Jump to content

2009.05.02 Portsmouth B


Skorpey

Recommended Posts

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Synes Eboue har vært positiv på backen i dag. I alle fall offensivt - har ikke sett så mye av ham defensivt

 

Veldig. Håper virkelig han får sjansen mot United på tirsdag, har mer tro på han enn Gibbs. Han skaper masse furore blant motstanderens forsvarsspillere, for han er så uforutsigbar.

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, utrolig herlig å se på marginene våre om dagen. Helt utrolig at vi ikke slipper inn mål i dag, men det var langt ifra ufortjent at vi vant. Nok en gang stråler Arshavin. Song, Fabianski og Djourou hadde alle noen strålende involveringer, men det var noe slurv også. Pompey skapte mye, men det er vanskelig å finne hva som konkret var grunnen til det. Følte det var glipper her og der, og ikke en spiller som hadde en dårlig dag på jobben. Ellers synes jeg vi var ganske direkte i dag og skapte mye av den grunn. I andre satt ikke sistepasningene like bra, men både Bendtner og Vela hadde mulighter til å putte hattrick. En fin oppkjøring foran kampen mot Man U. Spillere fikk hvile og vi fikk et fint resultat. Gleder meg til tirsdag!

Link to comment
Share on other sites

Gud hjelpe meg for et lag.

Fantastisk.Med alle de unge spillere, spilleglede. Jeg er stolt

 

Wenger du har trodd hele veien på det du gjør. Og det viser seg gradvis å se riktig så riktig ut. Kritikken er i ferd med å blåse av veien. Det er dette Arsenal jeg vil se, det vi ser mer og mer av.

 

Og de nye store profilene i laget er i ferd med å tre frem, profiler som har blitt dømt nord og ned.

Nevner i fleng; Almunia, Denilson, Eboue, Song og ikke minst Bendtner, som Wenger har trodd på hele tiden, og som er dømt ut av mange fans rundt om i verden. Minnes ellers så fornuftige betraktninger fra kloke Bjelke om NB i Canal+ sending. Bendtner har egen evne til å holde på ballen og han gjørmer og mer fornuftig. Dette bøir en spiller vi kommer til å blio veldig glad ut. Jeg er tilfreds med at det er Wenger som styrer og ikke fansens populisme.

Link to comment
Share on other sites

jeg må bare berømme Arshavin nok engang.. jeg viste at han var en utrolig god spiller, men at han var så umenneskelig fair.. det ante jeg ikke!

 

som sikkert mange andre her så trodde jeg med engang at han mente at protester var nytteløst, da han stod å rista med fingeren etter at dommeren hadde blåst for straffe.. men når man ser reprisa så ser man jo at det er feil.. han reiser seg opp, ser på dommeren, peker på corner flagget og rister med fingeren.. det er det ikke alle som hadde gjort! inkludert meg selv!

 

jeg har lagt merke til det før også.. han har fått albuer i trynet, stygge taklinger bakfra og andre overfall, men ikke EN gang har jeg sett at han slenger med leppa eller "klikker" på motspilleren/dommeren!

han bare reiser seg opp og lar dommeren ta seg av det, aldri får han vondt heller...

men det kan jo ha noe med hans dårlige engelsk kunskaper å gjøre :D

 

ellers fantastisk av ungutta i dag! the future is red and white!

så vil jeg legge til at Bendtner burde få starte for Ade på tirsdag!! med mindre Wenger har tatt en skikkelig alvorsprat med han.. jeg orker ikke å se han daffe rundt en livsviktig kamp til.. da er det bedre med father Nick og dansk dynamitt! selv om avslutnings egenskapene er så som så

Link to comment
Share on other sites

Flott gjennomført kamp av gutta. Deilig å kunne rotere såpass, og alikevel inneha så mye kvalitet. Det var godt

å se Vela igjen. Utrolig lenge siden jeg har sett min unge favoritt. Syns han klarte seg bra, men burde scoret

ett mål til. Han viser også fysikk i duellene, noe som er meget lovende. Skuldet til skulder mot Distin tok han jo

på strak arm. Meget bra!

 

Diaby fikk mye fortjent kritikk etter United kampen, og blir hvilt idag. Betyr dette at han vil starte til tirsdag igjen?

Da må han i så fall vise helt andre takter, om han skal forsvare den avgjørelsen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er tilfreds med at det er Wenger som styrer og ikke fansens populisme.

 

Ja, hadde det vært fansens populisme som skulle styrt skuta, hadde nok klubben vært satt under administrasjon for lenge siden.

 

Men det har alltid vært slik her på forumet, og blant Arsenalsupportere generelt, at man skal ha hoggestabber. Til og med når laget gjør det bra, driver vi og graver dypt ned i materialet for å plukke frem spillere som ikke var gode nok, istedet for å fokusere på de som var virkelig gode. Dette er en tankegang jeg ikke har mye til overs for. Jeg mener det er mye bedre å fokusere på det positive istedet for i det hele tatt å dvele ved det negative.

 

Tenk på all kritikken spillere som Almunia, Song og Denilson har fått iløpet av sesongen. Er nok mange som har måttet spise i seg ordene sine.

Link to comment
Share on other sites

denilson har for mange feilpasninger til å få mer enn godkjent. han starter en rekke med pompey angrep med slurvete avleveringer. song har vært god på midten, men han gjør mange feilvurderinger i duellene som stopper. det var egentlig det eneste negative med hele kampen. rett og slett en flott opplevelse. med en slik innsats fra dansken, kan det synes(bør det være) langt unna startoppstilling for ade. ramsey viser at han har noe å bidra med. vela er livlig, ja faktisk nesten like livlig som eboue. å fytti rakkern for en spiller arshavi er. sykt sykt god!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er tilfreds med at det er Wenger som styrer og ikke fansens populisme.

 

Ja, hadde det vært fansens populisme som skulle styrt skuta, hadde nok klubben vært satt under administrasjon for lenge siden.

 

Men det har alltid vært slik her på forumet, og blant Arsenalsupportere generelt, at man skal ha hoggestabber. Til og med når laget gjør det bra, driver vi og graver dypt ned i materialet for å plukke frem spillere som ikke var gode nok, istedet for å fokusere på de som var virkelig gode. Dette er en tankegang jeg ikke har mye til overs for. Jeg mener det er mye bedre å fokusere på det positive istedet for i det hele tatt å dvele ved det negative.

 

Tenk på all kritikken spillere som Almunia, Song og Denilson har fått iløpet av sesongen. Er nok mange som har måttet spise i seg ordene sine.

 

Du kaster stein i glasshus Kim. Du har vært en av Wengers argeste kritikere her på forumet, han har vært din hoggestabbe.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kritiserer vi spillere når de spiller dårlig. Skal vi bare sitte på gjerdet og nikke og smile? Vi var heldige som ikke slapp inn mål mot pompey for de hadde plenty med gode 100% sjanser! Er mye positivt å ta med fra denne kampen men også en del negativt.

 

1. Midtbanespillerne våre er svært dårlige til å jobbe rundt egen 16-meter. Denilson spesielt er utrolig lat når det gjelder å ta de tunge løpene tilbake. Han slår også noen meget merkelige feilpasninger. Pasninger som skal være enkle for en brasilianer på dette nivået.

 

2. Kvaliteten på innleggene har vært horrible de siste månedene. Clichy/Gibbs og Sagna kommer seg ikke ordentlig rundt på kantene og jeg savner "gamle" Adebayor som jobbet knallhardt for å vinne hver eneste duell inne i 16-meteren.

 

3. Vi trår ikke ordentlig til i duellene. Spillere som Diaby, Song, Denilson osv har mer enn nok muskler til å hanskes med de fleste i PL! Dette så vi særlig i kampen mot Manchester United.

 

Jeg synes det blir helt feil å slakte egne spillere, men det blir også helt idiotisk å måtte unnskylde seg når man kritiserer laget sitt.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kritiserer vi spillere når de spiller dårlig. Skal vi bare sitte på gjerdet og nikke og smile? Vi var heldige som ikke slapp inn mål mot pompey for de hadde plenty med gode 100% sjanser! Er mye positivt å ta med fra denne kampen men også en del negativt.

 

1. Midtbanespillerne våre er svært dårlige til å jobbe rundt egen 16-meter. Denilson spesielt er utrolig lat når det gjelder å ta de tunge løpene tilbake. Han slår også noen meget merkelige feilpasninger. Pasninger som skal være enkle for en brasilianer på dette nivået.

 

2. Kvaliteten på innleggene har vært horrible de siste månedene. Clichy/Gibbs og Sagna kommer seg ikke ordentlig rundt på kantene og jeg savner "gamle" Adebayor som jobbet knallhardt for å vinne hver eneste duell inne i 16-meteren.

 

3. Vi trår ikke ordentlig til i duellene. Spillere som Diaby, Song, Denilson osv har mer enn nok muskler til å hanskes med de fleste i PL! Dette så vi særlig i kampen mot Manchester United.

 

Jeg synes det blir helt feil å slakte egne spillere, men det blir også helt idiotisk å måtte unnskylde seg når man kritiserer laget sitt.

Skal si at jeg syntes Song trøkker skikkelig til i duellene eller er det bare tilfeldig at han ofte vinner ballen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er tilfreds med at det er Wenger som styrer og ikke fansens populisme.

 

Ja, hadde det vært fansens populisme som skulle styrt skuta, hadde nok klubben vært satt under administrasjon for lenge siden.

 

Men det har alltid vært slik her på forumet, og blant Arsenalsupportere generelt, at man skal ha hoggestabber. Til og med når laget gjør det bra, driver vi og graver dypt ned i materialet for å plukke frem spillere som ikke var gode nok, istedet for å fokusere på de som var virkelig gode. Dette er en tankegang jeg ikke har mye til overs for. Jeg mener det er mye bedre å fokusere på det positive istedet for i det hele tatt å dvele ved det negative.

 

Tenk på all kritikken spillere som Almunia, Song og Denilson har fått iløpet av sesongen. Er nok mange som har måttet spise i seg ordene sine.

 

Du kaster stein i glasshus Kim. Du har vært en av Wengers argeste kritikere her på forumet, han har vært din hoggestabbe.

 

Du må gjerne se det som at jeg kaster stein i glasshus Tapapa. Men jeg har på langt nær kritisert Wenger så mye som du og ben elfen har kritisert Almunia. Eller som andre her inne har kritisert Song og Denilson. Det er forskjell på å komme med kritikk en og annen gang, og komme med kritikk stort sett etter hver eneste kamp, som ble gjort med Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...