Jump to content

Årets stopperpar!


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Vi trenger ikke en ny stopper dersom Gallas og Toure forbedrer samarbeidet:)

 

Har nevnt det er par ganger tidligere også, det forundrer meg at Wenger ikke har vært ute etter en stopper til... Hadde håpet han skulle finne en erstatter for Gallas, som kan spille sammen med Kolo, så kan vi heller ha Gallas i bakhånd. Nå har vi Senderos, Djourou og Song i bakhånd, det lukter ikke akkurat svidd av det. Senderos kommer aldri til å bli en midtstopper verdig et storlag, men klarer seg sikkert fint i en litt mindre klubb. Når det gjelder Song, så er han hvertfall foreløpig for dårlig i posisjoneringen, og jeg ser for meg at det er vanskelig å spille med han der bak. Djourou gjør litt mange rare ting både med og uten ball, men har tro på han om noen år, kanskje han har godt av å bli leid ut til en annen PL-klubb i år også.

Gallas vil ALDRI finne seg i å ikke være i 11'ern, selv om det hadde vært luksus:)

Skulle det komme en ny stopper, så må Gallas, som ALLE andre, ta opp hansken og kjempe for plassen og bevise at han er god nok for laget. Han er god nok for den stallen vi har nå, men kommer det en BEDRE stopper, så må han vike. Finner han seg ikke i det, så kan han finne seg en annen klubb. :)

Hadde han blitt vraket hadde han dratt hjem til frankrike. Du må ikke tro Gallas er typen som på liv og død vil spille for arsenal. Blir han vraket og en annen mulighet byr seg så tar han den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, i likhet med mange andre, at vi trenger en ny stopper. Som Stuart Robson gang på gang påpeker i studio på Arsenal TV så trenger vi en Vidic-type. En gigant som går i press og står frem som en skikkelig leder. Vidic satte Ferdinand totalt i skyggen denne sesongen.

 

Faktum er at disse typene er relativt sjeldne, men man kan absolutt få tak i dem. Den første jeg kommer på er Phillipe Mexes. En klassespiller, som var en av dem som ble uforståelig utelatt fra EM troppen til Frankrike. God på hodet, fysisk sterk, god med ball i beina, og en ledertype. Han vil være vanskelig å få tak i, og vanvittig dyr, men jeg synes vi kan punge ut for en slik spiller. Ellers kan jeg nevne Juan, Micah Richards, Christian Zapata, Fabricio Coloccini og Richard Dunne, som alle også bør være aktuelle.

 

Men førsteprioritet nå er selvfølgelig defensiv midtbane, i tillegg til at jeg har veldig sansen for Senderos.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

http://www.arsenal.com/news/news-archive/v...r-for-squillaci

Vermaelen ute, så det blir et nytt stopperpar mot Bolton... Men det jeg bet meg merke i var overskriften! Er det bare jeg som tolker det slik at Squillaci er tredevalget? Mtp at det står at skaden åpner døren for Squillaci, så må jo det bety at Vermaelen (naturligvis) og Koscielny er foran han i køen på stopperplassene da?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Basert på det jeg har sett i år så mener jeg at Squillaci og Vermaelen bør være vårt førstevalg når alle er friske. Dette med forbehold om at de fungerer godt sammen. Koscielny viser mye bra, men han har gjort for mange feil. Når det kommer til keeper og stoppere så er det lite rom for feil etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

Basert på det jeg har sett i år så mener jeg at Squillaci og Vermaelen bør være vårt førstevalg når alle er friske. Dette med forbehold om at de fungerer godt sammen. Koscielny viser mye bra, men han har gjort for mange feil. Når det kommer til keeper og stoppere så er det lite rom for feil etter mitt syn.

 

Ut fra det jeg har sett er jeg enig forutsatt at Vermaelen fortsetter som i fjor da han er tilbake. Squillaci er tryggere enn Koscielny pr. nå. Faktisk er Koscielny til nå en av de større "bidragsyterene" til baklengsmål selv om han gjør mye bra også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...