Jump to content

Stoke City v Arsenal, 27.02.10


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Ikke glem det gule kortet til Song! Det er kanskje noe av det verste jeg har sett, hva gjorde Song galt? :P Cana fikk gult da han prøvde å kveste Eboue sist kamp, en takling som var hundre ganger verre enn den omtalte igår. Det er helt tullete at Songs skulderpress og Canas mordforsøk blir satt på lik linje av de fantastiske dommerne i PL.

 

Engelske dommere er tragiske, så enkelt er det.

Vi kan ikke gjøre noe heller. Er forbundet som ikke klarer å se at dommere gjør store feiler. Og i verdens beste liga, skal vi ha topp dommere, men det fins det ikke. Jeg syns at det er noe bedre dommere i La Liga, enn i PL. Men ikke alle!

Link to comment
Share on other sites

Hva med Bendtner da? Han ble jo dyttet med strak hand fra en Stoke-spiller? :P

 

Skulle akkurat til å legge inn et innlegg om denne situasjonen, kan dog ikke huske Campbell sin situasjon, men Bendtner sin var jo krystallklar! Stoke spilleren dytter han rett ned i bakken som du sier med strake armer, og først et sekund etter når Bendtner ligger nede på gresset rører han ballen. Er jo helt latterlig at det ikke endte med straffe, men vi har jo hatt titalls lignende situasjoner etter Eduardo "saken" som ikke har endt med straffe. (Rosicky sin mot Porto var også temmelig svak dømming for å si det mildt).

 

Når det gjelder Song sitt gule kort så skjønner jeg virkelig ikke Mike Dean. Song bruker bare kroppen sin for at Delap skal ha en lengre rute til ballen så Delap bruker armene for å rive og holde Song tilbake for å nå ballen. Som sagt, så skjønner jeg ikke hvordan i helv.. det kan være et gult kort for Song. En ting ved Song jeg liker er at han som Clichy skjønner at det er nytteløst å diskutere med dommer når han allerede har dratt opp kortet, og bare fortsetter å spille uten å legge så altfor mye i det.

Link to comment
Share on other sites

Engelske dommere er tragiske, så enkelt er det.

Vi kan ikke gjøre noe heller. Er forbundet som ikke klarer å se at dommere gjør store feiler. Og i verdens beste liga, skal vi ha topp dommere, men det fins det ikke. Jeg syns at det er noe bedre dommere i La Liga, enn i PL. Men ikke alle!

 

Men mot oss så er de faktisk det. Man må huske på at de gjør veldig mye bra også. Lista blir lagt altfor høyt i visse kamper. Utrolig bittert, spesielt for et så teknisk lag som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Så du hvordan Shawcross gikk inn i duellen?

Da er det ikke mye et under at det går galt. Shawcross prøver verken skyte, sentre eller legge inn. Han prøver å meie ballen så langt bort som overhodet mulig ved å gå inn i taklinga med enorm kraft for å la Ramsey kjenne at han er der.

 

Akkurat!! han har mulighet til og trekke seg når han vet han ikke kommer til og nå ballen, men fullfører fordi det er sånn de skal ta Arsenal bla bla..

 

Shawcross og Stoke må uberbrenne i helvete for min del, null sympati for Shawcross..

Link to comment
Share on other sites

Mye bra reaksjoner her. Liker særlig godt blogginnlegget Sir John la ut. Jeg er også en av de som faktisk ønsker at de stygge bildene skal bli vist - i minste detalj. Blir du kvalm sier du? Lukk kjeften og tving deg gjennom lidelsen. Sensur av slike alvorlige hendelser er noe av det verste jeg vet. Hvorfor? Fordi alle trenger å vite konsekvensene av slikt spill. Blir slikt sensuret, blir man spart for virkeligheten. For det første fører det til at man ikke forstår alvoret av å bedrive med slikt. For det andre, vil sjokket når du først ser noe lignedne for første gangen knekke deg helt. Det kvalmeste med hendelsen er ikke Ramsey som ligger nede med det brukne beinet og vrir seg, det er lyden av beinet som knekker. Hør etter og du vil merke grøsningene spre seg rundti kroppen.

 

Nå over til noe mer lystbetont. Denne kampen viser hvor mye visse spillere har vokst mentalt de siste årene. Vi så for eksempel hvor preget Vermaelen ble av det som skjedde. Jeg ble virkelig stolt da jeg så Clichy og Campbell gikk rundt og hjelp spillerne. Fabregas tar også skikkelig intiativ og sikret poengene. Gleden etter det tredje målet er helt fantastisk å se på. Ikke minst, det faktum at alle laget samler seg etter kampen. Dette er slikt lagspill jeg vil se. Samholdet som vi tydeligvis ikke har hatt de siste årene. Wenger kan være fornøyd med at han hentet inn Campbell. Ikke nok med at han er mye bedre enn Silvestre, han har viljen og har helt klart hjulpet med samholdet. Sammenligner med spillernes raksjonene i går med det som skjedde etter Dudus skade for 2 år siden, er det stor forskjell. Ikke tabber vi oss ut bakoer, vi scorer og hele laget er samlet. Dette var kampen da spillerne våre ble menn!

 

Ny påstand: Birmingham-kampen for 2 år siden var kampen som gjorde at vi ikke vant ligaen i 07/08 - dette var kampen som får oss til å vinne ligaen denne sesongen.

 

Jeg har klaget så mye på dommerne i det siste, så jeg orker ikke igjen. Men jeg kan nevne at vi nok en gang ble snytt for straffe, og det var merkelige utdelinger av kort.

 

Kort oppsummering:

+ Clichy hever seg. På vei mot formen!

+ Campbell. Solid kamp, samler laget ved skaden og viser fantastisk vinnervilje. Vermaelen også god! De klarer seg bra mot Fuller, som er en meget vanskelig spiss å spille mot.

+ Fabregas. Han sa at laget hadde lært etter Dudu-episoden. Det så vi alle!

+ Bendtner! Scoret på en nydelig heading mot to store kjemper. Skaffet oss også straffe + skulle hatt en til. Er han målscoreren på topp vi har manglet siden van Persie ble skadet?

+ Eboue fortsetter sine fine form. Rosicky med fint innhopp

 

- Innleggene fra backene er fortsatt ikke noe å skryte av

- Vi slipper inn et tidlig mål. Hvor ble det av markeringen?

- Snytt for straffer nok en gang......

- Walcott får ikke så mye til i dag heller. Dog fikk han ikke så mye tid på seg, og slike kamper med tette dueller og lite rom er ikke situasjoner som jeg regner med at han skal klare seg bra i.

 

Neste kamp venter Burnely hjemme. Jeg har troen på en storseier!

Link to comment
Share on other sites

Engelske dommere er tragiske, så enkelt er det.

Vi kan ikke gjøre noe heller. Er forbundet som ikke klarer å se at dommere gjør store feiler. Og i verdens beste liga, skal vi ha topp dommere, men det fins det ikke. Jeg syns at det er noe bedre dommere i La Liga, enn i PL. Men ikke alle!

 

Synes generelt nivået på dommere har blitt betraktelig dårligere de siste årene. Greit nok at man misser på en marginal offside osv., men enkelte dommere virker så utrolig nølende og feige for tiden! Er bare å se på ligacupfinalen idag. Villa sine spillere får gult for alt, mens Vidic ikke får tilsnakk for å meie ned Agbonlahor inne i straffefeltet!

 

Er det virkelig noen som "kjefter" litt på dommerne etter kampene for de enorme feilene de gjør? For meg virker det som om de bare gjør større og større feil for hver kamp som går. Helt horribelt.

Link to comment
Share on other sites

Helt jævlig å se!

 

Men avslørende. Må innrømme at jeg lot meg forlede av tårene, men det dukker opp mye etterhvert som det graves. Det som er tragisk er at medier og forbund ikke graver litt i rottenskapen også. Og nå har jeg ikke nevnt Shawcross, han er bare en brikke i det hele. Et produkt av rottenskapen, men like fullt et råttent produkt. Han våkner riktignok opp av transen når han ser resultatet, men hypnotisørene er fort i fullt arbeide igjen - and the game goes on....

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. Slegga. Overdrevet bruk av kraft og treffpunktet er heller ikke der ballen en gang var. Ikke planlagt, men uaktsomt. Vel, det er på tide at noen sier at det ikke er greit å kveste folk uaktsomt gjentatte ganger. I Shawcross sitt tilfelle er det Jeffers (ute 3 måneder), Adebayor (ute 1 måned) og nå Ramsey. Alt innenfor i overkant av 2 år. I sum har han fått ett rødt kort for dette. Vel, hadde han fått en kraftig lærepenge tidligere hadde kanskje Aaron Ramsey gått på egne ben i dag.

Link to comment
Share on other sites

Mye bra reaksjoner her. Liker særlig godt blogginnlegget Sir John la ut. Jeg er også en av de som faktisk ønsker at de stygge bildene skal bli vist - i minste detalj. Blir du kvalm sier du? Lukk kjeften og tving deg gjennom lidelsen. Sensur av slike alvorlige hendelser er noe av det verste jeg vet. Hvorfor? Fordi alle trenger å vite konsekvensene av slikt spill. Blir slikt sensuret, blir man spart for virkeligheten. For det første fører det til at man ikke forstår alvoret av å bedrive med slikt. For det andre, vil sjokket når du først ser noe lignedne for første gangen knekke deg helt. Det kvalmeste med hendelsen er ikke Ramsey som ligger nede med det brukne beinet og vrir seg, det er lyden av beinet som knekker. Hør etter og du vil merke grøsningene spre seg rundti kroppen.

 

Nå over til noe mer lystbetont. Denne kampen viser hvor mye visse spillere har vokst mentalt de siste årene. Vi så for eksempel hvor preget Vermaelen ble av det som skjedde. Jeg ble virkelig stolt da jeg så Clichy og Campbell gikk rundt og hjelp spillerne. Fabregas tar også skikkelig intiativ og sikret poengene. Gleden etter det tredje målet er helt fantastisk å se på. Ikke minst, det faktum at alle laget samler seg etter kampen. Dette er slikt lagspill jeg vil se. Samholdet som vi tydeligvis ikke har hatt de siste årene. Wenger kan være fornøyd med at han hentet inn Campbell. Ikke nok med at han er mye bedre enn Silvestre, han har viljen og har helt klart hjulpet med samholdet. Sammenligner med spillernes raksjonene i går med det som skjedde etter Dudus skade for 2 år siden, er det stor forskjell. Ikke tabber vi oss ut bakoer, vi scorer og hele laget er samlet. Dette var kampen da spillerne våre ble menn!

 

Ny påstand: Birmingham-kampen for 2 år siden var kampen som gjorde at vi ikke vant ligaen i 07/08 - dette var kampen som får oss til å vinne ligaen denne sesongen.

 

Jeg har klaget så mye på dommerne i det siste, så jeg orker ikke igjen. Men jeg kan nevne at vi nok en gang ble snytt for straffe, og det var merkelige utdelinger av kort.

 

Kort oppsummering:

+ Clichy hever seg. På vei mot formen!

+ Campbell. Solid kamp, samler laget ved skaden og viser fantastisk vinnervilje. Vermaelen også god! De klarer seg bra mot Fuller, som er en meget vanskelig spiss å spille mot.

+ Fabregas. Han sa at laget hadde lært etter Dudu-episoden. Det så vi alle!

+ Bendtner! Scoret på en nydelig heading mot to store kjemper. Skaffet oss også straffe + skulle hatt en til. Er han målscoreren på topp vi har manglet siden van Persie ble skadet?

+ Eboue fortsetter sine fine form. Rosicky med fint innhopp

 

- Innleggene fra backene er fortsatt ikke noe å skryte av

- Vi slipper inn et tidlig mål. Hvor ble det av markeringen?

- Snytt for straffer nok en gang......

- Walcott får ikke så mye til i dag heller. Dog fikk han ikke så mye tid på seg, og slike kamper med tette dueller og lite rom er ikke situasjoner som jeg regner med at han skal klare seg bra i.

 

Neste kamp venter Burnely hjemme. Jeg har troen på en storseier!

 

Fullstendig enig, veldig mange gode poenger og fint fremlagt. Liker forøvrig påstanden din! ;)

 

Feiringa på 3-1, samt "gatheringen" etter kampen var rett og slett vidunderlig å se på, og varmet noe så grønnjævelig

 

Edit: Herlig å se Clichy på vei mot gammel form, understreker på vei. Fantastisk commitment, vilje og den generelle fotballbiten har han hevet seg betraktelig på! En Gael slik jeg elsker`n !

Link to comment
Share on other sites

Taklaren er ein fotballsparkar ikkje ein fotballspelar. Han klarar rett og slett ikkje å bedømme situasjonen godt nok til å trekke seg i tide. Dette kjem til å skje igjen og brått ein dag kan det vere ein av våre som brekk foten til ein motspelar. Sjansen er dog mindre, dette på grunn av at det er fleire fotballspelarar på Arsenal.

 

Det blir spennande å sjå om Stoke sparkaren får ei straff som står i stil med hendelsen. Eg er litt lei av argumenta mot å straffe hardare på grunn av konsekvensen av taklingen. Gje han 12 kampar.

Link to comment
Share on other sites

Det blir spennande å sjå om Stoke sparkaren får ei straff som står i stil med hendelsen. Eg er litt lei av argumenta mot å straffe hardare på grunn av konsekvensen av taklingen. Gje han 12 kampar.

 

Fullstendig enig. I samfunnet ellers er det straff ut fra konsekvenser, ikke hensikt. Kjører man i 60 i 30-sone mister man lappen og får en saftig bot, men om man meier ned noen får man fengselsstraff. Prøv å argumenter mot det med "Han mente jo ingenting vondt med det!". Tough luck! Shawcross kvestet Ramsey, som en konsekvens av den tøffe spillestilen han har. Da får han ta en straff som står i stil med skadene han har påført Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. Slegga. Overdrevet bruk av kraft og treffpunktet er heller ikke der ballen en gang var. Ikke planlagt, men uaktsomt. Vel, det er på tide at noen sier at det ikke er greit å kveste folk uaktsomt gjentatte ganger. I Shawcross sitt tilfelle er det Jeffers (ute 3 måneder), Adebayor (ute 1 måned) og nå Ramsey. Alt innenfor i overkant av 2 år. I sum har han fått ett rødt kort for dette. Vel, hadde han fått en kraftig lærepenge tidligere hadde kanskje Aaron Ramsey gått på egne ben i dag.

 

Helt enig i dette som her skrives. Problemet er at man ikke tar tak i dette å slår hardere ned på grisespillet før en eller annen bæres ut, og jeg er stygt redd for at det ikke blir noen endring på dette nå heller.

 

---

Link to comment
Share on other sites

Engelske dommere er tragiske, så enkelt er det.

Vi kan ikke gjøre noe heller. Er forbundet som ikke klarer å se at dommere gjør store feiler. Og i verdens beste liga, skal vi ha topp dommere, men det fins det ikke. Jeg syns at det er noe bedre dommere i La Liga, enn i PL. Men ikke alle!

 

Vær sjeleglad over at ikke de spanske dommerne dømmer Premier League. De er mye verre enn de engelske. Har sett en del La Liga de siste årene, og dommerne der borte dummer se ut kamp etter kamp. Jeg er egentlig ganske fornøyd med de dommerne vi har i PL. Premier League er jo tross alt ligaen med høyest tempo i Europa, og det krever mer av dommerne. Vi vet ikke hvor godt vi har det når det gjelder dommere, bare å se seg rundt i andre ligaer.

Link to comment
Share on other sites

Vær sjeleglad over at ikke de spanske dommerne dømmer Premier League. De er mye verre enn de engelske. Har sett en del La Liga de siste årene, og dommerne der borte dummer se ut kamp etter kamp. Jeg er egentlig ganske fornøyd med de dommerne vi har i PL. Premier League er jo tross alt ligaen med høyest tempo i Europa, og det krever mer av dommerne. Vi vet ikke hvor godt vi har det når det gjelder dommere, bare å se seg rundt i andre ligaer.

 

Kan godt stemme det her Hedly, men det du sier her gjør jo saken bare enda verre. Hvis Premier League dommerne er så gode i forhold til majoriteten av andre internasjonale dommere, så er det bare nok et bevis på at videodømming burde vært innført!

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 28 2010, 09:38 PM) 190460[/snapback]

Kan godt stemme det her Hedly, men det du sier her gjør jo saken bare enda verre. Hvis Premier League dommerne er så gode i forhold til majoriteten av andre internasjonale dommere, så er det bare nok et bevis på at videodømming burde vært innført!

 

Syns videodømming helt klart er på sin plass. Å få med seg alt som skjer iløpet av en kamp er en umenneskelig oppgave, selv Collina gjorde sine feil. Og slik spillet har utviklet seg iløpet av de siste 10 årene, så har bare dommernes oppgaver blitt verre og verre, og behovet for videodømming blitt større og større. For meg er det et under at ikke videodømming har blitt innført for lenge siden, ettersom det nå har vært et aktuellt tema i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i dette som her skrives. Problemet er at man ikke tar tak i dette å slår hardere ned på grisespillet før en eller annen bæres ut, og jeg er stygt redd for at det ikke blir noen endring på dette nå heller.

 

---

 

ikke bra for oss hvis han blir utestengt for resten av sesongen, chelsea og united skal spille mote stoke og da trenger de shawcross;)

 

i dette tilfelle er det bedre for arsenal at han ikke blir det.

 

selv om jeg synes at han burde blitt det

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 28 2010, 09:38 PM) 190460[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Kan godt stemme det her Hedly, men det du sier her gjør jo saken bare enda verre. Hvis Premier League dommerne er så gode i forhold til majoriteten av andre internasjonale dommere, så er det bare nok et bevis på at videodømming burde vært innført!

Syns videodømming helt klart er på sin plass. Å få med seg alt som skjer iløpet av en kamp er en umenneskelig oppgave, selv Collina gjorde sine feil. Og slik spillet har utviklet seg iløpet av de siste 10 årene, så har bare dommernes oppgaver blitt verre og verre, og behovet for videodømming blitt større og større. For meg er det et under at ikke videodømming har blitt innført for lenge siden, ettersom det nå har vært et aktuellt tema i mange år.

 

 

Det er vel bare et tidspørsmål før man begynner med en form for videodømming. Det er ikke bare det at spillet har utviklet seg og går raskere, men i dag har jo kampene i toppdivisjonene rundt omkring (og internasjonale kamper) så enormt med kamera ringside som "overvåker" kampen. Dette fører til at man kan sitte hjemme, og på stadionene forsåvidt, og se fasiten hele tiden. Det var annerledes før da man gjerne hadde 1 eller to kamera på kampene. Dette fører til at alle andre enn dommerne til enhver tid vet fasiten på det de har gjort.

 

Ellers så synes jeg å huske at Nils Arne Eggen en gang sa at folk betaler jo ikke for å se på innkast og dødballer. I Stoke on Trent gjør de det...

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 28 2010, 09:38 PM) 190460[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Kan godt stemme det her Hedly, men det du sier her gjør jo saken bare enda verre. Hvis Premier League dommerne er så gode i forhold til majoriteten av andre internasjonale dommere, så er det bare nok et bevis på at videodømming burde vært innført!

Syns videodømming helt klart er på sin plass. Å få med seg alt som skjer iløpet av en kamp er en umenneskelig oppgave, selv Collina gjorde sine feil. Og slik spillet har utviklet seg iløpet av de siste 10 årene, så har bare dommernes oppgaver blitt verre og verre, og behovet for videodømming blitt større og større. For meg er det et under at ikke videodømming har blitt innført for lenge siden, ettersom det nå har vært et aktuellt tema i mange år.

 

Det er som du sier ja, en umenneskelig oppgave for en person. Med den teknologien i dag så tviler jeg på at tempoet kommer til å bli dratt noe særlig ned heller, og hvis det gjør det i perioder så er det verdt det når vi i enkelte kamper blir bortdømt såpass mye som vi gjør.

 

Uansett så er det såpass klart at dommerene trenger hjelp, for de begås ufattelig mange feil i alle kamper. Kanskje litt av sjarmen, men hvis man f.eks. spiller en kamp hvor man har fått et feilaktig annullert mål, ikke fått en straffe som man skulle hatt og kanskje senere i kampen får man et feilaktig offside mål mot seg og det ender med tap, så er det ikke akkurat sjarm lenger.

 

Det er på høy tid at videodømming gjør sitt innspill i moderne fotball.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...