Jump to content

Da havner gullet..


Baxrus

Recommended Posts

hos Manchester United.

 

Nei, ikke bare pga dagens kamp. Men pga de virker sterkere, og har jevnt over en stabil form.

Når vi må kaste innpå to defensive ankere når vi ligger under, da bør det ringe en bjelle.

Vi har en syltynn tropp, og mangler noen stabile toppspillere.

 

Det positive er jo at laget klarer å karre seg til en topp3 plassering, og at vi ståleide Tottenham i serien, etter at det var opplest og vedtatt at de skulle ta 4 plassen foran oss.

 

Hva er det vi mangler?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Hva er det vi mangler?

Vi mangler bredde i stallen. Samtlige utpå der i dag, med unntak av Bendtner, Walcott og Almunia virket regelrett slitne. Vi har ikke en spiller som kan ta over for Flamini, når han blir sliten, vi har ikke spilleren som kan ta over for Hleb, eller Cesc.

Traore er langt fra PL standard enda, Bendtner er et lite stykke unna men han kommer seg. Walcott bør trene innlegg, osv.

 

Dette er også en av grunnene til at Wenger aldri har klart å vinne "back-to-back-titles".

Han stoler for mye på en klar førsteellever, og så ungguttene bak der.

Når man så tenker på at førstelaget vårt også er veldig ungt i år, synes jeg det ser ut som om vi skal slite med å holde helt inn. Dessverre.

Nå har Wenger overrasket tidligere, og det kan godt hende han har noen ess i ermet. Så vi får se hvordan det går mot Milan nå til uka. Skal bli vanskelig hvis spillerne er for slitne

Link to comment
Share on other sites

Spillemessig så har vi hanglet etter kampen mot Middelsbjørg.

Noen gode perioder i enkelte kamper gjorde at vi fikk med oss viktige og nødvendige poeng.

 

ETTER årsskifte, har Ade vært helt ekstrem, og puttet på alt i blinde.

For igjen slite med det an gjorde tidligere.. Passninger som ikke sitter, løp, plasseringer, avslutninger..

 

Den røde tråden blir som følger: Nøkkelspillerene våre har problemer med å prestere jevnt over en lang periode.

 

Jeg forlanget ikke at en spiller skal være dødsgod i 38 kamper, men det vi har sett i år, er litt utrolig. Fra ett utrolig toppnivå, til et elendig bunn nivå...

 

Hvem anser vi som nøkkelspillerene våre i Arsenal i år?

 

Ade, Cesc, Toure, Gallas, Hleb og Rosicky?

 

Van Persie skal vel også nevnes som en nøkkelspiller, men i år har han knapt spillt.

 

Av de nevnte, er det kun Toure som har holdt ett meget høyt nivå lengst.

 

Med andre ord, stabilitet er det vi mangler.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg definitivt ikke enig i.

Vi får Eboue,Toure,Van Persie og Rosicky snart tilbake.

Her er det ikke snakk om noe overgivelse nei.

Till the bitter end we will fight.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg definitivt ikke enig i.

Vi får Eboue,Toure,Van Persie og Rosicky snart tilbake.

Her er det ikke snakk om noe overgivelse nei.

Till the bitter end we will fight.

 

Eboue ja..

 

Van Persie må også spille seg i form, og det tror jeg det ikke er nok kamper igjen til.

 

Rosicky hjelper på, men også han kan falle utenom når vi sliter som mest.

 

Toure er iallefall en jeg savner sårt!

 

Har ikke gitt opp, men det er satt litt på spissen

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter... "you`r starting to get nervous"... Det er nå det starter. Vi som har fulgt med Arsenal noen år har vært her mange ganger før og ligaen er definitivt langt fra tapt. Herregud vi leder ligaen med ett poeng og ALT kan skje... Dette går hele veien til siste serierunde. Det er jeg rimelig sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter... "you`r starting to get nervous"... Det er nå det starter. Vi som har fulgt med Arsenal noen år har vært her mange ganger før og ligaen er definitivt langt fra tapt. Herregud vi leder ligaen med ett poeng og ALT kan skje... Dette går hele veien til siste serierunde. Det er jeg rimelig sikker på.

 

Helt riktig, Daddy. Arsenal gjør ALDRI ting på den enkle måten. Helst skal vi avgjøre det i siste sekund, i siste kamp. Da snakker vi "The Arsenal way". ;)

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter... "you`r starting to get nervous"... Det er nå det starter. Vi som har fulgt med Arsenal noen år har vært her mange ganger før og ligaen er definitivt langt fra tapt. Herregud vi leder ligaen med ett poeng og ALT kan skje... Dette går hele veien til siste serierunde. Det er jeg rimelig sikker på.

 

 

jeg har vært med slike oppgjør før, så det er ikke der skoen trykker.

 

Jeg håper også helt til det teoretisk ikke er mulig lenger.

 

Det jeg derimot ønsket, var en debatt rundt laget.

Vi har hatt vår del av dårlige kamper i år, og ikke pga motstanderen har vært gode, men fordi laget vårt har vært veldig dårlige. Passninger som ikke hører hjemme noen plass, taktiske feilvalg etc.

 

Om de siste 10 kampene nå skal sammenlignes med 100 meter friidrett, så har vi klart kommet oss dårligst ut av startblokka.

 

Til trådstarter... "you`r starting to get nervous"... Det er nå det starter. Vi som har fulgt med Arsenal noen år har vært her mange ganger før og ligaen er definitivt langt fra tapt. Herregud vi leder ligaen med ett poeng og ALT kan skje... Dette går hele veien til siste serierunde. Det er jeg rimelig sikker på.

 

Helt riktig, Daddy. Arsenal gjør ALDRI ting på den enkle måten. Helst skal vi avgjøre det i siste sekund, i siste kamp. Da snakker vi "The Arsenal way". ;)

 

 

Personlig så likte jeg sesongen hvor vi ikke tapte best. Og tror nok ikke Wenger og gutta tenker på å gjøre det vanskligst mulig for seg selv ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er litt interessant at folk ser det vanskelig at vi tar ligagullet når vi leder etter 28 kamper. Hvis vi hadde vært to poeng bak ManU, hadde vi gått og ventet på et tap fra dem, slik at vi hadde kunnet komme oss foran. Nå er vi allerede det poenget foran, og det avhenger kun av oss selv. Vi har bortekamp mot ManU igjen, og både Arsenal og ManU har bortekamp mot Chelsea igjen. I de kampene kan alt skje (vel, de andre kampene også). Skjønner ikke hvorfor vi skal gi opp ligagullet når vi leder. - Jada, vi har spilt ganske svakt de siste kampene, men resultatene er styggere enn det vi egentlig har prestert. Ser også ut som om vi får tilbake noen skadde spillere nå, så i mine øyne lover dette bra.

Link to comment
Share on other sites

Vi leder ligaen med ett poeng, kva skal egentlig til for eit snev av optimisme? Ei leiing på 10 poeng 2 kamper før ligaen er over? Vi er fortsatt i førarsetet, og kan avgjøre det heile sjølv. Har ein vanskeleg bortekamp mot United, men vi vann der seinast i fjor, dette klarer vi!!

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig med sånne tråder.

 

Foran sesongen var vi ikke engang gitt en eneste sjanse for å kunne kjempe om ligagullet denne sesongen, og nå når vi per dags dato fortsatt leder serien med 1 poeng så begynner folk å "gi opp".

 

Herregud! Ta dere sammen!! Det er enda mange kamper igjen, og med våren underveis så kommer festspillet til Arsenal-gutta tilbake også! Bare vent og se!

Link to comment
Share on other sites

Enig med Frank.

 

Patetisk å gi opp gullet på den måten. Vi leder serien, vi klarte å score et mål på en ellers dårlig dag på banen. Det er viktig for motet, akkurat som Chaz har i tråden sin.

 

Jeg må si jeg nesten har mere tro nå, vi tapte ikke for Villa som er et godt lag i GOD FORM, på en dårlig dag.

 

dette klarer vi! ;)

Link to comment
Share on other sites

Målet til Bendtner var akkurat den moral boosteren vi trengte for å først slå ut Milan og deretter ta med bøtta hjem. Nå har jeg blitt riktig så optimistisk, kanskje vi vinner Champions league også?

Link to comment
Share on other sites

Jeg venter med å øke forventningene inntil laget går ut på San Siro 100% tente og klare for å banke Milan ut av CL.

 

Så lenge jeg får se 100% "commitment" i den kampen, driter jeg i om vi ryker ut av CL på tirsdag. For klarer de å overbevise meg med full innsats, vil jeg fortsatt se muligheter for å stå igjen med PL-pokalen i mai. Klarer de ikke dette, ser jeg gullet som tapt.

Link to comment
Share on other sites

Milan sparte mange spillere i kampen mot Lazio i kveld, så det er nok ingen tvil om at kampen på tirsdag betyr ekstremt mye for dem også, men muligetene for at vi tar dem er absolutt tilstede.

 

Spillerne løfter seg nok mange hakk fra i dag også, med tanke på at det er en såpass stor kamp det er snakk om. ;)

Link to comment
Share on other sites

Milan sparte mange spillere i kampen mot Lazio i kveld, så det er nok ingen tvil om at kampen på tirsdag betyr ekstremt mye for dem også, men muligetene for at vi tar dem er absolutt tilstede.

 

Spillerne løfter seg nok mange hakk fra i dag også, med tanke på at det er en såpass stor kamp det er snakk om. ;)

 

Ja så det. Var noen av dem skadet også kanskje? ;) Jeg så at Nesta, Seedorf og Pirlo ikke var der. Kaka blir vel klar til kampen. Andre skader på dem?

Link to comment
Share on other sites

Seedorf tror jeg gikk ut med skade, men er ikke helt sikker. Så ikke hele kampen.

 

Får håpe på det beste ;)

 

Edit: Seedorf ble byttet ut etter 37 min og Jankulovski og Emerson ble byttet ut etter 46 min. Det er rart hvis ingen av dem hadde en skade.. Nesta og Pirlo var ikke på benken engang.

Link to comment
Share on other sites

Seedorf tror jeg gikk ut med skade, men er ikke helt sikker. Så ikke hele kampen.

 

Får håpe på det beste ;)

 

Edit: Seedorf ble byttet ut etter 37 min og Jankulovski og Emerson ble byttet ut etter 46 min. Det er rart hvis ingen av dem hadde en skade.. Nesta og Pirlo var ikke på benken engang.

Nesta og Pirlo ble sikkert spart til tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spurte en ivrig Milan supporter på VGD om skadene til Milan. Jeg nevnte Pirlo, Nesta, Seedorf, Maldini, Emerson, Jankulovski og Kaka. Da fikk jeg dette til svar:

 

"Alle spillerne du nevner er mer eller mindre skadet. I forhold til Arsenal er det nok Seedorf som er mest i tvil. Maldini spiller nok uansett fra start tror jeg, og da til venstre antar jeg, siden han hvilte idag.

 

Uansett så sliter vi fysisk, men man kan ikke skylde på skader. Det holder ikke på dette nivået".

 

- Greit å vite..

Link to comment
Share on other sites

Seedorf tror jeg gikk ut med skade, men er ikke helt sikker. Så ikke hele kampen.

 

Får håpe på det beste :)

 

Edit: Seedorf ble byttet ut etter 37 min og Jankulovski og Emerson ble byttet ut etter 46 min. Det er rart hvis ingen av dem hadde en skade.. Nesta og Pirlo var ikke på benken engang.

 

Det er IKKE skader, (muligens på Seedorf) Milan har dem siste årene kunne vert ute etter å hente hjem CL bøtta, og gitt f.. i serie A. Dem sparer alltid mange spillere forran dem skal ut i CL. Dette er vel også en av grunnene til at dem har klart å vunnet det så ofte.

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter... "you`r starting to get nervous"... Det er nå det starter. Vi som har fulgt med Arsenal noen år har vært her mange ganger før og ligaen er definitivt langt fra tapt. Herregud vi leder ligaen med ett poeng og ALT kan skje... Dette går hele veien til siste serierunde. Det er jeg rimelig sikker på.

 

Helt riktig, Daddy. Arsenal gjør ALDRI ting på den enkle måten. Helst skal vi avgjøre det i siste sekund, i siste kamp. Da snakker vi "The Arsenal way". :)

 

Vi har den spesielle egenskapen at vi kan gjøre det på to måter.

Du har glemt Leeds-kampen, ... men ingen husker Anfield! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...