Jump to content

Arsenal vs Man City, 24.04.2010


Overmars

Hvem vinner  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal v Manchester City

 

200px-Arsenal_FC.svg.png200px-Manchester_City.svg.png

 

Barclays Premier League

 

Stadium: Emirates Stadium, England

 

Match date: 24 April, 2010

Kick Off : 18.30 Norsk tid

 

Vises direkte på: Canal + Sport 2

 

 

Streamer til kampen

 

 

Forhåndsomtale

 

Patrick Vieira og en hel del tidligere Arsenal-menn kommer tilbake for å møte Arsenal på Emirates Stadium for første gang.

 

Mens Vieira, Kolo Toure og - hvis Man City stiller med- Sylvinho bør alle få en varm mottagelse, det samme kan ikke sies om Emmanuel Adebayor, som har blitt et hatobjekt nummer én siden sist oppførsel når de to lagene møttes.

 

Micah Richards (kne) er forventet å bli klar for kampen mot Arsenal. City kjemper fremdeles om fjerdeplassen og kommer til å kjempe for 3poeng. City har ikke vunnet borte mot Arsenal siden 1975.

 

 

Mulige tropper:

 

Arsenal: Fabianski, Clichy, Silvestre, Campbell, Sagna, Walcott, Eboue, Denilson, Nasri, Diaby, Song, Eastmond, van Persie, Rosicky, Merida, Bendtner, Mannone, Traore, Vela, Hernderson

 

Manchester City: Gitt, Nielsen, Onuoha, Richards, Kay, Boyata, Kompany, Toure, Bridge, Garrido, Sylvinho, Adam Johnson, Cunningham, Zabaleta, De Jong, Barry, Bellamy, Wright-Phillips, Tevez, Santa Cruz , Adebayor, Ibrahim, Nimely.

 

arsenal-vs-manchester-city.jpg

Siste innbyrdes oppgjør

02/12-09 League Cup Manchester City - Arsenal 3-0

12/09-09 Premier League Manchester City - Arsenal 4-2

04/04-09 Premiership Arsenal - Manchester City 2-0

22/11-08 Premiership Manchester City - Arsenal 3-0

02/02-08 Premiership Manchester City FC - Arsenal FC 1-3

25/08-07 Premiership Arsenal FC - Manchester City FC 1-0

17/04-07 Premiership Arsenal FC - Manchester City 3-1

26/08-06 Premiership Manchester City - Arsenal FC 1-0

04/05-06 Premiership Manchester C - Arsenal 1-3

22/10-05 Premiership Arsenal - Manchester C 1-0

 

Arsenal league form: WDWLL

 

By league form: LWWWL

 

Mitt råtips. Vi vinner 2-1. FM: Bendtner

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Kan ikke se for meg at vi vinner med dette laget i morgen;

Fabianski

Sagna - Campbell - Silvestre - Clichy

Nasri - Eastmond - Diaby

Walcott - Bendtner - Rosicky

 

Vi mangler:

Almunia

x - Gallas - Vermaelen - x

Fabregas - Song - x

x - x - Arshavin

 

Tror det blir 1-4, nokså pessimist =)

Link to comment
Share on other sites

Song er med i troppen og da må han starte.

http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...o-face-man-city

 

Utrolig viktig kamp, med seier er vi nok sikra 3.plassen, mens skulle vi tape kan det bli skummelt i forhold til city og spurs. tenk om vi skulle havne bak spurs i PL :D

det må bare ikke skje, hadde vært en skandale!

 

blir nok følgende lag:

Fabianski

Sagna

Campbell

Silvestre

Clichy

Rosicky

Nasri

Song

Diaby

Bendtner

Van Persie

 

Nå må folk som Rosicky, Diaby og Nasri stå fram og vise at de mener alvor. Klarer ikke Wenger å motivere godt nok?

 

Nervøs og er litt pessimist, city har mange matchvinnere og masse å spille for. Innser våre gutter at de faktisk også har mye å spille for?

 

Come on you gunners!!!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen må vi vinne. JA, vi har mange spiller ute, men det må vi leve med. Gleder meg til å se V.Persie fra start :D

 

Men dette blir en utrolig vanskelig kamp, der City MÅ også vinne. Problemet er jo hvis de vinner og får CL plassen, så er det flere spillere som blir frista til komme til City...Og det noe vi vil..

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se om Song starter i morra. Han har jo en høne å plukke med Ade :D

 

Ade was a ‘big brother’. In London, I was almost living at his place, and he at mine. Once he went to City, it’s true that our relationship was not what it had been before. I called him two or three times, and he didn’t call me back.

I’m not going to force him to do it. And I’m not going to have a laugh with him when I see him in the tunnel.

Afterwards, on the pitch, he started to kick. He kicked everyone. That’s not normal! He was aggressive. There was a free-kick in their favour and he slapped me. Coming from him - I couldn’t believe it.

He disappointed me because the person I knew was not the person I met again that day.”

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bombesikker på at det ikke ender uavgjort, veit ikke hvorfor, bare er det :D

Håper virkelig Song starter, han har jeg savnet nå!

De som ikke gir 110%, bør ikke få spille noen av kampene som er igjen denne sesongen..

Har lyst og gi Vela sjansen på venstre ving i denne kampen.

Håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Eboue-Campbell-Silvestre-Clichy

 

Nasri-Song-Rosicky

 

Walcott-Bendtner-Vela

 

PS: Kan ikke dere som spiller vær så snill og gi Ade litt bank under kampen?

Link to comment
Share on other sites

Håper på Song og van Persie fra start i dag.

Tror det blir veldig vanskelig å få tre poeng med et så ribbet lag som vi har nå men nå, mere enn noen gang, blir det helt avgjørende å vise karakter og styrke.

Denne 3.plassen skal vi ha uansett hvor mange spillere vi har skadet.

 

keeper

Eboue

Sol

Sagna

Clichy

Song

Nasri

Diaby

Theo

van Persie

Bendtner

Link to comment
Share on other sites

I dag skal vi virkelig feie olje milliardærene av banen, med eller uten viktige spillere, og jeg håper vi gjør det med dette laget:

 

-------Mannone

 

Sagna Sol Song Clichy

 

-------Eastmond

Nasri -------------Diaby

 

Nick------------Rosicky

---------RvP

 

Mannone fordi han rett og slett er den av keeperne som har gjort seg mest fortjent til en plass i laget, og nå synes jeg det er på tide han kan få en sjangse igjen også.

Song i midtforsvaret og Eastmond på DM, synes dette er et bedre alternativ enn Sagna som stopper og Song på midten, Eastmond spilte heller ikke så dårlig mot Wigan. Alt er hvertfall bedre en Silvestre, og vistnok hadde Song noe uoppgjort med Ade så dette passer han sikkert utmerket.

I angrep håper jeg virkelig RvP starter, på tide nå, han vil bli viktig hvis vi skal ha noen sjangs på en 3 poenger. Usikker på Eboue/Theo eller Rosicky, men sistnevnte gjorde en god kamp sist så velger å håpe på han igjen.

Om Nick eller Robin er midtspiss er jeg ikke sikker på, med tidligere erfaringer viser vel at Wenger foretrekker Persie der.

 

Trur det blir viktig å passe på A. Johnson i dag, han er en joker uten like, kan dra ev en hel firer og skape målsjangser ut av ingenting på en god dag..

 

Vi blåser shitty av banen, Ade blir satt på plass av dobbel S i midten, Vieira får en flott mottagelse og vi vinner 4-0!

 

GO GOONERS

Link to comment
Share on other sites

For en kamp dette kommer til å bli. En kamp der begge lag må vinne. Men jeg er mest spent på er hvordan det blir å se igjen Vieira! Skulle gjerne sett at Wenger hadde hentet han inn som backup istede for City. Det kommer nok til å bli en turbulent og følelseladd kamp i og med at Adebayor, Kolo, Vieira og Silvinho muligens er med i troppen til City. Håper bare vi vinner og at Vieira for en verdig mottagelse.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna - Campbell - Silvestre - Clichy

Nasri - Song - Diaby

Walcott - van Persie ( C ) - Rosicky

 

 

Substitutes: Mannone, Traore, Eboue, Eastmond, Eduardo, Walcott (?), Bendtner

 

Hentet fra Arsenal.com.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna - Campbell - Silvestre - Clichy

Nasri - Song - Diaby

Walcott - van Persie ( C ) - Rosicky

Substitutes: Mannone, Traore, Eboue, Eastmond, Eduardo, Walcott (?), Bendtner

 

Hentet fra Arsenal.com.

 

jippi, Silvestre mot Ade/Bellamy, hvem vinner de duellene?

Ellers, godt å se Walcott og RvP fra start, da blir det fart blandet med teknikk noe vi alle har lengtet etter å se!

Håper Campbell tar seg av duellene mot Ade, det har han bevist at han kan klare!

Likevel, pessimistisk som vanlig, 1-3.

Link to comment
Share on other sites

En kjedelig men solid 1 omgang.

City har ikke produsert noenting. Vi kjører

kampen men produserer lite. kanskje et innhopp av Bendtner

kan ta innleggene?

Ellers er det vanskelig å ikke bli imponert av Kongen utpå der.

For en innsats,tackler som det suser. Sol har vært meget god

sammen med Song.

Link to comment
Share on other sites

Vi har overtaket. Silvestre og Campbell er flinke til å holde Tevez og Co unna. Vil fremheve den fine innsatsen til Diaby, Nasri og Song i 1.omgang. Så si alle har gjort en god jobb, ikke s mye småfeil heller.

Savner avslutninger, heldigvis ble det et par på tampen av 1.omgang, håper å se mer av det i 2.omgang.

Vieira er en skygge av seg selv, Diaby kler av han lett!

Ellers så håper jeg at Adebayor kommer på banen, og vi vinner 4-0 så vi får tørket av det stygge gliset hans!

Link to comment
Share on other sites

Syns det blir litt statisk foran mål så langt og Van Persie blir veldig alene. Vi må utnytte farten til Theo bedre ellers blir han helt satt ut av kampen.

Mye dueller på midten så langt og Sol er sjef i forsvar mot et City-lag som tydeligvis kun satser på kontringer.

 

Litt mer tempo og oppfinnsomhet foran ballfører i 2.omg. så tror jeg vi scorer. Og for all del skyt når vi står på 18-20 meter!!

Link to comment
Share on other sites

Skuffa over 1. omgang, eneste som er bra med den er at forsvaret og keeper ikke driter seg ut.

Og vi klarer jo ikke en dritt!

 

1. Ingen klarer å få skikkelige pasninger som er vitale for å komme til sjanser, skaper jo bare halvsjanser.

2. Mye feilpasninger.

 

Og tenk hvor jævla frustrerende det må være for van Persie som ikke får en skikkeli god ball, som han kan skape en stor sjanse av.

Dommeren (Dean) er ikke noe å skryte av heller !

 

Kom med en skikkelig omgang nå!! Med mål til Arsenal.!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...