Jump to content

Årets stopperpar!


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Flere, med meg, ser frem til å få avklart hvem som skal spille med Fabregas. Men en annen komponent som også er en stor utfordring er stopperparet. Trenger vi en ny stopper? Jeg tror ikke Wenger henter inn noen ny. Ellers er det tydelig at vi sliter noe i luften med våre stoppere. At Wenger forsøkte Song som stopper ved slutten av forrige sesong beroliger meg ikke.

 

Så nå er det fritt frem for å velge! :D

Link to comment
Share on other sites

Ja til Richards! Jegg tror ikke Gallas holder mål lenger, og vi har mange andre som kan overta kapteinsbindet, og samtidig være en mye bedre kaptein enn det Gallas har er.

 

På debatten etter kampen i går var temaet som gikk igjen, at vi trengte en ny stopper. Det var bekymringen for de som ringte inn. Jeg ble litt overrasket, da jeg hele tiden har ment at den viktigste prioriteringen til Wenger må være å få inn en defensiv midtbanespiller.

 

De som ringte inn til Stewart Robson mente at Arsenal trenger en ny stopper med fart og styrke i høyden. Der er hverken Gallas eller Toure gode nok. Og Senderos er enda for urutinert med tanke på posisjonering. Han mangler noe på konsentrasjonen hevdet innringingerne.

 

ENIG?????????????

 

Stewart Robson konkluderte det hele med å si at stoppere med høyde og fart er vanskelige å få tak i, og at han fremdeles har mest troen på at Diaby har det som trengs i en defensiv midtbanerolle. Selvom Denilson har imponert mest i preseason.

 

Så da går vi for Toure - Gallas som årets stopperpar?

Link to comment
Share on other sites

Toure er normalt en stopper av ypperste klasse. Denne sesongen spilte Toure under pari.

Med Toure som sitt gamle jeg tror jeg faktisk Gallas-Toure kan overaske.

Jeg hørte også kommentarene til Stewart Robson og han har unektelig et godt poeng der.

Men en god defensiv midtbanespiller som er god i lufta som f.eks Vieira og Gilberto var, kan løse dette problemet.

Diaby/Denilson er etter min mening pr. idag ikke gode nok til en ankerrolle på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Toure er normalt en stopper av ypperste klasse. Denne sesongen spilte Toure under pari.

Med Toure som sitt gamle jeg tror jeg faktisk Gallas-Toure kan overaske.

Jeg hørte også kommentarene til Stewart Robson og han har unektelig et godt poeng der.

Men en god defensiv midtbanespiller som er god i lufta som f.eks Vieira og Gilberto var, kan løse dette problemet.

Diaby/Denilson er etter min mening pr. idag ikke gode nok til en ankerrolle på midtbanen.

Om det blir et innkjøp. Hvem tror du realistisk sett vi kan få tak i? Han der spanjolen (ikke Alonso) ble foreslått av Robson, selvom han egentlig holdt Diaby som sin favoritt.

 

Jeg er enig i at dersom vi får en hodesterk defensiv midtbanespiller, er mye løst. Dette er sommerens store hodepine!!! :D

 

Jeg håper enda på Diaby, men tror Denilson blir Wengers valg!

Link to comment
Share on other sites

Har nevnt det er par ganger tidligere også, det forundrer meg at Wenger ikke har vært ute etter en stopper til... Hadde håpet han skulle finne en erstatter for Gallas, som kan spille sammen med Kolo, så kan vi heller ha Gallas i bakhånd. Nå har vi Senderos, Djourou og Song i bakhånd, det lukter ikke akkurat svidd av det. Senderos kommer aldri til å bli en midtstopper verdig et storlag, men klarer seg sikkert fint i en litt mindre klubb. Når det gjelder Song, så er han hvertfall foreløpig for dårlig i posisjoneringen, og jeg ser for meg at det er vanskelig å spille med han der bak. Djourou gjør litt mange rare ting både med og uten ball, men har tro på han om noen år, kanskje han har godt av å bli leid ut til en annen PL-klubb i år også.

Link to comment
Share on other sites

kompany i HSV?

 

jegg tror han er en god midstopper, ville kanskje være et typisk wenger-kjøp.. (med tanke på alderen)

var det ikke snak om at wenger så på han for en stund siden?

uannsett tror jeg richards ville vært et strålende kjøp! :)

Link to comment
Share on other sites

kan ikke Micah Richards spille defensiv midtbane og ? mener å ha sett det, og da kunne jo han vært ett alternativ, både på stopperplassen og som defensiv midtbane..

Link to comment
Share on other sites

kan ikke Micah Richards spille defensiv midtbane og ? mener å ha sett det, og da kunne jo han vært ett alternativ, både på stopperplassen og som defensiv midtbane..

Godt poeng, tenkte akkurat på det samme :) Egentlig ganske utrolig at han fortsatt spiller i Manchester Shitty...

Link to comment
Share on other sites

Toure/Gallas hadde nok fungert bra hvis de hadde hatt evnen til å samarbeide og kommunisere bra.

Det er samhandlingen vi sliter mest med syns jeg.

Hvem skal støte, hvem skal falle av....hvor høyt skal backene stå osv.

Dette har vi har trøbbel med siden forsvarssjefer som Adams, Keown og Campbell forsvant.

 

I tillegg er det svakheter i duellstyrke og uendelig mye ballwatching. Spesielt hodespill og evnen til å komme opp i motstander labert. Toure, Gallas, Djourou og Song er veldig like i spillestil egentlig. Ingen særlige gode på hodet og ganske spillende forsvarsstyper. Senderos er vel best av dem på hodet og gir kanskje mest i duellene, men er for ustabil ellers. Temposvak og ikke særlig god med ballen.

 

En ting er hvilke spillere vi har i forsvar, men det er lik så viktig hvordan de opptrer sammen.

 

Kolo-Gallas blir bra hvis de får rettet opp på dette, men må innrømme jeg sliter med å bli overbevist at det er godt nok.

 

Vi møter spillere som Drogba, Crouch, Vidic/Ferdinand, Ballack som er alle gode hodespillerne og jeg kan ikke huske sist Gallas, Toure eller Senderos spilte disse ut av kampen.

 

I tillegg har jo DM en viktig oppgave i forsvar. Gjenstår å se om Denilson eller Diaby er klar for den rollen.

Tipper Wenger tester ut dette litt i kampene før transferdeadline.

 

Blir svært vanskelig å finne en ny midtstopper, men som dere sier...Richards er jo en coming star, men fortsatt veldig ung da og veldig dyr. :)

Kommer nok ingen ny stopper nå i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Kompany var linket til Arsenal tidligere i sommer, men Wenger sa at han ikke kom til å kjøpe noen nye forsvarspillere til sommern.. Men etter å ha sett Kompany i flere kamper, virker det som om det hadde vært et bra kjøp. Han er ganske rask, god på hodet, og god til å slå lange baller mot spiss.. Kolo og Gallas blir på en måte litt for like, og mot blant annet så tapte vi både mot Chelsea og L'pool etter å ha blitt slått i hodedueller i feltet

Link to comment
Share on other sites

Har nevnt det er par ganger tidligere også, det forundrer meg at Wenger ikke har vært ute etter en stopper til... Hadde håpet han skulle finne en erstatter for Gallas, som kan spille sammen med Kolo, så kan vi heller ha Gallas i bakhånd. Nå har vi Senderos, Djourou og Song i bakhånd, det lukter ikke akkurat svidd av det. Senderos kommer aldri til å bli en midtstopper verdig et storlag, men klarer seg sikkert fint i en litt mindre klubb. Når det gjelder Song, så er han hvertfall foreløpig for dårlig i posisjoneringen, og jeg ser for meg at det er vanskelig å spille med han der bak. Djourou gjør litt mange rare ting både med og uten ball, men har tro på han om noen år, kanskje han har godt av å bli leid ut til en annen PL-klubb i år også.

Gallas vil ALDRI finne seg i å ikke være i 11'ern, selv om det hadde vært luksus:)

 

Kompany var linket til Arsenal tidligere i sommer, men Wenger sa at han ikke kom til å kjøpe noen nye forsvarspillere til sommern.. Men etter å ha sett Kompany i flere kamper, virker det som om det hadde vært et bra kjøp. Han er ganske rask, god på hodet, og god til å slå lange baller mot spiss.. Kolo og Gallas blir på en måte litt for like, og mot blant annet så tapte vi både mot Chelsea og L'pool etter å ha blitt slått i hodedueller i feltet

Men på en annen side så scoret vi begge målene våre mot chelsea på hode (gallas og sagna)

Link to comment
Share on other sites

Det som er skremmende er at vi slipper inn mange flere mål enn Manu, selvom vi har færre skudd på vårt mål. Se linken over.

 

Ja, hva kan det komme av? Sikkert Gallas som ikke holder mål (ironisk).

Eller kan det være noe annet?

 

Almunia? :(

Link to comment
Share on other sites

Det som er skremmende er at vi slipper inn mange flere mål enn Manu, selvom vi har færre skudd på vårt mål. Se linken over.

 

Ja, hva kan det komme av? Sikkert Gallas som ikke holder mål (ironisk).

Eller kan det være noe annet?

 

Personlig er jeg godt fornøyd med Gallas som spiller og som kaptein. Han lyser vinnervilje lang vei og bidro med noen avgjørende scoringer. Laget vårt virket mye tøffere i fjor i forhold til året før, hvor vi framsto som "lettvektere" og ble grundig parkert av Manu og Chelsea. Jeg får ofte inntrykk av at folk glemmer at laget faktisk løftet seg stort i fjor, men fokuserer på at vi tapte mesterskapet på tampen av sesongen. Jeg tror ikke det var mange goonere som trodde at vi skulle være med å knive om seriegullet før sesongstart i fjor. Jeg trodde det i hvertfall ikke og jeg er som regel veldig positiv før sesongen begynner. I år tror jeg faktisk vi vinner bøtta, selvom vi ikke kjøper ny keeper og en ny midtbanespiller. I fjor var jeg redd Tottenham skulle passere oss.

 

Alt dette er selvfølgelig ikke bare Gallas fortjeneste, flere spillere løftet seg stort, blant annet Cesc og Adebayor. Sagna var helt ukjent for meg, og han var fantastisk god hele året. Alikevel mener jeg at framgangen i fjor i stor grad skyldtes Gallas ledelse og vinnervilje.

 

Før hadde vi en psyko til på laget som med hele sitt kroppsspråk viste at han hatet å tape, det var selvfølgelig ze german mentalist Jens Lehman. Nå som han er borte, så blir Gallas desto viktigere for oss.

 

Javisst oppførte han seg som en bortskjemt, sur drittunge i kampen mot Birmingham. Helt i overkant barnslig for en godt voksen mann, men i den kampen gikk absolutt alt mot oss. Skaden til Eduardo og den helt feilaktige dømte straffen mot oss på tampen. Jeg skjønner godt at han var rasende, tro meg, det var jeg også.

 

Hadde Gilberto, Toure eller Senderos vært kaptein så hadde de sikkert oppført seg veldig pent og godt rolig av banen i etterkant. De virker som snille gutter hele gjengen, men jeg vil ikke ha en snill gutt som kaptein. Jeg vil ha en råtass som kaptein, og det er William Gallas. Den eneste som lyser vinnervilje av våre gutter (Flamini hadde litt av den egenskapen, og Cesc også. Sistnevnte blir nok kaptein en gang i framtiden håper jeg).

 

Hvem som skal være Gallas makker, det er jeg mer usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Har nevnt det er par ganger tidligere også, det forundrer meg at Wenger ikke har vært ute etter en stopper til... Hadde håpet han skulle finne en erstatter for Gallas, som kan spille sammen med Kolo, så kan vi heller ha Gallas i bakhånd. Nå har vi Senderos, Djourou og Song i bakhånd, det lukter ikke akkurat svidd av det. Senderos kommer aldri til å bli en midtstopper verdig et storlag, men klarer seg sikkert fint i en litt mindre klubb. Når det gjelder Song, så er han hvertfall foreløpig for dårlig i posisjoneringen, og jeg ser for meg at det er vanskelig å spille med han der bak. Djourou gjør litt mange rare ting både med og uten ball, men har tro på han om noen år, kanskje han har godt av å bli leid ut til en annen PL-klubb i år også.

Gallas vil ALDRI finne seg i å ikke være i 11'ern, selv om det hadde vært luksus:)

Skulle det komme en ny stopper, så må Gallas, som ALLE andre, ta opp hansken og kjempe for plassen og bevise at han er god nok for laget. Han er god nok for den stallen vi har nå, men kommer det en BEDRE stopper, så må han vike. Finner han seg ikke i det, så kan han finne seg en annen klubb. :(

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke vi skal avskrive Gallas helt. Han hadde noen dårlige episoder i fjord, men samtidig han har absolutt den vinnerviljen som en leder bør ha og man kan vel heller ikke si annet enn at Gallas som regel prøver å gi allt uansett motstander. Jeg syns Gallas er den rette kapteinen også i år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...