Jump to content

Hull City H, 19.12.09


ted_uh

Recommended Posts

ARSENAL-HULL

emirates, lørdag 19. desember klokka 18:30

Canal + sport 2

 

siste kamp før jul, god sjanse til å snu kjerringa (for å sitere Jørn Jamtfall) etter ein frustrerande bortekamp mot Burnley.

 

siste ligakampar mot hull:

 

08/09-sesongen (Hulls første på øverste nivå):

3-1 B, adebayor, Nasri, Bendtner

1-2 H, sjølvmål. Eit absurd resultat med tanke på skudd/sjansestatistikk.

I tillegg slo vi Hull 2-1 på emirates i FA-cupens kvartfinale, eit resultat som vart overskygga av hulls manager Phil Browns spytteanklager retta mot Cesc.

 

ein tøff 2. sesong i PL for Hull har gitt dei 17 poeng på 17 kampar, og dei ligg med det på 16. plass. På bortebane har dei kun 2 poeng, og 5-21 i målskilnad på 8 kampar.

 

siste 5 kampar for hull:

blackburn H, 0-0

Aston villa B, 0-3

man city B, 1-1, bullard

everton H, 3-2, hunt, dawson, marney

west ham H, 3-3, zayatte, bullard, sjølvmål

 

startoppstilling forrige ligakamp (mot blackburn): myhill, mcshane, zayatte, gardner, dawson, Garcia, marney, boating, geovanni, hunt, Fagan

 

Arsenal 5 siste kampar:

Burnley B, 1-1, fabregas

Liverpool B, 2-1, sjølvmål, Arshavin

olympiakos B, 0-1 (CL)

stoke H, 2-0, arshavin, ramsey

Man City B, 0-3 (ligacup)

 

Startoppstilling i forrige ligakamp: almunia, sagna, gallas, vermaelen, silvestre, walcott, song, cesc, diaby, nasri, arshavin

 

cesc er ute med ”hamstring”-skade, og traore blir heller ikkje klar til denne kampen. Denilson er kanskje klar igjen, men det blir vel Ramsey frå start.

Håper igjen på at Fabianski får prøve seg i staden for Almunia, men det skjer vel heller ikkje denne gongen. Og kanskje får walcott lov å kvile seg, det ser det ut som om han kunne hatt godt av.

 

Denne kampen skal og MÅ vinnast

 

Resultattips: 2-0, FM: arshavin.

 

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Må si at eg e ganske spent på denne kampen, og tror fort det kan bli vanskeligere enn man skulle tro. Prestasjonen etter no4 forlot banen igår var skremmende dårlig.

 

Eg må også si meg enig med noen av ytringene som har kommet vedr. Almunia. Synes det er på høy tid å gi Fabianski en sjanse. Almunia opptrer med alt annet enn autoritet. En typisk keeper, som man bare er fornøyd hvis unngår blundere. Han er dessuten helt ubrukelig med beina. Minner om en viss Håkon som opererer på brann stadion.

 

Registerer også at Diaby og Walcott er et stykke unna toppformen, men håper på fornyet tillitt her, så de får spelt seg i form.

 

Foretrekker også Traore fremfor Silvestre. Sistnevnte forsvinner fort ut portene i 2010, og synes derfor det er bedre å la Traore utvikle seg. Rent kvalitetsmessig er vel det relativt jevnt.

 

Heller mot 2 reine spisser på lørdag og, og satser på en sjeldent start på eduardo.

 

GL

 

Ender dermed på dette laget

 

Fabianski

 

Sagna-Vermaelen-Gallas-Traore

 

Walcott-Song-Diaby-Nasri

 

Arshavin-Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Gruer meg til denne kampen, føler vi har alt å tape... Men vi skal ha nok kvalitet til å slå Hull, men det tenkte jeg før Burnley kampen også....

synes 4-5-1 har fungert meget dårlig uten Van Persie og da må det være mulig å legge om til 4-4-2. Men Wenger er vel sta som vanlig og kjører på sin "fantastiske" 4-5-1.

 

Nei kjør denne oppstillingen her og fortell at den spillern som ikke gir 200 % i morgen, kan se langt etter mer spilletid for The Gunners.

 

Fabianski (forklaring unødvendig)

Sagna

Vermaelen

Gallas

Silvestre (desverre)

Eboue (liker han ikke men ser ingen alternativer)

Song

Nasri

Vela

Eduardo

Arshavin

 

Benk: Almunia, JET, Wilshere, diaby, Denilson, Walcott, Watt?

 

tips 2-1 i en nervøs og dårlig kamp. Vela og Arshavin putter

Link to comment
Share on other sites

Sitter på Torp og skulle egentlig tatt flyet som skulle gått kl. 13.55, men som var forsinket til minst 15:15. Så jeg ringte mine venner i London, som kunne opplyse om at det har snødd masse i London i natt, så det er sikkert derfor flyet var forsinket. Typisk...

 

Edit: Mer typisk er jo fruens helt (først tur for henne) Fabregas har et hamstringsproblem.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi slår tilbake med en knusende seier.

Det er et veldig stort slag og miste Cesc Fabregas, men jeg tror vi klarer oss uten han i denne kampen.

Jeg håper Nasri tar Fabregas sin rolle mot Hull. Nasri er mye bedre sentralt i banen.

Håper Vela starter denne kampen, og at Arshavin får spille ute på vingen igjen.

Tipper vi vinner 4 - 0, håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Silvestre

 

Nasri-Song-Ramsey

 

Walcott-Eduardo-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Bare for å få de av oss som trenger det i kamphumør:

 

Fra dagens Arseblog:

There is much revenge required after the defeat at home last season and, of course, Phil Brown's antics after the FA Cup game. Brown, or Son of Dein®©, accused our captain of all kinds of mischief on live TV right after the game. An FA investigation found Cesc had no case to answer, Brown and Horton looked like twats, and Hull limped over the finish line in the league. Some may have thought this a bad thing. Certainly when they saw the mingebearded Brown serenading the Hull fans on the final day of the season they won't have been alone but I am glad they survived.

 

Only because I want us to batter them tomorrow and for Phil Brown and his men to leave London tomorrow going 'Ouch. What happened? My bottom is sore. I think I'm going to cry. Oh, the manager is singing us a song to help sooth us. I'm definitely going to cry. Waaaaaaaaaaaaaaah!'

 

Konge :)

 

Denne kampen burde bety mye for hele laget etter behandlingen Brown og Horton ga Cesc.Bare synd han selv ikke spiller. Forventer høyt tenningsnivå og krysser fingrene for å se en polakk i mål.

 

Skal se kampen på Bohemen i morgen og GLEDER meg.

Link to comment
Share on other sites

likte gunnersfan sinn oppstilling, bare jeg ønsker at fabiansky skal få sjansen..

tror nok wenger tar med diaby uansett.

tipper han kommer til og starte med 1 av walcott, vela, eduardo da disse virkelig trenger og komme i form..

 

 

er samme for meg så lenge vi får se mer av dette:

 

http://www.youtube.com/watch?v=byMOXiF2j40&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=KJ0ogrfIb8I&feature=related

Link to comment
Share on other sites

I dag må det bli 3 poeng, uansett hvilke spillere som får sjansen. De må vise tæl i dag, jeg ser det er meldt -4 grader i London i kveld, så dette blir en skikkelig test.

 

Vi har dårlige minner fra kampen på Emirates i fjor, men da var Hull et helt annet lag mentalt. Ønsker å se Fabianski og Eboue fra start. Fabinaski, fordi Almunias opptredener i det siste ikke kan gi fornyet tillit. Og Eboue fordi han setter fart, og kan være en stor trussel for Hull. Dette forutsetter at han slipper ballen i det riktige øyeblikk, han er som kjent ingen stor avslutter.

 

Gleder meg til kamp foran TV'n i vinterkulda!

Link to comment
Share on other sites

Hjemmekamp mot Hull SKAL være 3 poeng. Vi er nødt til å reise kjerringa og vise litt skikkelig guts i denne kampen om vi skal fortsette å ha noe som helst sjanse på gullet. Villa, Tottene og Pool ligger ikke så altfor langt bak oss, så alle poengene vi klarer å samle sammen fremover vil være überviktige! Uavgjort i forrige kamp er et lite arbeidsuhell, får håpe vi klarer å komme tilbake på vinnersporet nå, neste kamp er mot Villa, og vil bli en utrolig vanskelig kamp. De har slått både Pool, Chelskij og Manure. 3 poeng hadde smakt så utrolig godt.

 

Men først skal vi ta tre poeng ikveld. Håper på dette laget;

 

Fabianski

Sagna-Gallas-Vermaelen-Silvestre

Nasri/Ramsey-Song-Diaby

Eboue-Arshavin-Dudu

 

Arshavin funker best som midtspiss og vi trenger musklene til Eboue og Diaby. Eboues "directness" tror jeg kan vise seg å bli alpha og omega i dag. Diaby har virkelig noe å bevise nå, og Wenger bør si klart i fra. Samme til Dudu, som jeg tror vil komme bedre til rette på venstrekanten.

 

Målvakt sier seg selv, Almunia har dessverre aldri vist at han er god nok, og fortsetter å gjøre tabber. På tide å la Fabianski prøve seg noen kamper for å se om han virkelig har vokst som keeper.

 

Vi er nødt til å ta tre poeng i dag! Come On You Gunners!!

La oss vise at vi har noe å gjøre i toppen!

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Seaman

Dixon-Adams-Keown-Clichy

Parlour-CESC-Vieira-Pires

Bergkamp-Henry

 

men tror det blir.....

 

Fabianski

Sagna-Gallas-Vermaelen-Silvestre

Denilson-Song-Diay

Walcott-Arshavin-Nasri

 

Hvis ikke noe er sagt så har jeg bare på følelsen av at Wenger prøver Fabianski idag.

For å gi han en "lett" kamp og vise seg frem i. Ellers så tenker han vel omvendt og vil gi Almunia selvtillitt gjennom å stå en som han burde holde nullen i...

 

Men tiden vil vise. Seier må det bli!

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det ut til at Fulham slår United, og nå har vi ikke råd til å rote bort nok en mulighet til å gå forbi United. Slik som det er nå så har vi to kamper mindre spilt og er fem poeng bak de. Avgir vi poeng i dag så gjør vi det bare vanskeligere for oss selv. Så skal vi ha noe å gjøre i toppen, så er dette tre enkle poeng.

 

Håper disse entrer Emirates i dag;

 

Fabianski

Sagna-Gallas-Vermaelen-Silvestre

Denilson-Song-Diaby

Eduardo-Arshavin-Nasri

 

Jeg blir rett og slett forundret om jeg ser Walcott og Almunia i startellveren i dag. Det er kanskje en kamp for å spille på seg selvtillit i, men nå har vi sjansen til å ta innpå United, og den skal vi faen ikke rote bort.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/t...ainst-hull-city

 

Ser desverre ut som at Almunia starter :(, heldigvis starter Walcott på benken, men jeg håper han kan komme innpå å løpe i senk et slitent hull forsvar i andre omgang..

 

Denne kampen må vinnes og takket være Fulham har vi fått en gylden mulighet til å knappe innpå Manu.

Link to comment
Share on other sites

Walcott benket idag. HELDIGVIS. Han har vært en katastrofe i år. Men at Eboue går inn for Sagna er litt mer diffust...Kanskje fordi de innleggene hans ikke er akkurat verdens beste.

Link to comment
Share on other sites

Almunia må virkelig ha klippekort... Hvorfor ikke gi Fabianski den sjansen Almunia fikk når Lehmann hadde sin down-periode?

 

Walcott og Sagna vraket fra sist kamp (+ en skadet Fabregas), kan jo tyde på at Wenger ikke tør å omrokkere enda mer i laget.

Synes det er helt greit å ikke bytte Almunia idag, når Wenger valgte andre å "spare/vrake"

 

Vi skal normalt unngå mange sjanser imot på hjemmebane mot Hull, så et keeperbytte behøver kanskje ikke bety så mye akkurat idag.

 

Arsenal team in full: Almunia ©, Eboue, Gallas, Vermaelen, Silvestre, Song, Diaby, Denilson, Nasri, Arshavin, Eduardo

 

Nå har vi sjansen til å få igang selvtillitt og slå sterkt tilbake etter noen kamper med laber innsats. Viljen og moralen må komme tilbake på topp, så vil spillet flyte mye bedre både defensivt og offensivt de neste ukene.

Kunne vi fått et mål av Eduardo, så kan det kanskje løsne litt på selvtilliten innenfor 16-meteren. Vi trenger virkelig noen spillere som står frem foran mål som giftige, for Arshavin er den eneste de siste kampene som virkelig virker farlig foran mål.

 

Nei, jeg har troa på 3 poeng og festfotball........ Om dette skjer, så har vi tatt 3 poeng på Utd denne runden :(

 

Gooner

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...