Jump to content

2010.04.18 Wigan B


Gooner For Life

Recommended Posts

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Nå virker økonomien å være på vei til topps, så da vil vi ha mer penger til å kunne utfordre Cheslkij og Manure

Penger som Wenger kun bruker på unge, afrikanske spillere som kanskje vil ha en mulighet for å slå igjennom om 7-10 år. Og kanskje en spansk keeper fra Segunda som holder et litt høyere nivå enn Klovnmunia.

Link to comment
Share on other sites

Penger som Wenger kun bruker på unge, afrikanske spillere som kanskje vil ha en mulighet for å slå igjennom om 7-10 år. Og kanskje en spansk keeper fra Segunda som holder et litt høyere nivå enn Klovnmunia.

Som f. eks. Nasri, Arshavin, Vermaelen, Campbell, Rosicky, Eduardo og Sagna? Wenger har sagt at Almunia ikke er en langsiktig løsning, og jeg kan nærmest garantere deg at en keeper vil bli hentet innen sommervinduet.

Link to comment
Share on other sites

Som f. eks. Nasri, Arshavin, Vermaelen, Campbell, Rosicky, Eduardo og Sagna? Wenger har sagt at Almunia ikke er en langsiktig løsning, og jeg kan nærmest garantere deg at en keeper vil bli hentet innen sommervinduet.

 

Som f. eks. Silvestre, Denilson, Eboue, Diaby, Vela, Eduardo, Senderos, Bendtner. INGEN av de kunne spilt på lag som Barcelona, Inter, Real Madrid, Chelsea, Bayern Munchen osv...

Link to comment
Share on other sites

Det Wenger er ansvarlig for er å bygge et lag som på nytt er med å kjemper om gull til det er tre kamper igjen av sesongen, dette med begrensede midler, og samtidig et lag som på nytt er blant de 8 siste i CL.

Hva Wenger kan gjøre med det hinsides antall skader vi har hatt de siste sesongene er vel egentlig det spørsmålet som må besvares i løpet av sommeren.

Mulig det har med spillestil å gjøre, vi holder i ballen veldig mye og blir sparket ned veldig ofte, mulig har det med kvaliteten på fysioer og støtteapparat å gjøre, mulig har det med for liten spillestall og mangel på hvile for enkeltspillere å gjøre, mulig det har med for tøffe treninger i perioder hvor restitusjon bør prioriteres, mulig har det med at vi til stadighet har avgjort kampene på overtid og dermed ikke kan hvile spillere på slutten av kampene som egentlig hadde behøvd dette.

Jeg vet sannelig ikke svaret men jeg vet at det IKKE finnes en eneste klubb i verden som kan unnvære så mange spillere som vi gjør nå uten at det går utover kvaliteten på det vi gjør.

Trist å høre at du ikke ser fremgang i det hele tatt denne sesongen, det gjør vel de fleste av oss andre...

Når det gjelder taktiske egenskaper hos Wenger virker det som det finnes veldig mange løsninger og meninger her inne :P

Noen ville ha byttet ut den ene og den andre spilleren i ettertid når det har gått galt med oss...og i dagens kamp mener f.eks jeg at van Persie burde kommet innpå mye tidligere enn han gjorde for Bendtner. Jeg skal imidlertid kjapt skynde meg å si at hverken jeg eller andre her inne har den ringeste anelse om hvordan formen og tilstanden til føttene til Robin er i dag.

Når det gjelder Walcott og Rosicky virket de som de ble dyktig slitne utover i andre omgang og jeg satt og tenkte på at Rosicky iallefall burde byttes ut før det skjedde.

Begge de to og Eastmond spilte solide og gode kamper helt til de gikk tom....og da starter problemene våre etter min mening, og disse problemene trenger man ikke være Einstein for å forstå skyldes det vanvittig høye antallet med skader vi har for tiden.

Jeg ser ingen manager som hadde gjort en bedre jobb enn den Wenger har gjort i Arsenal, og når jeg hører navnet Mourinho blir jeg kvalm.

Den mannen tenker kun kortsiktig suksess og skifter klubber som andre skifter undertøy.

Wenger bygger for fremtiden og allerede neste sesong kommer vi til å regjere både i England og i Europa.

Og Wenger er årsaken til at vi er med å kjemper om gullet til det er tre kamper igjen og Wenger er årsaken til at vi atter en gang er med blant de 8 siste i CL og Wenger er årsaken til at vi kan se frem mot neste sesong med veldig optimistiske øyne og Wenger er årsaken til at vi har vunnet flere pokaler i hans tid enn noen gang tidligere i historien.

Vær litt mindre historieløs er du snill!!!

Dette er lavmål etter min mening, og sier noe om alderen til forfatteren er jeg stygt redd for.

Jeg tør å påstå at vi goonere som har fulgt denne klubben i 35-40 år har en noe annen innstilling enn medgangssupportere som begynte å følge Arsenal i Bergkamp/Henry-tiden.

Men det føles kanskje som et paradoks at Wenger har vært manager hele den perioden???

Sol sideforskyver tregt???

Få på deg sterke briller gutten min, Sol skyver sidelengs helt fantastisk hele kampen og tar jobben bak Silvestre gang på gang.

I tillegg dirigerer han back-rekka som en Gud, kampens klart beste Arsenal-spiller IGJEN!!!

 

 

Jeg vil ha Wenger ut fordi jeg føler hans taktiske evner er begrensede og han ikke virker villig til å tilpasse seg feks motstander (føler vi har kun en måte å spille på) . Og at han er litt for naiv i forhold til å styrke den defensive biten. Wengers elsk for det offensive er på en side beundringsverdig, men samtidig blir det ofte avslørt som utrolig naivt. Hjemmekampene mot United og Chelsea i år (med nesten toppa arsenal-lag) er perfekte eksempler på nettopp dette. Har til tider vært vondt å se på.

Men tror nok Wenger får mer tid, og da skal jeg selvfølgelig støtte han, nytter jo ikke å gjøre noe annet.

Men hvor lang tid mener dere "Wenger-trofaste" at han skal få på sitt prosjekt? hva om sommeren fortoner seg uten særlig styrking av stallen, neste sesong ender uten trofe?

 

huff dette er tunge dager, men ting snur fort. (se på Spurs, en uke siden ble de utslått av Pompey, så ydmyker de oss og Chelsea i løpet av noen dager og spiller verdensklassefotball)

Oppturene kommer garantert, med eller uten Wenger.

 

Proud to be a gooner.

Link to comment
Share on other sites

Som f. eks. Silvestre, Denilson, Eboue, Diaby, Vela, Eduardo, Senderos, Bendtner. INGEN av de kunne spilt på lag som Barcelona, Inter, Real Madrid, Chelsea, Bayern Munchen osv...

Er jo rart da at lag som Inter, Milan osv har vært ute etter både Eboue, Diaby og Bendtner?

Link to comment
Share on other sites

Silvestre

Kostet £750k. Ble hentet for å være back-up, og for å gi stallen litt ekstra rutine. Han er ikke lenger noen god fotballspiller, men han er garantert en viktig ressurs på treningene.

 

Denilson

Denilson er fortsatt ung. Jeg tror han vil få sitt gjennombrudd neste sesong. Han har måttet spille i uvant posisjon i år.

 

Eboue

En strålende back, og han har også gjort sakene sine svært bra som høyreving. Skjønner ikke hvorfor du nevner han i denne sammenhengen. Han er også en gledesspreder som gjør sitt beste for å skape harmoni i stallen.

 

Diaby

Skjønner heller ikke hvorfor du nevner Diaby. Han har vært strålende denne sesongen, og neste sesong vil han bare bli bedre.

 

Vela

Vela er også fortsatt ung, og han vil bare bli bedre. Jeg har troen på denne spilleren. Han har til tider spilt veldig imponerende. Og han kostet oss £550k.

 

Eduardo

Et knallkjøp frem til skaden. Men hvordan kunne Wenger forutsett at det skulle skje?

 

Senderos

Han er ingen god spiller, men jeg nekter å tro at han kostet oss mye.

 

Bendtner

Haha, Bendtner? Mener du han vi hentet fra Danmark da han var 16 år? Han som briljerte for reservelaget, og som ble kåret til månedens spiller av Arsenal-supporterene i mars?

 

INGEN av de kunne spilt på lag som Barcelona, Inter, Real Madrid, Chelsea, Bayern Munchen osv...

 

Bare EN av dem spiller fast for oss når vi har en skadefri stall.

Link to comment
Share on other sites

Kjempeinnlegg, arshavin! :P Blir møkk lei av svartmalingen av situasjonen hver gang vi taper, og hyllesten hver gang vi vinner. Wenger vet hvordan det står til best med gutta av alle oss her inne, hva vi selv mener er det beste valget er egentlig ganske irrelevant...

 

Det er selvfølgelig lov å være skuffet over at vi taper sånn som vi gjør i dag, men vi må se det litt i et større perspektiv. Vi har hatt masse oppturer med sene avgjørelser på slutten, og følger ManU og Chelsea neste helt til døra i kampen om gullet.

 

Med et par forsterkninger til sommeren pluss et år til på baken for gutta så tror jeg det kan bli veldig morro neste sesong!

Link to comment
Share on other sites

Som f. eks. Silvestre, Denilson, Eboue, Diaby, Vela, Eduardo, Senderos, Bendtner. INGEN av de kunne spilt på lag som Barcelona, Inter, Real Madrid, Chelsea, Bayern Munchen osv...

 

 

Wenger har som ALLE andre managere innen fotballen kjøpt spillere som ikke har slått til i like stor grad, ingen tvil om det, men det blir for lavpannet å fokusere på disse kjøpene når hovedtyngden av spillerne han har handlet har vært giga-suksesser, trenger jeg nødvendigvis å nevne flere enn Vieira, Henry, Kolo Toure, Clichy, Pires, Adebayor, Vermaelen, Nasri, Arshavin, Petit og Fabregas??

Det blir en helt håpløs diskusjon å begi seg inn på skjønner du, ikke ta på deg slik drittarbeid :P

Historien viser nemlig at monsieur Wenger er verdens desidert beste på dette området, og det innrømmes av en hel fotballverden kontinuerlig.

Han kjøper billig og selger dyrt, samtidig som han bygger nye lag for fremtiden, lag som år etter år er med i europa-toppen samtidig som klubben har bygd et vanvittig stadion som gjør oss til en av de rikeste klubbene i verden.

Har du peiling på hvor mange år på rad vi har deltatt i CL og kan du tenke deg hvilke inntekter dette genererer??

Nå er økonomien i klubben vår meget god og du og jeg kan se frem til sesonger hvor det blir løftet svære pokaler i luften år etter år, sesong etter sesong, og det absolutt viktigste for Arsenal FC er at Wenger signerer en ny kontrakt når hans nåværende går ut etter neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har som ALLE andre managere innen fotballen kjøpt spillere som ikke har slått til i like stor grad, ingen tvil om det, men det blir for lavpannet å fokusere på disse kjøpene når hovedtyngden av spillerne han har handlet har vært giga-suksesser, trenger jeg nødvendigvis å nevne flere enn Vieira, Henry, Kolo Toure, Clichy, Pires, Adebayor, Vermaelen, Nasri, Arshavin, Petit og Fabregas??

Det blir en helt håpløs diskusjon å begi seg inn på skjønner du, ikke ta på deg slik drittarbeid :P

Historien viser nemlig at monsieur Wenger er verdens desidert beste på dette området, og det innrømmes av en hel fotballverden kontinuerlig.

Han kjøper billig og selger dyrt, samtidig som han bygger nye lag for fremtiden, lag som år etter år er med i europa-toppen samtidig som klubben har bygd et vanvittig stadion som gjør oss til en av de rikeste klubbene i verden.

Har du peiling på hvor mange år på rad vi har deltatt i CL og kan du tenke deg hvilke inntekter dette genererer??

Nå er økonomien i klubben vår meget god og du og jeg kan se frem til sesonger hvor det blir løftet svære pokaler i luften år etter år, sesong etter sesong, og det absolutt viktigste for Arsenal FC er at Wenger signerer en ny kontrakt når hans nåværende går ut etter neste sesong.

 

Unnskyld meg, men mener du virkelig at Nasri, Vermaelen og Arshavin har vært gigasuksesser? helt seriøst. de kosta en god del pund og har prestert bra, men gigasuksesser?

Link to comment
Share on other sites

Silvestre

Nærmere omtale er unødvendig

 

Denilson

Denilson var den Arsenal spilleren som spilte flest kamper i fjor (!!!), han er fortsatt den samme spilleren, og har ikke hatt progresjon de siste årene. Slår alt for mange støttepasninger pga total mangel på kreativitet. Teknikken, markeringene og taklingene er dårlig. Det eneste han kan er å skyte, noe han gjør 1 av 30 forsøk.

 

Eboue

Mangler avsutningsegenskaper, filmer, glemmer at han skal jobbe tilbake etter at han har lagt inn et innlegg og svake pasninger...

 

Diaby

Kan være god i 1/5 av sesonger, da er han veldig god. Ellers så er han usynelig.

 

Vela

Hvor har du vært? Har ikke sett noe positivt siden sheffield united kampen, som begynner å bli lenge siden.

 

Eduardo

"Et knallkjøp frem til skaden. Men hvordan kunne Wenger forutsett at det skulle skje?" Han kunne ikke forutse det, men når det først skjedde kunne han handlet en kvalitets spiss.

 

Senderos

Nærmere omtale er unødvendig

 

Bendtner

Bendtner er gode til å score "ferdigskårede mål". Han har hardere mottak enn skudd, og avslutningsegenskapene er mildt sagt dårlige.

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld meg, men mener du virkelig at Nasri, Vermaelen og Arshavin har vært gigasuksesser? helt seriøst. de kosta en god del pund og har prestert bra, men gigasuksesser?

 

 

Ja, jeg mener de to gutta sammen med Diaby, Eboue, Sagna osv er fantastiske kjøp av Wenger.

Resten av fotballverden synes også det, dumt at ikke enkelte Arsenalsupportere mener det samme...

Men hvis du virkelig mener at de to gutta IKKE er gode kjøp kanskje du samtidig innser at det å "løpe og kjøpe" som mange her inne mener Wenger skal gjøre ikke alltid er svaret på utfordringene innen fotball??

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg mener de to gutta sammen med Diaby, Eboue, Sagna osv er fantastiske kjøp av Wenger.

Resten av fotballverden synes også det, dumt at ikke enkelte Arsenalsupportere mener det samme...

Men hvis du virkelig mener at de to gutta IKKE er gode kjøp kanskje du samtidig innser at det å "løpe og kjøpe" som mange her inne mener Wenger skal gjøre ikke alltid er svaret på utfordringene innen fotball??

 

Om du gidder lese det jeg skriver så vil det nok hjelpe, jeg skrev kjøpene av Nasri, Vermaelen og Arshavin er gode kjøp, men de kan ikke beskrives som GIGASUKSESSER som du skriver. Wenger har hatt mange utrolig gode kjøp ingen tvil om det.

Jeg mener ikke vi skal leke City og kjøpe halve verden. Men sier Wenger bør legge mer fokus på den defensive delen av fotballen, handle inn noen med mer pondus, defensive fibre. En ny keeper, en ny stopper (2 om gallas går) og en hardtaklende midtbanespiller, så er jeg fornøyd. Prioriterer Wenger å kjøpe flere unge lettbeinte tekniske angrepsspillere fremfor noen med defensive fibre i sommer, ja da tror jeg ikke på noe gull neste år heller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trekker tilbake all kritikk, la Wenger fortsette. Det eneste negative med det, er at sølvpusserne på Emirates blir arbeidsløse

 

 

Sølvpusserne på Emirates jobber iherdig med å pusse de utallige pokalene Wenger har tatt hjem til klubben og noe sier meg at de gutta slett ikke får mindre å holde på med de kommende år :P

Nøkkelen er å unngå det vanvittig antallet skader vi har blitt utsatt for, garantert.

Hadde vi hatt halvparten av skadene vi har hatt denne sesongen ville vi blitt seriemester.

Da hadde vi samtidig hatt omtrent det samme antall skader som manu og chelsky har hatt.

Link to comment
Share on other sites

Du tror det ikke før du ser det.

Eastmond og walcott var gode idag. Da Eastmond gikk

ut forsvant alt defensivt godt arbeidet fra midten.

Og å skifte ut en middelmådighet med sannsynligvis den svakeste keeperen i Arsenals historie Tabianski.

Utrolig skuffet. Dette var en usedvanlig svak dag på

jobben for flere spillere.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har jo ikke skader de nei. Cech, Essien, Carvalho, Cashley Cole, Bosingwa, Ivanovic er jo bare noen av de skadene på sentrale spillere de har hatt nå på slutten av sesongen.

 

Forskjellen er at Chelsea har bredde i troppen, å tåler skader på slike spillere.

Link to comment
Share on other sites

Om du gidder lese det jeg skriver så vil det nok hjelpe, jeg skrev kjøpene av Nasri, Vermaelen og Arshavin er gode kjøp, men de kan ikke beskrives som GIGASUKSESSER som du skriver. Wenger har hatt mange utrolig gode kjøp ingen tvil om det.

Jeg mener ikke vi skal leke City og kjøpe halve verden. Men sier Wenger bør legge mer fokus på den defensive delen av fotballen, handle inn noen med mer pondus, defensive fibre. En ny keeper, en ny stopper (2 om gallas går) og en hardtaklende midtbanespiller, så er jeg fornøyd.

 

 

Utrolig nok gidder jeg å lese alt det pisset du skriver, men jeg føler nok at det nærmer seg slutten på det...

Det er en del forskjell på det å være fornøyd med å kjøpe tre spillere og det å sparke Wenger.

Tidligere i tråden skriver du at du ønsker Wenger ut av klubben, men nå er du fornøyd med tre nye spillere.

Det snur seg raskt innen fotballen :P

Hvis du beskriver kjøpene av Nasri, Vermaelen og Arshavin som gode kjøp er det greit nok for meg.

Håper du klarer å svelge at jeg mener de er gigasuksesser også da...

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har jo ikke skader de nei. Cech, Essien, Carvalho, Cashley Cole, Bosingwa, Ivanovic er jo bare noen av skadene på sentrale spillere de har hatt nå på slutten av sesongen.

 

Forskjellen er at Chelsea har bredde i troppen, og tåler skader på slike spillere.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har jo ikke skader de nei. Cech, Essien, Carvalho, Cashley Cole, Bosingwa, Ivanovic er jo bare noen av de skadene på sentrale spillere de har hatt nå på slutten av sesongen.

 

Forskjellen er at Chelsea har bredde i troppen, å tåler skader på slike spillere.

 

 

Flere av de spillerne du nevner spilte og tapte mot spuds i går, så vi får vel se hva de tåler...

Poenget er at skadesituasjonen til chelsky ikke går an å sammenligne med vår.

Vi har utrolig mange flere skadde spillere samtidig og ville blitt mestere med samme antall skader.

Du skjønner kanskje hvorfor chelsky har muligheten til å kjøpe spillere som vi andre handler melk og brød?

Link to comment
Share on other sites

Du tror det ikke før du ser det.

Eastmond og walcott var gode idag. Da Eastmond gikk

ut forsvant alt defensivt godt arbeidet fra midten.

Og å skifte ut en middelmådighet med sannsynligvis den svakeste keeperen i Arsenals historie Tabianski.

Utrolig skuffet. Dette var en usedvanlig svak dag på

jobben for flere spillere.

 

 

Av alle bizarre tap er vel dette det verste vi har vært med på??

Vanvittig sjokkerende avslutning på kampen, enig i at Eastmond gjorde en meget god jobb for å balansere vår midtbane men han gikk helt tom på slutten.

Da er det jo desverre slik at både Song og Denilson er ute med skader og Wenger hadde ingen andre å sette inn som kunne gjøre den jobben godt nok...og resultatet ble tragisk.

Link to comment
Share on other sites

Poenget er at vi ikke kan skylde på skader, Chelsea vinner høyst sannsynelig serien med flere skader enn oss...

 

Van Persie, Gallas, Fabregas, Vermaelen(ikke så lenge da), Vela, Arshavin, Nasri, Djourou, Clichy, Gibbs, Song, Ramsey Og Eduardo. Har vel glemt noen. Men selv om ikke alle disse har vært skadet samtidig, så er det en helt utrolig prestasjon at vi har hengt med så lenge, men når vi nå driter oss ut, blir alle forbanna. Ingen hadde forventa at vi skulle være der vi er nå. Men hvor mange skader sa du Chelsea hadde i forhold til oss?

Link to comment
Share on other sites

Av alle bizarre tap er vel dette det verste vi har vært med på??

Vanvittig sjokkerende avslutning på kampen, enig i at Eastmond gjorde en meget god jobb for å balansere vår midtbane men han gikk helt tom på slutten.

Da er det jo desverre slik at både Song og Denilson er ute med skader og Wenger hadde ingen andre å sette inn som kunne gjøre den jobben godt nok...og resultatet ble tragisk.

 

Enig med deg der,men måten laget spiller siste del av kampen er sjokkerende svakt.

Nå får vi se fram mot å avgjøre 3 plasse hjemme mot City med Mannone i mål Wenger.

Når det er sagt så viste Eastmond at han er en mann for framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...