Jump to content

2010.04.18 Wigan B


Gooner For Life

Recommended Posts

Er det slik at når Wenger gir seg så er Arsenal null og niks?

 

Nei, for takket være Wenger, vil det være ett solid fundament å bygge videre på, både med tanke på spillermateriale og økonomi. Det faktum at Wenger har vært såpass sparsom på transfermarkedet, og satset så mye på talenter, i en periode hvor vi har bygget nytt stadion, samt at vi nå har fått betalt ned store deler av gjelden, gjør at manageren som eventuelt tar over skuta om noen få år, vil ha nok penger til å kunne gjøre de investeringene i spillere som Wenger aldri har kunnet

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Det var da voldsom forguding av Wenger.

Er det slik at når Wenger gir seg så er Arsenal null og niks?

 

Kanskje Wenger begynner å gå tom?

Det er store managere før ham som har opplevd akkurat det: George Allison, Bertie Mee og George Graham.

Selv ikke Wenger varer evig. Tidene endrer seg, kravene likeså.

Wenger er kanskje den beste i Arsenals historie, men er han den beste for årene som kommer?

 

Kanskje bør han tenke på sitt ettermæle nå?

 

Mot Wigan var det taktiske blundere, manglende disiplin og moral som kostet oss 3 poeng. Og det mot Wigan!

 

Det er ikke særlig langt ned til 5.plassen lenger.

 

Ingen forguding,men en dose realisme. Arsenal har hatt vanvittig med

skader og lite penger til spillerkjøp. Vi var spådd nedeom og hjem når

det gjalt topp 4 plassering før sesongen.

Vi har hengt med tross vanvittige skadeproblemer.

Wenger har nå endelig fått midler til spillerkjøp og jeg forventer at de blir brukt.

 

Vi kan umulig få en sesong til med så store skadeproblemer som denne.

Jeg er spent på hva Wenger foretar seg til sommeren og blir ikke klubben forsterket nå med

3-4 spillere. Da kan jeg begynne å dele din skepsis.

 

Men Arsenal vil aldri bli noen null og niks uten Wenger,til det er klubbens

fundament for solid. Men at Wenger har gått ut på dato har jeg ikke helt troen på...ennå :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har liten tro på at noen kan erstatte Wenger med de midlene som

han tross alt leverer et produkt som underholder fansen.

Vi kan sikkert få en Graham eller en annen som setter alt på å vinne trofeer koste hva det vil.

Jeg ser få som kan erstatte Wenger og som kan levere det produktet

Wenger gjør.

Tviler på at Mourinho kan det. Han utvikler ikke talenter,han kjøper.

Jeg vil fortsatt se et av PL mest underholdende lag. Det klarer Wenger,Martin O'Neil gjør det definitivt ikke.

 

Som jeg ser det så er det få om noen som kan gjøre en bedre jobb en Wenger i Arsenal. Så de som vil ha en kjøpemanager må nok kreve styrets avgang også.

De vil ikke ha midler til en kjøpefest som en del supportere her

ser ut som de vil ha.

 

Når det er sagt tror jeg dety kunne vært godt med en gjennomgang av apparatet rundt Wenger. Ingen tvil om at en taktiker ved siden av Wenger hadde ikke vært negativt.

 

Se bare på hva Ranieri for til å Roma et lag som er svakere en Arsenal på papiret, alle andre Managere fra Italia snakker om Ranieri at han har gjort det utrolige. Roma lå langt bak topplagene og spillegruppa og selvtelitten i det laget var langt nede. Helt utrolig vis de klare å ta gulle der nede :) For meg er Alex Man Utd og Guardiola de beste Managere for øyeblikke så er Mourinho like bak, de har oppnå alt noe ikke Wenger har gjort. Ancelotti vinner han Ligan så vil jeg si han er en av de største Manageren på denne kloden som har vinni alt og CL flere ganger ;) Wenger må nok vinne Cl også skal ha klare å klatre opp blant de største manageren på denne kloden. Det som Wenger gjør feil at han holde på de spilleren som langt fra er goe nok, selv om han har penger til nye kjøp sier han at han ikke vil ta livet av de spillerne som har drømm om å spille på Arsenal 1 lag. forsvar spill har Wenger aldri hatt greie på. Vi er alltid det topplaget i PL som slepper inn mest mål vært eneste år. Guardiola har tilført Barca en spillestil som værden aldr har sett maken til, han har ikke henta så mange nye spillere, men har innførst et spille møster som klarer å spille ut hvem som helst uannsett bane. Å vinne 7 pokaler det første året alt Barca var med på det første året har ingen klart før han og Guardiola er heller ikke gammle mannen ;)

Nei Wenger håper du har lært noe fra denne mannen og klarer å få til noe av det samme i Arsenal i sommer ;)

Link to comment
Share on other sites

Ingen supportere klarer å vente 10 år på trofeèr i en klubb som burde vinne trofeèr minst hvert 2. år.

Men jeg er villig til å vente til etter neste år, se hva som skjer. Han har nå innsett at laget har store feil og mangler og kommer nok til å hente inn sikkert 3 spillere i løpet av sommeren, nå er det bare å vente å se kvaliteten på disse.

 

Jeg er enig med deg. Wenger virker slagen i går. Han HAR nå innsett at dette laget ikke er godt nok. Tipper han tar en prat med Cesc, Gallas og RvP snarest, lover innkjøp og gjennomfører dem. Han lovet oss sølvtøy i år, vi er for langt unna. Neste år tror jeg muligens er hans siste som Arsenalmanager om han ikke vinner noe stort.

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsom forguding av Wenger.

Er det slik at når Wenger gir seg så er Arsenal null og niks?

 

Kanskje Wenger begynner å gå tom?

Det er store managere før ham som har opplevd akkurat det: George Allison, Bertie Mee og George Graham.

Selv ikke Wenger varer evig. Tidene endrer seg, kravene likeså.

Wenger er kanskje den beste i Arsenals historie, men er han den beste for årene som kommer?

 

Kanskje bør han tenke på sitt ettermæle nå?

 

Mot Wigan var det taktiske blundere, manglende disiplin og moral som kostet oss 3 poeng. Og det mot Wigan!

 

Det er ikke særlig langt ned til 5.plassen lenger.

 

 

Helt greit å kalle det forguding, mannen er en Gud nemlig.

Men det går ikke an å trekke slike slutninger som du gjør for det Oskar, ingen har vel tenkt tanken om at Arsenal skal gå til grunne den dagen Wenger trekker seg tilbake.

Jeg har absolutt ingen mistanke om at Wenger begynner å gå tom, helt vanvittig tanke faktisk.

Hvis skadelisten har vært på nivå med manu og chelsky i år tør jeg å påstå at vi hadde blitt mester, og da er det absolutt ingenting som tyder på at mannen har gått tom.

Håper du ikke i fullt alvor sammenligner Wenger med George Graham???

Du snakker om gull og gråstein, himmel og helvete :)

Jeg registrerte kun en taktisk blunder mot wigan og det var at van Persie ikke ble satt inn etter 60 min, da tror jeg vi hadde vunnet kampen, men sannheten der får vi aldri vite.

Når Eastmond gikk tom sammen med Rosicky og Walcott var det egentlig kjørt...

Link to comment
Share on other sites

George Graham tåler sammenligning med Arsene Wenger.

Wenger er den beste konserndirektør som finnes, men Graham var den største taktikeren.

 

Det var Graham som startet "revolusjonen" i Arsenal. Etter 16 magre år, med en fa-cupseier, fikk vi lønn for all ventingen.

Graham vant 2 ligamesterskap, 2 fa-cuper, 2 ligacuper og europacupen for cupvinnere.

 

Han hentet ukjente spillere som Winterburn, Dixon, Bould, Richardson (avdanket i Watford), gjorde storstjerne av Alan Smith, Limpar, Marwood, Groves, Allinson. Dette er spillere fra gråe lag i England (limpar kom fra ukjente Cremonese). Han hentet Seaman, på tross av at Lukic var i klubben.

Han hentet Ian Wright på tross av at Smith scoret i bøtter og spann. Og han var ikke redd for ungdomslinja; Rocastle, Thomas, Merson, Adams mv.

I tillegg var han en enorm taktiker! Jo Graham var dengang tidenes "gud".

Men han mistet grepet med laget til slutt, merkelige innkjøp og kvittet seg med stjerner.

 

Ikke ulikt konsernsjef Wenger pr idag.

Sammen hadde de vært uslåelig. B)

 

Vil si Wenger tok over et Arsenal lag som allt hadde et bra fundament i bygge videre på, de fleste spilleren var der da Wenger tok over. Vi hadde det noe av det bedre forsvare i England som nesten ikke slapp inn mål. Men da Adams og Seaman og co gidde seg har Wenger slitt merd å finne bra nok spillere bakover på banen. Som sakt er vi til tider som en sil bakover på banen slepper inn alt for mange lettekjøpte mål, der har Wenger mye å lære av Graham når det kommer til forsvar spill :)

Link to comment
Share on other sites

George Graham tåler sammenligning med Arsene Wenger.

Wenger er den beste konserndirektør som finnes, men Graham var den største taktikeren.

 

Det var Graham som startet "revolusjonen" i Arsenal. Etter 16 magre år, med en fa-cupseier, fikk vi lønn for all ventingen.

Graham vant 2 ligamesterskap, 2 fa-cuper, 2 ligacuper og europacupen for cupvinnere.

 

Han hentet ukjente spillere som Winterburn, Dixon, Bould, Richardson (avdanket i Watford), gjorde storstjerne av Alan Smith, Limpar, Marwood, Groves, Allinson. Dette er spillere fra gråe lag i England (limpar kom fra ukjente Cremonese). Han hentet Seaman, på tross av at Lukic var i klubben.

Han hentet Ian Wright på tross av at Smith scoret i bøtter og spann. Og han var ikke redd for ungdomslinja; Rocastle, Thomas, Merson, Adams mv.

I tillegg var han en enorm taktiker! Jo Graham var dengang tidenes "gud".

Men han mistet grepet med laget til slutt, merkelige innkjøp og kvittet seg med stjerner.

 

Ikke ulikt konsernsjef Wenger pr idag.

Sammen hadde de vært uslåelig. ;)

 

Likheten mellom Graham og Wenger er at de har vært og er manager i Arsenal FC.

Der stopper likheten etter min mening...med all respekt å melde, verden har beveget seg i et utrolig tempo fremover siden Grahams dager.

Når Wenger kom til klubben hadde ingen av oss hørt navnet en gang og spurte oss selv, Wenger who??

Alle de fantastiske spillerkjøpene og titlene han har oppnådd i sin tid i Arsenal er velkjent for oss alle, men hvorfor oppnådde han dette og hvorfor så raskt??

Det defensive fundamentet lå der, spillestilen derimot var pill råtten og trengte oppussing.

Vi gikk fra å være "boring boring Arsenal" til å bli det mest offensive og publikumsvennlige laget i England.

I løpet av utrolig kort tid ble vi totalt suveren i England og vant både serie og fa-cup i -98.

Spillere som Bergkamp, Anelka, Vieira og Petit snudde opp-ned på hele situasjonen på balløya og vi trodde vel knapt det vi så vi som hadde fulgt Arsenal trofast i over 25 år allerede den gangen i -98.

Siden den gang har pokalene blitt mange og frem til 2006 kunne vi absolutt diskutere hvem som var den mestvinnende klubben i England i perioden etter Wenger ankom.

De fem siste sesongene derimot har vi ikke hentet pokaler i det hele tatt, men vi har fått noe som på lengre sikt er adskillig viktigere enn et par pokaler i den perioden.

Nemlig Emirates stadium som gjør oss til en storhet i fotball-verden, både finansielt og sportslig.

Denne jobben var Wenger en pådriver på og han hadde en finger med i spillet på det meste av det som skjedde rundt byggingen av stadion.

Utrolig artig å høre historien om utformingen av hjemme- og bortegarderoben bl.a hvor Wenger hadde forlangt diverse forandringer i hjemmegarderoben som skulle gi hjemmelaget fordeler i forhold til hva bortelaget fikk.

Alle som har blitt guidet rundt på Emirates har nok forstått hvilken fantastisk jobb mr Wenger har gjort for denne klubben med tanke på fremtiden.

Det er vel også allmennt kjent hva Wenger gjorde, ikke bare med Arsenal, men med hele den britiske måten å tenke på når det gjelder profesjonalitet i forhold til kosthold, treningsmetoder og ikke minst måten å rekruttere nye spillere på, det nettverket han har bygd med speidere over hele verden har jo resultert i mange ukjente, unge spillere som har blitt verdensstjerne i vår klubb.

Dette bl.a sammen med det faktum at vi har deltatt de ti siste sesonger i champions league har ført til at klubbens finansielle situasjon har forbedret seg dramatisk.

I perioden rundt byggingen av Emirates har imidlertid handlefriheten vært veldig begrenset og Wenger har måtte trylle mer enn en gang på transfer-markedet, og har til tross for å være bundet på hender og føtter sammenlignet med manu, chelsky, city og de spanske topp-klubbene holdt oss inn i det aller ypperste selskap hele perioden.

Vi har spilt både CL-finale, CL-semifinale og CL-kvartfinale i tre forskjellige sesonger i denne perioden!!!

Og dette har altså skjedd samtidig med at klubben har satt seg i kraftig gjeld pga utbyggingen av stadion, og handlefriheten har vært veldig minimal.

Jeg synes det er grunn til å være meget takknemlig for jobben som mr Wenger har gjort for oss og det er bare trist når de yngste av våre supportere ikke evner å forstå dette og omtaler ham som evneveik.

Respektløst, skamløst og et uforståelig angrep på vår manager som har forandret Arsenal fra en kjedelig britisk klubb til den mest populære klubb i bl.a Asia, hvor det flommer over av Arsenal-butikker hvor enn du beveger deg. Må skynde meg å si at du IKKE kommer i den kategorien supportere Oskar, jeg vet at du setter umåtelig stor pris på jobben Wenger har gjort. ;)

Vi var vel alle vanvittig skuffet og sjokkert over kampen mot Wigan, Wenger inkludert, men det må allikevel gå an å balansere sin skuffelse på en måte som gjør at ikke alt blir svart-hvitt.

Vi vet jo alle hvor raskt det forandrer seg i fotball.

Wenger skylder ikke på skader som seg hør og bør men vi som supportere må ha en mulighet til å se litt bak resultatene i en slik situasjon.

Hvis vi ser på skadesituasjonen før kampen mot Wigan har vi altså følgende lag på sidelinjen: Almunia, Djorou, Gallas, Vermaelen, Gibbs, Song, Fabregas, Ramsey, Arshavin, van Persie og Eduardo.(tynn stall?)

Jeg påstår at dette laget er adskillig bedre enn laget som spilte ok i 80 min mot Wigan, og jeg påstår også at om vi hadde hatt en "normal" skadesituasjon, f.eks om Almunia, Vermaelen, Song, Fabregas og van Persie, altså 5 av 11 skadde spillere hadde spilt mot spuds og wigan ville vi i dag ligget a poeng med chelsky, ett foran manu og vært storfavoritter til å hente pokalen.

Så tilfeldig er fotballen desverre, skader avgjør sesonger og titler.

Hva kan så Wenger gjøre med dette???

Han kan iallefall styrke stallen ytterligere og la en ting være sagt med en gang; det kommer til å skje i sommer, jeg lover herved at minst tre forsterkninger kommer, en keeper, en stopper og en spiss.

Da snakker jeg minimum!!!

Ingen må gå rundt og tro at ikke Wenger ønsker flere og bedre spillere til klubben når den finansielle situasjonen tilsier at det er mulig.

Jeg er temmelig sikker på at vi hadde blitt seriemester i år med en normal skadesituasjon, men erfaringene viser at våre spillere blir skadet i søkk og kav, og det betyr at ytterligere forsterkninger må til.

Det er bare å begynne å glede seg til silly season og ikke minst til neste sesong hvor vi garantert kommer til å være med i kampen om pokalene både i pl, cl, fa og liga-cup.

Først og fremst takket være vår ærede manager Arsene Wenger :)

Link to comment
Share on other sites

Herlig lesing! ;)

Ingen betviler Wengers betydning for Arsenal.

Og heller ikke Grahams solide managerjobb.

 

Spørsmålet er om Wenger makter å henge med i svingene i årene som kommer.

Han blir ikke yngre med årene han heller......, men jeg håper han finner tilbake til evnen å vinne trofeer, og at han blir like flink taktiker (som Graham ) og som han er med finansene ( ikke som Graham). ;)

 

 

Jeg tror ikke alderen tynger noe særlig...i motsetning til sir sur, han virker sliten, portvins-nesen blir blåere og blåere for hver gang jeg ser ham. :)

Managere fungerer på samme måte som en god Bordeaux-vin, de blir bedre med åra ;)

Hvis du med taktikk mener å spille defensivt og kjedelig håper jeg virkelig ikke Wenger blir lik Graham.

Derimot har vi individuelt mye å hente defensivt, utrolig mye av målene vi slipper inn kommer som resultat av feilvurderinger og direkte tabber.

F.eks mot Wigan, første målet slipper Diaby sin mann og håper at alt går bra...slik går det når både Song og Denilson er ute med skade.

Andre målet - Fabianski

Tredje målet - Først Clichy som er uvøren i presset, så Silvestre som ikke gjør sikringsjobben som nærmeste midtstopper så må Sol skyve helt over i Silvestres sone og etterlater seg rom bak seg som selvfølgelig blir utnyttet, her tror jeg Wenger sliter med å gjøre noe...saken var at det fantes ikke defensivt blod igjen på midtbanen når Eastmond gikk tom.

Slikt blir det baklengsmål av, men denne kampen var nok spesiell og det meste skyldes konsentrasjonssvikt.

Ellers har det vært mye dårlig håndverk defensivt individuelt, og her kan Wenger gjøre noe, nemlig å hente inn individuelt bedre forsvarsspillere/keeper.

Link to comment
Share on other sites

Vi for gratulere Inter med en knall sier mot Barca med 3-1, blir en utrolig bra retur kamp nå ;)

 

Wenger er en man som er veldig flink med angreps spill, men når det kommer til ossen Arsenal skal forsvare seg bakover så har Wenger mye å lære. Det har vært tydelig i så mange år nå at Arsenal har slitt så mye når det kommer til forsvarspill, så der må det gjøres noe skal Arsenal klare å ta stege opp i Europa toppen :)

Link to comment
Share on other sites

Nå får vi se fram mot å avgjøre 3 plasse hjemme mot City med Mannone i mål Wenger.

 

 

Det må se langt etter, for nemlig før Wigan - Arsenal, så ble Wenger intervjuet der han bekreftet at Fabianski står resten av kampene:

"It`s a good opportunity for him play the remaining fixtures and i belive in his talent and his personality, so i am confident that he will do well."

 

MEN kanskje han byttet mening ETTER kampen?!!?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...