Jump to content

2008.12.21 Liverpool H


pekkiry

Hva blir utfallet?  

34 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Stemmer det, Amsen.

 

Folk må jo skjerpe seg, sikkert frustrerende med poengtap, men å begynne å skjelle ut en stakkars person på den måten er dårlig gjort. Og spesielt når det er Norge's 3. beste fotballkommentator, kun slått av Arne Scheie og Øyvind Alsaker.

 

 

Akkurat det kommer helt ann på øyet som ser gitt....

 

Øyvind Alsaker og Kenneth Fredheim er uten tvil blandt norges beste fotballkommentatorer.. Scheie er best på annen sport, men syns ikke han er så god til å kommentere fotball..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Fikk ikke sett kampen. Utrolig skuffende resultat. Nå er det vel ihvertfall kjørt i forhold til ligagull..? Og ekstra ydmykende at det var Robbie the cunt som scoret mot oss. Men at det var en scoring i verdensklasse er det jo ingen tvil om, det må man jo være så stor og innrømme. Å skyte i steget på halvvolley og treffe så klokkereint er jo ikke lett. Prøv selv! :huh: For øvrig var vPersies scoring like god.

 

Fredheim har derfor sine ord i behold, og selv om syn på kommentatorer selvsagt har en stor subjektiv komponent, å mene at Fredheim er en dårlig kommentator vitner om at man har et mildt sagt avvikende syn. De aller fleste jeg har snakket med mener tvert i mot at Fredheim er den KLART beste av alle PL-kommentatorene til Canal+. Jeg synes alle er bra, men Fredheim er den eneste som virkelig fremhever seg; kunnskapsrik, gode analytiske evner, godt og saklig språk (uten floskler og klisjeer), nøytralitet og STORT engasjement.

 

Og for øvrig var det jo et latterlig andre gule kort Adebayor fikk. Hvis man skal legge lista så lavt, ja da blir det mye kort, for å si det sånn...

Link to comment
Share on other sites

Det var noen positive ting å ta ut fra kampen i går.

Van Persie virker veldig på hugget, gledelig å se. Han scoret også kampens vakreste mål.

Nasri var bedre enn på lenge, i allefall mot slutten av kampen. Det virket som om han hadde jævlig lyst til å vinne.

Gallas spiller nok en gang meget solid.

Song og Denilson spiller også bra.

 

Adebayor fikk to gule kort for to situasjoner som ikke skulle ha vært frispark. Utrolig inkompetent dømming spør du meg.

 

Sagna har foreløpig ikke kommet opp på sitt toppnivå, og gjorde en stor,utilgivelig, blunder.

Clichy gjør minst ett katastrofevalg hver kamp.

Djourou har skyld i alle målene mot storlagene, la oss håpe at det er tilfeldig. Sånn sett kan han minne om sin landsmann. Dominerende i lufta.

 

Det var høyere tempo i spillet vårt enn det vi er vant til i år. Men samhandlingen er fortsatt ganske så håpløs til tider.

Forsvaret vårt ligger for høyt og det skapes farlige situasjoner når motstanderen sender i vei en langpasning. Langpasninger er noe av det enkleste man kan forsvare seg mot, vi har ofte problemer. Det er på tide at vårt forsvar lærer at man skal rygge når ballfører er upresset og stå når ballfører er presset.

Vå stall består av 0 keepere, 4 forsvarere, 0 vinger, 20, offensive sentrale midtbanespillere og resten spisser. Når da Cesc går ut med skade skal det ikke være noe problem å erstatte ham, men i første del av 2. omgang var vi helt forferedelige.

Almunias igangsettinger er på lilleputtkeepere nivå. Han hadde noen solide redninger, men alt han reddet skal en keeper redde uansett. Det er også flere keepere som hadde reddet målet i mot uten at det er en tabbe av den grunn. Jeg har tidligere skrevet om det å stå på tærne kontra det å stå på hælene når skuddet blir avfyrt. Det er tydelig at Almunia ikke har lest det da han rygger i det skuddet går. FY

 

Ukens almunia pris går til Diaby.

Det skal ikke være lov å spille så dårlig som han gjorde. Alt han gjorde var elendig. Jeg skjønner ikke hva vi skal med han i stallen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kampen igår ble en stor skuffelse, kanskje sett utifra at vi er en mann mindre store deler av andre omgang så må man heller ikke bli for misfornøyd. Men hjemmekamper skal vinnes, uansett motstand. Tragisk hvis Cesc blir borte nå. Og det røde kortet er latterlig, når man ser hvilken linje Webb la seg på med pool spillere. Dette kan bli tøfft med tanke på champions leauge plass. tap mot villa borte og det er seks poeng.

 

På målet til pool igår så skjedde det igjen, det som irriterer meg noe grenseløst ved keepere, ikke Almunia spesielt, og sier ikke det var en tabbe. Har selv vært keeper i 15-17 år, og på skudd rett rundt hode så kan jeg fremdels ikke fatte å begripe at så og si alle keepere skal kaste seg sånn. Det er jo bare å ta opp hendene, er mann på tå hev i slike situasjoner, å reagerer med armene så blir sånne type mål veldig ofte unngått. Eneste grunn jeg ser til at de skal kaste seg på den måten er for å få redningen til å se bedre ut. Tv redninger har jeg aldri hatt noe til overs for. da er det bedre å være safe og stødig, å heller ta frem monster refleksene når det trengs. Ikke misforstå, prøver ikke å antyde at det var en tabbe, skudde kom fort og hardt, men mann får fortere opp hendene enn hele kroppen. og som BE sier, tå hev, keepere skal ALLTID være på tå hev.Var vel noe av det første jeg lærte meg som keeper, det å henda bak ballen, så det burde være elementært.

 

Uansett, vi må heve oss betraklig for at det skal bli noe Cl på oss til neste år.

 

 

Forresten godt å se mottakelsen Eboue fikk igår, ikke min favoritt, men skal vel heller ikke lynsje egne spillere på vår hjemmebane.

 

Og nok en gang kommer dommeren i negativt fokus i en kamp mot pool, er det en konspirasjon på gang her :huh: Ellers merkelig at Diverrard ikke fikk filma til seg noe igår.

 

Nå er det bare seiere som gjelder i juleprogrammet, historisk sett har vi jo vært sterke i disse kampene under Wenger, så la oss håpe....

 

 

Arsenal FC by far the greatest team the world has ever seen

Link to comment
Share on other sites

Ukens almunia pris går til Diaby.

Det skal ikke være lov å spille så dårlig som han gjorde. Alt han gjorde var elendig. Jeg skjønner ikke hva vi skal med han i stallen.

 

Så enig så enig, så og si alt han gjorde i går var å miste ballen ved dårlige driblingsforsøk, og miste ballen ved å sentre rett til en motspiller. Nå må Wenger sperre opp øynene og se at Diaby ikke er god nok for Arsenal. Han har en god kamp i ny og né, men det nytter ikke når det er 5-6 dårlige kamper på rad, før han har en god kamp..

Link to comment
Share on other sites

:!:-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2008, 01:33 PM) 152252[/snapback]
Ukens almunia pris går til Diaby.

Det skal ikke være lov å spille så dårlig som han gjorde. Alt han gjorde var elendig. Jeg skjønner ikke hva vi skal med han i stallen.

 

Så enig så enig, så og si alt han gjorde i går var å miste ballen ved dårlige driblingsforsøk, og miste ballen ved å sentre rett til en motspiller. Nå må Wenger sperre opp øynene og se at Diaby ikke er god nok for Arsenal. Han har en god kamp i ny og né, men det nytter ikke når det er 5-6 dårlige kamper på rad, før han har en god kamp..

 

Det Diaby presterte i går er det dårligste jeg har sett av en Arsenalspiller siden, eh Denilson mot Fulham. Forferdelig.

 

Jeg liker egentlig gutten, han har noen dragninger ut av en annen verden til tider. Han skyter godt, men mellom glimtene av storhet så gjør han så mye dumt. Trist.

 

I motsetning til mange her på forumet så mener jeg at hans beste plass er venstre flanke. Hans dårligste plass er sentralt på midtbanen.

 

Jeg tror dette er en make or break sesong for Diaby og det meste tyder vel på at det blir break. Tror i grunn han skal fortsette sin karriere i et annet land enn England. Han kunne nok gjort det meget bra i Italia eller Spania.

Link to comment
Share on other sites

:!:-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2008, 01:33 PM) 152252[/snapback]
Ukens almunia pris går til Diaby.

Det skal ikke være lov å spille så dårlig som han gjorde. Alt han gjorde var elendig. Jeg skjønner ikke hva vi skal med han i stallen.

 

Så enig så enig, så og si alt han gjorde i går var å miste ballen ved dårlige driblingsforsøk, og miste ballen ved å sentre rett til en motspiller. Nå må Wenger sperre opp øynene og se at Diaby ikke er god nok for Arsenal. Han har en god kamp i ny og né, men det nytter ikke når det er 5-6 dårlige kamper på rad, før han har en god kamp..

 

Almunia-pris? Burde oppkalle den etter han som har vært den desidert største skuffelsen og mest udugelige spilleren i år da. Bendtner-prisen.

Link to comment
Share on other sites

På målet til pool igår så skjedde det igjen, det som irriterer meg noe grenseløst ved keepere, ikke Almunia spesielt, og sier ikke det var en tabbe. Har selv vært keeper i 15-17 år, og på skudd rett rundt hode så kan jeg fremdels ikke fatte å begripe at så og si alle keepere skal kaste seg sånn. Det er jo bare å ta opp hendene, er mann på tå hev i slike situasjoner, å reagerer med armene så blir sånne type mål veldig ofte unngått. Eneste grunn jeg ser til at de skal kaste seg på den måten er for å få redningen til å se bedre ut. Tv redninger har jeg aldri hatt noe til overs for. da er det bedre å være safe og stødig, å heller ta frem monster refleksene når det trengs. Ikke misforstå, prøver ikke å antyde at det var en tabbe, skudde kom fort og hardt, men mann får fortere opp hendene enn hele kroppen. og som BE sier, tå hev, keepere skal ALLTID være på tå hev.Var vel noe av det første jeg lærte meg som keeper, det å henda bak ballen, så det burde være elementært.

 

Takk for mange gode poenger Legend14, jeg er helt enig med deg. Baklengsmålet vårt er ingen tabbe og keeper kan ikke dekke et hjørne fordi spissen kommer for rett på. Skuddet er hardt, men tagbar hvis keeper er på "tå hev". Det gleder meg til at mange begynner å se Almunias mange små svakheter som tilsammen blir en betydelig svakhet.

 

Som sagt, målet vi slapp inn er ingen tabbe, med det vi scoret derimot er slik jeg ser det en klar keepertabbe. Ballen kommer i keeperhjørne og i keeperhøyde, stopper har dekket for at RvP kan skyte noe annet sted enn akkurat der han skyter. Skuddet burde ha vært keepermat!

Link to comment
Share on other sites

Ellers merkelig at Diverrard ikke fikk filma til seg noe igår.

 

Han forsøkte seg en nå gang på å få et straffespark. Kaster seg ned, snur seg og ser håpefullt på dommeren - og tusler unna med halen mellom beina. Divergerrard er ingen myte, det er et sørgelig faktum hos en spiller som ellers har alt (bortsett fra Lampards stabilitet).

Link to comment
Share on other sites

:!:--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2008, 01:33 PM) 152252[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Ukens almunia pris går til Diaby.

Det skal ikke være lov å spille så dårlig som han gjorde. Alt han gjorde var elendig. Jeg skjønner ikke hva vi skal med han i stallen.

 

Så enig så enig, så og si alt han gjorde i går var å miste ballen ved dårlige driblingsforsøk, og miste ballen ved å sentre rett til en motspiller. Nå må Wenger sperre opp øynene og se at Diaby ikke er god nok for Arsenal. Han har en god kamp i ny og né, men det nytter ikke når det er 5-6 dårlige kamper på rad, før han har en god kamp..

 

Almunia-pris? Burde oppkalle den etter han som har vært den desidert største skuffelsen og mest udugelige spilleren i år da. Bendtner-prisen.

 

Østvold (som jeg antar du heter). Jeg brukte dine kriterier da jeg valgte navn. Det var ingen tvil hos meg, Almunia prisen er dekkende, treffende, og ikke minst helt tidsriktig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det var noen positive ting å ta ut fra kampen i går.

Van Persie virker veldig på hugget, gledelig å se. Han scoret også kampens vakreste mål.

Nasri var bedre enn på lenge, i allefall mot slutten av kampen. Det virket som om han hadde jævlig lyst til å vinne.

Gallas spiller nok en gang meget solid.

Song og Denilson spiller også bra.

 

Adebayor fikk to gule kort for to situasjoner som ikke skulle ha vært frispark. Utrolig inkompetent dømming spør du meg.

 

Sagna har foreløpig ikke kommet opp på sitt toppnivå, og gjorde en stor,utilgivelig, blunder.

Clichy gjør minst ett katastrofevalg hver kamp.

Djourou har skyld i alle målene mot storlagene, la oss håpe at det er tilfeldig. Sånn sett kan han minne om sin landsmann. Dominerende i lufta.

 

Det var høyere tempo i spillet vårt enn det vi er vant til i år. Men samhandlingen er fortsatt ganske så håpløs til tider.

Forsvaret vårt ligger for høyt og det skapes farlige situasjoner når motstanderen sender i vei en langpasning. Langpasninger er noe av det enkleste man kan forsvare seg mot, vi har ofte problemer. Det er på tide at vårt forsvar lærer at man skal rygge når ballfører er upresset og stå når ballfører er presset.

Vå stall består av 0 keepere, 4 forsvarere, 0 vinger, 20, offensive sentrale midtbanespillere og resten spisser. Når da Cesc går ut med skade skal det ikke være noe problem å erstatte ham, men i første del av 2. omgang var vi helt forferedelige.

Almunias igangsettinger er på lilleputtkeepere nivå. Han hadde noen solide redninger, men alt han reddet skal en keeper redde uansett. Det er også flere keepere som hadde reddet målet i mot uten at det er en tabbe av den grunn. Jeg har tidligere skrevet om det å stå på tærne kontra det å stå på hælene når skuddet blir avfyrt. Det er tydelig at Almunia ikke har lest det da han rygger i det skuddet går. FY

 

Ukens almunia pris går til Diaby.

Det skal ikke være lov å spille så dårlig som han gjorde. Alt han gjorde var elendig. Jeg skjønner ikke hva vi skal med han i stallen.

 

BE

 

 

Det er ikke ofte vi er enige her elfen, men her treffer du spiker'n på hue i 9 av 10 tilfeller.

 

eneste jeg er uenig i, er at jeg synes at gult kort nummer 2 var korrekt på Ade, men det første var talentløs dømming.

Link to comment
Share on other sites

:!:--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2008, 01:33 PM) 152252[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Ukens almunia pris går til Diaby.

Det skal ikke være lov å spille så dårlig som han gjorde. Alt han gjorde var elendig. Jeg skjønner ikke hva vi skal med han i stallen.

 

Så enig så enig, så og si alt han gjorde i går var å miste ballen ved dårlige driblingsforsøk, og miste ballen ved å sentre rett til en motspiller. Nå må Wenger sperre opp øynene og se at Diaby ikke er god nok for Arsenal. Han har en god kamp i ny og né, men det nytter ikke når det er 5-6 dårlige kamper på rad, før han har en god kamp..

 

Almunia-pris? Burde oppkalle den etter han som har vært den desidert største skuffelsen og mest udugelige spilleren i år da. Bendtner-prisen.

 

Østvold (som jeg antar du heter). Jeg brukte dine kriterier da jeg valgte navn. Det var ingen tvil hos meg, Almunia prisen er dekkende, treffende, og ikke minst helt tidsriktig.

 

BE

Hehe, stemmer. Tidsriktig ja.. virker som Bendtner har fått sine sjanser på en stund. Tror og håper Vela ligger foran han i køen. Men selv om Almunia ikke er noen toppkeeper mener jeg iallefall at han er på et høyere nivå enn Bendtner er for tida. Uten at akkurat det sier noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner egentlig ikke all kritikken mot Diaby. Etter mitt syn gjorde han det bra. Tydelig at han har noe å bidra med i Arsenal. Det jeg derimot ikke skjønner, det er Wengers omrokkeringer etter byttet av Fabregas.

 

Jeg ville latt Diaby spille i Fabregas' posisjon, men gjort det enda tydeligere om til en diamant på midten.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner egentlig ikke all kritikken mot Diaby. Etter mitt syn gjorde han det bra. Tydelig at han har noe å bidra med i Arsenal. Det jeg derimot ikke skjønner, det er Wengers omrokkeringer etter byttet av Fabregas.

 

Jeg ville latt Diaby spille i Fabregas' posisjon, men gjort det enda tydeligere om til en diamant på midten.

For å gjøre kritikken mer forståelig. Diaby hadde elendige mottak, farlige ballmiss og dårlige pasninger. Jeg synes det var helt riktig å sette inn denilson i Cesc rollen da han er vår beste i den posisjonen etter sjefen selv naturligvis.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Skjønner egentlig ikke all kritikken mot Diaby. Etter mitt syn gjorde han det bra. Tydelig at han har noe å bidra med i Arsenal. Det jeg derimot ikke skjønner, det er Wengers omrokkeringer etter byttet av Fabregas.

 

Jeg ville latt Diaby spille i Fabregas' posisjon, men gjort det enda tydeligere om til en diamant på midten.

For å gjøre kritikken mer forståelig. Diaby hadde elendige mottak, farlige ballmiss og dårlige pasninger. Jeg synes det var helt riktig å sette inn denilson i Cesc rollen da han er vår beste i den posisjonen etter sjefen selv naturligvis.

 

BE

 

Jeg satt og så kampen blant annet med en kompiss som egentlig ikke har no særlig interesse eller kunnskap om fotball. Etter at Diaby kom innpå så kom han med kommentarer som "hvor har dere finni han der(Diaby)? Ærlig talt, hva gjør han derre ute på banen og sånn fortsatte han (og hadde rett desverre...).

 

Slik jeg husker det så startet Diaby sentralt og var en komplett fiasko og ble flyttet ut på kanten og var bare dårlig etter det.

Link to comment
Share on other sites

Diaby spilte hele omgangen på venstre kant. Spilte ikke bra i starten, men tok seg opp etter utvisningen til Adebayor. Noe hele midtbanen lot til å gjøre, veldig imponert over Denilson/Song!

 

Mulig du har rett for jeg slet med å skjønne hvor han egentlig spilte. Det virket som han var mye sentralt på banen til og begynne med for senere å trekke mer ut til venstre.

 

Jeg var også imponert over Denilson og Song.

 

Veldig mye fornuftlig om vårt forsvarspill fra vår tidligere helt, Lee Dixon

 

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/e...rem/7795398.stm

Link to comment
Share on other sites

Diaby hadde ikke direkte den letteste jobben på banen. Etter at Ade ble bytta av måtte vi bare satse på kontringer, og da var Diaby ofte den som var ballfører i våre kontringer. Det var sjelden flere enn bare han og Persie som kom seg fremover på banen, og da ble de innestengt av et defensivt pool forsvar. Noe som selvsagt førte til at han mistet en god del baller, i tillegg måtte han etter kontringene spurte tilbake til midtbaneleddet. Syntes Diaby klarte seg helt ok, han er god til å holde på ballen, akkurat det vi trengte på slutten av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Diaby spilte hele omgangen på venstre kant. Spilte ikke bra i starten, men tok seg opp etter utvisningen til Adebayor. Noe hele midtbanen lot til å gjøre, veldig imponert over Denilson/Song!

 

Mulig du har rett for jeg slet med å skjønne hvor han egentlig spilte. Det virket som han var mye sentralt på banen til og begynne med for senere å trekke mer ut til venstre.

 

Jeg var også imponert over Denilson og Song.

 

Veldig mye fornuftlig om vårt forsvarspill fra vår tidligere helt, Lee Dixon

 

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/e...rem/7795398.stm

 

 

gjennom hele 2. omgang, så var Diaby på vår venstre ving, med Song/Diaby på midt og Nasri på høyre midtbane. At Diaby trakk inn mot midt bak spissene i starten var vel for å binde opp midtbane/spisspar mer, siden han egentlig ikke er noen vingtype i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

 

Fredheim har derfor sine ord i behold, og selv om syn på kommentatorer selvsagt har en stor subjektiv komponent, å mene at Fredheim er en dårlig kommentator vitner om at man har et mildt sagt avvikende syn. De aller fleste jeg har snakket med mener tvert i mot at Fredheim er den KLART beste av alle PL-kommentatorene til Canal+. Jeg synes alle er bra, men Fredheim er den eneste som virkelig fremhever seg; kunnskapsrik, gode analytiske evner, godt og saklig språk (uten floskler og klisjeer), nøytralitet og STORT engasjement.

 

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! Fullstendig enig! ;) Kenneth Fredheim er en glitrende kommentator.

Link to comment
Share on other sites

Diaby spilte hele omgangen på venstre kant. Spilte ikke bra i starten, men tok seg opp etter utvisningen til Adebayor. Noe hele midtbanen lot til å gjøre, veldig imponert over Denilson/Song!

 

Er faktisk enig med deg her. Diaby var langt fra så ille som mange skal ha det til.

 

Diaby blir oftest spillt ute av posisjon på venstre kanten. I mine øyne, er han best som offensiv midtbanespiller/hengende spiss. Så jeg er også enig i ditt ønske om at han skulle gått rett inn i Fabregasrollen, bare ennå mer fremskutt enn Fabregas pleier

Link to comment
Share on other sites

Arbeloa slår tilbake. Liverpool-forsvareren mener han ikke kan lastes for utvisningen

 

"Jeg er profesjonell, og ville aldri overspilt for å få noen utvist."

 

Og påstå noe slikt etter en så ekstremt komisk sitiasjon er rett og slett imponerende! Morsom kar denne Arbeloa.

 

Slik jeg ser det, så er det ikke filming av Arbeloa. Man ser tydelig på reprisen at Adebayor treffer Arbeloa på haken.

 

Tror også vi først skal feie for egen dør før vi kritiserer motstanderne våre, med tanke på det van Persie gjorde tidligere. Riera var ikke i nærheten av å treffe van Persie, men han falt i bakken som om han skulle vært skutt

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...