Jump to content

2009.04.15 Villarreal H


pekkiry

Hvordan går dette da mon tro?  

45 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

gun__1237823142_uefa_villarreal.jpg

Arsenal vs Villarreal

UEFA Champions League

Wednesday, April 15 20:45

 

Verdt å vite?

Når Arsenal scorer først på hjemmebane ender 91.67% av kampene siden 2005 med seier til Arsenal.

Arsenal har vunnet 1 av 7 kvartfinalekamper siste 10 år.

Villarreal har vunnet 2 av 9 kamper mot lag fra nivå 1 siden 1996.

2 av de siste 3 kampene mellom Arsenal og Villarreal har endt uavgjort.

Når Villarreal slipper inn først på bortebane ender 0.00% av kampene siden 2005 med seier til Villarreal.

Arsenal har vunnet 6 av 10 kamper på hjemmebane i denne turneringen fra og med 2007.

 

Referee

Wolfgang Stark (GER)

Assistant referee

Jan-Hendrik Salver (GER) Mike Pickel (GER)

Fourth official

Babak Rafati (GER)

 

 

Før kampen

Det er vel ikke noe å legge skjul på at laget vårt er i form. Vi kommer med stor selvtillit etter den fantastiske 2 omgangen mot Wigan. Nasri ble hvilt i helga og kommer nok inn for Arshavin. Både Adebayor og Van Persie ble også hvilt fra start og vi regner med at de starter på topp. Det var ikke bare en gladmelding at vi vant mot Wigan, men senere på lørdag kom nyheten at Senna ikke kan være med mot Arsenal og at Diaby er tilbake fra skaden sin. Det var en tøff bortekamp mot Villarreal, men utgangspunktet ble likevel bra. Det står 1-1 i vår favør, dermed må spanjolene ha mål, og dette passer perfekt for våre kontrings spesialister. Dette blir en kamp med høyt tempo og stor innsats, og hvis vi følger formkurven vår kan resultatet bli en semifinale i Champions League.

 

Pre Match News

Wenger - This could be my proudest season

Wenger - We won’t be tentative in second leg

Villarreal will give Arsenal a champions league shock

Injured Senna out for Arsenal rematch

 

Skader i Arsenals tropp

Djourou, Type skade: Knee Injury - no return date

Clichy, Type skade: Back Injury - 26th Apr 09

Almunia, Type skade: Ankle/Foot Injury - 2nd May 09

Gallas, Type skade: MCL Knee Ligament Injury - no return date

Da Silva, Type skade: Groin Strain - 15th Apr 09

Rosicky, Type skade: Hamstring Injury - no return date

 

Mulig lagoppstilling

Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Gibbs

Walcott-Cesc-Song-Nasri

Adebayor-Van Persie

 

Lagenes form i CL

Tidligere møter

Arsenal - Villarreal 1-0

Villarreal - Arsenal 0-0

Villarreal - Arsenal 1-1

 

Siste 6 kamper: Arsenal

Quarter-finals

07.04.2009 v Villarreal (A) 1-1

First knockout round

24.02.2009 v Roma (H) 1-0

11.03.2009 v Roma (A) 0-1*

Group stage

17.09.2008 v Dynamo Kyiv (A) 1-1

30.09.2008 v Porto (H) 4-0

21.10.2008 v Fenerbahçe (A) 5-2

 

Siste 6 kamper: Villarreal

Quarter-finals

07.04.2009 v Arsenal (H) 1-1

First knockout round

25.02.2009 v Panathinaikos (H) 1-1

10.03.2009 v Panathinaikos (A) 2-1

Group stage

17.09.2008 v Man. United (A) 0-0

30.09.2008 v Celtic (H) 1-0

21.10.2008 v AaB (H) 6-3

 

Litt om Villarreal

Fullt navn: Villarreal Club de Fútbol | Kallenavn: El Submarino Amarillo

(Den gule ubåten) | Grunnlagt: 1923 | Hjemmebane: Estadio El Madrigal | Kapasitet: 26 000 | Styreleder: Fernando Roig Alfonso | Hovedtrener: Manuel Pellegrini | Liga: Primera división |

 

Kamper i denne CL runden

Chelsea - Liverpool (3-1) | Viasat 4 & Viasat Sport HD

Bayern Munchen - Barcelona (0-4) | Viasat Sport

 

Arsenal - Villarreal (1-1) | Viasat Sport

Porto - Manchester United (2-2) | Viasat 4 & Viasat Sport HD

 

Husk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Holdt faktisk på med en kamptråd jeg også :) Slettet tråden din før jeg så pollen, zaldor, så jeg la bare til en helt enkel en her. En poll som omhandler det eneste som betyr noe :)

 

Vet vi for sikkert at Djourou er ute? Jeg er enig i at det ikke virker sannsynlig, men vi har jo ikke hørt noe siden lørdag?

 

Håper på dette laget:

 

Fabianski

Sagna - Tourè - Djourou/Silvestre - Gibbs

Denilson - Song - Fabregas

Walcott - Adebayor - van Persie

 

Nasri, Vela, Eduardo, Eboue i bakhånd.

 

Vi må gå ut og angripe, ta kontroll over kampen. Vi må hele tida være tett oppi Villareal-spillerne, så de ikke får spille rundt oss slik de til tider gjorde på El Madrigal. Med de spillerne vi har tilgjengelig, føler jeg meg sikker på at vi får en scoring, noe som betyr at Villareal må score 2. Da blir det spennende å se hva spesielt Gibbs og Silvestre er laget av...

 

Kolo Tourè har scoret på hjemmebane mot den gule ubåten før: 1:54 ut i dette klippet. La oss håpe på en gjentagelse i morra.

Link to comment
Share on other sites

jeg er rimelig sikker på at Nasri spiller denne kampen som "stedfortreder" til Arshavin, det vil si at laget blir:

 

Fabianski-Sagna-Toure-Silv-Gibbs-Walcott-Denilson-Song-Nasri-Fabregas-Adebayor, hvis ikke Fabregas trekkes ned på midten for Denilson og van Persie kommer inn på topp... mange muligheter!

Link to comment
Share on other sites

Da starter den største uken i denne klubben siden vi flyttet inn i vårt nye hjem.

 

Neste tirsdag kveld kan vi være i semifinalen i Champions League, i finalen i FA- cupen og om vi slår Liverpool på Anfield er nok fjerdeplassen sikret.

 

Vi kan også bare ha fjerdeplassen igjen å spille for og med exit fra to cuper på tre dager kan det bli en tøff innspurt.

 

Jeg skulle ønske at Villareal hadde fullt mannskap, det virker som dagens Arsenalmannskap er sin egen verste fiende med prestasjoner som går fra det ekstraordinære til det pinlige. Jeg tror ikke Villareal er noe dårligere enn det PSV laget som slo oss ut for to sesonger siden, selv med viktige folk ute.

 

Regner med at vi stiller:

 

Fabinaski

Sagna-Toure- Silvestre- Gibbs

Walcott-Song-Fabregas-Denilson-Nasri/ RVP

Adebayor

 

Skulle gjerne hatt Arshavin der, men vi får satse på at alle gode ting er tre for Nasri som har underprestert mot Roma og Villarreal borte. Kanskje Wenger kan sette ut en av leiesoldatene (Song, Denilson) og sette inn mer firepower, kanskje det blir en ren 4-4-2 i morgen?

 

Det blir spennende å se hvordan spanjolene takler den store banen, de var gode på sin Highburiske bane, men klarer de å stå imot bølgene i morgen? Kommer det i det hele tatt noen bølger? Det må det. Arsenal må fyre på alle sylinderne i morgen, unge spillere er 3 kamper unna finalen og med Porto som mulig motstander i en semi ser dette meget lyst ut for oss.

 

Tipper at Villareal vil starte forsiktig å la Arsenal løpe fra seg, scorer vi innen de 20 første vil dette gå bra, er det 0-0 etter 70 blir jeg urolig. Det ser ikke veldig bra ut i den bakre femmeren, Gibbs og Fabianski skal inn i sin største kamp noensinne og jeg håper ikke at scenen blir for stor.

 

Toure må være stor, Cesc og Nasri som sørge for at maskinrommet pumper og pumper i 90+ fordi dette blir garantert tøft, jeg håper ikke spillerene lar seg lure av Villarreals mange fravær fordi jeg er sikker på at vi har dobbelt så mange som dem.

 

2045 på Emirates, la det bære eller briste!

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Vi har så absolutt det beste utgangspunktet til denne kampen, men vi skal framdeles ikke gå ut på banen for å safe inn til semifinalen. Jeg tror Villarreal blir betydelig svekket uten Senna og Cazorla, men vi skal heller ikke glemme at Arsenal mangler mange spillere de også. Her kommer styrken til Arsenal inn, for vi har fullgode erstattere i alle ledd, men jeg skal ikke skryte på meg å ha fulgt med på stallen til Villarreal før. Senna tar jo nesten en midtbane for seg selv når han er i form, og det så vi i første runde. Uten han vil det garantert bli mye lettere å komme seg igjennom i midten, og det vil jeg se at vi utnytter.

 

Håper på et lag noe som dette:

 

Fabianski

Sagna-Toure-Djourou/Silvestre-Gibbs

Eboue/Walcott-Fabregas-Song-Nasri

Adebayor-van Persie

Link to comment
Share on other sites

Johan Djourou

Tuesday, April 14, 2009

Wenger has lost Johan Djourou to the knee injury he suffered at Wigan on Saturday. “Yes, both Djourou and Clichy are unfortunately out, Djourou has a knee problem” confirmed Wenger at his pre-match press conference.

Link to comment
Share on other sites

gleder meg som et lite barn til denne kampen, skal nemlig ned å se!

 

Satser på dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna--Toure--Silvestre--Gibbs

 

Walcott--Fabregas--Song--Nasri

 

Adebayor--Van persie

Link to comment
Share on other sites

Uff... Uutholdelig spennende oppgjør! Villareals to beste spillere, etter min mening, er ute av kampen. Det samme er to av våre faste forsvarsspillere i tillegg til keeperen vår. Vi stiller med 4. valget på stopperplass! Silvestre har uttalt at han kan være nyttig for oss i sesongavslutningen med tanke på sin rutine. Nå MÅ du stå fram!

 

Dette er også Fabregas' største kamp som kaptein. Håper han har vokst såpass at han takler presset og at han får hjelp av sine medspillere.

 

Fabianski virket stresset og følte helt klart presset mot Wigan, men allerede kampen før stod han ganske stødig mot Villareal i spania. Er ekstremt viktig at Fabianski og Gibbs får støtte av publikum istedet for å bli buet på om de gjør feil...

 

Hele laget må stå på for at vi skal klare å kare oss videre til en semifinale. Og det er helt åpent nå hvem det er vi møter der, selv om Porto har fordel med bortemål.

 

Håper Wenger treffer riktig taktikk og at vi kjører på for å score. Villareal har et godt nok lag til å skape trøbbel på Emirates, så dette er fortsatt ikke vunnet!

 

Satser på dette laget:

 

Fabianski

Sagna-Kolo-Silvestre-Gibbs

Walcott-Song-Cesc-Nasri

RvP-Ade

 

eller kanskje dette hadde vært spennende?

 

Eboue-Song-Cesc-Walcott

Nasri

Ade

Link to comment
Share on other sites

Mange kombinasjoner me kan stille med i dag. Eneste sikre er keeperplassen til Fab og spissduoen vP og Ade. Ønsker å sjå rutine i forsvarsrekka med Eboue-Sagna-Toure-Silvestre, eventuelt Gibbs på back istedenfor Michael. Alex er også et meget godt alternativ som stopperkollega til Kolo, men me trenger han på midtbanen. Cesc må ned på sentral midtbane igjen og leke maestro, rytmen fungerer ikkje skikkelig i laget med han som hengende spiss.

 

Lukas

 

Emmanuel-Bacary-Kolo-Michael

 

Theo-Alex-Cesc-Samir

 

Robin - Emmanuel

Link to comment
Share on other sites

Jeg har troa på seier i dag, men jeg tror Wenger setter Song på benken som en liten sikkerhet for forsvaret. Han kan jo selvfølgelig starte med han, for så å trekke han bak om det plutselig blir flere skader, men jeg er litt usikker på om han vil gjøre det. Regner med noe i denne banen.

 

Fabianski

Sagna - Toure - Silvestre - Gibbs

Walcott - Denilson - Fabregas - Nasri

vPersie - Ade

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna - Toure - Song - Silvestre

Walcott - Denilson - Fabregas - Nasri

Van Persie - Adebayor

 

Gjerne med en slags diamant på midten med Fabregas noe mer offensivt enn Denilson..

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

 

Sagna - Toure - Song - Gibbs

 

Denilson - Song

 

Walcott - Fabregas - Nasri

 

Adebayor

 

 

Regner nesten med at det blir noe slikt. RvP / Eduardo som jokere etter en 60minutters tid. Inn for henholdsvis en sliten Walcott (Han har vel løpt ræva av seg :-| ) og Adebayor. Vi må rotere der vi kan i dette knallharde programmet vårt.

 

Men regner med at det hele er avgjort etter 60 spilte minutter med 3-0 ledelse til oss, Adebayor x2 og Walcott. Ender 5-1. RvP og Eduardo med hvert sitt etter at de kommer inn. Vi får en liten "støkk" med redusering til 3-1 rett etter at RvP og Eduardo har kommet inn, men det blir med det. :P

Link to comment
Share on other sites

Ade begynner å vise tein på den spilleren han var i fjor, på sitt beste er han et angrep alene. Og umulig og ta ut av kampen for motstaderene. Derfor håper jeg at han får starte idag. Så får Walcott komme med hurtigheten sin på kanten og legge inn.

Link to comment
Share on other sites

Vet noen om det finnes en klausul som gjør at vi kan hente tilbake Senderos? Da bør vi kanskje vurdere det nå...

 

Det er nok ikke med i avtalen nei, i og med at Milan betalte flere millioner for å låne han, så da kunne jo Arsenal evt. utnyttet dette og hente han tilbake med en gang..

 

Håper på dette laget idag:

 

' ' ` ` ` Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Gibbs

' ` ` Denilson-Song

` Walcott-Fabregas-Nasri

` ` ` ` Adebayor

 

Tror det er dette laget som entrer emirates imorgen. Eventuelt Song ned som stopper og Diaby/Ramsey inn som def.

Spennende å se på statistikken din Pekkiry. Da håper vi på et tidlig mål så skal det ikke være et problem å komme videre :-|

 

Noen som vet om denne går i reprise på sportN eller viasat 4 eller noe idag?

Skal spille kamp selv fra kl. 20.00 :P

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

 

Sagna - Toure - Song - Gibbs

 

Denilson - Song

 

Walcott - Fabregas - Nasri

 

Adebayor

 

 

 

Greit at Song har vært bra i det siste, men ikke så god at han bekler to posisjoner samtidig.. :-|

 

Fabianski

 

Sagna-Toure-Song-Silvestre

 

Denilson-Diaby

 

Walcott-Fabregas-Nasri

 

Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en veldig spennende kamp, jeg håper Arsenal ikke blir altfor forsiktige i starten av kampen, men setter et visst press fra starten av. Frykter at Villareal kommer til å satse hardt og score tidlig.... Det må helst ikke skje, Arsenal har hjemmebane og skal styre kampen! det er vel puddingene fra Manchester som blir vist på viasat 4 regner jeg med....

Link to comment
Share on other sites

Frykter at vi kommer til å få det tøft i kveld. Villareal er kun 1 mål fra å sende oss ut, så er litt spent på hvordan Wenger legger opp taktikken. Lønner det seg å gå ut offensivt eller ligge bakpå og safe inn en 1-1 fra første kamp?

 

Håper på dette laget:

 

Fabianski

Sagna - Toure - Silvestre - Gibbs

Walcott - Fabregas - Song - Nasri

Adebayor - van Persie

Link to comment
Share on other sites

Sagna kan spille venstreback, så jeg håper Wenger flytter vår faste høyreback over til venstre og setter Eboue inn på høyre. Gibbs og Silvestre er en farlig kombinasjon. De har ikke spilt mye sammen, Silvestre er ikke i form og Gibbs er fortsatt ganske uprøvd på dette nivået. Når man i tilegg tenker på det enorme presset spillerne har på seg er det klart at det kommer til å bli skumle situasjoner med de to ved siden av hverandre. I en hjemmekamp i en cup der bortemål teller, er det ekstremt viktig å ikke slippe inn mål hjemme. Song kan også flyttes ned som midtstopper, men jeg ønsker å ha han på midten for at vi kan bryte høyere på banen som vi har vært så flink på i senere tid.

 

Framover på banen er det egentlig ikke så viktig hvem som spiller, mer hvordan det kollektive er. Jeg forventer å se masse løp, både oppover og nedover. Vi er best når vi peiser på fra første start og presset laget nedover på banen. Villareal kommer til å prøve seg på å få et tidlig mål, så vi kan ikke slippe dem til og la dem få ha ballen mye. Scorer de tidlig, har vi et stort problem. Det må ikke skje!

 

Ade virker å komme i god form, så nå er det viktig at han ikke går tilbake til primadonna-taktene sine. Ellers ønsker jeg å se van Persie tilbake på laget. Dødballene hans har skapt utrolig mange mål for oss i år - selv om han ikke har klart å putte på noen frispark selv i år. van Persie stod forresten for 14 av våre 16 stangskudd i 2008. Jeg lurer på hvordan resultater hadde snudd vår vei om halvparten av de skuddene hadde gått inn.

 

Fabianski var ikke overbevisende sist kamp, men har ellers vært god for oss. Det er veldig viktig at han holder fokuset oppe, for jeg tror at vi kommer til å presse i store deler av kampen. Derfor er det viktig at han er klar til å steppe inn når Villareal kommer på kontringer. Heldigvis er Senna skadet, så det blir nok ikke så mange farlige langskudd denne kampen.

 

Denne kvelden kan ende opp med å være en herlig eller en grusom kveld. I beste fall går vi videre og møter Porto i semi-finalen. Da ha vi alle tiders mulighet til å nå finalen hvor alt kan skje. I verste fall taper vi og Man U går videre til semi-finalen mot et Villareal-lag uten Senna i begge kampene. Faktisk er jeg mer redd for Man U over 2 kamper enn Chelsea / Barcelona over 1 kamp. Grunnen er at over 1 kamp kan alt skje. En liten dommeravgjørelse kan ha store konsekvenser og være veldig avgjørende. Over to kamper får begge lag spille hjemme og da kan man komme vidre til tross for at den andre kampen var svak.

 

Nå er vi 4 kamper unna CL-trofé og 2 kamper unna Fa-cup trofé - vi kan også ende opp uten noe som helst. Flere spillere i laget har skreket om at de ønsker å se at laget vinner trofeer og har ambisjoner, nå er det deres tur til å vise at de kan matche kravene sine. Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av dem som ikke har gjort noe med tv-pakken. Har TV3, Viasat4 og Viasat SportN, men ingen viser Arsenal. Heller ikke i opptak. Sukk, det gjør vondt!

 

Men jeg har forhåpinger om at vi skal ta oss til semifinalen i kveld. Tror vi vinner en jevn kamp med følgende lag:

 

Fabianski

Sagna - Toure - Silvestre - Gibbs

Walcott - Fabregas - Denilson - Nasri

Van Persie - Adebayor

 

Jeg tror vi stiller uten Song. Vi trenger hans styrke i premier league, og mener derfor Wenger gjør riktig om han sparer ham i denne kampen. Denilson er etter min mening nå bak Song i køen, men spiller dag pga kampprogrammet.

 

Ellers er jeg åpen for at Wenger flytter Sagna over på venstre, og Song inn på høyreback. Dette er et alternativ om ikke Gibbs innfrir.

 

Jeg går for 1-0 til Arsenal med Nasri som målskorer. Det ville ihvertfall ikke gitt noen god odds!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...