Jump to content

2010.04.18 Wigan B


Gooner For Life

Recommended Posts

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

OK WENGER, OK.

Wenger er meget god til å hente talenter og holde en positiv økonomi i klubben. Han også vunnet utrolig mye, og er kanskje tidenes beste manager i Arsenal.

Men nå har gått lang tid siden sist pokal ble hentet hjem, og det er nemlig pokaler vi vil ha.

Ha litt verdighet Wenger. Trekk deg nå som manager. Søk på jobb som økonomi/speider ansvarlig i Arsenal. En plass i styret kanskje?

Wenger er god i så si alt, men en taktikker er han ikke.

Problemet med å avsette Wenger er å finne en erstatter som er bedre. Kanskje Guardiola eller Mourinho kunne tatt jobben.

OBS. Teksten er skrevet i skuffelsens tid.

Start diskusjonen!

Link to comment
Share on other sites

Dette er til å "le" av, at Arsenal har blitt det laget den er nå er bare helt utrolig.

Kampen om 4. plassen er i gang, og jeg håper vi såvidt kommer til å klare den, da kan Wenger innse at vi trenger forsterkninger! Eller kanskje ut med Wenger snart? han klager å syter hele tiden når vi ligger under, men gjør ingenting når overgangsvinduet åpner seg!

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi er litt realistiske, hvem kan erstatte Wenger og gjøre en bedre jobb? Jeg vet at han er langt i fra feilfri, men er det så mange bedre alternativer?

 

Guus Hiddink kanskje? Helt sikkert andre som kan gjøre det like godt og bedre enn Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi fått in Mourninho så hadde vi ikke tapt 2-0 når det er 10 min igjen av kampen..

 

Men Wenger kommer uansett å bli, og det er småttutrolig når vi ikke har vunnet p så langt tid.

 

Men nå vet Wenger at vi trenger en keeper ...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke antydning til press på ballfører på tredje målet! Helt ubrukelig forsvarsspill. Forsvaret var jo faktisk overaskende solide i ca 80 minutter og så detter det totalt sammen.

 

Total kollaps ja, hvem har ansvaret for sikringen innenfor Clichy som driter seg ut i presset først på det treje målet???

Dette var verdens største bevis på at Silvestre ikke er i nærheten av nivået som kreves.

Håper virkelig vi får se en eller annen unggutt som midtstopper de siste kampene nå, dette stinker stygt!!!

Sjelden å se at Wenger bommer så stygt i byttene, hvor i helvete ble det av van Persie??????????????????

Fabianski bør også være historie nå.

Link to comment
Share on other sites

Diaby spilte som vanlig en elendig kamp, 90% av minuttene han spiller på banen er elendig. Det er ikke første gang Wenger gjør dårlig taktiske besluttninger, han gjør selvfølgelig mange gode men han har gjort mange dårlig taktiske besluttninger som har ført til poengtap.

 

Er til å begynne å grine av, er så mange som må gå i seg selv og finne ut hva i helvete de driver med. Sagna har ikke spilt like bra som årene før og Silvestre håper jeg ikke er å finne i stallen neste år, samme gjelder Diaby, Almunia og Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Herregud dette er det verste jeg noensinne har sett. Vi slutter å spille fotball og gjør absolutt alt galt de siste 30 min. Ingen står frem og ingen til å ta ansvar. Forferdelig, rett og slett grusomt dårlig av samtlige.

Link to comment
Share on other sites

Wengers skyld, ene og alene. Byttene kommer for sent, og de er tåpelige. Merida inn for å snu trenden i kampen? van Persie og Eboue burde kommet inn lenge før, når absolutt ingenting fungerer framover. Hårreisende å gi bort 2-0-ledelse mot et så dårlig lag.

 

Helt enig. Han eier omtrent ikke taktiske evner og gjør håreisende bytter. Walcott og Eastmond skulle aldri blitt tatt av. Jeg ventet på ett offensivt bytte, RvP inn for Bendner evt Rosicky, ikke tre vilkårlige. Greit nok at vi har dårlige keepere, men vi mangler deffinitivt en manager som klarer å endre matcher også. Jeg liker Wenger ekstremt godt og jeg er gennerelt i mot at managere skal sparkes hver gang ett lag har en dårlig periode. Men nå er jeg veldig i tvil om Wenger har det som skal til for å vinne trofeer. Slik jeg ser det så mangler han det lille ekstra, og jeg stiller meg positiv til ett bytte etter sessongen.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Han eier omtrent ikke taktiske evner og gjør håreisende bytter. Walcott og Eastmond skulle aldri blitt tatt av. Jeg ventet på ett offensivt bytte, RvP inn for Bendner evt Rosicky, ikke tre vilkårlige. Greit nok at vi har dårlige keepere, men vi mangler deffinitivt en manager som klarer å endre matcher også. Jeg liker Wenger ekstremt godt og jeg er gennerelt i mot at managere skal sparkes hver gang ett lag har en dårlig periode. Men nå er jeg veldig i tvil om Wenger har det som skal til for å vinne trofeer. Slik jeg ser det så mangler han det lille ekstra, og jeg stiller meg positiv til ett bytte etter sessongen.

 

Det skal jo sies at Eastmond ble tatt av da Arsenal måtte jage et mål, noe som ville vært naturlig. Men ellers er jeg helt enig!

Har aldri skjønt meg på Wenger's bytter. Han venter alltid til det er spilt 80 minutter uansett om vi leder eller ligger under, med mindre vi har fått skader da selvfølgelig. Mens Ferguson, Mourinho er i stand til å forandre en kamp med to bytter etter 60-65 minutter som avgjør kampen til deres fordel. Helt grufult det vi ser idag. Trodde og håpet at Diaby var bedre enn dette. Han gjør ingen helthjertede defensive løp og heller ingen offensive. Han står på midten hele kampen og taper kanskje 80-90% av duellene han er i. Campbell og Rosicky var de eneste som stod fram positivt i denne kampen. Nasri virket utrolig umotivert og nærmest uinteressert.

Nå må vi virkelig konsentrere oss for å få CL neste år!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Får vi ikke ny keeper til sommeren så er det noe som feiler den klubben..

 

Ny keeper kommer nok inn, men vi er langt fra garantert at vi blir fornøyd med hvem som faktisk kommer inn.

 

Over til kampen så var det positivt å se Eastmond i dag.

 

 

Det Negative:

 

- Arsenal helt ute av gullkampen, 3 plass i faresonen.

- Diaby med nok en dårlig kamp.

- Walcott klarer nok en gang bare å prestere i en omgang

- Fabianski viser igjen at han ikke har det som skal til, også mot nedrykkslag som Wigan.

- Wenger ser ikke ut som en manager som er dyktig nok når han ikke har sine faste stjernespillere. Hans "taktiske" egenskaper er igjen under et kritisk søkelys!

- Å slippe inn 3 mål på 10 min mot Wigan er ikke akseptabelt!

- Bendtner taper så og si samtlige dueller i 94 min. Flink å skåre mål men der stopper det opp.

- Van Persie kommer alt for sent innpå!

 

Det positive:

 

- Walcotts første omgang.

- Eastmond imponerer på midtbanen.

- Vi skårer 2 mål.

- Fint vær..

 

Har vært en flott sesong og det er synd at alt mørkner litt bort på slutten av sesongen og at Wengers feil både med taktikk og på overgansvinduet skinner så til grader igjennom som det gjør nå.

 

Ha en flott helg folkens og husk at vi starte med blanke ark igjen kommende august! ;)

Link to comment
Share on other sites

Forbanna bortskjemte multimillionærer av noen guttunger. Dette her var ikke verdt fem flate øre, og jeg forventer at de, alle som én, gir bort dagslønna til noen som virkelig fortjener det! Gudene skal vite at de tåler det, og at speilbildet trenger det!

 

Kunne ikke vært mer enig. Etter denne oppvisningen skjønner jeg ikke at de får penger i det hele tatt, de burde strengt tatt gi Arsenal penger for å få lov til å spille der.

Link to comment
Share on other sites

etter 1. omg tenkte jeg at bendtner måtte ut. i løpet av hele kampen, har han slått 1 god pasning, tapt stort sett alle dueller, og laget mange unødvendige frispark. det samme tenkte jeg om diaby. den stakkars gutten evner jo så si aldri å slå fra seg ballen på rett tidspunkt. gang på gang velger han feil løsning. teknikk som få, men fotballforståelse som en småguttespiller. silvester havner alltid litt etter, men det ser ut som sol klarer å rette opp de fleste feilene til silvestre og sagna.

 

så starter 2. omg. ingen ting skjer, og etter en stund, bytter wenger ut arsenals beste offansivt. rosicky går ut (ja han som stod bak alle arsenals angrep når han var på banen), og inn kommer merida som jeg aldri har klart å få helt sansen for. skjønner ikke hva som foregår i hodet på wenger. så kommer wigan inn i kampen, og wenger gjør som vanlig et defansivt bytte, når eboue kommer inn. alle som har sett mer enn 3 arsenalkamper, vet at de ikke er gode til å forsvare ledelsen, og spesielt ikke når de som kan skape noe, og holde på ballen blir byttet ut. en skulle tro at van persie ville være den som skulle komme inn, å skape trykk for arsenal. men neida. er ikke helt sikker, men jeg tror bestemt at arsenal har to av de aller dårligste keeperne som spiller for topp 50 klubber i europa. kan det hende at det trengs en ny keepertrener. jeg har hevdet det samme med rosenborg. de får inn gode keepere, som ansees som store talenter, men etter en stund bare taper de seg. og det noe veldig. jeg mener at jamtfall er skyld i at espen johnsen ikke er for toppkeeper å regne. men over til kampen igjen. arsenal blir tafatte og virker fryktelig usikre. det ser nesten ut som de blir redde for å gå i dueller. rett og slett fryktelig å se på. sol og rosicky er klart arsenals beste spillere i dag, men når man han spillere som silvestre, fabianski, bendtner og diaby på banen på samme tid, og de fungerer så dårlig som de gjør i dag, ja da hadde det gud hjelpe meg ikke hjulpet med en messi engang.

 

diaby og bendtner tror jeg skal bruke litt tid på å se hvordan gode spillere gjør det, når de spiller kamp. diaby må fortå at det ikke er om å gjøre å drible to mann, for så å gå inn i en motspiller. bendtner ser direkte overrasket ut når ballen kommer mot han, og starter følgelig litt for sent. er treg i steget, og lukter sjelden at en sjanse eller en pasning kommer hans vei. hva han gjør på benen mer enn 45 min i dag, er for meg en gåte i x-files-stil. denne smellen, og også den forrige, er det helt klart wenger som har hovedansvaret for. han kan jo selvsagt ikke forutse keepertabber, men med to møkkakeepere, vil mulighetene alltid være til stede. han kan jo heller ikke forutse at diaby skal spille 22 min før han treffer en medspiller med en pasning. og at det eneste han skal få til i løpet av kampen, er en god pasning. så dårlig fotballforståelse og så ujevn som han er i prestasjonene, vil det også alltid være en mulighet for det. hadde jeg fått sagt noe til wenger etter denne sesongen, ville det vært at han måtte for alt i verden ikke ha sånn tro på middelmådigheter og spillere som ikke klarte å prestere jevnt. og kjære wenger, hent inn en ny assistent til deg selv. en ny defansiv trener, ny keeper i toppsjiktet. en ny midtstopper, ny defansiv midtbanespiller og en spiss i verdensklasse. da først vil arsenal ha mulighet til å hente det spillere og fans ønsker seg. titler.

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt noe å spille for og vi svikter når det gjelder igjen..

 

Det er rett og slett utilgivelig og faktisk værre enn når vi rotet bort 4-2 mot Spudz for et par år tilbake.

Wigan spiller ingen stor kamp, men gir ikke opp og når vi leder 2-0 skal vi absolutt ri på ledelsen noe Arsenal ikke er noe god til.

1-2 og spillerne våre blir svært nervøse og kjemper ikke for lagene og poengene.

 

2-2 etter tabbe av Fabianski og beviser keeperproblemet vårt igjen.

 

2-3 og spillerne er tydelig i sjokk etter utlikningen og 4 spillere klarer ikke å stoppe èn Wigan-spiller på 16 meter.

 

Helt utrolig svakt mentalt og Wenger må bare legge vekk dette med at vi har så bra "mental strength" for den er svært lang vekk. Vi blir helt shaky når det kommer baklengsmål i viktige perioder i matchene.

 

Season over! Time for change! ;)

Link to comment
Share on other sites

Sesongen var over på onsdag. At vi taper idag er rett og slett bare latterlig.

 

Vi må jo ha tidenes dårligste keeperpar, som noensinne har vært i en toppklubb.

Almunia tabber seg ut jevnt og trutt, og Fabianski har vel strengt tatt hatt en skjebnesvanger tabbe i hver kamp han har spillt i år? Hørt noen si at han er offensiv i stilen, men idag synes jeg han virker meget defensiv. Og at han ALLTID gjør noe så tåplig. Helt utrolig. Både Almunia og Fabianske holder ikke premier leauge nivå, enkelt og greit.

 

Første mål deler jeg på tre. Silvestre går helt feil ut i press og etterlater seg rom som blir for stort for Campbell, Diaby gjør en meget dårlig jobb på innlegget fra Wigan spilleren og Fabianski kunne fint ha tatt avslutningen, selv om jeg ikke kaller det tabbe, så hadde det heller ikke vært noen spesielt god redning om han hadde tatt den.

 

Andre målet er bare usannsynlig klønete av Tabbianski, at det er mulig å gjøre noe sånnt i hver eneste kamp man spiller. Nytter ikke å stå store deler av kampen bra når man gir ett mål. Han kunne like godt starta hver kamp med en bjarte flem.

 

Tredje mål er sløvt forsvarsspill, men selvsagt en utagbar avslutning.

 

Hiver meg på den som mange sier her, at Wenger må ta tak mye før og at han skal ta på seg sin del av skylden. Men å tape mot tottenham og wigan på en uke er fullstendig uakseptabelt. Og det er merkelig og ikke greie å motivere spillerne når så mye står på spill. Kan være psyken til spillerne som spiller ett puss. Ikke vet jeg, men vi har kasta vekk en sjangse på gullet, med birmingham, tottenham og nå wigan på en latterlig måte. Og hvorfor. Gigantiske keepertabber, og ikke nok tilstedeværelse.

 

Vi får nok en topp 4, men om det blir 3 eller 4 vet jeg ikke, og for alt jeg vet så er vi bak tottenham etter 38 kamper. Noe drastisk bør skje i sommer, for vi er ikke lenger unge og lovende, når man er passert 22 så er det ikke lov og si talent og lovende osv. Har sett andre klubber, deriblant tottenham med lavere snittalder enn oss.Vi har cesc, vermaelen, arshavin og RVP som er solide spillere, resten blir bedt om å spille langt over evne hele tiden, og det holder ikke en hel sesong.

 

Vi må ha en ny keeper, alt annet er uakseptabelt. Que og tabbianski holder såvidt tippeliganivå.

 

Vi må ha inn en til to solide stoppere, en kanon midtbane og en helst to superspisser. Da kan vi kanskje ha noe å komme med.

 

Desverre så ser jeg for meg at vi kanskje får en ny spiss, føler meg helt sikker på en ny keeper. For der ser jo alle og det må jo inkludere wenger at vi latterligjør oss selv med å stille med de to såkalte førstevalgene.

 

Skal bli godt med sommerferie og slippe fri litt fra dette her. Stallen og sesongen tatt i betraktning så er vel en kamp om topp 4 det vi kunne forvente oss, og det ble jo sånn også. Selv om ved nærmere ettertanke så er vel det ikke helt umulig at tottenham og city kan snike seg forbi oss.

Link to comment
Share on other sites

Faen for en jævla drittkamp! Hvor er moralen ?!

Forsvaret er udugelig, samme er angrepet også, hvorfor komemr van Persie inn så forbanna sent ?!

City i neste runde gruer jeg meg til, den taper vi med denne instillinga og morlane laget har nå.

Skal inn ivertfall 4 spillere til sommeren, her skal vi ha bredde i stallen på høyde med United og Chelsea.

Forbanna bortskjemte multimillionærer ja! Skulle faen meg fått inndratt lønna si til den dagen vi vinner!

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger stabilitet, og Mourinho er best når det gjelder dette.

Ja, så kan vi ha Teddy Sheringham som hjelpetrener. Kanskje Hoddle, Roy Keane og til og med Harry også kan komme til klubben. Så kan vi vente på at the Neville's kommer inn som direktører etter hvert også. Håper Mourinho tar med seg Cole og Terry og kjøper Adebayor. Kanskje Robbie og Horseface også...

 

Nei, Maureen vil jeg aldri i livet se i Arsenal. Ekkel person, og du har tydeligvis ikke fått med deg hvordan hans forhold er til Arsenal og Wenger? Du vil sikkert ha en ny Roman til klubben også, spar meg. Om trofeer er alt som gjelder i fotball så værsågod hold med et annet lag.

 

PS. Alt var ikke rettet mot deg, gjelder flere andre.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det nok Wenger. Din tid er over!

 

 

Helt greit at vi er sjokkert og skuffet, også helt greit å påstå at Wenger gjør en feil i å ikke sette inn van Persie tidligere enn han gjør, men å skrike ut at Wenger bør sparkes... som er tonen her nå... er utrolig idiotisk og respektløst.

La oss ha det klinkende klart i at ikke Wenger har noen muligheter til å gjøre hverken Fabianskis eller Silvestres jobb de siste ti minuttene.

Disse spillerne er årsaken til at vi driter oss ut i dag.

Vi kan ikke regne med at vi uansett hvor mange spillere vi mangler skal fortsette å være med i gullkampen.

Ti spillere kan ikke erstattes når samtidig fem av dem er verdensstjerner, her ligger vårt hovedproblem denne sesongen og de siste fem sesongene.

Ingen klubber er i nærheten av å kunne gjøre det, inkludert Chelsea og Man U.

Wenger har uttalt at han kommer til å få på plass flere spillere til neste sesong, Chamakh er vel allerede booket inn.

Og vi klarer vel alle å se at vi trenger minst en topp-keeper og minst en midtstopper i tillegg.

Wenger ser også dette og det kan kjapt resultere i gull og glitter allerede i neste sesong, men det kommer uansett ikke til å skje neste sesong heller om vi til stadighet skal mangle ti spillere er jeg redd for.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg driter i om vi er ute av gullkampen, for det var vi allerede onsdag.

Det som er helt utrolig er at Arsenal i dag taper 0-3 på 10 minutter mot Wigan!!!! Det er ikke mulig!!

 

Kunne dette skjedd Chelsea? Tvilsomt

Kunne dette skjedd Manu? Absolutt ikke

 

Manu ville aldri lagt seg bakpå, og hadde de gjort det hadde de aldri sett så klønete ut og tafatte som forsvaret (på 1-2 målet) og keeper (2-2 målet).

 

Mange som bør var elendige i denne kampen. Det som er bra med mange skader er at man får se om de bak i køen duger. Det gjør de definitivt ikke. Bendtner er i beste fall et 3.valg, Eastmond henger ikke med i det hele tatt, og Merida gir opp når han mister ballen. Diaby og Rosicky tror de er i Italia og bruker altfor lang tid med ballen, mens Silvestre og Campbell er for trege. Keeperne er det ikke mye å si om. Walcott og Nasri gjør det ok.

 

Sidelinjens/banens dårligeste: Wenger

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er delt mellom en gjeng med rikinger som ikke virker utpreget interessert i laget. Vi har en tvilsom russer som ikke er i dialog med de andre, vi har en amerikaner som samler på sportsklubber, vi har en gammel dame som vil bli kvitt aksjene sine i klubben og vi har en styreformann som stadig vekk kommer med tvilsomme kommentarer. Senest i midtuka da han fornærmet Fabregas.

 

De er bare veldig fornøyd med en topp-manager som har sagt seg villig til å drive klubben uten penger.

 

Et mer interessert eierskap ville enten sparket Wenger eller gitt han transferpenger som er i samsvar med en klubb som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...