Jump to content

Da havner gullet..


Baxrus

Recommended Posts

April 2008 KAN bli den mest spennende på mange, mange år for Gooners...

 

SINNSYKT spennende faktisk!!

 

Skulle vi klare å ryke ut av CL i kveld og tape mot United på Old Trafford på søndag, blir vel resten av april veldig kjedelig...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

April 2008 KAN bli den mest spennende på mange, mange år for Gooners...

 

SINNSYKT spennende faktisk!!

 

Skulle vi klare å ryke ut av CL i kveld og tape mot United på Old Trafford på søndag, blir vel resten av april veldig kjedelig...

 

Ja, det kan fort bli litt kjedelig i løpet av den neste uken. Men jeg velger å se det positive ved årets sesong. Vi har tatt et steg i riktig retning. Allerede nå har vi mer poeng i serien enn totalt i fjor. Så fra nå og frem til serieslutt er egentlig hvert eneste poeng en ren bonus :huh: !

 

I mesterligaen ser vi at vi har et vinnerlag. Potensialet er der, og vi mangler lite på å faktisk vinne. Klarer vi å holde oss stabile på årets nivå, vil det bli umulig å ikke vinne trofeer de neste årene.

Link to comment
Share on other sites

April 2008 KAN bli den mest spennende på mange, mange år for Gooners...

 

SINNSYKT spennende faktisk!!

 

Skulle vi klare å ryke ut av CL i kveld og tape mot United på Old Trafford på søndag, blir vel resten av april veldig kjedelig...

 

Ja, det kan fort bli litt kjedelig i løpet av den neste uken. Men jeg velger å se det positive ved årets sesong. Vi har tatt et steg i riktig retning. Allerede nå har vi mer poeng i serien enn totalt i fjor. Så fra nå og frem til serieslutt er egentlig hvert eneste poeng en ren bonus :P !

 

I mesterligaen ser vi at vi har et vinnerlag. Potensialet er der, og vi mangler lite på å faktisk vinne. Klarer vi å holde oss stabile på årets nivå, vil det bli umulig å ikke vinne trofeer de neste årene.

 

men en forutsetnad for det trur eg vil bli å holde på spillerne og bygge stabilitet i laget på den måten. Fabregas, Flamini, Gallas, Toure, Clichy og Sagna er de spillerne som danner stammen i laget. Det er vitalt å halde på disse.

 

Forsterkningar trengs for å demme opp under skader og slitasje under en lang sesong. Vi speler såpass mange kamper pr sesong no for tida, at eit par "stjerner" tåler å halde benken innimellom, for skader og pustepauser trengs gjennom ein lang tøff sesong. Det må jo spillerne forstå, at dei ikkje kan spille ALLE kampene sjølv om dei står over liga-cup kampane.

 

Ein siste ting, er Afrikamesterskapet, mulig å plassere eit mesterskap på ei så klønete tid? Vi, klubben Arsenal, som betaler spelaranes løninger burde ha litt makt til å kunne nekte spillerne eller presse mesterskapet på eit anna tidspunkt, uansett kor varmt det måtte bli i Afrika på det angitte tidspunktet. Ellers er det berre å la være å kjøpe Afrikanske spillere, eg meiner det nesten er poenglaust å ha 3-4 spelarar som reiser vekk ein måneds tid for å spele eit intenst landskampprogram og komme slitne tilbake. Toure er eit døme på dette, han har virka ufokusert og vert småskada etter at han returnerte. Dette koster verdifulle poeng!

Link to comment
Share on other sites

Er fortsatt positiv til at vi kan klare å ta gullet i år, men så klart vil det bli vanskelig. Vi er nødt til å ha hjelp fra andre lag, mens vi selv er nødt til å vinne resten av kampene.

 

Skulle vi allikevel ikke ende opp med gull i år, så har vi som nevnt ovenfor også tatt mange steg fremover fra ifjor. Vi har vist at vi kan spille god fotball selv uten Henry og motbevist alle som trodde Arsenal skulle falle sammen i år.

 

Ender vi som nummer tre så er ikke det noe å skamme seg over. Vi kjemper mot Man Utd og Chelsea som rår over og pøser ut store penger på nye stjerner hver sommer, mens vi velger å bygge stein for stein ved hjelp av mindre pengemidler. Bare det er et imponerende stykke i seg selv, at man allikevel klarer å kjempe om gullet og beviser at penger ikke betyr alt.

 

I Europa har vi nådd kvartfinalen foreløpig, og går vi ut i kveld mot Liverpool så er ikke det noen skam heller. Liverpool er et stort europisk lag og når storkamper spilles så kan det slå begge veier. You win some, you loose some. Bare det at vi klarer å henge med såpass langt hver sesong nå i CL med en såpass ung tropp beviser at vi har kvalitetene til å kjempe i toppen av Europa også. Nå gjelder det bare for Wenger å finjustere på troppen - kanskje få inn litt friskt blod etterhvert, la de nåværende spillerne få utviklet seg enda litt mer og så kan vi for fullt nå opp i både CL og PL. Det kan jo fort skje allerede i år også, og det vil jo i såfall være en stor prestasjon.

 

Jeg føler at den a-lags troppen vi har nå stort sett kommer til å bli stammen i årene fremover. Disse vil få utvikle seg og tiden på seg til å bygge opp Arsenal enda flere hakk og gjøre oss til en større og farligere konkurrent enn hva mange andre lag kanskje ser på oss som i dag.

Det som er fint nå er at vi har en ung a-lagstropp, og vi har mange spillere lenger nedover i Arsenal-systemet som Wenger nå henter inn og som kommer opp gjennom vårt eget akademi som kommer til å bli erstattere for Clichy, Toure, Gallas, Adebayor etc når disse etterhvert blir borte.

 

Jeg føler at vi kan være på vei mot en suksessrik æra som kan strekke seg over veldig lang tid med tanke på at hele systemet nå bygges opp på en såpass god måte med store talenter og hvor utviklingen er såpass sterk. Wenger er flink til å se fremover i tid, og det han gjør nå med å hente unge spillere og utvikle unge spillere som hele tiden i fremtiden kan poppe opp i a-lagstroppen er en begynnelse på at jobben skal bli lettere for den som etterhvert etterfølger Wenger som manager og sørge for at vi kan nå helt til topps både i PL og CL over lang tid.

 

Tiden vil vise om så skjer, men jeg er i hvertfall veldig positiv til den utviklingen vi har tatt i år og har stor tro på utviklingen i årene som kommer. Jeg syns det er morsomt i seg selv at vi klarer å bli et såpass stort merkenavn og at vi hele tiden får nye supportere som kommer til pga vår spillestil og at vi satser på unge spillere, og ikke bare pga trofeer vi vinner og stjerner som vi evt hadde kjøpt i stedet. Så på en måte er jo det litt positivt og. :P (hvis folk skjønte hva jeg mente med den).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ser at Wenger funderer på å hvile spillere i de 3 siste kampene.

Har han gitt opp?

 

Hvis United taper mot Chelsea, spiller uavgjort mot West Ham og taper borte mot Wigan.....

og hvis Chelsea vinner over United, taper borte mot Newcastle og spiller uavgjort hjemme mot Bolton..............

Og Arsenal vinner sine kamper; ja da vinner vi PL.

 

Og 2.plassen er heller ikke å forakte.

 

Still det beste mannskapet! Så lenge det er muligheter er det håp!

 

:)

Viss det hadde skjedd, skal ikke jeg innrømme at vi har hatt uflaks i denne sesongen. :P

 

Men en mulighet er jo en mulighet og man skal aldri si aldri ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser at Wenger funderer på å hvile spillere i de 3 siste kampene.

Har han gitt opp?

 

Hvis United taper mot Chelsea, spiller uavgjort mot West Ham og taper borte mot Wigan.....

og hvis Chelsea vinner over United, taper borte mot Newcastle og spiller uavgjort hjemme mot Bolton..............

Og Arsenal vinner sine kamper; ja da vinner vi PL.

 

Og 2.plassen er heller ikke å forakte.

 

Still det beste mannskapet! Så lenge det er muligheter er det håp!

 

:)

Viss det hadde skjedd, skal ikke jeg innrømme at vi har hatt uflaks i denne sesongen. :)

 

Men en mulighet er jo en mulighet og man skal aldri si aldri :D

 

Vinner vi 8-0 mot Derby og like mye i en kamp til av de to siste, kan Man U få lov til å spille uavgjort mot Wigan. To tap virker noe urealistisk. Men uavgjort mot West Ham og Wigan. Ja, det kan jeg faktisk se for meg!

Link to comment
Share on other sites

Er forsatt en mulighet dersom Chelsea vinner i dag ja. Da må United og Chelsea helst ta under 1 poeng på de siste kampene. Tar de 2 havner vi likt med dem dersom vi tar 3 poeng i resten av kampene! De har vel litt bedre målforskjell. Men Satser på at de får værsitt tap og værsin uavgjort match og vi leker oss igjennom kampene våre :P

Link to comment
Share on other sites

bare en liten ting som kunne vært morsomt..

 

hvis vi vinner resterende kamper, og chelsea og united utrolig nok kun får med seg 1 poeng hver på de to siste, så vinner vi serien med 1 poeng.

 

 

Har null tro, men ett lite håp

Link to comment
Share on other sites

Teoretisk sett er det jo fortsatt mulig, men i praksis er det nok litt i vanskeligste laget nå, ja.

Det som irriterer meg mer og mer akkurat nå er "sleivingen" i storkampene; tapet mot Chelsea, bare uavgjort mot Liverpool, og så at vi rotet bort poeng på Old Trafford. Vet at vi ikke nødvendigvis tapte ligaen i disse kampene, men med litt mer konsentrasjon i disse kampene hadde vi vært med i toppen fortsatt..

Link to comment
Share on other sites

Teoretisk sett er det jo fortsatt mulig, men i praksis er det nok litt i vanskeligste laget nå, ja.

Det som irriterer meg mer og mer akkurat nå er "sleivingen" i storkampene; tapet mot Chelsea, bare uavgjort mot Liverpool, og så at vi rotet bort poeng på Old Trafford. Vet at vi ikke nødvendigvis tapte ligaen i disse kampene, men med litt mer konsentrasjon i disse kampene hadde vi vært med i toppen fortsatt..

 

Den tanken har jeg lekt mye med i dag. I de kampene du nevner kunne vi fort ha tatt mer enn det ene poenget mot Pool. Kampene mot Man U og Chelsea kunne ha vippet begge veier. Seier mot Liverpool kunne også ha vært innen rekkevidde om laget hadde vært mer toppet.

 

Og glem for all del ikke kampene mot B'ham.

 

Surt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Seriemestere i Spania og England:

 

2008 ? - Real Madrid

2007 Manchester United - Real Madrid

2006 Chelsea - Barcelona

2005 Chelsea - Barcelona

2004 Arsenal - Valencia

2003 Manchester United - Real Madrid

2002 Arsenal - Valencia

2001 Manchester United - Real Madrid

 

Hvis denne statistikken forsetter så kan det ta en stund før vi blir seriemestre! Vi vinner nå Valencia vinner! Valencia holder på å rykke ned.. huff

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...