Jump to content

2008.12.10 Porto B


pekkiry

Hvem vinner ?  

36 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

tribunen! håper egentlig at coq imponerer enormt, og tar plassen fra song. song trenger egentlig ikke å møte opp på trening;-)

Latterlig. Hold slike kommentarer for deg selv. ;-)

det spør jeg vel ikke deg om! tror egentlig at du forstod det var en fleip, i og med at det er en smiley til slutt

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke lenger bare barnet. Han begynner å bli så gammel og erfaren at vi venter oss mye mer fra han.. han viser mer tilbakegang enn framgang og da hjelper det ikke å være ung ...

Han er da bare 20 år gammel?

Joda han har framtiden foran seg, men akkurat nå for tiden ser jeg ikke potensialet hans, men men kanskje jeg tar feil?? :)

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke lenger bare barnet. Han begynner å bli så gammel og erfaren at vi venter oss mye mer fra han.. han viser mer tilbakegang enn framgang og da hjelper det ikke å være ung ...

Han er da bare 20 år gammel?

Joda han har framtiden foran seg, men akkurat nå for tiden ser jeg ikke potensialet hans, men men kanskje jeg tar feil?? :D

Jeg ser potensialet. Han er bare 20 år og har scoret noen viktige mål, men syns han har fått for mye spilletid. Virker som han er "mett" eller hva jeg skal kalle det. Hva med å prøve simpson? Skader ikke å prøve i alle fall. Bendtner skal få prøve, enig i det, men hver kamp? Wenger ser nok hvem som gjør det best på trening, men han må da følge litt med i kamp også?

Link to comment
Share on other sites

For å fokusere på det positive: Jeg syne Vela har gjort mye bra i dag. Jobba godt også. Med litt bedre støtte rundt seg kunne vi gjort oss nytte av det også!

 

Jeg slenger på Djourou også. Har gjort det bra i midtforsvaret. Synes forsvaret fungerer bedre når han er med.

Link to comment
Share on other sites

For å fokusere på det positive: Jeg syne Vela har gjort mye bra i dag. Jobba godt også. Med litt bedre støtte rundt seg kunne vi gjort oss nytte av det også!

 

jo da, han og til tider ramsey og et par gode inngripener av djorou er vel det vi har å glede oss over. samt at utd trolig bare klarer uavgjort...

Link to comment
Share on other sites

For å fokusere på det positive: Jeg syne Vela har gjort mye bra i dag. Jobba godt også. Med litt bedre støtte rundt seg kunne vi gjort oss nytte av det også!

 

Helt riktig, og vi spiller i tillegg med 2. valg stort sett over hele banen bortsett fra 3-4 plasser mot et Porto lag som er veldig gode på hjemmebane, i tillegg spiller det omtrendt null og niks hva utfallet av kampen blir med tanke på hvem vi kan møte i neste runde. God erfaring uansett! Er ikke så ille som enkelte her skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites

For å fokusere på det positive: Jeg syne Vela har gjort mye bra i dag. Jobba godt også. Med litt bedre støtte rundt seg kunne vi gjort oss nytte av det også!

 

Helt riktig, og vi spiller i tillegg med 2. valg stort sett over hele banen bortsett fra 3-4 plasser mot et Porto lag som er veldig gode på hjemmebane, i tillegg spiller det omtrendt null og niks hva utfallet av kampen blir med tanke på hvem vi kan møte i neste runde. God erfaring uansett! Er ikke så ille som enkelte her skal ha det til.

 

Helt enig! Jeg synes det var taktisk riktig av Wenger å spare spillere og gamble på back-upene. Hadde det lyktes hadde vi dansa rundt av glede nå og genierklært Wenger...

 

Sånn det ble var det en slett affære - men Porto borte er en tøff match!

Link to comment
Share on other sites

Der var det over gitt. Nå handler det om å nullstille og få så mange som mulig friske før møte med Boro. Det er en kamp vi er nødt til å vinne skal vi henge med, og nå er det på tide at vi viser vi kan vinne flere kamper på rad. Blir nok en tøff kamp, men har stor tro på at gutta fortsetter seiersrekken på to kamper i serien :D

Ellers skal vi glede oss over at jr.laget vårt idag slo Villas jr.lag i FA Youth Cup, og er dermed videre, en kjempeprestasjon ;)

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke lenger bare barnet. Han begynner å bli så gammel og erfaren at vi venter oss mye mer fra han.. han viser mer tilbakegang enn framgang og da hjelper det ikke å være ung ...

Han er da bare 20 år gammel?

Joda han har framtiden foran seg, men akkurat nå for tiden ser jeg ikke potensialet hans, men men kanskje jeg tar feil?? :D

Jeg ser potensialet. Han er bare 20 år og har scoret noen viktige mål, men syns han har fått for mye spilletid. Virker som han er "mett" eller hva jeg skal kalle det. Hva med å prøve simpson? Skader ikke å prøve i alle fall. Bendtner skal få prøve, enig i det, men hver kamp? Wenger ser nok hvem som gjør det best på trening, men han må da følge litt med i kamp også?

20 år = rutinert spiller i Arsenal ..

Link to comment
Share on other sites

Skuffende kamp av de som banker nærmest på startplass i førsteelleveren. Diaby burde aldri spilt på venstrevingen i dag, skjønner ikke hvorfor Wenger ikke plasserer ham sentralt med Song? Denilson kunne gjort en bedre jobb på vingen, og gitt Silvestre bedre dekning bakover. Men så er det etterpåklokskapen da.

 

Helt forventet tap, bare synd vi ikke viser mer innsats fremover. Bendtner skuffer nok en gang, og viser at han og Vela sammen blir for smått når man møter lag som Porto på hjemmebane.

Ramsey spilte en helt ok kamp, men sliter med å få spilt ballen fra seg. Da Gibbs og Wilshere kom innpå så vi at vi fikk bedre fart fremover mot mål, men slet likevel med å komme til de helt klare målsjansene. Randall synes jeg gjorde en ok jobb, selv om han slet litt de første minuttene etter at han kom innpå. Likevel hyggelig at både Randall og Gibbs får prøvd seg på dette nivået.

 

Da får vi bare håpe på at vi går til med dødsforakt mot Middlesbrough og tar 3 nye poeng med Cesc ved roret...

Link to comment
Share on other sites

Noen som er enig i at Song/Denilson er den svakeste sentrale midtbanen vi noen gang har hatt? Maken til temposvake og hodeløse spillere. Denilson kan kanskje bli noe en dag, men Song? Vil heller ha Eboue sentralt!

 

Bendtner ser ut til å mangle utrolig mye foreløpig, passer best som innbytter. Som regel god da han kommer inn.

 

Januar må utnyttes, vi har alt for dårlig backup. Dessuten har vi alltid fem eller flere spillere på skadelisten.

Skjønner ikke hva som gjør at vi har en så stor kjekspakke.

 

Håper på oppreisning lørdag, for dette blir man deprimert av. Andreomgang var årsverste, og det sier ikke rent lite....

 

God natt!

Link to comment
Share on other sites

Skuffende kamp av de som banker nærmest på startplass i førsteelleveren. Diaby burde aldri spilt på venstrevingen i dag, skjønner ikke hvorfor Wenger ikke plasserer ham sentralt med Song? Denilson kunne gjort en bedre jobb på vingen, og gitt Silvestre bedre dekning bakover. Men så er det etterpåklokskapen da.

Det er ikke etterpåklokskap når det gjelder Diaby. ALLE veit at han ikke hører hjemme på vingen. Det har vi nå sett i så mange kamper nå. At han fortsatt blir plassert der er nærmest provoserende blitt

Link to comment
Share on other sites

Da er det dessverre offisielt: Simpson kommer aldri til å slå gjennom. Når Simpson ikke får komme innpå i en kamp hvor vi ikke skaper én 100% sjanse og Bendtner spiller så dårlig som han gjør, så vil Simpson aldri få sjanse. Trist, for han fortjener virkelig å få kamper for a-laget. Jeg bryr meg ikke om Bendtner er Zidane på treningene iforhold Simpson. Det er hva man presterer i kamp som teller. Bendtner har ikke vist framgang, og dårlig kroppspråk og arbeidsinnsats gjør ikke saken bedre.

 

Det er mye negativt i denne kampen, så jeg holder meg til de positive sidene fra nå:

+ Eboue gjør en god kamp. Han setter fart framover som én av 3 (Vela og Wilshere er de to andre). Når vi ligger under og gjør en dårlig kamp, er det alltid veldig interessant å se hvem som står fram. Eboue var heldig som ikke ble utvist etter en én mot én situasjon etter en corner, men han gav seg aldri og var bra med begge veier.

+ Djourou er en helt fantastisk pasningslegger under press. I hele andre omgang startet han potensielle overgangsmuligheter når han sentrer gode pasninger til medspillere der de aller fleste andre midtstoppere vil sparke ballen blindt oppover / ut til innkast.

+ Vi slipper ikke inn flere enn to mål. Å tape med to mål er i seg selv ikke positivt. Men å kun tape med to mål når vi burde tapt med 4/5 er det positivt med tanke på den knuste selvtilliten og usikkerheten stortapet ville ført til.

+ Etter denne kampen, er Wenger nødt til å se at vi trenger nye typer inn i laget. For det er ikke første gangen i år at flere av spillerne som burde banke på førstelagsdøra spiller så dårlig.

+ Vi fikk ingen skader på førstelagsspillerne virket det som.

+ Heldigvis er de viktigste angrepsspillerne hjemme i England og hviler.

+ Vi er uansett videre, og det er ikke stor forskjell på nivået på motstanderne vi måter nå kontra de vi kunne møtt om vi hadde kommet på førsteplass i gruppa.

 

EDIT: En annen positiv hendelse i dag: Våre unggutter slå ut fjorårets semi-finalister Aston-Villa i Youth Cup:)

http://youngguns.wordpress.com/2008/12/10/...p-match-report/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...