Jump to content

2009.01.03 Plymouth H


pekkiry

Recommended Posts

Riktig godt nyttår alle Arsenal fans!

 

Arsenal v Plymouth

The FA Cup sponsored by E.ON

Saturday, January 03 16:00

 

Da var vi nok en gang i starten av et nytt år. Man sier ofte, et nytt år med nye muligheter. Slik tror jeg vi må tenke om Arsenal. Vi begynner i FA Cupen på lørdag. Plymouth kommer fra divisjonen under oss. I tillegg er det på Emirates Stadium, så dette skal være godt overkommelig. La oss håpe Arsenal viser seg fra en ny og bedre side i det nye året og underholder publikum til de grader!

 

TV Kanaler/Streams

 

Dommer

.....

 

Spillere som er skadet/suspendert

Skadet:

Theo Walcott

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

Alexandre Song (usikker)

Cesc Fabregas

 

Arsenals siste 3 kamper

Premier League

Sunday December 28, 2008

Arsenal 1 - 0 Portsmouth

 

Premier League

Friday December 26, 2008

Aston Villa 2 - 2 Arsenal

 

Premier League

Sunday December 21, 2008

Arsenal 1 - 1 Liverpool

 

Plymouths siste 3 kamper

Championship

Sunday December 28, 2008

Cardiff City 1 - 0 Plymouth Argyle

 

Championship

Friday December 26, 2008

Plymouth Argyle 2 - 0 Southampton

 

Championship

Saturday December 20, 2008

Barnsley 2 - 0 Plymouth Argyle

 

fa_cup_trophy_470x387.jpg

 

Beklager posting av 2 kamptråder. Kom aldri opp at jeg hadde postet noen kamptråd først. Trodde jeg trykte preveiw post, men tydeligvis skjedde noe annet. Her er iallefall den kamptråden som var meningen skulle komme ut ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Er det muligheter for at vi kan se Nordtveit i denne kampen?

 

Han kan spille nå iallfall, men veit ikke om Wenger kommer til å stille med noe som ligner på et CC lag, eller om han stiller med litt blanding av talenter og rutinerte spillere. Håper selv på å se Wilshire og Nordtveit, men det er kanskje litt håpefullt. Tror iallfall Vela har en god sjanse for en start her! :)

Link to comment
Share on other sites

Er det muligheter for at vi kan se Nordtveit i denne kampen?

Tenkte og håpet på akkurat det samme! Ville vært ufattelig morsomt ihvertfall :)

 

Jeg ser for meg et "b-preget a-lag", altså spillere som Vela, Wilshere, Ramsey osv. Noen rutinerte og faste

a-lagsspillere i tillegg. Det er en plass jeg føler er ganske sikker, og det er keeperplassen med Fabianski. Tipper det blir 4-0 til oss :)

 

Ellers, Godt nyttår til alle Gooners! Spesielt dere norske :D .

Link to comment
Share on other sites

Er det muligheter for at vi kan se Nordtveit i denne kampen?

 

Det håper jeg da virkelig ikke. FA Cupen er kanskje det mest sansynlige trofeet vi kan vinne i år. Da må vi mønstre det beste vi har, og med all respekt å melde så er ikke Nortvedt blandt dem. Spesielt ikke nå. Gutten har jo knapt spillt en kamp i hele høst/vinter. Plymouth er et middels championshiplag, altså omtrent på nivå med nedrykksstriden i PL (Spurs?). Vel, vi har da trøblet nok med den type lag som ligger bakpå og bare venter på å hugge til på de få sjansene de får. Akkurat det vet Plymouth også, og det kommer til å motivere dem ekstra. Dette er ikke en arena for Nordtvedt, her er det det beste som gjelder. Gallas sammen med Djourou/Silvestre. Samme gjelder for resten av laget. Kaster Wenger denne kampen blir jeg sinnsykt skuffet over han.

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til at Wenger ikke skal bruke sine beste spillere. Er en hel uke til neste kamp og våre beste menn har godt av å spille på seg litt mer selvtillit.

 

La oss håpe det blir en flott kamp for publikum :)

Link to comment
Share on other sites

Enig med de som mener de beste bør spille. Men det er to steder jeg vil se "2. valget" få steppe inn. Nemlig i mål, og sentralt på midten. Om Song blir klar, vil jeg se ham og Ramsey på midten. Hvis ikke bør det bli Ramsey-Denilson.

 

Edit: Og nå er det siste at Toure og Denilson ikke er med i troppen mot Plymouth... Da håper jeg virkelig Song blir klar.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om denne kampen går på tv? ;)

Hadde vært kjekt å få se hvordan Arsenal går videre til neste runde!

 

 

Har hørt at kampen bare vil gå på en Russisk kanal, men om det er sant, vet eg ikke, men det blir nok radio lytting for meg i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Her skal det ikke spares på kruttet!

 

Jeg synes Sir John oppsummerer det på en feiende flott måte. Dette er trolig vår største mulighet til å hente hjem en pokal. Plymouth spiller årets kamp og kommer garantert ikke til å gi ved dørene. Kan fort ble en farlig jevn kamp dersom vi ikke stiller med tilnærmet toppet lag.

 

Fint at Wenger velger Fabianski i FA-cup. Kan være greit å få sett litt nærmere på alternativet. Regner med at van Persie er tilbake etter hvilen. Ellers bør noen av ungguttene få muligheten mot slutten av kampen.

 

Tipper 2-1 til Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

The FA Cup is, most certainly, a priority for Arsène Wenger this season.

 

Wenger has lost Denilson (back) and Kolo Toure (groin) through injury while Aaron Ramsey and new-appointed ‘Cup keeper’ Lukasz Fabianski will come in. But apart from that, the Arsenal side will be very familiar.

 

http://www.arsenal.com/match-menu/3087952/...uth?tab=preview

 

Virker som om Helmik'n's lag er sannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

The FA Cup is, most certainly, a priority for Arsène Wenger this season.

 

Wenger has lost Denilson (back) and Kolo Toure (groin) through injury while Aaron Ramsey and new-appointed ‘Cup keeper’ Lukasz Fabianski will come in. But apart from that, the Arsenal side will be very familiar.

 

http://www.arsenal.com/match-menu/3087952/...uth?tab=preview

 

Virker som om Helmik'n's lag er sannsynlig.

Håper virkelig at Vela får sjansen fra start. Han var kom inn som et friskt pust mot pompey!

Link to comment
Share on other sites

håper jeg tar feil, men ser ut til at vår kjære danske starter framfor vårt mexicanske stjerneskudd.. DAMN!

 

Han og van Persie er jo ikke akkurat en god kombinasjon på topp, skjønner ikke hvorfor Wenger gir Bendtner uendelig med tillit, mens Vela ikke får sjansen selv om han imponerer og Bendtner spiller helt ræva?!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...