Jump to content

2009.01.03 Plymouth H


pekkiry

Recommended Posts

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

:( utrolig synd

 

Synes Nasri virker mye bedre sentralt i banen enn på venstre siden. Kan ha noe med motstanderen å gjøre idag, men han setter tydeligvis fart rett fram når han kommer sentralt isteden for å stoppe opp på venstre siden.

Enig, kanskje det viser at Nasri kan vikariere for Fabregas som ballfordeler på midten. :)

Klart kan han det, det var der han spilte i Marseille, spørsmålet er hvem vi skal ha på venstrekant, der ville jeg vel brukt enten Clichy eller Gibbs hvis Nasri skulle spille i midten

 

Vela?

Evt, ville heller sett han som spiss og Bendtner på benken..

Link to comment
Share on other sites

Synes Nasri virker mye bedre sentralt i banen enn på venstre siden. Kan ha noe med motstanderen å gjøre idag, men han setter tydeligvis fart rett fram når han kommer sentralt isteden for å stoppe opp på venstre siden.

Enig, kanskje det viser at Nasri kan vikariere for Fabregas som ballfordeler på midten. :)

Klart kan han det, det var der han spilte i Marseille, spørsmålet er hvem vi skal ha på venstrekant, der ville jeg vel brukt enten Clichy eller Gibbs hvis Nasri skulle spille i midten

Ville brukt Gibbs, for Clichy er bedre defansivt, men Gibbs har imponert så det er ikke noen dum tanke, så har vi Traore på i bakhånd.. Vela er også en mulighet :(

Link to comment
Share on other sites

Synes Nasri virker mye bedre sentralt i banen enn på venstre siden. Kan ha noe med motstanderen å gjøre idag, men han setter tydeligvis fart rett fram når han kommer sentralt isteden for å stoppe opp på venstre siden.

Enig, kanskje det viser at Nasri kan vikariere for Fabregas som ballfordeler på midten. :)

Klart kan han det, det var der han spilte i Marseille, spørsmålet er hvem vi skal ha på venstrekant, der ville jeg vel brukt enten Clichy eller Gibbs hvis Nasri skulle spille i midten

 

Vela?

 

Hent Traore tilbake fra Portsmouth.....

Link to comment
Share on other sites

Synes Nasri virker mye bedre sentralt i banen enn på venstre siden. Kan ha noe med motstanderen å gjøre idag, men han setter tydeligvis fart rett fram når han kommer sentralt isteden for å stoppe opp på venstre siden.

Enig, kanskje det viser at Nasri kan vikariere for Fabregas som ballfordeler på midten. :)

Klart kan han det, det var der han spilte i Marseille, spørsmålet er hvem vi skal ha på venstrekant, der ville jeg vel brukt enten Clichy eller Gibbs hvis Nasri skulle spille i midten

 

Vela?

 

Hent Traore tilbake fra Portsmouth.....

Tviler på at Adams vil miste han :(

 

Edit: Arsenal tres dos unos

Link to comment
Share on other sites

:( utrolig synd

 

Synes Nasri virker mye bedre sentralt i banen enn på venstre siden. Kan ha noe med motstanderen å gjøre idag, men han setter tydeligvis fart rett fram når han kommer sentralt isteden for å stoppe opp på venstre siden.

Enig, kanskje det viser at Nasri kan vikariere for Fabregas som ballfordeler på midten. :)

Klart kan han det, det var der han spilte i Marseille, spørsmålet er hvem vi skal ha på venstrekant, der ville jeg vel brukt enten Clichy eller Gibbs hvis Nasri skulle spille i midten

 

Vela?

Evt, ville heller sett han som spiss og Bendtner på benken..

Hva med Armand Traore når han kommer tilbake? Spiller ikke han venstekant nå?

Link to comment
Share on other sites

3-1 og videre. Det er jeg fornøyd med.

 

Det jeg er minst fornøyd med er å slippe inn mål og det til tider litt rufsete forsvarsspillet. Greit at Plymouth holder stand defensivt med steinhard jobbing - vi burde hatt bedre kontroll på dem defensivt.

 

Og for å underbygge poenget med PL-lag mot antatt svakere motstand: Chelsea - Southend 1-1...

Link to comment
Share on other sites

Kampen tok seg opp i andre omgang. Vi viser mye bra selv om første omgangen var skrall.. Slenger meg på det unitedfan...not sier, Banens beste var Rocket Robin..og også Nasri spilte en god kamp :)

Link to comment
Share on other sites

Det er sant at andre PL-lag sliter, men vi skal sammenligne oss med Chelsea og Manu, ikke City og Stoke! Spør dere selv; hadde Manu spilt like dårlig mot Plymouth som vi har gjort i dag...

 

Ja..Chelsea-Southend 1-1..

Og Arsenal spilte en meget bra 2 omgang med stort sett enveiskjøring.

Nasri er den store spilleren vårs. Sentralt er han mye bedre enn på vingen.

2 mål av VP.

Absolutt godkjent.

Link to comment
Share on other sites

Ikke overbevisende, men vi vinner og det er det viktigste. Andre omgang var mye bedre enn første. Offensivt funket mye mer i andre omgang. RVP står frem som en av de beste. Syns Gibbs også er veldig god i dag.

 

Ellers syns jeg igjen at Diaby spiller en god kamp. Han gir oss mer tynge sentralt på midtbanen, og jeg vil gjerne se han der i fremtiden sammen med Fabregas. Vela er også frisk, og fortjener flere sjanser fremover.

 

Et nytt skritt i riktig retning, men føler at vi er nødt til å bli flinkere til å få mye mer driv offensivt. Spesielt i starten av kampene. Når vi først scorer så flyter det mye bedre, men det gjelder å sette dette helt fra start og takle å få et baklengsmål uten at vi blir fullstendig shaky. Så det i dag også, selv om vi klarte å riste av oss igjen det etterhvert.

 

Nasri er også veldig god i dag. Han er en allround-spiller offensivt og vi har mye positivt i vente av han i fremtiden tror jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

Er det èn ting vi har lært fra de to siste kampene, så er det vel at Nasri bør gå inn sentralt nå som vi er uten Fabregas. Han hadde en hel haug med nydelige pasninger i dag i den posisjonen. Hva vi skal bruke på kantene da kan vel diskuteres, men Vela bør virkelig også få sjansen snart.

Link to comment
Share on other sites

en greit gjennomført kamp hvor vi hadde grei kontroll synes jeg.

Enig i det mange sier om at Nasri kan fungere som en erstatter for Fabregas, synes han viste både i dag og mot Pompey at han har mange av kvalietene som skal til.. styret har jo gått ut å sagt at vi skal satse på de unge istedenfor å kjøpe nye spillere, så Gibbs på venstre er kanskje ikke umulig?

men ville nå heller sett at vi kjøper inn Arshavin..

forsvaret har nokså god kontroll i dag, og det er bra.. synes vi burde satse på Djourou-Gallas i midt forsvaret, og dermed at vi ikke selger Gallas..

 

samtidig synes jeg det er utrolig skuffende at det tar ca.70 min før vi får se Vela, og at vår kjære danske får spille så godt som hele kampen.. nesten så jeg får lyst til å sende brev til Wenger å spørre om en personlig begrunnelse på hvorfor han ikke lar Vela få sjangsen når Nick underpresterer i kamp etter kamp..

 

Edit: Chelsea-Southend 1-1 :)

der kan alle se, det er ikke alltid lett å møte lag fra lavere divisjoner..

Link to comment
Share on other sites

Ingen kamp for historiebøkene, men heldigvis artet 2.omgangen seg positivt.

Gibbs og Ramsay får mer enn godkjent, og viser at det er gutter for framtiden.

 

Bendtner imponerte ikke, og fortsetter i samme tralten som bekrefter at han ikke er god nok for Arsenal.

Forsvaret var nok en gang på gyngende grunn i perioder, og bare tilfeldigheter gjorde at Plymouth ikke puttet ett mål eller to til.

 

Nok å ta tak i for Wenger, men det får bli hans problem. Nå gleder jeg meg over avansementet.

Brillefin oppsummering!

Link to comment
Share on other sites

Ser det skrives på andre forum at Bendtner skal ha blitt buet ut da han ble byttet ut. Hvis dette stemmer og at noe sånt skjer igjen så er det jo en skandale.

 

Jeg hørte ingenting og det var visstnok ikke mange som buet, men allikevel. Tragisk at våre egne spillere blir utsatt for dette.

Link to comment
Share on other sites

Ser post match intervjuet m Wenger.

Han sa til laget i pausen at de måtte sette opp tempoet slik at Plymouth skulle føle seg ukomfortabel. (det virket jo ganske godt)

I tillegg sa han at vi kommer til å stille sterkt i FA cupen i år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...