Jump to content

Arsenal vs Man City, 24.04.2010


Overmars

Hvem vinner  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Dette var vel bare utroooolig kjedelig? Fortsetter fra de forrige kampene, med mye ballinnehav, men vi skaper absolutt ingenting. Skuffende...

Link to comment
Share on other sites

En kjedelig kamp og ikke overraskende at ble det 0-0.

Sånn blir det når ingen av lagene viser særlig vinnervilje.

 

Vi triller ball og fører kampen, men får til særdeles lite og Shitty er enda værre.

Syns vi kunne sikret 3. plassen i dag, men det skal vel særdeles mye til for at vi roter bort den nå.

Link to comment
Share on other sites

Synes synd på de som reiste til London for å se på den kampen her. Utroli...98 sjansefattige minutter ble over. Det ble skapt vel to sjanser, ene frisparke til Van persie og den andre skuddet fra Diaby. Latterlig dårlig.

 

Vi kan se at spillerne synes det var greit med 1 poeng, fordi dette holder 3.plassen. Nok en gang er det Birmingham som ødelgger sjasen vår til tittelen egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Sier meg fornøyd med 1poeng her. Ingen av utfordrene tar innpå og vi kruser inn til en 3plass.

 

Isolert sett er ett poeng her helt OK - det som IKKE er OK er den innsatsen flere av spillerne legger ned. Eller rettere: mangelen på innsats. Frustrerende...

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig kjedelig, Arsenal hadde ikke ETT godt angrep!! Ingen glød, lite innsats. Prøvde skaffe billetter til denne kampen, glad jeg ikke fikk de.

Men skal også sies at city skuffe enormt, virka fornøyde med 1 poeng.

Fast forward to next season please! denne har vært nok en skuffelse.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner sier i intervju han er en av verdens beste spisser. Fy flate for en idiotisk uttalelse! Fyren eier jo ikke teknikk, noe han viste da han hadde en mulighet på overtid i denne kampen!

 

Forresten en drittkjedelig kamp.

 

Bendtner er gal i hodet :D

 

Uansett, han kommer ikke til å ha så stor påvirkning neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Dette var helt tydelig en kamp der det var viktigere for begge lagene å ikke tape enn hva det var å vinne. Ingen som virkelig gikk for seieren.

 

Forøvrig deles ingen plusser eller minuser ut til spillerene i dag.

jeg ener at man kan dele ut en liten pluss til Campbell i dag.. Møten han er på, og hvordan han kriger, i tilegg prøvde han jo å være litt offansiv til tider...

Link to comment
Share on other sites

Isolert sett er ett poeng her helt OK - det som IKKE er OK er den innsatsen flere av spillerne legger ned. Eller rettere: mangelen på innsats. Frustrerende...

 

Helt riktig det ja. Hvor ble av all motivasjonen, "do it for Ramsey"?

Laber innsats, men virket som om begge lag var fornøyd.

Likte forresten ikke at Given ble skadet, mon tro om det reduserer sjangsene for salg av Joe Hart?

Link to comment
Share on other sites

Håper på Song og van Persie fra start i dag.

Tror det blir veldig vanskelig å få tre poeng med et så ribbet lag som vi har nå men nå, mere enn noen gang, blir det helt avgjørende å vise karakter og styrke.

Denne 3.plassen skal vi ha uansett hvor mange spillere vi har skadet.

 

keeper

Eboue

Sol

Sagna

Clichy

Song

Nasri

Diaby

Theo

van Persie

Bendtner

 

Det ble som jeg forutså veldig vanskelig å vinne denne kampen mot et ultradefensivt city.

Vi eide kampen, overlegen spillemessig men møter et lag som stort sett fokuserer på å ligge med 8 mann bak ballen til enhver tid.

Mye positivt i dag til tross for 0-0 og lite sjanser, for det første var vi veldig solide defensivt inkludert Fabianski og Silvestre.

Sol fortsetter å overbevise og man skal vel være temmelig blind for ikke å se at mannen bør ha en plass i troppen til VM i sommer.

Veldig godt å se van Persie tilbake fra start, pigg i bevegelsene men blir naturligvis veldig sliten siste kvarteret.

Nasri overbeviser mere og mere i midtbanerollen sin, vanvittig ballsikker og bevegelig.

Adebayor slipper ikke til i det hele tatt og forlater heldigvis banen uten scoring.

Vi sikrer i praksis tredjeplassen og er direkte kvalifisert til CL neste sesong og slipper å ta hensyn til de kvalifiseringskampene før sesongen er startet.

Vieira beviser også at Wenger gjorde rett (som vanlig) når han valgte å IKKE hente ham tilbake ved siste overgangsvinduet, mannen er blitt gammel og treg, vi bør huske ham som krigeren han var for ti år siden.

Men det viktigste poenget med denne kampen er beviset på at det IKKE er nok med mye penger og kjøpementalitet.

Det er nok en gang bevist at man IKKE er sikret suksess til tross for at man kjøper spillere for milliarder...

I dag er Wengers gutter det soleklart beste laget til tross for at Almunia, Gallas, Vermaelen, Fabregas, Ramsey, Arshavin osv mangler.

 

PROUD TO BE A GOONER

Link to comment
Share on other sites

I dag var Fabianski solid, og vi får bare håpe han fortsetter sånn siden han jo så å si garantert får spille de to siste kampene også. Da kan det hende at han får selvtillit nok til å kunne vise seg fra en bedre side enn tidligere. Kanskje blir han god nok til å være førstekeeper fra og med neste sesong. Da er spørsmålet om vi likevel bør hente inn en keeper som er helt i verdensklasse, eller om vi lar Fabianski bli nr 1 og Almunia reservekeeper, med Szczesney(?) eller Mannone som CCupmålvakt...

 

0-0 er et OK resultat for oss, men jeg hadde håpet på enda litt mer trøkk... Likevel er jeg fornøyd med å holde nullen mot et vanskelig City-lag.

Forsterker vi stallen godt nok til neste sesong bør vi kunne slå City i begge kampene. Fornøyd med hvordan Silvestre og Campbell klarer seg i dag, samt at RvP skaper rom og sjanser for medspillere på en måte kun spillere i verdensklasse gjør. Måtte han holde seg skadefri hele neste sesong!!

Link to comment
Share on other sites

Det ble som jeg forutså veldig vanskelig å vinne denne kampen mot et ultradefensivt city.

Vi eide kampen, overlegen spillemessig men møter et lag som stort sett fokuserer på å ligge med 8 mann bak ballen til enhver tid.

Mye positivt i dag til tross for 0-0 og lite sjanser, for det første var vi veldig solide defensivt inkludert Fabianski og Silvestre.

Sol fortsetter å overbevise og man skal vel være temmelig blind for ikke å se at mannen bør ha en plass i troppen til VM i sommer.

Veldig godt å se van Persie tilbake fra start, pigg i bevegelsene men blir naturligvis veldig sliten siste kvarteret.

Nasri overbeviser mere og mere i midtbanerollen sin, vanvittig ballsikker og bevegelig.

Adebayor slipper ikke til i det hele tatt og forlater heldigvis banen uten scoring.

Vi sikrer i praksis tredjeplassen og er direkte kvalifisert til CL neste sesong og slipper å ta hensyn til de kvalifiseringskampene før sesongen er startet.

Vieira beviser også at Wenger gjorde rett (som vanlig) når han valgte å IKKE hente ham tilbake ved siste overgangsvinduet, mannen er blitt gammel og treg, vi bør huske ham som krigeren han var for ti år siden.

Men det viktigste poenget med denne kampen er beviset på at det IKKE er nok med mye penger og kjøpementalitet.

Det er nok en gang bevist at man IKKE er sikret suksess til tross for at man kjøper spillere for milliarder...

I dag er Wengers gutter det soleklart beste laget til tross for at Almunia, Gallas, Vermaelen, Fabregas, Ramsey, Arshavin osv mangler.

 

PROUD TO BE A GOONER

 

 

Enig, Sol bør til VM, og han bare må få ett år til i Arsenal, den mannen er rå, like god som i sine glansdager.

City kom for 1 poeng og fikk det.

Selvfølgelig er man ikke sikret suksess selv om man kjøper spillere til milliarder, innsats må også til, noe vi så lite til hos noen av lagene på Emirates i dag.

dagens beste: Emirates publikumet til tider bra og Campbell og Clichy bra.

Dårligst: Walcott. (huff, prøver å prate seg inn i Englandstroppen, men må han snart begynne å prestere)

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker den formasjonen vår mindre og mindre...Helt meningsløst å ha én spiss alene der oppe mot 2-3 forsvarsspillere. Ikke er våre spisser verdens beste hodespillere heller...

 

Sånn som det er nå, blir det en hel haug med midtbanespillere som løper på hverandre utenfor motstandernes 16-meter og roter altfor ofte ballen vekk. Vi så det mot City idag, og vi har sett det mange ganger denne sensongen. Rosicky, Diaby, Nasri, Song og Walcott drev nærmest å krangla seg i mellom om ballen utenfor Citys 16-meter idag. Og tettpakket av city-forsvarere endte den nesten alltid med at vi mistet ballen.

 

Det er jo helt latterlig at vi skaper INGENTING mot så utrolig tamt Man.city idag.

 

Jeg ønsker meg 4-4-2 tilbake. Men Wenger er noe av det staeste som fins på jorden så spørs om jeg må vente til neste manager før jeg opplever det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker den formasjonen vår mindre og mindre...Helt meningsløst å ha én spiss alene der oppe mot 2-3 forsvarsspillere. Ikke er våre spisser verdens beste hodespillere heller...

 

Sånn som det er nå, blir det en hel haug med midtbanespillere som løper på hverandre utenfor motstandernes 16-meter og roter altfor ofte ballen vekk. Vi så det mot City idag, og vi har sett det mange ganger denne sensongen.

 

Det er jo helt latterlig at vi skaper INGENTING mot så utrolig tamt Man.city idag.

 

Jeg ønsker meg 4-4-2 tilbake. Men Wenger er noe av det staeste som fins på jorden så spørs om jeg må vente til neste manager før jeg opplever det.

 

 

Artig at du har meninger om formasjonen vår :D

Men enn så lenge tror jeg vi stoler mere på Wenger enn på deg....

Jeg skal imidlertid være enig med deg i en ting, og det er at 4-3-3 krever vinger som gjør angrepet vårt bredt og at de utfordrer rom 2 mellom back og stopper i bakrom.

De skal også angripe rom 1 og komme rundt backene i langt større grad enn vi gjør for tiden.

Savner også at motsatt kant kommer rasende inn på bakstangen når innleggene kommer i boksen.

Rosicky er ikke i nærheten av å gjøre dette og Walcott sliter med selvtilliten for tiden.

Men man trenger vel ikke ha spesielt god hukommelse for å huske hvordan den formasjonen fungerte med Arshavin og Nasri på kantene tidligere i sesongen.

Spesielt når Fabregas lagde to mot en-situasjoner konstant på begge kantene.

Du, jeg og resten av verden hyllet angrepsfotballen til Arsenal og vi gikk mot ny scoringsrekord i PL.

Barcelona er vel et annet eksempel på at denne formasjonen funker til tider...

Så kan man kanskje si at vi skulle lagt om til 4-4-2 når vi mangler effektive kantspillere for tiden, men med Rosicky på kant kan man kanskje si at det er nettopp det vi spiller, nemlig en skjev 4-4-2 med en spiss og en kant.

Dessuten er det sjelden vellykket å legge om formasjonen på tampen av sesongen, og ingen av oss kan vel med hånden på hjertet si at vi er sikker på at det hadde fungert bedre enn dagens formasjon?

 

Jeg liker den formasjonen vår mindre og mindre...Helt meningsløst å ha én spiss alene der oppe mot 2-3 forsvarsspillere. Ikke er våre spisser verdens beste hodespillere heller...

 

Sånn som det er nå, blir det en hel haug med midtbanespillere som løper på hverandre utenfor motstandernes 16-meter og roter altfor ofte ballen vekk. Vi så det mot City idag, og vi har sett det mange ganger denne sensongen. Rosicky, Diaby, Nasri, Song og Walcott drev nærmest å krangla seg i mellom om ballen utenfor Citys 16-meter idag. Og tettpakket av city-forsvarere endte den nesten alltid med at vi mistet ballen.

 

Det er jo helt latterlig at vi skaper INGENTING mot så utrolig tamt Man.city idag.

 

Jeg ønsker meg 4-4-2 tilbake. Men Wenger er noe av det staeste som fins på jorden så spørs om jeg må vente til neste manager før jeg opplever det.

 

 

Forresten er det IKKE riktig at Arsenal skapte ingenting, vi hadde 2-3 store sjanser, city derimot skapte INGENTING i dag.

Link to comment
Share on other sites

I dag var Fabianski solid, og vi får bare håpe han fortsetter sånn siden han jo så å si garantert får spille de to siste kampene også. Da kan det hende at han får selvtillit nok til å kunne vise seg fra en bedre side enn tidligere. Kanskje blir han god nok til å være førstekeeper fra og med neste sesong. Da er spørsmålet om vi likevel bør hente inn en keeper som er helt i verdensklasse, eller om vi lar Fabianski bli nr 1 og Almunia reservekeeper, med Szczesney(?) eller Mannone som CCupmålvakt...

 

0-0 er et OK resultat for oss, men jeg hadde håpet på enda litt mer trøkk... Likevel er jeg fornøyd med å holde nullen mot et vanskelig City-lag.

Forsterker vi stallen godt nok til neste sesong bør vi kunne slå City i begge kampene. Fornøyd med hvordan Silvestre og Campbell klarer seg i dag, samt at RvP skaper rom og sjanser for medspillere på en måte kun spillere i verdensklasse gjør. Måtte han holde seg skadefri hele neste sesong!!

 

Fabianski var kanskje solid. Men han fikk jo ikke en eneste utfordring. Jeg kunne like gjerne stått i mål. Svarer på spørsmålet om vi fremdeles trenger en ny keeper: JA!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker den formasjonen vår mindre og mindre...Helt meningsløst å ha én spiss alene der oppe mot 2-3 forsvarsspillere. Ikke er våre spisser verdens beste hodespillere heller...

 

Sånn som det er nå, blir det en hel haug med midtbanespillere som løper på hverandre utenfor motstandernes 16-meter og roter altfor ofte ballen vekk. Vi så det mot City idag, og vi har sett det mange ganger denne sensongen. Rosicky, Diaby, Nasri, Song og Walcott drev nærmest å krangla seg i mellom om ballen utenfor Citys 16-meter idag. Og tettpakket av city-forsvarere endte den nesten alltid med at vi mistet ballen.

 

Det er jo helt latterlig at vi skaper INGENTING mot så utrolig tamt Man.city idag.

 

Jeg ønsker meg 4-4-2 tilbake. Men Wenger er noe av det staeste som fins på jorden så spørs om jeg må vente til neste manager før jeg opplever det.

 

Hadde det ikkje vore ein idè å bruke både RvP og Bendtner i denne formasjonen? RvP, Bendtner og Walcott på topp..?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...