litt annerledes må det ha vert.

Barcelona på sin side, liknet på Arsenal når dem presser og presse ute å skape muligheter. Heller ikke dem har en plan B. Synest også det er rart å ta ut Zlatan når dem kommer til såpass mange innlegg. Han var jo den eneste av dem på der framme som kan vinne en hodeduell.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sjeldent har vel en dommertrio opptredd mer kompetent enn Howard Webb og hans partnere. STOR DØMMING!

 

Helt enig!

Meget bra kamp av dommertrioen, og dette var stor kontrast i forhold til enkelte PL kamper Webb har vært involvert i som dommer....

 

Men men, idag fortjener han applaus.

Link to comment
Share on other sites

Ja, i denne kampen var han faktisk god å dømme, men når han dømmer i PL er det ofte mye frustrasjon som går ut over Webb & Co

 

Syntes før at Webb var en utrolig god dommer, men de siste to sesongene har han vært veldig svak i Premier League og jeg tror kanskje tempoet er litt for høyt i verdens beste liga for Webb, for det han viser i Champion's League er utrolig bra i forhold til hva han viser i England

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...