Jump to content

2008.12.21 Liverpool H


pekkiry

Hva blir utfallet?  

34 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal v Liverpool

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Sunday, December 21, 2008, 17.00

 

Da er det klart for det siste storoppgjøret før nyttår. Arsenal og Liverpool står med 6 poeng hver i "de fire store ligaen". Arsenal kan etter denne kampen stå med full pott og dermed bevise hvem som er best når de beste møtes. Kampen som i helga var en typisk kamp foran en storkamp, vi roter bort poeng og har dermed noe å bevise i storkampen. Liverpool klarte bare 2-2 hjemme mot Hull. Det kan tyde på at deres prestasjonsform ikke er på den beste om dagen. Det er klart for et tett oppgjør der jeg håper stemningen på tribunen og innsatsen til spillerne blir på topp.

 

TV Kanaler/Streams

Canal + Sport 1

Canal+Sport HD

Digitalb Supersport 1

Sky Sports 1

ATDHE

Fotbollive.se

Fotbollsnytt.se

MYp2p.eu

 

Dommer

Howard Webb

 

Spillere som er skadet/suspendert

Skadet:

Theo Walcott

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

Samir Nasri

Kolo Toure (usikker)

 

Trykk her for mer info om skadene

 

Form utvikling

 

Tabellposisjon Arsenal

5 Arsenal 17 29- 20 30

 

Tabellposisjon Aston Villa

1. Liverpool 26-11 38

 

Siste fem møter

05/04-08 Arsenal-Liverpool 1-1

28/10-07 Liverpool-Arsenal 1-1

31/03-07 Liverpool-Arsenal 4-1

12/11-06 Arsenal-Liverpool 3-0

12/03-06 Arsenal-Liverpool 2-1

 

Fra 2000 til nå

Totalt Arsenal seire: 6

Totalt uavgjort: 5

Totalt Liverpool seire: 4

 

 

Arsenal-Liverpool: 4 3 0

Liverpool-Arsenal: 4 2 2

 

 

Hjemmelagets siste fem

13/12-08 Middlesbrough-Arsenal 1-1

06/12-08 Arsenal-Wigan 1-0

30/11-08 Chelsea-Arsenal 1-2

22/11-08 Manchester City-Arsenal 3-0

15/11-08 Arsenal-Aston Villa 0-2

 

Bortelagets siste fem

13/12-08 Liverpool-Hull 2-2

06/12-08 Blackburn Rovers-Liverpool 1-3

01/12-08 Liverpool-West Ham United 0-0

22/11-08 Liverpool-Fulham 0-0

15/11-08 Bolton Wanderers-Liverpool 0-2

 

Arsenals hjemmeform denne sesongen

16/08 Arsenal - West Bromwich Albion 1-0

30/08 Arsenal - Newcastle United 3-0

28/09 Arsenal - Hull 1-2

18/10 Arsenal - Everton 3-1

30/10 Arsenal - Tottenham Hotspur 4-4

08/11 Arsenal - Manchester United 2-1

15/11 Arsenal - Aston Villa 0-2

06/12 Arsenal - Wigan 1-0

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hjemmeseire: 5

Uavgjort: 1

Hjemmetap: 2

Målforskjell: 15:10

 

Liverpools borteform denne sesongen

17/08 Sunderland - Liverpool 0-1

31/08 Aston Villa - Liverpool 0-0

27/09 Everton - Liverpool 0-2

05/10 Manchester City - Liverpool 2-3

26/10 Chelsea - Liverpool 0-1

01/11 Tottenham Hotspur - Liverpool 2-1

15/11 Bolton Wanderers - Liverpool 0-2

06/12 Blackburn Rovers - Liverpool 1-3

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Borteseire: 6

Uavgjort: 1

Bortetap: 1

Målforskjell: 5:13

 

For øvrige statistikker

 

Litt om motstanderen

Stiftet: 1892 | Kallenavn: The Reds, Rafas Red Army | Stadion: Anfield | Kapasitet: 45362 | Titler: 18 seriemesterskap, 6 FA-Cup seire, 5 serievinnercup/CL, 3 UEFA cup, 7 ligacup. | Trener/Manager: Rafael Benitez | Draktfarger: Røde skjorter, rød shorts og røde strømper | Hjemmeside :

Trykk her | Litt nyheter fra Liverpool om kampen : Trykk her

 

 

Arsenal_Liverpool_800_763574.jpg

 

ps: Arsenal vinner alltid når jeg er på Emirates, så ta det rolig de vinner i helga også! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Stilig bilde, er det du som har mixa og triksa litt?

 

Liverpool er som alltid et vanskelig lag å spille mot. Torres er visst klar, og han er utrolig viktig for Pool, sammen med Gerrard. Klarer vi å temme disse to kommer vi til å vinne. Pools svakheter ligger uten tvil på venstreback og i hurtighet. Dette vil komme frem om vi klarer å spille ballen raskt og presist. Derfor håper jeg Diaby tar plass på benken, siden han som oftest vil prøve å gå på egenhånd og bruker litt for lang tid med ballen i beina. Helst håper jeg Nasri er klar igjen, men om ikke han er det vil jeg veldig gjerne se Vela eller Wilshere ute på venstrevingen.

 

Er fortsatt tidlig å si noe særlig om hvem som vil være tilbake siden det enda er 6 dager igjen til kampen, men tror og håper på dette:

 

Almunia

Sagna-Gallas-Djourou-Clichy(for håpe han hever seg litt til denne kampen)

Denilson-Cesc-Song-Vela

RvP-Ade

Link to comment
Share on other sites

hehe, er et tøft bilde ja :)

 

fant det på skysports.com, det ble laget i forkant av champions league kampen mot Lpool : )

 

Tror neppe at Torres spiller fra start mot Arsenal, hvis han i det hele tatt blir klar. Benitez tror jeg ikke tar noen store sjanser på Torres så tidlig etter skaden. Men Gerrard er i superform og han kan bli veldig farlig. Vi stoppet Chelseas midtbane spillere, men Gerrard har et mye bedre tempo enn feks Ballack, så Song skal nok få løpe mye.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

:::::::::::::::::::::::::Manuel Almunia::::::::::::::::::::::::::::

 

Bacary Sagna - Johann Djourou - William Gallas - Gael Clichy

 

::::::::::::Alexandre Song - Francesc Fabregas:::::::::::::::::

 

Robin Van Persie - Abou Diaby - Carlos Vela/Emmanuel Eboue

 

:::::::::::::::::::Emmmanuel Adebayor:::::::::::::::::::::::::::

 

Keeper Almunia og backene Sagna og Clichy er bankers fra før av. Midtstopperparet Djourou og Gallas, har vist de gangene de har fått sjansen at de passer perfekt sammen og er det beste vi har for tiden. Videre oppover på banen vil jeg se Fabregas og Song i en litt tilbaketrukken rolle, som i ManU-kampen, bare uten Denilson. Foran dem igjen har vi en offensiv midtbane med to raske, tekniske og uforutsigbare kanter med en kreativ sterk spiller i Diaby i midten. Hvis dette blir for offensivt med Vela og Van Persie, vil jeg bytte Vela med Eboue. Dette kan gi oss en litt bedre balanse i laget ettersom Clichy til tider kan være litt for offensiv, noe som vil bli benyttet av Liverpools offensive drivkrafter. På topp har vi Adebayor som kanskje gjorde sin beste kamp til nå i år mot Middlesbrough. Gikk på løp, satte opp andre, scoret og jobbet bra bakover. Virker som han har funnet tilbake til målformen også etter de to siste kampene.

 

Selv om vi har litt problem på kantene for tiden tror jeg på en alle tiders kamp der Arsenal trekker det lengste strået til slutt.

 

Dette vinner vi!

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

 

Eboue - Fabregas - Song - Gibbs

 

RvP - Ade

 

 

 

For å dra bedre nytte av Sagna og Clichy offensivt, trenger vi kantspillere med defensiv forståelse. Eboue og Gibbs representerer hurtighet, og er flinkere til å holde bredden enn det Diaby og Denilson er. Klart litt risky med Eboue som definitivt har underprestert de siste kampene. Dersom ikkje Ade presterer i første omgang, ser eg helst at Bendtner kommer innpå i pausen. Ein destruktiv Ade er det siste me trenger i denne kampen. Håper han fortsetter den positive trenden han viste glimt av i Middlesbrough-kampen.

 

Det viktigste i denne kampen er å unngå de unødvendige balltapa me har hatt på midtbanen, spesielt representert ved Denilson, og at me kan klare å sette fart på ballen fremover. Diaby er den spilleren som har dradd ned tempoet vårt mest de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

 

Eboue - Fabregas - Song - Denilson

 

Van Persie - Adebayor

 

Tror nok det er litt risikabelt å sitte Gibbs innpå i en slik kamp, både Denilson og Eboue er flink til å gå inn i banen med ballen, og det vil skape rom for Sagna og Clichy på kantene. Da er det viktig at Song holder bak, slik at vi får en viss balanse i laget, må også prøve å la Song få ballen minst mulig, ettersom pasningene hans ofte er hodeløse. Eboue syns jeg har fått uforståelig kritikk, han spillte godt mot Wigan helt til slutten, og han som aldri spiller på venstresiden, så må man jo forstå at han ikke presterer opp mot sitt beste. Eboue var en av de, etter min mening, positive overraskelsene i begynnelsen av denne sesongen, og jeg håper han finner tilbaken til den formen han hadde i de første kampene.

 

Gallas og Djourou har spillt meget godt sammen de siste kampene, det virker som de utfyller hverandre meget bra. Krysser fingrene for at Gallas spiller i Arsenal ut sesongen. Om Torres blir klar for kampen burde man nok ha inn en rask Toure for å kunne holde følge med han, men siden Gallas og Djourou har spilt så mye sammen i de siste kampene, vil jeg helst se at de fortsetter med det, slik at samarbeidet kan utvikle seg til å bli en av PLs beste stopperpar.

 

Dette vinner vi 2-0! Adebayor og Eboue scorer målene! Go Gunners

Link to comment
Share on other sites

Publikum på Søndag oppfordres til å ha den gule drakten på seg på kamp.

 

Kilde

 

Grunnen til dette er at minnene for 20 år siden skal vekkes opp igjen. :)

 

Skal du på kamp ? - Still i gult ;)

 

I'll do it!

REDaction med nok et godt forslag! ;) Dette tror jeg blir fantastisk! Får bare håpe så mange som mulig gjør som de skal, så blir det nok bra. Kan ikke regne med at alle turistene og rikfolka gjør det, men det blir nok et stort gult preg på Ashburton ja. Fin liten stikker til scouserne, og hyllest til Thomas og co dette. Gleder meg stooort!

 

Stiller uten tvil med gult hjemme i stua! Og det er forresten alltid "familie-krig" når Arsenal møter Liverpool... Planlegger å se kampen isolert via Livesport247... Uansett får vi håpe jeg er den som får mest å glede seg over ved kampslutt B)

 

En herlig pondus-stripe til slutt:

http://www.adressa.no/template/ver1-0/gfx/...ndus_260608.gif

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/rvp-pre-lfc

Van Persie - Anfield exit is not forgotten

 

Har ikke sett intervjuet, men den ene setninga fikk meg litt gira. Håper på skikkelig motivasjon - noe jeg har tro på. Jeg har faktisk en skikkelig god følelse foran denne kampen, og jeg tror vi kommer til å knuse Liverpool hardt ned i støvla ved å kjøre over dem hele kampen og vinne ytterst fortjent 2-0. Begge av van Persie.

 

Ellers likte jeg forslaget om å kle seg i gult, og jeg håper det blir gjennomført i stor grad. Ikke bare for å hylle 89-laget, men også for å sende ut noen signaler mot Liverpool. Hadde vært artig om Arsenal faktisk hadde brukt de gule draktene også!

Link to comment
Share on other sites

Looserpool skal senkes, knuses og drepes :P

 

Almunia

Sagna - Djourou - Gallas(Toure) - Clichy

Nasri - Denilson - Cesc - Diaby (Vela)

Ade - vP

 

Dersom ryktene om at Gallas er på vei bort i januar stemmer, kan jeg tenke meg å se Toure på midten med Djourou.

Edit: Så nå at Toure er skadet

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil noen plutselig ha Denilson inn sentralt igjen med Cesc? Song er jo bare nødt til å spille denne kampen sentralt på midten.

Helt enig med deg Simbad jeg syntes Song bør få spille selv om pasningene ikke er så bra så gjør han det mye bedre defensivt enn det Denilson gjør.

Link to comment
Share on other sites

Wow, dette blir spennende. Slike toppkamper er alltid morsomt og få med seg. Gleder meg som en unge. Kampen i seg selv er utrolig viktig å vinne, men det ligger også mye følelser oppe i det hele. Har blant annet fire-fem venner som er Liverpool-supportere. Nei, her går vi virkelig for seier. Emirates skal være vårt eget fort. Kjemper vi like bra som vi gjorde mot United på Emirates har vi meget gode sjaner. Men jeg er langt i fra sikker på om vi tar poeng i denne kampen. Dette ser jeg virkelig fram til! Håper på disse:

 

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Eboue - Fabregas [C] - Song - Nasri (Vela)

Adebayor - van Persie

 

God jul, alle Goonere! :P

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig forran storkamper er jeg optimist, i motsetning til 99% andre, hvertfall så langt denne sesongen.

Har virkelig trua på guttene i denne kampen :) Med seier her er vi for n'te gang tilbake i kampen om gull :P

 

Gleder meg som en unge, og det er ikke til julaften!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kjenner nervene begynner å komme nå, er ganske nervøs foran denne kampen. Allikevel har jeg absolutt troa på seier, da tenningsnivået til gutta pleier å være på et mye bedre nivå i toppkampene.

 

Vi har nå 4 skadede spillere i Walcott, Rosicky, Toure og Bendtner som er usikker. Eduardo er jo klar igjen, men er vel ikke aktuell i denne kampen. Nasri har Wenger uttalt at det 95% sjanse for at spiller så han regner jeg med fra start.

 

Bakerst er det vel ingen tvil i Wenger sine øyne om hvem som skal stå. Foran Almunia kommer vel Gallas og Djourou nok en gang til å danne stopperparet, noe jeg ser på som absolutt positivt. Da får vi to litt forskjellige spilletyper som virker å fungere godt sammen, i tillegg til at Gallas faktisk ser ut til å ha skjerpet seg etter at han mistet kapteinsbindet. Backene sier seg selv.

 

På midten er det vel litt mer usikkert. Fabregas spiller selvfølgelig sentralt, men med hvem er mer usikkert. Jeg håper det blir Song, men det kan like godt bli Denilson. Om Song spiller, kan det faktisk hende at Denilson blir skyvd ut på vingen. Her er den mest usikre plassen i mine øyne, da vi har hele fire alternativer, i Denilson, Diaby, Eboue og Vela, der ingen er utpregede vinger. Her synes jeg at Wenger skal bruke Vela eller Eboue, ettersom de to andre ikke har vist seg som noen gode vinger. På andre siden spiller Nasri.

 

På topp spiller Adebayor sammen med Van Persie. Adebayor skjerpet seg i forrige kamp mot 'Boro, så om han kan fortsette det han begynte på der, er det flott. Da skulle vel laget se sånn ut:

 

Manuel Almunia

 

Bacary Sagna - Johann Djourou - William Gallas - Gael Clichy

 

Emmanuel Eboue/Carlos Vela - Cesc Fabregas - Alexandre Song - Samir Nasri

 

Emmanuel Adebayor - Robin Van Persie

 

Tipper en 3-1 seier, med Cesc, Van Persie og Nasri som målscorere :blink:.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Djourou - Gallas - Clichy

----------- Song -----------------

---- Fabregas - Nasri -----------

Eboue ------------------van Persie

---------- Adebayor --------------

 

Vi har vel ikke noe bra alternativ på høyrekant for øyeblikket, skulle absolutt hatt Walcott som hadde pissa på Dossena, eller hvem det måtte være som skal spille venstreback hos Liverpool, men Eboue er betydelig bedre bakover.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...