Jump to content

2010.04.18 Wigan B


Gooner For Life

Recommended Posts

La oss ha det klinkende klart i at ikke Wenger har noen muligheter til å gjøre hverken Fabianskis eller Silvestres jobb de siste ti minuttene.

Disse spillerne er årsaken til at vi driter oss ut i dag.

Og Wenger er årsaken til at vi starter med disse spillerne på banenen. Og Wenger er årsaken til at slitne spillere ikke blir byttet ut. Og Wenger er årsaken til at de som spiller best blir byttet ut. Og Wenger er vel også en del av årsaken til at det har manglet pokaler over flere år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Gleder meg til Pre season og PL 2010/2011:D!!! Denne sesongen er ferdig for min del.. Håper bare wenger gjør et positivt inntrykk når overgangsmarkedet åpner igjen:)

 

Det positive i dag er faktisk det at vi fikk SKIKKELIG bank, nå må vell wenger åpne øynene og se på alternativer:) selvom vi har en hel haug med viktige spillere skadet....

Link to comment
Share on other sites

Jeg driter i om vi er ute av gullkampen, for det var vi allerede onsdag.

Det som er helt utrolig er at Arsenal i dag taper 0-3 på 10 minutter mot Wigan!!!! Det er ikke mulig!!

 

Kunne dette skjedd Chelsea? Tvilsomt

Kunne dette skjedd Manu? Absolutt ikke

 

Manu ville aldri lagt seg bakpå, og hadde de gjort det hadde de aldri sett så klønete ut og tafatte som forsvaret (på 1-2 målet) og keeper (2-2 målet).

 

Mange som bør var elendige i denne kampen. Det som er bra med mange skader er at man får se om de bak i køen duger. Det gjør de definitivt ikke. Bendtner er i beste fall et 3.valg, Eastmond henger ikke med i det hele tatt, og Merida gir opp når han mister ballen. Diaby og Rosicky tror de er i Italia og bruker altfor lang tid med ballen, mens Silvestre og Campbell er for trege. Keeperne er det ikke mye å si om. Walcott og Nasri gjør det ok.

 

Sidelinjens/banens dårligeste: Wenger

 

Hvordan i huleste kan du påstå at Campbell er for treg og at Nasri gjorde det ok?

han løper jo fra spissene til Wigan hver eneste gang han har mulighet til det. Han er absolutt ikke treg, jeg vil heller påstå at han er over gjennomsnittet rask og kanskje den beste vi hadde der ute i dag i og med at han vinner hver duell!

Over til Nasri så eier han jo ikke kreativitet i dag, han løper rundt der uten mål og mening. De eneste pasningene han legger er 4 meters pasninger til Rosicky som igjen enten bommer på et skudd, pasningsforsøk eller dribler den bort.

Link to comment
Share on other sites

Det er for meg en gåte at ikke Sagna spiller midtstopper og Eboue tar backen...

 

Wenger skal ikke sparkes, men det må være lov å håpe at dette fungerer som en vekker. Det må tas noen grep. Inn med en stopper til, Dawson hadde vært perfekt, inne med en keeper og inn med Marokaneren så blir det gull!

Link to comment
Share on other sites

Syns det blir feil å skylde på Wenger i denne kampen.

Å bruke Fabianski var kanskje feil, men det er spillerne selv som har ansvaret for å gjøre jobben sin utpå der.

 

De har ved flere anledninger vist at den mentale styrken ikke er til stede når det gjelder som mest og vi så det igjen i dag. Utilgivelig og svært unødvendig.

Og derfor ser det ut som de ikke blør for drakta og virker lite interessert.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, da er sesongen over. Utrolig unødvendig tap, men vi hadde uansett en liten sjanse på gullet. Ser det er mye krisemaksimering her. Jeg orker ikke skrive et langt innlegg, men vi har langt igjen å gå. En veldig høy andel av målene vi har fått mot oss i år, særlig i den siste tiden har vært unødvenidge tabber. Med en skikelig keeper inn og færre skader bakover vil slikt i en stor grad bli luket ut. Til tross for mange skader, mye poengtap mot de andre store lagene og håpløse poentap på slutten av kamper (birmingham, west ham og i dag), er vi ikke langt ifra å vinne ligaen. Det er ikke så mye forbedringer som skal til.....

Link to comment
Share on other sites

Ja, så kan vi ha Teddy Sheringham som hjelpetrener. Kanskje Hoddle, Roy Keane og til og med Harry også kan komme til klubben. Så kan vi vente på at the Neville's kommer inn som direktører etter hvert også. Håper Mourinho tar med seg Cole og Terry og kjøper Adebayor. Kanskje Robbie og Horseface også...

 

Nei, Maureen vil jeg aldri i livet se i Arsenal. Ekkel person, og du har tydeligvis ikke fått med deg hvordan hans forhold er til Arsenal og Wenger? Du vil sikkert ha en ny Roman til klubben også, spar meg. Om trofeer er alt som gjelder i fotball så værsågod hold med et annet lag.

 

PS. Alt var ikke rettet mot deg, gjelder flere andre.

 

Vil gjerne bytte ut Wenger med Mourinho hvis det gir trofeer, er ikke noe som er mer underholdene enn å vinne trofeer. Eller er du av typen som vil feiende flott fotball mot lag som ligger under topp 10, men aldri nå opp mot store klubber. Grunnen til at vi ligger og kjemper om en topp 4 enda, er at det er så stort sprang fra de dårlige til de gode lagene i premier leauge. Men det skille er på vei til å bli spist opp, det er ikke lenger topp fire, men det er tre fire andre klubber som er der også nå. Og jeg tør sett mange penger på at om vi ikke forandrer noe drastisk til neste år, så er vi forbigått av både tottenham og city til neste år, muligens villa også.

 

Og Roman har vel strengt tatt ikke vært så dum for chelsea, eller? Virker jo ikke som han har tenkt å forsvinne med det først...Og nå som det skjer så mye rundt klubben vår med oppkjøp og alt det, så sier jeg gjerne ja takk til en Roman type, i stede for glazer, hicks etcetc.

 

Og spar meg for dette pisset med at folk skal holde med andre klubber bare fordi de ikke er enige i måten klubben bør drives på. Respekterer at du kanskje er fornøyd med tingenes tilstand, men det er nødvndigvis ikke alle andre som er det. Og strengt tatt, Wenger er kanskje tidenes manager i Arsenal, men jeg vil nå si at Mourinho sin CV er hakket mer imponerende. Og det er vel ikke Arsenal Mourinho har problemer med, det er vel heller Wenger, og er han borte så ser jeg ingen problem med at han kan overta. Er vel en av få managere som kan føre klubben vår ett hakk videre, for sånn som det er for tiden så har vi stått stille i tre-fire år. Da er det kanskje på tide med en forandring...

Link to comment
Share on other sites

Sesongen er helt klart over. Blir ingen pokaler i år. Bare vi klarer å holde på 3.plassen så skal vi være fornøyde. Forestillingen i dag var værre enn mot Tottenham.

Kan ikke huske sist vi ledet 2-0 og for så å slippe inn 3mål og tape.

 

Det Wenger har klart med Arsenal er det ingen andre managere i verden som noensinne kommer til å klare. Vi må nok se på hvilke midler Wenger har hatt. Allikvel har han bygd et lag med kvalitet+ny stadio.

Nå ryktes det at Wenger har fått en del penger til å bruke, og at han kan konkurrere mot Chelsea når det gjelder signeringer. Om ryktene stemmer så tror jeg at neste sesong vil være veldig avgjørene for Arsene.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan i huleste kan du påstå at Campbell er for treg og at Nasri gjorde det ok?

han løper jo fra spissene til Wigan hver eneste gang han har mulighet til det. Han er absolutt ikke treg, jeg vil heller påstå at han er over gjennomsnittet rask og kanskje den beste vi hadde der ute i dag i og med at han vinner hver duell!

Over til Nasri så eier han jo ikke kreativitet i dag, han løper rundt der uten mål og mening. De eneste pasningene han legger er 4 meters pasninger til Rosicky som igjen enten bommer på et skudd, pasningsforsøk eller dribler den bort.

Når jeg sier "treg" er det fordi han sideforskyver tregt.

Når det gjelder Nasri, er det faktisk han som skal være den mest offensive på midtbanen i dag, og han gjør det mye bedre enn de andre som er i det sentrale midtbaneleddet.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om man skal le eller gråte...

Forhåpentligvis det siste vi ser av Fabianski. Usikker på om jeg orker se flere kamper med han i mål. Verden har vel knapt sett en keeper med høyere tabbefrekvens.

Dette var nok ikke det siste vi så av fabianski. Wenger sa før kampstart at Fabianski vil få muligheten resten av sesongen, uavhengig av hvor lenge Almunia er ute.

...Og med det kan fort CLplassen ryke.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg sier "treg" er det fordi han sideforskyver tregt.

Når det gjelder Nasri, er det faktisk han som skal være den mest offensive på midtbanen i dag, og han gjør det mye bedre enn de andre som er i det sentrale midtbaneleddet.

 

Da misforstod jeg, men tror ikke du er uenig i at det så ut som at du mente treg i løpedueller.

Ja, han skal være mest offensiv på midtbanen, men hvorfor har han da ikke kreativitet?

Selv om han gjør det bedre enn Diaby så betyr ikke det at han var ok, for Diaby var forferdelig dårlig idag. Men Eastmond var ikke dårlig, han løp rimelig mye samtidig som han tok helhjertede løp både bakover og fremover noe resten av laget så ut til å nekte å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

forferdiglig tap idag. håpløs instilling på hele laget etter den andre skoringen.

men nå skal de sies at det hadde nok neppe blitt noe seriegull i år uansett.

 

tiltross for wenger gjorde noen merkelige bytter idag så er jeg helt sikker på at han er riktig man for arsenal

vi må ikke glemme det skademareritte vi har hatt i år. man kan si at det skyldes liten stall. men når man har de 6 beste spillerne skadet ( cesc, vermaelen, gallas, song, arshavin, v.persie) store deler av sesongen så blir det vansklig uansett. at arsenal i det hele tatt var med å kjempet så lenge med de skadene de har hatt ser jeg på som en god prestasjon.

 

når det er sagt så er det ikke noe tvil om at arsenal må få seg en ny keeper i sommer . la mannone spille resten av kampene så han får litt erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Helt greit at vi er sjokkert og skuffet, også helt greit å påstå at Wenger gjør en feil i å ikke sette inn van Persie tidligere enn han gjør, men å skrike ut at Wenger bør sparkes... som er tonen her nå... er utrolig idiotisk og respektløst.

La oss ha det klinkende klart i at ikke Wenger har noen muligheter til å gjøre hverken Fabianskis eller Silvestres jobb de siste ti minuttene.

Disse spillerne er årsaken til at vi driter oss ut i dag.

Vi kan ikke regne med at vi uansett hvor mange spillere vi mangler skal fortsette å være med i gullkampen.

Ti spillere kan ikke erstattes når samtidig fem av dem er verdensstjerner, her ligger vårt hovedproblem denne sesongen og de siste fem sesongene.

Ingen klubber er i nærheten av å kunne gjøre det, inkludert Chelsea og Man U.

Wenger har uttalt at han kommer til å få på plass flere spillere til neste sesong, Chamakh er vel allerede booket inn.

Og vi klarer vel alle å se at vi trenger minst en topp-keeper og minst en midtstopper i tillegg.

Wenger ser også dette og det kan kjapt resultere i gull og glitter allerede i neste sesong, men det kommer uansett ikke til å skje neste sesong heller om vi til stadighet skal mangle ti spillere er jeg redd for.....

 

 

Greit at Wenger ikke kan gjøre Fabianskis jobb, men Wenger er ansvarlig for at Arsenal nok en gang faller sammen når det "blåser opp". Jeg personlig har ikke sett noen fremgang de siste årene i Arsenal FC. nok en gang havner vi på en 3, 4 eller i verste fall 5.plass. Er dette godt nok? Arsene Wenger har gjort utrolig mye bra for Arsenal, men virker å ha stagnert og på det taktiske planet viser han svakhetstegn nok en gang. Arsenal er en "superklubb", en av de i verden med best økonomi (mye takket være Wenger), men vi kan ikke leve i en boble (lite penger, mye skader....) I arsenal må det presteres ellers er det på huet ut! Hvordan kan Diaby få fullføre dagens kamp? spiller grusomt hele kampen og så tar Wenger ut de to som har spilt best, Walcott og Rosicky... nei dette var dråpen for min del. Jeg ønsker ny manager, med nye ideer, en manager som gjerne tar inn noen nye inn i støtteapparatet , en manager som ikke gjemmer seg bak at vi er så unge og har lite rutine..... bla bla.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje like greit at vi går på et par smeller mot slutten av sesongen (så lenge vi holder tredjeplassen selvsagt), når vi først ikke tar gullet, slik at Wenger får opp øynene.

 

Det er ikke nok å ha en god førsteellever på papiret. Man må regne med skader, spesielt på spillere som har spesielle skadeproblemer. RvP er en fantastisk spiller, men det holder ikke å ha ham som den eneste gode spissen når man skal vinne PL. Samtidig har vi helt ubrukelige keepere, og for lite bredde på defensiv midtbane når Song er ute. Kanskje litt tynt på midtstopperplass også.

 

Jeg krever minimum tre solide spillere inn i sommer, og jeg har faktisk tro på at Wenger endelig har forstått det.

Link to comment
Share on other sites

Vil gjerne bytte ut Wenger med Mourinho hvis det gir trofeer, er ikke noe som er mer underholdene enn å vinne trofeer. Eller er du av typen som vil feiende flott fotball mot lag som ligger under topp 10, men aldri nå opp mot store klubber. Grunnen til at vi ligger og kjemper om en topp 4 enda, er at det er så stort sprang fra de dårlige til de gode lagene i premier leauge. Men det skille er på vei til å bli spist opp, det er ikke lenger topp fire, men det er tre fire andre klubber som er der også nå. Og jeg tør sett mange penger på at om vi ikke forandrer noe drastisk til neste år, så er vi forbigått av både tottenham og city til neste år, muligens villa også.

 

Og Roman har vel strengt tatt ikke vært så dum for chelsea, eller? Virker jo ikke som han har tenkt å forsvinne med det først...Og nå som det skjer så mye rundt klubben vår med oppkjøp og alt det, så sier jeg gjerne ja takk til en Roman type, i stede for glazer, hicks etcetc.

 

Og spar meg for dette pisset med at folk skal holde med andre klubber bare fordi de ikke er enige i måten klubben bør drives på. Respekterer at du kanskje er fornøyd med tingenes tilstand, men det er nødvndigvis ikke alle andre som er det. Og strengt tatt, Wenger er kanskje tidenes manager i Arsenal, men jeg vil nå si at Mourinho sin CV er hakket mer imponerende. Og det er vel ikke Arsenal Mourinho har problemer med, det er vel heller Wenger, og er han borte så ser jeg ingen problem med at han kan overta. Er vel en av få managere som kan føre klubben vår ett hakk videre, for sånn som det er for tiden så har vi stått stille i tre-fire år. Da er det kanskje på tide med en forandring...

Ville du tatt i mot Ferguson også da?

 

Jeg vil at Arsenal skal beholde sin identitet og ikke bli som Chelsea, City, Real etc... Hvis ikke det er viktig for deg respekterer jeg også det. Om Arsenal skulle bli en annen manns leketøy ville jo det hvert kjempegøy så lenge vi vinner trofeer... Om folk ikke liker hvordan Arsenal er styrt på eiersiden så ja, da bør man vurdere klubbskifte. Denne klubben har en historie (!) i motsetning til tidligere småklubber som Chelsea og City. Vil faktisk også heller takke ja til amerikanske eiere med gjeld enn å bli pengedopet av en russer. Det Chelsea og co holder på med å bruke penger de ikke selv har tjent vil jeg kalle for juks. Hva er da poenget med fotball?

 

Og når det gjelder fin fotball tar jeg det som en bonus. Jeg ville elsket laget under GG like mye som dagens lag. Vil faktisk også si at Herbert Chapman er tidenes manager for Arsenal, men med Wenger like bak. Med et CL-trofee for Wenger ville jeg sagt at han var på høyde med Chapman. Og hadde det bare ikke vært for juks og pengedoping ville Arsenal trolig spilt semifinale i CL mot Porto da vi var på vårt høyeste nivå i 03/04. I finalen ville Monaco ventet. Vi hadde også vunnet The Double i 04/05 og kanskje/trolig flere trofeer uten et pengedopet Chelski.

 

Jeg respekterer ikke det Chelsea har gjort, derfor er jeg sterkt i mot at det samme skal skje med Arsenal. Samme gjelder Mourinho. Ville fått vondt i øynene av å se ham i klubben vår.

Link to comment
Share on other sites

Snakk om dårlig greier!

 

Arsenal fremstår som et tegneserielag mot slutten av kampen, og taper fortjent. Tre baklengs på ti minutter er rett og slett imponerende.

 

Denne kampen føyer seg pent inn i rekken av kamper som beviser at Arsenal har en lang vei å gå. Wenger må nå gjøre noen skikkelige grep. Ny keeper, midtstopper og spiss må på plass asap. Trolig må det mer til. Selvsagt er det dårlige valg av spillerne som koster oss poengene i dag, men hovedansvaret ligger på Mr. Wenger selv.

 

Skuffet!

Link to comment
Share on other sites

Dette er bittert, dei seks poenga me har tapt i dei to siste kampane på grunn av feil er skilnaden på fyrsteplass og tredje plass. Hvis me i tillegg plussar på dei poenga me har tapt før i sesongen pga feil, så er dette skilnaden på 10 poengs forsprang og tredje plass. Uff dette er bittert. :P

Link to comment
Share on other sites

forferdiglig tap idag. håpløs instilling på hele laget etter den andre skoringen.

men nå skal de sies at det hadde nok neppe blitt noe seriegull i år uansett.

 

tiltross for wenger gjorde noen merkelige bytter idag så er jeg helt sikker på at han er riktig man for arsenal

vi må ikke glemme det skademareritte vi har hatt i år. man kan si at det skyldes liten stall. men når man har de 6 beste spillerne skadet ( cesc, vermaelen, gallas, song, arshavin, v.persie) store deler av sesongen så blir det vansklig uansett. at arsenal i det hele tatt var med å kjempet så lenge med de skadene de har hatt ser jeg på som en god prestasjon.

 

når det er sagt så er det ikke noe tvil om at arsenal må få seg en ny keeper i sommer . la mannone spille resten av kampene så han får litt erfaring.

 

 

vermaelen har vært lite skada, cesc har spilt de fleste kampene, det har Arshavin og Gallas også. Song har vært veldig lite skada i år. Er kun van Persie som har hatt et skademareritt i år. Selvsagt er det tungt nå som alle disse er ute samtidig. Men helt feil og skrive disse har vært ute store deler av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Greit at Wenger ikke kan gjøre Fabianskis jobb, men Wenger er ansvarlig for at Arsenal nok en gang faller sammen når det "blåser opp". Jeg personlig har ikke sett noen fremgang de siste årene i Arsenal FC. nok en gang havner vi på en 3, 4 eller i verste fall 5.plass. Er dette godt nok? Arsene Wenger har gjort utrolig mye bra for Arsenal, men virker å ha stagnert og på det taktiske planet viser han svakhetstegn nok en gang. Arsenal er en "superklubb", en av de i verden med best økonomi (mye takket være Wenger), men vi kan ikke leve i en boble (lite penger, mye skader....) I arsenal må det presteres ellers er det på huet ut! Hvordan kan Diaby få fullføre dagens kamp? spiller grusomt hele kampen og så tar Wenger ut de to som har spilt best, Walcott og Rosicky... nei dette var dråpen for min del. Jeg ønsker ny manager, med nye ideer, en manager som gjerne tar inn noen nye inn i støtteapparatet , en manager som ikke gjemmer seg bak at vi er så unge og har lite rutine..... bla bla.

 

 

Det Wenger er ansvarlig for er å bygge et lag som på nytt er med å kjemper om gull til det er tre kamper igjen av sesongen, dette med begrensede midler, og samtidig et lag som på nytt er blant de 8 siste i CL.

Hva Wenger kan gjøre med det hinsides antall skader vi har hatt de siste sesongene er vel egentlig det spørsmålet som må besvares i løpet av sommeren.

Mulig det har med spillestil å gjøre, vi holder i ballen veldig mye og blir sparket ned veldig ofte, mulig har det med kvaliteten på fysioer og støtteapparat å gjøre, mulig har det med for liten spillestall og mangel på hvile for enkeltspillere å gjøre, mulig det har med for tøffe treninger i perioder hvor restitusjon bør prioriteres, mulig har det med at vi til stadighet har avgjort kampene på overtid og dermed ikke kan hvile spillere på slutten av kampene som egentlig hadde behøvd dette.

Jeg vet sannelig ikke svaret men jeg vet at det IKKE finnes en eneste klubb i verden som kan unnvære så mange spillere som vi gjør nå uten at det går utover kvaliteten på det vi gjør.

Trist å høre at du ikke ser fremgang i det hele tatt denne sesongen, det gjør vel de fleste av oss andre...

Når det gjelder taktiske egenskaper hos Wenger virker det som det finnes veldig mange løsninger og meninger her inne :P

Noen ville ha byttet ut den ene og den andre spilleren i ettertid når det har gått galt med oss...og i dagens kamp mener f.eks jeg at van Persie burde kommet innpå mye tidligere enn han gjorde for Bendtner. Jeg skal imidlertid kjapt skynde meg å si at hverken jeg eller andre her inne har den ringeste anelse om hvordan formen og tilstanden til føttene til Robin er i dag.

Når det gjelder Walcott og Rosicky virket de som de ble dyktig slitne utover i andre omgang og jeg satt og tenkte på at Rosicky iallefall burde byttes ut før det skjedde.

Begge de to og Eastmond spilte solide og gode kamper helt til de gikk tom....og da starter problemene våre etter min mening, og disse problemene trenger man ikke være Einstein for å forstå skyldes det vanvittig høye antallet med skader vi har for tiden.

Jeg ser ingen manager som hadde gjort en bedre jobb enn den Wenger har gjort i Arsenal, og når jeg hører navnet Mourinho blir jeg kvalm.

Den mannen tenker kun kortsiktig suksess og skifter klubber som andre skifter undertøy.

Wenger bygger for fremtiden og allerede neste sesong kommer vi til å regjere både i England og i Europa.

 

Og Wenger er årsaken til at vi starter med disse spillerne på banenen. Og Wenger er årsaken til at slitne spillere ikke blir byttet ut. Og Wenger er årsaken til at de som spiller best blir byttet ut. Og Wenger er vel også en del av årsaken til at det har manglet pokaler over flere år.

 

 

Og Wenger er årsaken til at vi er med å kjemper om gullet til det er tre kamper igjen og Wenger er årsaken til at vi atter en gang er med blant de 8 siste i CL og Wenger er årsaken til at vi kan se frem mot neste sesong med veldig optimistiske øyne og Wenger er årsaken til at vi har vunnet flere pokaler i hans tid enn noen gang tidligere i historien.

Vær litt mindre historieløs er du snill!!!

 

 

 

Dette er lavmål etter min mening, og sier noe om alderen til forfatteren er jeg stygt redd for.

Jeg tør å påstå at vi goonere som har fulgt denne klubben i 35-40 år har en noe annen innstilling enn medgangssupportere som begynte å følge Arsenal i Bergkamp/Henry-tiden.

Men det føles kanskje som et paradoks at Wenger har vært manager hele den perioden???

 

Når jeg sier "treg" er det fordi han sideforskyver tregt.

Når det gjelder Nasri, er det faktisk han som skal være den mest offensive på midtbanen i dag, og han gjør det mye bedre enn de andre som er i det sentrale midtbaneleddet.

 

 

Sol sideforskyver tregt???

Få på deg sterke briller gutten min, Sol skyver sidelengs helt fantastisk hele kampen og tar jobben bak Silvestre gang på gang.

I tillegg dirigerer han back-rekka som en Gud, kampens klart beste Arsenal-spiller IGJEN!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...