Jump to content

2010.04.18 Wigan B


Gooner For Life

Recommended Posts

Van Persie, Gallas, Fabregas, Vermaelen(ikke så lenge da), Vela, Arshavin, Nasri, Djourou, Clichy, Gibbs, Song, Ramsey Og Eduardo. Har vel glemt noen. Men selv om ikke alle disse har vært skadet samtidig, så er det en helt utrolig prestasjon at vi har hengt med så lenge, men når vi nå driter oss ut, blir alle forbanna. Ingen hadde forventa at vi skulle være der vi er nå. Men hvor mange skader sa du Chelsea hadde i forhold til oss?

Jeg mener å huske at vi nesten hver uke har "ledet" skadelistene på physioroom med unntak av et par uker i løpet av hele sesongen. Altså, flest skadede spillere ute samtidig pr uke i gjennomsnitt med bravur blir vunnet av Arsenal.

Hva var det Colin Lewin sa til Arsenal.com, at man kan forvente 2 bruddskader i løpet av en sesong i gjennomsnitt mens vi i år har hatt 7??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Jeg mener å huske at vi nesten hver uke har "ledet" skadelistene på physioroom med unntak av et par uker i løpet av hele sesongen. Altså, flest skadede spillere ute samtidig pr uke i gjennomsnitt med bravur blir vunnet av Arsenal.

Hva var det Colin Lewin sa til Arsenal.com, at man kan forvente 2 bruddskader i løpet av en sesong i gjennomsnitt mens vi i år har hatt 7??

 

Ja, akkurat. Da kan jeg aldeles ikke skjønne hvordan noen kan påstå at Chelsea har hatt flere skader enn oss!

Helt ubegripelig.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg der,men måten laget spiller siste del av kampen er sjokkerende svakt.

Nå får vi se fram mot å avgjøre 3 plasse hjemme mot City med Mannone i mål Wenger.

Når det er sagt så viste Eastmond at han er en mann for framtiden.

 

Jepp, Eastmond kan bli stor.

Gjerne Mannone i mål de siste kampene, men er redd for at alle skadene vi sliter med nå er årsaken til at spillerne som er igjen blir sluttkjørt i dag.

Vi virket rett og slett tomme for krefter og da går det som kjent ut over både konsentrasjon og teknikk.

Frykter at spuds kan komme helt opp i ryggen på oss nå på slutten av samme grunn.....

Tror uansett at vi berger 3.plassen til slutt, men det er jeg IKKE fornøyd med.

Jeg følte at dette gikk mot gull for et par måneder siden men dette skademarerittet var det altså ikke mulig å forutse.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig nok gidder jeg å lese alt det pisset du skriver, men jeg føler nok at det nærmer seg slutten på det...

Det er en del forskjell på det å være fornøyd med å kjøpe tre spillere og det å sparke Wenger.

Tidligere i tråden skriver du at du ønsker Wenger ut av klubben, men nå er du fornøyd med tre nye spillere.

Det snur seg raskt innen fotballen ;)

Hvis du beskriver kjøpene av Nasri, Vermaelen og Arshavin som gode kjøp er det greit nok for meg.

Håper du klarer å svelge at jeg mener de er gigasuksesser også da...

 

Pisset jeg skriver? vel om du legger deg på det nivået der, synd for deg.

Jeg ønsker en ny manager ja, jeg var beskrevet hvorfor på en grei måte (manglende taktikk, defensiv organisering m.m.) Jeg har skrevet om det uten å skjelle ut Wenger, Wenger har gjort ekstremt mye bra for Arsenal, men en dag er hans dager i Arsenal over.... Hvor er pisset? Du kan være uenig med meg, helt greit.

Men jeg kan ikke sparke Wenger, og om han fortsetter så håper jeg ihvertfall på tre nye spillere som jeg skriver, og mer fokus på defensiv organisering.

Og helt greit at du beskriver kjøpene av Arshavin, Nasri og Vermaelen som gigasuksesser, tror du er ganske alene om å mene akkurat det. Men kan godt (håper det) hende de i fremtiden vil vise seg å være det, men hittil mener jeg de ikke er det.

Link to comment
Share on other sites

Ja, akkurat. Da kan jeg aldeles ikke skjønne hvordan noen kan påstå at Chelsea har hatt flere skader enn oss!

Helt ubegripelig.

 

Nå er vel en skade på Gibbs, litt mindre alvorlig enn en skade på kanskje verdens beste venstreback?

En skade på Cech er jo også mer alvorlig enn en skade på Vela/Arshavin/Nasri/Djourou/Clichy/Gibbs/Song/ Ramsey/Eduardo.

En skade på verden beste anker er også verre enn en skade på alle jeg har nevnt tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel en skade på Gibbs, litt mindre alvorlig enn en skade på kanskje verdens beste venstreback?

En skade på Cech er jo også mer alvorlig enn en skade på Vela/Arshavin/Nasri/Djourou/Clichy/Gibbs/Song/ Ramsey/Eduardo.

En skade på verden beste anker er også verre enn en skade på alle jeg har nevnt tidligere.

 

En skade på Clichy gjorde at vi måtte bruke 2. valget, en skade på 2. valget gjorde at vi måtte bruke 3. valget. Så jo, det var ille. Kvalitetsforskjellen på Gibbs og Traorè er stor.

Song har bevist i år at han er en av verdens beste ankre på midten, så en skade på Song er som en skade på Cech. Men når vi har ute Song, Arshavin, Vermaelen, Gallas og Fabregas så mener du det er det samme som å ha Cech ute..?

hmm

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel en skade på Gibbs, litt mindre alvorlig enn en skade på kanskje verdens beste venstreback?

En skade på Cech er jo også mer alvorlig enn en skade på Vela/Arshavin/Nasri/Djourou/Clichy/Gibbs/Song/ Ramsey/Eduardo.

En skade på verden beste anker er også verre enn en skade på alle jeg har nevnt tidligere.

Vår beste spiss har vært skadet siden november. Hvordan tror du Chelsea hadde klart seg uten Drogba i fem måneder?

Link to comment
Share on other sites

Pisset jeg skriver? vel om du legger deg på det nivået der, synd for deg.

Jeg ønsker en ny manager ja, jeg var beskrevet hvorfor på en grei måte (manglende taktikk, defensiv organisering m.m.) Jeg har skrevet om det uten å skjelle ut Wenger, Wenger har gjort ekstremt mye bra for Arsenal, men en dag er hans dager i Arsenal over.... Hvor er pisset? Du kan være uenig med meg, helt greit.

Men jeg kan ikke sparke Wenger, og om han fortsetter så håper jeg ihvertfall på tre nye spillere som jeg skriver, og mer fokus på defensiv organisering.

Og helt greit at du beskriver kjøpene av Arshavin, Nasri og Vermaelen som gigasuksesser, tror du er ganske alene om å mene akkurat det. Men kan godt (håper det) hende de i fremtiden vil vise seg å være det, men hittil mener jeg de ikke er det.

 

 

Med piss mener jeg å henge seg opp i definisjonen av et vellykket kjøp.

Gigasuksess kontra godt kjøp altså, det er rett og slett uinteressant piss hva vi kaller det.

Ellers må du mene akkurat hva du vil om Wenger og Arsenal.

Vær imidlertid klinkende klar over at jeg kommer til å forsvare min manager med nebb og klør så lenge han blir urettferdig behandlet av deg ;)

 

Til ettertanke: Det er 20 år sidan sist me var inne i ein så trofefri periode.

 

Ja, vi har blitt skikkelig bortskjemt etter at Wenger kom til klubben, men jeg husker de hine hårde dager fra "boring boring Arsenal-perioden" og jeg kan garantere at en og annen triumf i liga-cupen på åtti-tallet ikke frister å komme tilbake til ;)

Link to comment
Share on other sites

Med piss mener jeg å henge seg opp i definisjonen av et vellykket kjøp.

Gigasuksess kontra godt kjøp altså, det er rett og slett uinteressant piss hva vi kaller det.

Ellers må du mene akkurat hva du vil om Wenger og Arsenal.

Vær imidlertid klinkende klar over at jeg kommer til å forsvare min manager med nebb og klør så lenge han blir urettferdig behandlet av deg ;)

Ja, vi har blitt skikkelig bortskjemt etter at Wenger kom til klubben, men jeg husker de hine hårde dager fra "boring boring Arsenal-perioden" og jeg kan garantere at en og annen triumf i liga-cupen på åtti-tallet ikke frister å komme tilbake til ;)

 

haha, da var vi nede på vellykket kjøp... vel la oss legge den død. Vi håper begge at Nasri, Vermaelen og Arshavin gjør det bra i Arsenal framover

Klart vi har blitt bortskjemte, vi kan ikke forvente gull hvert år... men 5 år uten noen titler synes jeg er for mye for en av verdens største klubber. Jeg husker også Boring Boring Arsenal... husker jeg var i himmelen når vi slo liverpool i 89, under graham. Arsenal har hatt suksess før Wenger også, og kommer til å ha det etter Wenger også

Link to comment
Share on other sites

haha, da var vi nede på vellykket kjøp... vel la oss legge den død. Vi håper begge at Nasri, Vermaelen og Arshavin gjør det bra i Arsenal framover

Klart vi har blitt bortskjemte, vi kan ikke forvente gull hvert år... men 5 år uten noen titler synes jeg er for mye for en av verdens største klubber. Jeg husker også Boring Boring Arsenal... husker jeg var i himmelen når vi slo liverpool i 89, under graham. Arsenal har hatt suksess før Wenger også, og kommer til å ha det etter Wenger også

 

Joda, helt grei konklusjon det men la oss håpe at det blir mange mange år til vi må klare oss uten klubbens desidert mest suksessrike manager ;)

Og spør du meg, verdens desidert beste manager!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-...and-discipline-

 

 

 

Joda, helt grei konklusjon det men la oss håpe at det blir mange mange år til vi må klare oss uten klubbens desidert mest suksessrike manager ;)

Og spør du meg, verdens desidert beste manager!!!!!!!

 

Du mener ikke virkelig at Wenger er verdens beste manager...?

Link to comment
Share on other sites

Wenger værdens beste? tror det er flere Manager i denne værden med en mye bedre CV en Wenger.

 

Pokaler som teller på CV ikke hvor mange 3-4 plasser man har ;)

 

Hvorfor quoter du meg på det?

er jo ikke jeg som mener det.

Link to comment
Share on other sites

Greit at folk her kritiserer Wenger, men er usikker på om folk her har noen gode alternativer som kan ta over roret. For det første synes jeg vi bør vente litt ettersom det er Wengers kommede kjøp til neste sessong som gir oss den endelige bekreftelsen på om han virkelig er mesteren når det gjelder naivitet og sparsomhet. For min del er jeg ikke vilig til å ofre endring av spillestil for å få pokaler, jeg vil helst ha samme struktur på spillet, men føler det er kvaliteten og bredden i stallen som har vært den mest avgjørende faktoren for at vi ikke har vunnet noe. Det er måten vi spiller på som kjennetegnet Arsenal og som var min hovedgrunn til at jeg begynnte å holde med Arsenal. Det er svært mange suksessfulle managere med mye trofeer(kandidater), men så lenge de ikke står bak Arsenals filosofi og identitet er det en dårlig match. Men uansett synes jeg det er ganske utrolig at vi har gjort det såpass bra, med tanke på skader og litt uflaks.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Greit at folk her kritiserer Wenger, men er usikker på om folk her har noen gode alternativer som kan ta over roret. For det første synes jeg vi bør vente litt ettersom det er Wengers kommede kjøp til neste sessong som gir oss den endelige bekreftelsen på om han virkelig er mesteren når det gjelder naivitet og sparsomhet. For min del er jeg ikke vilig til å ofre endring av spillestil for å få pokaler, jeg vil helst ha samme struktur på spillet, men føler det er kvaliteten og bredden i stallen som har vært den mest avgjørende faktoren for at vi ikke har vunnet noe. Det er måten vi spiller på som kjennetegnet Arsenal og som var min hovedgrunn til at jeg begynnte å holde med Arsenal. Det er svært mange suksessfulle managere med mye trofeer(kandidater), men så lenge de ikke står bak Arsenals filosofi og identitet er det en dårlig match. Men uansett synes jeg det er ganske utrolig at vi har gjort det såpass bra, med tanke på skader og litt uflaks.

 

Det er vel det som kjennetegner Wengers lag de siste 5 årene at vi presterer som regel bedre enn forventet, men når som regel ikke helt opp. En gang må de da nå helt opp, og håper det blir neste sesong!

Link to comment
Share on other sites

Wenger værdens beste? tror det er flere Manager i denne værden med en mye bedre CV en Wenger.

 

Pokaler som teller på CV ikke hvor mange 3-4 plasser man har :)

 

 

He he, du er sikkert ikke gammel nok til å kjenne CV`n til Wenger du da??

Jeg synes det er helt absurd når man spør meg om jeg virkelig mener at Wenger er verdens beste, selvfølgelig mener jeg det.

Etter min mening er det helt opplagt at monsieur Wenger er nr 1 på kloden, men man må ha evner til å se bak resultatene.

Hvis ikke er det vel etter din mening bare å telle den manageren som har vunnet flest pokaler for å finne den beste??

Betyr det noe som helst hvilke økonomiske forutsetninger som ligger til grunn i den klubben man er sjef?

Betyr det noe som helst at man bygger et lag for fremtiden og ikke kun for kontraktsperioden?

Betyr det noe som helst hvilken fotball laget til manageren spiller?

Det er kun en manager som kan sammenligne seg med Wenger på kloden og det er Pep Guardiola, han får en god nr 2 ;) Sir sur kan godt få sisteplassen på pallen.

Men kom faen ikke dragende med Mourinho og andre kjøpekåte managere, disse gutta må først og fremst bygge lag som deltar i CL ti år på rad uten å bruke milliarder av kroner først.

Og her ligger noe av bakgrunnen, nemlig ha evnen til å skape kontinuitet i den klubben du jobber, de fleste av disse gutta skifter klubber slik som vi andre skifter undertøy.

Slike gutter vil IKKE jeg ha til mitt elskede Arsenal FC!!!

Wenger knows

 

lurer på hvofor lag som real madrid vil ha wenger hvis han er så dårlig som mange påstår her....

 

 

He he, meget godt poeng der Pat ;)

Link to comment
Share on other sites

He he, du er sikkert ikke gammel nok til å kjenne CV`n til Wenger du da??

Jeg synes det er helt absurd når man spør meg om jeg virkelig mener at Wenger er verdens beste, selvfølgelig mener jeg det.

Etter min mening er det helt opplagt at monsieur Wenger er nr 1 på kloden, men man må ha evner til å se bak resultatene.

Hvis ikke er det vel etter din mening bare å telle den manageren som har vunnet flest pokaler for å finne den beste??

Betyr det noe som helst hvilke økonomiske forutsetninger som ligger til grunn i den klubben man er sjef?

Betyr det noe som helst at man bygger et lag for fremtiden og ikke kun for kontraktsperioden?

Betyr det noe som helst hvilken fotball laget til manageren spiller?

Det er kun en manager som kan sammenligne seg med Wenger på kloden og det er Pep Guardiola, han får en god nr 2 :) Sir sur kan godt få sisteplassen på pallen.

Men kom faen ikke dragende med Mourinho og andre kjøpekåte managere, disse gutta må først og fremst bygge lag som deltar i CL ti år på rad uten å bruke milliarder av kroner først.

Og her ligger noe av bakgrunnen, nemlig ha evnen til å skape kontinuitet i den klubben du jobber, de fleste av disse gutta skifter klubber slik som vi andre skifter undertøy.

Slike gutter vil IKKE jeg ha til mitt elskede Arsenal FC!!!

Wenger knows

He he, meget godt poeng der Pat ;)

Jo, økonomiske forutsetninger spiller en rolle, og ja det er viktig å bygge for fremtiden.

MEN:

- Man må også bygge for nåtiden, for uten en nåtid finnes ingen fremtid.

- Mourinho har vunnet CL med langt svakere lag enn Wenger har hatt til rådighet

- Det spiller en viss rolle hvordan et lag spiller, men det begynner å bli en stund siden Arsenal spilte det man en stund kalte den flotteste fotball i verden.

Link to comment
Share on other sites

He he, du er sikkert ikke gammel nok til å kjenne CV`n til Wenger du da??

Jeg synes det er helt absurd når man spør meg om jeg virkelig mener at Wenger er verdens beste, selvfølgelig mener jeg det.

Etter min mening er det helt opplagt at monsieur Wenger er nr 1 på kloden, men man må ha evner til å se bak resultatene.

Hvis ikke er det vel etter din mening bare å telle den manageren som har vunnet flest pokaler for å finne den beste??

Betyr det noe som helst hvilke økonomiske forutsetninger som ligger til grunn i den klubben man er sjef?

Betyr det noe som helst at man bygger et lag for fremtiden og ikke kun for kontraktsperioden?

Betyr det noe som helst hvilken fotball laget til manageren spiller?

Det er kun en manager som kan sammenligne seg med Wenger på kloden og det er Pep Guardiola, han får en god nr 2 :) Sir sur kan godt få sisteplassen på pallen.

Men kom faen ikke dragende med Mourinho og andre kjøpekåte managere, disse gutta må først og fremst bygge lag som deltar i CL ti år på rad uten å bruke milliarder av kroner først.

Og her ligger noe av bakgrunnen, nemlig ha evnen til å skape kontinuitet i den klubben du jobber, de fleste av disse gutta skifter klubber slik som vi andre skifter undertøy.

Slike gutter vil IKKE jeg ha til mitt elskede Arsenal FC!!!

Wenger knows

He he, meget godt poeng der Pat ;)

 

Måtte le litt når du sa Guardiola får nummer to etter å ha vunnet 5-6 trofeèr med Barcelona i sin første sesong. Men Wenger er helt klart ikke verdens beste manager da han har klare feil ved å ikke kunne se svakheter ved laget sitt samtidig som de taktiske evnene hans ikke er i nærheten av å holde topp klasse.

Men han er selvfølgelig en manager av verdensklasse som har klart det han har gjort i Arsenal.

Men nå har han sagt i 5 år at han bygger et lag for fremtiden, når skal fremtiden komme?

Må vi vente 5 år til for å få se utslag av dette?

Ingen supportere klarer å vente 10 år på trofeèr i en klubb som burde vinne trofeèr minst hvert 2. år.

Men jeg er villig til å vente til etter neste år, se hva som skjer. Han har nå innsett at laget har store feil og mangler og kommer nok til å hente inn sikkert 3 spillere i løpet av sommeren, nå er det bare å vente å se kvaliteten på disse.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje vi bør hente Martin O`Neill, om ikke annet som trener :) . han har jo ingen skader i laget sitt, verken i år eller i fjor. Noen som kjenner igjen dette:

 

Friedel

Cuellar - Dunne - Collins - Warnock

Downing - Milner - Petrov - Young

Agbonlahor - Heskey/Carew

 

 

Villa har sikkert spilt 90% av kampene sine med disse i startelveren...

 

Når det gjelder Wenger, så er han som en gartner som er veldig flink til å vanne og stelle blomstrene sine. Men det han ikke kan er å luke ugress, og til slutt vokser ugresset og blir så store at han ikke ser hva som er hva.

Ferguson er mye flinkere der. Han luker bort ugress så og si med en gang han ser det...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har liten tro på at noen kan erstatte Wenger med de midlene som

han tross alt leverer et produkt som underholder fansen.

Vi kan sikkert få en Graham eller en annen som setter alt på å vinne trofeer koste hva det vil.

Jeg ser få som kan erstatte Wenger og som kan levere det produktet

Wenger gjør.

Tviler på at Mourinho kan det. Han utvikler ikke talenter,han kjøper.

Jeg vil fortsatt se et av PL mest underholdende lag. Det klarer Wenger,Martin O'Neil gjør det definitivt ikke.

 

Som jeg ser det så er det få om noen som kan gjøre en bedre jobb en Wenger i Arsenal. Så de som vil ha en kjøpemanager må nok kreve styrets avgang også.

De vil ikke ha midler til en kjøpefest som en del supportere her

ser ut som de vil ha.

 

Når det er sagt tror jeg dety kunne vært godt med en gjennomgang av apparatet rundt Wenger. Ingen tvil om at en taktiker ved siden av Wenger hadde ikke vært negativt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...