Jump to content

2009.08.15 Everton B


Mr Chapman

Hva blir resultatet?  

69 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Hadde jeg tørt å stått frem for en hau måner siden og sagt at jeg har stor tro på Song så trur jeg ikke de er mange som hadde vert enig me meg !

Veldig gøy å se Song ( kanskje min favoritt ) spille so bra og bare se på utviklingen fra starten av forrige sesong til i dag !

 

Herlig seier idag selvom vi ikke fikk den motstanden vi hadde regnet med. Det såg ikke særlig ut som at Everton var klar for denne kampen. Men håper vi kan forsette sånn som vi har gjort i dag. Men jeg irriterer meg noe grasat over de siste målet vi slipper inn !

 

Vel Ben Elfen har da vært en forkjemper og fan av Song han - han turte å si det også. :lol:

Har hatt stor tru på Song jeg og, da jeg ikke har sett det som høyst nødvendig med en defensiv midtbane signering. Er uansett for signeringer, for nye fjes har jeg absolutt ikke noe imot!

Link to comment
Share on other sites

Vieira sangen synges på Goodison

Først melding av signatur: Det skrives beatiful på korrekt engelsk ;)

Og så, Vieira sangen synges sikkert fordi Song har spilt en glitrende kamp og har vist seg frem som Vieira gjorde før (?)

 

beautiful ja...

:lol: bra noen retter på rettinga mi :D

Link to comment
Share on other sites

Flott kamp med masse plusser:

 

- Defensiv jobbing i midtbaneleddet

Synes Song var banens gigant, men Cesc og Denilson var ikke langt bak

 

- Effektivitet på offensiv dødball (2 mål)

Gode server og fantastisk vilje til å trå til i dueller

 

- Samhandlingen og viljen til å gå raskt mot mål når motstander er i ubalanse

To av målene kommer etter lynraske box-to-box overganger. Arsenalfotball med vår kjære kaptein i

hovedrollen!

Målene til Denilson og Eduardo kommer av godt påtrykk, når Everton nesten er i balanse

 

- Duellspillet defensivt

Vermaelen, Gallas og Almunia vant så å si alle dueller de var involvert i. Kanskje mest overrasket over

Almunias trygge opptreden i feltet

 

Ønsker ikke å være noen gledesdreper, men jeg fant noen minuser også:

- Ikke patent soneforsvar når vi var i ubalanse

Dette ble overskygget av sterkt duellspill, men bør bli bedre før vi møter bedre lag

 

- Skaper lite mot etablert forsvar

Arshavin skaper Eduardos mål mot et Everton i tilnærmet balanse, ellers var det tynt med sjanser mot

etablert. Gruer meg til vi møter lag som legger ti mann bak egen 20-meter.

 

Uansett en fantastisk start på sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Song var helt fabelaktig igår. Han var en større og sterkere utgave av Flamini på sitt beste. Han var beinhard, gikk inn i duellene og vant, og hadde i tillegg noen herlige pasninger. Håper virkelig at dette er bare en smakebit på hvordan kommer til å være denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg tørt å stått frem for en hau måner siden og sagt at jeg har stor tro på Song så trur jeg ikke de er mange som hadde vert enig me meg !

Veldig gøy å se Song ( kanskje min favoritt ) spille so bra og bare se på utviklingen fra starten av forrige sesong til i dag !

 

Herlig seier idag selvom vi ikke fikk den motstanden vi hadde regnet med. Det såg ikke særlig ut som at Everton var klar for denne kampen. Men håper vi kan forsette sånn som vi har gjort i dag. Men jeg irriterer meg noe grasat over de siste målet vi slipper inn !

 

Nå har jeg hatt stor tro på Song siden han var på utlån hos Charlton og prestasjonene hans i CC 07/08 sesongen, hvor han spilte midtstopper. Han hadde jo også et forrykende ACN hvor han var Kameruns beste spiller i turneringen, ifølge meg iallfall :D

 

Det er noe spesielt med Song som av en eller annen grunn interesserer meg, og det er at han er sinnsykt rolig i pressede situasjoner, og at han klarer å dra av seg et par spillere gang etter gang. Har sett på mange forskjellige forumer om at Song har dårlig teknikk og en dårlig pasningsfot, men spør du meg har han en fantastisk teknikk og det ser man gang på gang hvis man følger med på hvordan han spiller. Pasningsfoten har han jo også, han spiller sjeldent en pasning feil, og samtidig som han er en DM er han ganske kreativ også, med en del flotte pasninger, flotte detaljer (hælspark, veggpasninger) og han har vist at han kan skåre mål en gang iblant også.

 

Tenker nok at de fleste Arsenal supportere får øynene opp for denne spilleren i løpet av sesongen, og at han ikke lenger blir brukt som en hoggestabbe, det samme gjelder også for Eboue og Bendtner.

 

Edit: Forøvrig ligger HELE kampen ute på ATVO så alle med ATVO, det er bare å se denne fantastiske kampen igjen! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett en herlig start på sesongen :D Etter å ha blitt tippet ut av topp 4. av de fleste eksperter så gjør det ekstra deilig å BANKE Everton i første seriekamp.

 

Hvis spill, holdning, effektivitet og viljen fortsetter slik store deler av sesongen har vi en esktrem mulighet!

 

Synes Song, Cesc og Vermaelen var banens store giganter. Vermaelen viste en enorm vilje til å trå til i dueller (noe jeg har savnet lenge :lol: ). Song har tatt over rollen til Flamini, og det med glans! Cesc... say no more!

 

Rett og slett stolt etter denne kampen. GOGO GUNNERS<3!

Link to comment
Share on other sites

Kjenn på lukta, det er lukta av GULL! :)

 

Syns ikke vi skal ta helt av her. Vi kan fort få en trøkk i trynet mot Celtic, og i slutten av måneden venter Manchester United på Old Trafford.

Nei, er klar over det. Derfor eg skrev det i en kamptråd. Der vi kan ta helt av i begge rettninger etter/under en kamp. Ja blir en viktig kamp den på OT. Men håper vi har fått et lag som dem andre frykter nå. Da kan alt skje.

Link to comment
Share on other sites

Har lagt merke til en liten men ikke ubetydelig detalj, gutta har et helt annet spillehumør. Om det skyldes salget av Adebayor eller Kolo Toure eller begge skal være sånn passelig usagt, men det virker som det er mer et lag nå. Tror kanskje egoet til Adebayor har tatt stor plass i Arsenal og at det kanskje virkelig har vært til Arsenals beste at han dro. Selv om han skulle få en stor sesong i City.

 

Det er ennå langt igjen av sesongen, men det er sånn det virker nå.

 

Det er kanskje mer sannhet i dette enn det vi tror. I følge Amy Lawrence, som vanligvis har meget god kjennskap til hva som foregår på innsiden av Arsenal, har Kolo, Ade, Eboue og Song vært en egen "klikk" i garderoben. Dette skal ha splittet opp spillergruppa og ødelagt for den rette lagånden. Nå har Wenger kvittet seg med de to største "problemene"; Kolo, som trass i lang, trofast jobbing for Arsenal hadde feil fokus og ønsket seg bort, og ei heller holdt rette nivået lenger. Og Ade; sannsynligvis pisse sur om han ikke fikk spille, og sluntrende i offside når han fikk..

 

Det kan være at laget som sådan faktisk er styrket ved disse salgene, og ikke svekket.

Men det er veldig langt igjen, ja..

Link to comment
Share on other sites

Det er vel kanskje bittelitt tidlig å snakke om gull...

 

Vi fikk vel nesten maksimal uttelling på sjangsene vår i går, og overgikk oss selv totalt :) Forventer egentlig ikke flere slike kamper denne sessongen...

 

At vi slapp inn det målet helt på slutten viser at vi ikke skal være så kjepphøye, for det er et helt totalt unødvendig mål. Når vi leder 6-0 og presser, så skal vi ikke la dette skje. Det er dessverre alt for ofte at spillerene blir litt ukonsentrert mot slutten av kampene.. vi har sett det før. Vi sleit også litt i starten av kampen når everton presset, og vi var ikke helt overbevisende der bak med klareringene.

 

så er spent når vi møter bedre motstand. det var ikke mye futt i det everton presterte i går, så tror vi skal roe oss ned litt, og holde bakkekontakten.

Link to comment
Share on other sites

sykt bra!

 

...men vanvittig unødvendig å slippe inn mål mot dette laget. har ofte sett at almunia setter seg ned å stopper ballen med utsiden av leggen. det blir bare tåpelig, da det alltid vil gi retur.

 

 

 

ja, bedre å fløtte seg fra mål, da det er bedre å IKKE redde enn å gi retur.....

 

av alle tåpelige svar jeg har sett, må vel dette ta kaka;-) han har hansker. og han har lov å bruke hendene. han skal selvsagt ned å stoppe den ballen!

Link to comment
Share on other sites

sykt bra!

 

...men vanvittig unødvendig å slippe inn mål mot dette laget. har ofte sett at almunia setter seg ned å stopper ballen med utsiden av leggen. det blir bare tåpelig, da det alltid vil gi retur.

 

 

 

ja, bedre å fløtte seg fra mål, da det er bedre å IKKE redde enn å gi retur.....

 

av alle tåpelige svar jeg har sett, må vel dette ta kaka;-) han har hansker. og han har lov å bruke hendene. han skal selvsagt ned å stoppe den ballen!

 

Og av alle tåpelige argumenter tar dette kaka. Hvis Almunia skulle tatt den ballen med hendene så måtte han allerede ha forutsett hva som kom til å skje midt i klynga der og kastet seg ned et par sekunder i forveien, noe som igjen ville ha gjort det lett for spilleren ved at han kunne plassert ballen høyt midt i mål.

Link to comment
Share on other sites

:D--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 16 2009, 08:55 PM) 174208[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

sykt bra!

 

...men vanvittig unødvendig å slippe inn mål mot dette laget. har ofte sett at almunia setter seg ned å stopper ballen med utsiden av leggen. det blir bare tåpelig, da det alltid vil gi retur.

 

 

 

ja, bedre å fløtte seg fra mål, da det er bedre å IKKE redde enn å gi retur.....

 

av alle tåpelige svar jeg har sett, må vel dette ta kaka;-) han har hansker. og han har lov å bruke hendene. han skal selvsagt ned å stoppe den ballen!

 

Og av alle tåpelige argumenter tar dette kaka. Hvis Almunia skulle tatt den ballen med hendene så måtte han allerede ha forutsett hva som kom til å skje midt i klynga der og kastet seg ned et par sekunder i forveien, noe som igjen ville ha gjort det lett for spilleren ved at han kunne plassert ballen høyt midt i mål.

 

det jeg ønsker, er at ha skal bli litt røffere. en frey, canizares + flere, vill gått ned med overkroppen først og stoppet ballen. det er da også det som er det korrekte i en sådan situasjon. såpass har jeg selv lært etter ganske mange år som bakerste mann. en tidligere stor keepertrener, frans hoek(ned), var veldig opptatt av tøffhet og aggresivitet hos målmenn. har aldri vært stor fan av almunia, og da er det lett å bli litt i overkant kritisk. selv om han har gjort det ganske mye bedre de siste 10-12 mnd, er han fortsatt ingen toppkeeper. ikke engang i topp 5 i pl. det synes jeg bør være et minimum for en klubb som arsenal. han er uten tvil en svært profesjonell type, men mangler alt for mange egenskaper til å bli en keeper som blir domminerende, og gjør de matchvinnende redningene som arsenalkeepere tidligere har gjort i seaman og lehmann. almunia er en ok+ keeper...

 

... reaksjon er vel en av hans sterke sider, så jeg ser ikke akkurat for meg at han måtte ha kastet seg ned to sekunder i forveien!

Link to comment
Share on other sites

:D--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 16 2009, 08:55 PM) 174208[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

sykt bra!

 

...men vanvittig unødvendig å slippe inn mål mot dette laget. har ofte sett at almunia setter seg ned å stopper ballen med utsiden av leggen. det blir bare tåpelig, da det alltid vil gi retur.

 

 

 

ja, bedre å fløtte seg fra mål, da det er bedre å IKKE redde enn å gi retur.....

 

av alle tåpelige svar jeg har sett, må vel dette ta kaka;-) han har hansker. og han har lov å bruke hendene. han skal selvsagt ned å stoppe den ballen!

 

Og av alle tåpelige argumenter tar dette kaka. Hvis Almunia skulle tatt den ballen med hendene så måtte han allerede ha forutsett hva som kom til å skje midt i klynga der og kastet seg ned et par sekunder i forveien, noe som igjen ville ha gjort det lett for spilleren ved at han kunne plassert ballen høyt midt i mål.

 

det jeg ønsker, er at ha skal bli litt røffere. en frey, canizares + flere, vill gått ned med overkroppen først og stoppet ballen. det er da også det som er det korrekte i en sådan situasjon. såpass har jeg selv lært etter ganske mange år som bakerste mann. en tidligere stor keepertrener, frans hoek(ned), var veldig opptatt av tøffhet og aggresivitet hos målmenn. har aldri vært stor fan av almunia, og da er det lett å bli litt i overkant kritisk. selv om han har gjort det ganske mye bedre de siste 10-12 mnd, er han fortsatt ingen toppkeeper. ikke engang i topp 5 i pl. det synes jeg bør være et minimum for en klubb som arsenal. han er uten tvil en svært profesjonell type, men mangler alt for mange egenskaper til å bli en keeper som blir domminerende, og gjør de matchvinnende redningene som arsenalkeepere tidligere har gjort i seaman og lehmann. almunia er en ok+ keeper...

 

... reaksjon er vel en av hans sterke sider, så jeg ser ikke akkurat for meg at han måtte ha kastet seg ned to sekunder i forveien!

 

Uansett hvor gode reaksjoner man har så hjelper det lite hvis tyngekraften ikke er rask nok til å få deg ned. Skuddet kommer såpass raskt at han kun rekker å strekke ut et ben, og det er ikke akkurat overbevisende av Clichy som etterlater hele venstresiden åpen for Saha.

 

Fortsetter Almunia som han har gjort de siste 6-7 månedene så er det ikke så altfor mange keepere som er bedre enn Almunia i PL. Personlig mener jeg Almunia er topp 5 i PL, han har faktisk vokst utrolig mye, og har lagt til mange nye ting i sin spillestil, dog skulle jeg ønske han sto litt mindre på hælene og litt mer på tærene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...