Jump to content

Bolton H, 06.01.10


ted_uh

Recommended Posts

ARSENAL-Bolton

emirates, onsdag 6. januar klokka 20:45

canal + sport extra

 

kampprogrammet er tett og tøft for tida, og kun 3 dagar etter 3. rundekampen i FA-cupen er det klart for å få unnagjort hengekampen mot bolton. Med seier i denne kampen vil vi vere oppe på 2. plass, kun 1 poeng bak Chelsea etter 20 kampar.

 

siste ligakampar mot bolton:

08/09-sesongen:

1-0 H, bendtner

3-1 B, eboue, bendtner, denilson

07/08-sesongen:

3-2 B, gallas, van persie, sjølvmål

2-0 H, toure, rosicky

06/07-sesongen:

2-1 H, rosicky, cesc

1-3 B, gilberto

 

siste 5 kampar for bolton:

lincoln H, 4-0, sjølvmål, lee, cahill, davies (fa-cup)

hull H, 2-2, klasnic, davies

burnley B, 1-1, taylor

west ham H, 3-1, lee, klasnic, cahill

man city B, 3-3, klasnic 2, cahill

 

startoppstilling forrige kamp (mot lincoln, 4-4-2): al habsi, steinsson, cahill, o’brien, robinson, taylor, gardner, muamba, lee, davies, klasnic

 

Bolton er nr 18 i premier league, chris evans er caretaking manager etter at big sam fekk sparken, på bortebane har dei sluppe inn nesten 2 mål per kamp.

 

Arsenal 5 siste kampar:

West Ham B, 2-1, Ramsey, Eduardo (FA-cup)

Portsmouth B, 4-1, Eduardo, Nasri, Ramsey, Song

Aston Villa H, 3-0, Fabregas 2, Diaby

Hull H, 3-0, Denilson, Eduardo, Diaby

Burnley B, 1-1, fabregas

 

Startoppstilling i forrige ligakamp: almunia, sagna, gallas, vermaelen, traore, diaby, song, ramsey, nasri, eduardo, arshavin

Etter dette har Song reist til afrikamesterskapet, men kanskje Rosicky kan vere klar til denne kampen? Det står ikkje noko på arsenal.com om kor lenge Denilson vil vere ute...

 

Resultattips: 2-0, FM: Eduardo

 

Kjør debatt!

 

Link til kampchat

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Bolton er nr 18 i premier league, chris evans er caretaking manager etter at big sam fekk sparken, på bortebane har dei sluppe inn nesten 2 mål per kamp.

 

Det var vel Gary Megson som fikk sparken? :)

Link to comment
Share on other sites

Har aldri likt kamper mot Bolton, føler veldig ofte vi sliter med og få inn mål mot Bolton.

Dette blir en slitekamp, Bolton er veldig gode fysisk, så håper vi stiller med det mest fysiske mannskapet vi får til.

Synd at vi ikke har Fabregas i denne kampen, han kan åpne forsvaret til Bolton. Men vi har andre som kan gjøre det og, så tror vi skal klare oss uten Cesc.

Håper Fabianski får tillit i denne kampen, syns han er en mye bedre keeper en Almunia.

Denne kampen er utrolig viktig, vinner vi denne er vi et poeng bak Chelsea og et foran Man Utd.

Tror vi tar en 2 - 0 seier, målene kommer seint i kampen. Håper vi stiller med dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore

 

Ramsey-Denilson-Diaby

 

Nasri-Eduardo-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Boltet er vårt tidligere spøkelse som nå har blitt så svekket at det eneste spøkelset Bolton ligner på er harmløse Casper. Det er blitt et lag vi skal vinne begge kampene mot. I fjor bestod den offensive styrken dems så å si kun av Taylor og Davies. I år har ikke de to vært så gode, men Klasnic og Cahill har til gjengjeld puttet mye i det siste. Så at det klarer å score mot oss skal vi ikke se bort ifra. Men en seier bør likevel ikke være noe problem for oss. Vi har begynt å score igjen, og vi hadde spillere som Nasri, Arshavin og Diaby som enten ikke spilte eller som spilte lite mot West Ham. I tilegg har vi Vela og Dudu som er på vei mot formen. Om Rosicky er skadet, eller om bare ble hvilt er jeg mer usikker på.

 

Wenger kommer nok til å rullere på laget med tanke på at noen spilte hele kampen i går, og vi også har kamp til helgen. Men det kan være litt vanskelig å gjette hvem. Song har dratt til ACN, mens Fab mest sannsynlig er skadet. Denilson er også usikker. Rosicky vet jeg ingenting om. Dudu og Vela spilte hele kampen mot West Ham, og jeg vil tro at minst en av dem ville blitt hvilt dersom vi ikke hadde hatt så mange skader.

 

Tipper dette laget starter

Almunia

Sagna Gallas Vermaelen Traore

Nasri Ramsey Diaby

Rosicky Arshavin Dudu

 

Det ser ut som det blir litt lite muskler. Heldigvis spiller vi hjemme hvor dommerne ofte er litt snillere med oss. Med hvile på Arshavin, eventuelt Rosicky og til en viss grad Nasri og Diaby, tror jeg vi kommer til å løpe dem i senk. Diaby er i knallform, og han duellstyrke er essensiell når laget ellers ikke har så mye muskler framover.

 

Med seier går vi opp på 2. plass, 2 poeng bak Chelsea. Hvem hadde trodd at vi ville ta igjen så mye poeng på så kort tid etter poengtapet mot Burnley? Alt annet enn seier er ikke godkjent. Jeg tipper vi kommer nok å legge oss bakpå og slite dem ut dersom vi scorer tidlig, da vi har mange tette kamper. Vi har vært gode bakover i det siste, så vi får håpe at en slik taktikk fungerer. Et slit for spillerne med så mange kamper på kort tid, herlig for alle oss andre :)

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til denne kampen, men jeg tror det kan gå ille fordi Bolton er ekstremt gode på dødballer og der har vi problemer. Jeg tror at det blir en hard kamp og at vi vinner 3-2 med et mål helt på slutten av Arshavin. Jeg håper vi begynner med Fabianski fordi at han utfyller mer av de områdene som vi trenger hjelp på enn Almunia som for eksempel at han er aggresiv i feltet. Jeg håper vi stiller med dette laget:

 

 

Fabianski

Sagna-Gallas.Vermaelen-Traore

Ramsey-Diaby-Nasri

Rosicky-Arshavin-Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Håper jeg tar feil men dette er en kamp jeg tror kan bli utsatt. Det er sprengkaldt i London for tida og meldt snø nesten hele uka. Det er som kjent ikke rare været som skal til før det blir unntakstilstand i England.

her er vérmeldinga for London. med tanke på norske forhald er det litt rart å kalle dette sprengtkaldt :) Det skal altså komme ca 20 cm snø natt til onsdag/onsdag morgen, så då får vi berre håpe at dei klarer å rydde opp i kaoset fram til kvelden, slik at det blir kamp.

Link to comment
Share on other sites

20 cm snø?????

 

varselet er oppdatert etter at eg la ut linken :) no ser det ut som om nedbøren skal komme litt seinare,

faktisk onsdags kveld, så det er blitt meir sannsynleg at kampen må utsettast.

og det er stor forskjell på mm nedbør i ei vermelding og kva det blir til hvis nedbøren er i form av snø...

Link to comment
Share on other sites

varselet er oppdatert etter at eg la ut linken <_< no ser det ut som om nedbøren skal komme litt seinare,

faktisk onsdags kveld, så det er blitt meir sannsynleg at kampen må utsettast.

og det er stor forskjell på mm nedbør i ei vermelding og kva det blir til hvis nedbøren er i form av snø...

 

http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/8?&...&area=Islington

 

Ser ut til at det blir en del sludd og "heavy snow" ja, rundt 0 til -2 grader. Hvis det ikke blir de voldsomme nedbør-/snøsmengdene så det burde gå bra.

Vi har et av europas beste gressmatter og jeg skulle vel tro de klarer å dekke til såpass før kickoff at det kan spilles et par timer fotball utpå der?

Det er vel værre med bil og transportsystem i London hvor engelskmenn er helt hjelpeløs når det kommer et par cm. snø. :P

 

Men det er klart...blir det snøstorm spilles det neppe kamp..

Link to comment
Share on other sites

Det skal utrolig mye til for at en hjemmekamp for Arsenal blir avlyst. Har vel knapt skjedd, så slik jeg ser det er det mest sansynlig at kampen går som planlagt.

 

De fleste som ankommer Emirates gjør det via kollektivtransport, dette i motsetning til City of Manchester Stadium hvor mange er avhengig av bil. Jeg blir veldig overrasket hvis kampen ikke går som planlagt.

Link to comment
Share on other sites

Om det blir kamp så kommer vel dette været, tradisjonen tro, til å svekke laget vårt. Bolton er en gjeng hardhauser som har vært ute en vinternatt før (svært passende metafor <_< ). Men som det har blitt nevnt tidligere er ikke dagens Bolton lag engang en skygge av seg selv under Big Sam. Det Bolton laget vi slet mot eksisterer ikke lenger og jeg tror dette skal bli en grei seier. Det blir spennende å se hvordan det går uten Song. Vi får håpe gutta er godt forberedt på tøffe kamper uten han. Det er nå Diabys stabilitet blir satt på prøve. Jeg håper på dette laget:

 

Fabianski*

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore

 

Ramsey-Diaby-Nasri**

 

Arshavin-Eduardo-Vela***

 

*Fabianski fikk godkjent+ i forrige kamp og bør få lov til å bygge videre på det.

**Er Denilson klar til kamp vil jeg heller ha han i den posisjonen og flytte Nasri opp.

***Vela var frisk på kanten mo West Ham og fortjener sjansen hvis Nasri må spille på midten.

 

Edit: Ja da var Denilson klar så da tar han Nasris plass i start 11'ern min, mens Nasri skyver ut Vela.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

De fleste som ankommer Emirates gjør det via kollektivtransport, dette i motsetning til City of Manchester Stadium hvor mange er avhengig av bil. Jeg blir veldig overrasket hvis kampen ikke går som planlagt.

 

 

Det er riktig at de fleste benytter seg av kollektivtransport. Det er bare det at det skal ikke mye snø til før tuben stopper... Dessuten kommer mange tilreisende med bil/buss fra nord. Skaper været problemer for tilreisende fra Bolton så er det nok til å avlyse kampen. Jeg blir overrasket dersom kampen går som planlagt.

Jeg er imidlertid mer engstelig for lørdagens kamp mot Everton som jeg sjøl skal overvære. Møkkaværet skal vistnok fortsette mot helga... <_<

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Armand Traore

Aaron Ramsey - Denilson - Abou Diaby

Samir Nasri - Eduardo da Silva - Andrei Arshavin

 

Og tipper vi vinner 4 - 1, etter mål av Eduardo, Arshavin, Vermaelen og Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...