Jump to content

Da havner gullet..


Baxrus

Recommended Posts

Syns dette sitatet passa fint inn her:

 

"I believe a football team is not about buying and selling. It is about building, patience, working together and going through a growing process."

 

Ser ikke helt logikken med å kjøpe kvalitetspillere til dyre priser nå. Da har denne sessongen hvert helt bortkasta. Hvis Wenger ville hatt store navn og vunnet trofeer hadde han gjort det før denne sessongen. Flere spillere har blitt klokere, bedre og fått enda mer erfaring. Ganske få som ville trodd at vi hadde kommet blant topp tre i PL. Og (hvertfall) slått Milan ut av Champions League.

 

Sessongen er ikke over før tallene sier at det ikke går ann å ta igjen det ledende laget. Mirakler har skjedd før og jeg tror på mirakler (hvertfall i fotball sammenheng) Jeg skal hvertfall ikke legge meg ned enda. Hva med Eduardo, vi (eller flere av oss) sa at vi skulle vinne Premier League for Eduardo. Nå ser det ganske umulig ut, men teoretisk går det ann og da skal vi faen meg kjempe til siste slutt.

 

Håper noen skjønte poenget mitt...Wenger bygger et lag, han kjøper det ikke.

 

Jeg er enig! Vi har noe på gang nå. Det burde ikke være vanskelig å se det. Om vi blar opp masse penger i sommer, går vi mot oss selv. Vi skal bevise at det går an til å oppnå suksess uten å bruke abnorme pengesummer. Om jeg kunne velge å kjøpe spillere til 500+ millioner kroner i sommer, hvilket ville lede oss til seriegull, eller å ha det omtrent sånn vi har nå, og samtidig havne på en hederlig andreplass. Vet dere hva jeg hadde valgt? Det siste. Si hva dere vil.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Jeg hater å ha rett. Neste år.. håper vi gjør noen riktig kjøp, og fjerner de riktige spillerene.

 

Denne likte jeg!

 

Vi har fått erfart at årets utgave av Arsenal er et svært spennende mannskap. Problemet ligger i at bredden til dagens stall ikke er det den bør være. Det har vi smertelig erfart i løpet av de siste kampene. Vi trenger flere spillere, ikke nødvendigvis dyre stjernespillere. Savner offensive spillere, ving og spiss. Om Wenger skal fjerne noen riktige spillere, må det bli Gilberto. Tipper at både han selv og Wenger innser at han ikke er en del av den neste utgaven av Arsenal. Har problemer med å se hvilke andre som "må" ut.

 

Når det gjelder temaet på denne tråden: Ja, gullet havner ikke på Emirates. Nå leker jeg med tanken om at Chelsea kan stikke av med hele greia. Hadde jo vært litt artig. Dette blir jo valget mellom pest eller kolera. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater å ha rett. Neste år.. håper vi gjør noen riktig kjøp, og fjerner de riktige spillerene.

 

Denne likte jeg!

 

Vi har fått erfart at årets utgave av Arsenal er et svært spennende mannskap. Problemet ligger i at bredden til dagens stall ikke er det den bør være. Det har vi smertelig erfart i løpet av de siste kampene. Vi trenger flere spillere, ikke nødvendigvis dyre stjernespillere. Savner offensive spillere, ving og spiss. Om Wenger skal fjerne noen riktige spillere, må det bli Gilberto. Tipper at både han selv og Wenger innser at han ikke er en del av den neste utgaven av Arsenal. Har problemer med å se hvilke andre som "må" ut.

 

Når det gjelder temaet på denne tråden: Ja, gullet havner ikke på Emirates. Nå leker jeg med tanken om at Chelsea kan stikke av med hele greia. Hadde jo vært litt artig. Dette blir jo valget mellom pest eller kolera. :)

 

Det blir dessverre pest eller kolera...

Vi hadde dessverre ikkje stor nok stall til å hevde oss heilt i toppen heile sesongen.

Vi har, med tanke på bedreviterane før sesongen, overprestert og med tanke på forrige sesong er vi allereide bedre.

Vi har vist at vi duger, men at vi treng å handle litt før vi kan kjempe heilt inn neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Når man leder sesongen etter nesten 30 kamper, har man bevist at man har mulighet til å ta tittelen. Skjønner ikke alt det greiene med "nei, vi hadde visst ikke nok rutine allikevel" og "vi har tydeligivs ikke bred nok stall". Stallen vår er bred nok. Den må bare bli noe eldre. Det er ikke meningen å ha to førsteelvere. Det får greie seg med å ha gode spillere i bakhånd, talenter og roteringsmuligheter. Vi har vært uheldig som mistet tabelledelsen. Ingen grunn til å slå alarm. Dagens Arsenal er i stand til å vinne både PL og CL.

Link to comment
Share on other sites

Har problemer med å se hvilke andre som "må" ut.

 

Ein kandidat til må vere Eboue. At han spelar nærast fast på dette laget, er for meg ei gåte!

 

Føler meg ganske sikker på at gutten blir. Men i likhet med deg lurer jeg på hvordan han kamp etter kamp får fornyet tillit. Skulle jo tro at Walcott kunne ha fått muligheten oftere, og det på bekostning av Eboue.

 

Eboue har tidligere vist at han er knallgod som back. Han glimter også til men noen gode kamper på midtbanen, selv om det blir lengre og lengre mellom hver kamp.

 

Skulle nok ha klart meg uten Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Når man leder sesongen etter nesten 30 kamper, har man bevist at man har mulighet til å ta tittelen. Skjønner ikke alt det greiene med "nei, vi hadde visst ikke nok rutine allikevel" og "vi har tydeligivs ikke bred nok stall". Stallen vår er bred nok. Den må bare bli noe eldre. Det er ikke meningen å ha to førsteelvere. Det får greie seg med å ha gode spillere i bakhånd, talenter og roteringsmuligheter. Vi har vært uheldig som mistet tabelledelsen. Ingen grunn til å slå alarm. Dagens Arsenal er i stand til å vinne både PL og CL.

 

Vi er istand til det viss vi unngår skader. men skadene vi har hatt viser at stallen ikkje har vore brei nok.

Vi har brukt omtrent same antal spelera som united, men dei har bedre backup og tåler bedre eit par skader.

Vi har sjølvsagt vist at vi er gode nok til å kjempe om tittelen men også at vi er veldig utsatt med tanke på skader.

Hadde vi hatt f.eks hatt ein fleksibel forsvarsspelar, ein ving og ein spiss til, kunne dette sett heilt annaleis.

 

Eg er på ingen måte misfornøgd over korleis vi har gjort det iår, men det er litt kjipt å sjå kor nære vi har vore ein tittel.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner. Men jeg uenig i at stallen vår ikke er bred. Se på laget vi har brukt i ligacupen! Vi må ikke glemme alle de fantastiske kampene, selv om det i år brøt fullstendig sammen i semifinalen. Jeg er fullstendig klar over at mange av de samme spillerne til tider har underprestert nå de har måttet steppe inn for de ordnære A-lagsspillerne, men vi snakker for det meste om unge talenter, og disse talentene vil ha enda et år under beltet når neste sesong starter. For min del har jeg full tro på dagens stall, og jeg har følgende sommertransfer-ønsker: Ingen inn, så få som mulig ut. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig lett å klage på liten stall nå med tanke på at det har gått trått i det siste. Saken er at vi har hatt store skadeproblemer i år. Manu har vært mye mindre utsatt for skader på nøkkelspillere. Greit å da dette i mente når man klager på bredden i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Det er liten tvil om at det er i bredden det svikter for Arsenal, de faste i startoppstillingen er så gode at de kan hamles opp med hvem som helst. Problemet kommer nå mot slutten, da skadeliste begynner å se stygg ut og når nøkkelspillere begynner å merke kjøret. For da United kan erstatte Scholes med Anderson og Giggs med Nani, får vi Gilberto inn for Flamini og Eboue på kant for Rosicky. For ikke å snakke om erstatterne på backene. Vi har mange unge og talentfulle spillere, som helt sikkert vil vokse opp til å bli store profiler i fremtidens Arsenal, men når vi ser hvor stort gapet kvalitetsmessig det er mellom Traore/Clichy, Sagna/Hoyte, Hleb/Eboue, Rosicky/Diaby og Fabregas/Denilson så skjønner man hvorfor det butter litt imot når de faste ikke lengre kan prestere optimalt. Jeg tror nok de yngste, da tenker jeg på Denilson og Traore først og fremst, ville hatt godt av et år på lån i en svak PL klubb/toppklubb i The Championship. Så får Wenger heller forsterke bredden i stallen fremfor å bruke penger på "stjerner" de neste transfervinduene. Det tror ihvert fall jeg ville vært lurt.

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig lett å klage på liten stall nå med tanke på at det har gått trått i det siste. Saken er at vi har hatt store skadeproblemer i år. Manu har vært mye mindre utsatt for skader på nøkkelspillere. Greit å da dette i mente når man klager på bredden i troppen.

Jeg lurer virkelig på hvordan Man U hadde klart seg i år med langtidsskader på Ronaldo og Tevez. De tilsvarer omtrent viktigheten av Rosicky og van Persie for oss. Selv om vi hadde kjøpt ersattere for disse i januar / til sommeren, ville de uansett ikke klart i løpet av sesongen å erstattet de egenskapene Rosicky og van Persie har. De er utrolig gode på spillet vårt og har begge utmerket skudd og teknikk. Greit nok, det er nok mange spillere som kunne prestert bedre enn det Eboue / Diaby har prestert for oss på vingene i år, men det tar tid for nye spiller å bli vant med PL og enda lenger tid med Wengerball.

 

Som Frank og jeg har snakket om tidligere i en annen tråd, er riktig rotasjon nøkkelen. Spillere som ikke har spilt på flere måneder og som plutselig blir kastet inn fra start pga slitne spiller / skader, presterer sjeldent bra. Små rotasjoner i laget fra kamp til kamp istedenfor 5 nye fra start en gang iblant. Hoyte og Senderos er kroneksemplene på spillere som ofte er svært svake når de har lite kamptrening, men som er stabilt gode når de har spilt en del kamper etter hverandre. Jeg vil nok også tro at mange av strekkene til Rosicky kommer på slutten av kampene når musklene hans begynner å bli stive.

 

Dersom Diaby hadde fått spilt litt sentralt i år, ville Cesc fått hvile og Diaby hadde lært seg å fordele ballen samt få litt mer selvtillit. Denilson er en spiller jeg har sansen for og som jeg synes fortjener mer spilletid. Song beviste også i AM at han er en spiller med en fin framtid. Vi får håpe han får sjansen neste år! Traore fikk vi alle se at har et godt potensiale. I førsteomgang driblet han seg veldig mye bort, mens i andre forbedret han seg stort.

 

Neste sesong har vi fått Vela. Det virker som om mange her på forumet skal bli vår messias. Jeg er ganske sikker på at vi kommer til å få utrolig mye glede av han som spiller, men en ung, teknisk spiller som hverken er vandt med tempoet og fysikken i England, samt spillestilen vår kommer til å bruke minst 6 mnd før han i det hele tatt kommer til å klare å gjennomføre en skikkelig god kamp. Det finnes jo dog noen unntak for spillere som er utrolig fotballsmarte, men ut ifra det jeg har hørt og sett av han er ikke blant hans beste egenskaper. Vær så snill, vær tålmodig med han. I likhet med Walcott er han ung og man lærer best av sine feil. Det er ikke mange som hadde troen på Flamini før sesongen (jeg kan innrømme at jeg før sesongen ikke akkurat hadde felt noen tårer for et salg av han), men han har vist hvor mye en spiller kan forbedre seg med en skikkelig innstilling, arbeidsinnstats og vilje! Ade trodde jeg ville få drøyt 15 scoringer i år (trodde han ikke spille så mye som han har gjort), og har med det overgått det jeg har forventet av han. Likevel har han fortsatt mye å gå på når det kommer til det spillemessige. Pasningene sitter ikke helt som de skal, og jeg ønsker heller å se Fabregas legge inntil Ade i feltet framfor det omvendte som skjer så alt for ofte.

 

Forøvrig er det veldig positivt at vi har scort på mange dødballer i det siste. Samtidig slipper vi ikke inn så mange dødballer som før. Desverre er vi heller ikke så gode lenger på kontringer etter dødballer imot. Dessuten slipper vi inn mye flere spillemål. De inviduelle ferdighetene til vårt midtstopperpar er meget bra, men samarbediet de to imellom er langt ifra bra nok. Mye tullette poeng vi har tapt som følge av tull bak.

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig lett å klage på liten stall nå med tanke på at det har gått trått i det siste. Saken er at vi har hatt store skadeproblemer i år. Manu har vært mye mindre utsatt for skader på nøkkelspillere. Greit å da dette i mente når man klager på bredden i troppen.

Jeg lurer virkelig på hvordan Man U hadde klart seg i år med langtidsskader på Ronaldo og Tevez. De tilsvarer omtrent viktigheten av Rosicky og van Persie for oss. Selv om vi hadde kjøpt ersattere for disse i januar / til sommeren, ville de uansett ikke klart i løpet av sesongen å erstattet de egenskapene Rosicky og van Persie har. De er utrolig gode på spillet vårt og har begge utmerket skudd og teknikk. Greit nok, det er nok mange spillere som kunne prestert bedre enn det Eboue / Diaby har prestert for oss på vingene i år, men det tar tid for nye spiller å bli vant med PL og enda lenger tid med Wengerball.

 

Som Frank og jeg har snakket om tidligere i tråden, er riktig rotasjon nøkkelen. Spillere som ikke har spilt på flere måneder og som plutselig blir kastet inn fra start pga slitne spiller / skader, presterer sjeldent bra. Små rotasjoner i laget fra kamp til kamp istedenfor 5 nye fra start en gang iblant. Hoyte og Senderos er kroneksemplene på spillere som ofte er svært svake når de har lite kamptrening, men som er stabilt gode når de har spilt en del kamper etter hverandre. Jeg vil nok også tro at mange av strekkene til Rosicky kommer på slutten av kampene når musklene hans begynner å bli stive.

 

Dersom Diaby hadde fått spilt litt sentralt i år, ville Cesc fått hvile og Diaby hadde lært seg å fordele ballen samt få litt mer selvtillit. Denilson er en spiller jeg har sansen for og som jeg synes fortjener mer spilletid. Song beviste også i AM at han er en spiller med en fin framtid. Vi får håpe han får sjansen neste år! Traore fikk vi alle se at har et godt potensiale. I førsteomgang driblet han seg veldig mye bort, mens i andre forbedret han seg stort.

 

Neste sesong har vi fått Vela. Det virker som om mange her på forumet skal bli vår messias. Jeg er ganske sikker på at vi kommer til å få utrolig mye glede av han som spiller, men en ung, teknisk spiller som hverken er vandt med tempoet og fysikken i England, samt spillestilen vår kommer til å bruke minst 6 mnd før han i det hele tatt kommer til å klare å gjennomføre en skikkelig god kamp. Det finnes jo dog noen unntak for spillere som er utrolig fotballsmarte, men ut ifra det jeg har hørt og sett av han er ikke blant hans beste egenskaper. Vær så snill, vær tålmodig med han. I likhet med Walcott er han ung og man lærer best av sine feil. Det er ikke mange som hadde troen på Flamini før sesongen (jeg kan innrømme at jeg før sesongen ikke akkurat hadde felt noen tårer for et salg av han), men han har vist hvor mye en spiller kan forbedre seg med en skikkelig innstilling, arbeidsinnstats og vilje! Ade trodde jeg ville få drøyt 15 scoringer i år (trodde han ikke spille så mye som han har gjort), og har med det overgått det jeg har forventet av han. Likevel har han fortsatt mye å gå på når det kommer til det spillemessige. Pasningene sitter ikke helt som de skal, og jeg ønsker heller å se Fabregas legge inntil Ade i feltet framfor det omvendte som skjer så alt for ofte.

 

Forøvrig er det veldig positivt at vi har scort på mange dødballer i det siste. Samtidig slipper vi ikke inn så mange dødballer som før. Desverre er vi heller ikke så gode lenger på kontringer etter dødballer imot. Dessuten slipper vi inn mye flere spillemål. De inviduelle ferdighetene til vårt midtstopperpar er meget bra, men samarbediet de to imellom er langt ifra bra nok. Mye tullette poeng vi har tapt som følge av tull bak.

 

Er så og si enig i alt du skriver her magnus.

Link to comment
Share on other sites

Er heilt enig med deg magnus87, men eg føler at vi fortsatt treng å utvide stallen med eit spelerar på eit høgare nivå enn dei vi har i backup. og då spesielt på ving og back og til dels på topp.

For sjølvom dei dei spelerane f.eks united har i backup ikkje er klasse, er dei likevel bedre enn våra.

 

Vi får inn Vela som etter kvart, mest sannsynlig, vil hevde seg, men vil dette halde?

forskjellane er store frå la Liga til PL....

 

Akurat det med dødballer har gleda meg også, husker eg laga ein tråd om det for litt for eit år sida, då hadde ikkje vi scora på f.eks corner på evigheiter og dei innlegga vi slo var ræva. Så vi har faktisk forbedra ein dimensjon i laget vårt akurat der...

 

Det neste bør bli å få ein skikkeleg plan B når spelet vårt går i stå og vi slit med å bryte gjennom motstanderlaget...

Link to comment
Share on other sites

Det er liten tvil om at vi har vært uheldige på spissplassen i år. Skader på to av våre antatt beste angripere har preget avslutningen på sesongen, og gjort at vi har manglet den bredden som trengs for å avgjøre kamper. Både Eduardo og Pires hadde kunnet vært tungen på vektskålen i kampene vi spilte uavgjort i februar/mars.

 

Men med det i mente; vi bør kanskje hente en toppspiss til sommeren siden Pires er ofte skadet og Eduardo er usikker på om han kommer 100% tilbake igjen. På alle andre plasser har vi god dekning, med mindre noen forsvinner til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Både Eduardo og Pires hadde kunnet vært tungen på vektskålen i kampene vi spilte uavgjort i februar/mars.

Pires spiller da i Villareal :huh:

 

Neida, skjønner du mener Robin van Persie ;)

 

og jeg er veldig enig, vi sliter fryktelig mye med skader på enkeltspillere. Og med en såpass dårlig bredde vi har hatt i år, har nøkkelspillere fått føle det...

 

Men det er ikke bare negativt det heller. For da har de unge reservene våre fått prøve seg på toppnivå, og vil være klare for kamp neste år.

Gleder meg feks til å se om Bendtner kan sloss med Ade om plassen, og om Traore fortsetter å utvikle seg så bra han har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Når man leder sesongen etter nesten 30 kamper, har man bevist at man har mulighet til å ta tittelen. Skjønner ikke alt det greiene med "nei, vi hadde visst ikke nok rutine allikevel" og "vi har tydeligivs ikke bred nok stall". Stallen vår er bred nok. Den må bare bli noe eldre. Det er ikke meningen å ha to førsteelvere. Det får greie seg med å ha gode spillere i bakhånd, talenter og roteringsmuligheter. Vi har vært uheldig som mistet tabelledelsen. Ingen grunn til å slå alarm. Dagens Arsenal er i stand til å vinne både PL og CL.

 

Stallen er ikke bred nok for øyeblikket nei.. Med noen skader er vi et helt annet lag. Vi er alt for sårbare.

Vi har vært mer udyktige enn uheldige vil jeg hvertfall si..

Link to comment
Share on other sites

Når man leder sesongen etter nesten 30 kamper, har man bevist at man har mulighet til å ta tittelen. Skjønner ikke alt det greiene med "nei, vi hadde visst ikke nok rutine allikevel" og "vi har tydeligivs ikke bred nok stall". Stallen vår er bred nok. Den må bare bli noe eldre. Det er ikke meningen å ha to førsteelvere. Det får greie seg med å ha gode spillere i bakhånd, talenter og roteringsmuligheter. Vi har vært uheldig som mistet tabelledelsen. Ingen grunn til å slå alarm. Dagens Arsenal er i stand til å vinne både PL og CL.

 

Stallen er ikke bred nok for øyeblikket nei.. Med noen skader er vi et helt annet lag. Vi er alt for sårbare.

Vi har vært mer udyktige enn uheldige vil jeg hvertfall si..

 

Stallen er bred nok i antall spillere, MEN det betyr ikke at vi har en god nok tropp til å kunne vinne både ligaen og CL (evt FA-cup og liga-cup). Vi er som det blir sagt veldig sårbare for skader. Vi har et spillesystem som gjør at du trenger kamptrening for å kunne være med å prestere, og når vi bruker den samme lagoppstillingen ofte, så er det klart at spillere blir slitne i løpet av en sesong. Dermed må vi bruke bredden i stallen, og det som kommer inn da, har ikke vært godt nok i år til å kunne vinne for eksempel ligaen. De har lite kamptrening og varierer naturligvis i sine prestasjoner. Vi kan ikke satse på ligaen og alle cupene på en gang med stallen vår.

Vi har selvfølgelig vært veldig uheldige med å få langtidsskader på spillere som Rosicky, Eduardo og Rvp, og som andre her inne har påpekt skulle det vært interessant å se åssen ManU hadde gjort det med skader på Ronaldo, Tevez etc. Da mener jeg langtidsskader vel å merke, for vi har alle sett at Sir Alex kan sette både Rooney og Ronaldo på tribunen uten at det trenger å bety så mye for laget i enkeltkamper.

Men når det er sagt er jeg veldig imponert over det Arsenal har fått til i år, selv om det ser ut som det kun er CL vi enda kan vinne. Vi har spilt den klart beste og mest underholdende fotballen, og for eks i kampen mot L'pool på onsdag, snakker alle om hvor underholdende kampen var, og det er det Arsenal alene som skal ha "skylden" for. Har ALDRI sett L'pool spille underholdende.

Link to comment
Share on other sites

Gulldrømmen lever! C'mon you Gunners!! :huh:

 

Nå MÅ vi ha tre poeng mot United til helgen, da er alt mulig!

enig!

 

tenk om vi hadde slått man shit neste helg og chelsea hadde tapt mot wigan så hadde tabellen sett sånn ut:

 

Manchester U. kamper 33 p.76

Arsenal kamper 33 p.73

Chelsea kamper 33 p.71

 

men enda da hadde vi vært 3 poeng bak!

men chelsea skal jo spille mot man u en gang til og vis arsenal vinner resten av kampene er vi hellt med !

Link to comment
Share on other sites

Gulldrømmen lever! C'mon you Gunners!! :D

 

Nå MÅ vi ha tre poeng mot United til helgen, da er alt mulig!

enig!

 

tenk om vi hadde slått man shit neste helg og chelsea hadde tapt mot wigan så hadde tabellen sett sånn ut:

 

Manchester U. kamper 33 p.76

Arsenal kamper 33 p.73

Chelsea kamper 33 p.71

 

men enda da hadde vi vært 3 poeng bak!

men chelsea skal jo spille mot man u en gang til og vis arsenal vinner resten av kampene er vi hellt med !

 

 

Med tanke på målforskjellen så er vi vel nermere 4 poeng bak

Link to comment
Share on other sites

Gulldrømmen lever! C'mon you Gunners!! :)

 

Nå MÅ vi ha tre poeng mot United til helgen, da er alt mulig!

enig!

 

tenk om vi hadde slått man shit neste helg og chelsea hadde tapt mot wigan så hadde tabellen sett sånn ut:

 

Manchester U. kamper 33 p.76

Arsenal kamper 33 p.73

Chelsea kamper 33 p.71

 

men enda da hadde vi vært 3 poeng bak!

men chelsea skal jo spille mot man u en gang til og vis arsenal vinner resten av kampene er vi hellt med !

 

 

Med tanke på målforskjellen så er vi vel nermere 4 poeng bak

 

Det spørs vel hvor mye vi vinner med da.. :) Det kan jo hende at det blir en 5-0 seier for eksempel og da kan det for bli likt..

Link to comment
Share on other sites

Gulldrømmen lever! C'mon you Gunners!! :)

 

Nå MÅ vi ha tre poeng mot United til helgen, da er alt mulig!

enig!

 

tenk om vi hadde slått man shit neste helg og chelsea hadde tapt mot wigan så hadde tabellen sett sånn ut:

 

Manchester U. kamper 33 p.76

Arsenal kamper 33 p.73

Chelsea kamper 33 p.71

 

men enda da hadde vi vært 3 poeng bak!

men chelsea skal jo spille mot man u en gang til og vis arsenal vinner resten av kampene er vi hellt med !

 

 

Med tanke på målforskjellen så er vi vel nermere 4 poeng bak

 

Det spørs vel hvor mye vi vinner med da.. :) Det kan jo hende at det blir en 5-0 seier for eksempel og da kan det for bli likt..

Vi skal møte Reading hjemme, laget som to ganger i år har sluppet inn 6 mål eller mere på bortebane. I tilegg har vi Derby som helt sikkert har rykket ned når vi skal møte dem. Man U kan fort gå på et tap mot både oss og chelsea, noe som vil bety dårligere målforskjell for dem, og bedre for oss.

Link to comment
Share on other sites

Gulldrømmen lever! C'mon you Gunners!! :)

 

Nå MÅ vi ha tre poeng mot United til helgen, da er alt mulig!

enig!

 

tenk om vi hadde slått man shit neste helg og chelsea hadde tapt mot wigan så hadde tabellen sett sånn ut:

 

Manchester U. kamper 33 p.76

Arsenal kamper 33 p.73

Chelsea kamper 33 p.71

 

men enda da hadde vi vært 3 poeng bak!

men chelsea skal jo spille mot man u en gang til og vis arsenal vinner resten av kampene er vi hellt med !

 

 

Med tanke på målforskjellen så er vi vel nermere 4 poeng bak

 

Det spørs vel hvor mye vi vinner med da.. :) Det kan jo hende at det blir en 5-0 seier for eksempel og da kan det for bli likt..

Vi skal møte Reading hjemme, laget som to ganger i år har sluppet inn 6 mål eller mere på bortebane. I tilegg har vi Derby som helt sikkert har rykket ned når vi skal møte dem. Man U kan fort gå på et tap mot både oss og chelsea, noe som vil bety dårligere målforskjell for dem, og bedre for oss.

 

Derby har allerede rykket ned!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal

Man U - Arsenal 3

Arsenal - Reading 3

Derby - Arsenal 3

Arsenal - Everton 3

Sunderland - Arsenal 3

15 poeng

 

Man U

Man U - Arsenal 0

Blackburn - Man 1

Chelsea - Man U 3

Man U - West Ham 1

Wigan - Man U 3

8 poeng

 

Chelsea

Chelsea - Wigan 3

Everton - Chelsea 1

Chelsea - Man U 0

Newcastle - Chelsea 1

Chelsea - Bolton 3

8 poeng

 

Gull! Enkelt å få til i teorien, og så gjenstår praksis!

Vi begynner med å kvalifisere oss for semien i mesterligaen,

og fortsetter med å ta revansj på Old Trafford!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal

Man U - Arsenal 1

Arsenal - Reading 3

Derby - Arsenal 3

Arsenal - Everton 3

Sunderland - Arsenal 3

13 poeng

 

Man U

Man U - Arsenal 1

Blackburn - Man 1

Chelsea - Man U 1

Man U - West Ham 3

Wigan - Man U 3

9 poeng

 

Chelsea

Chelsea - Wigan 3

Everton - Chelsea 1

Chelsea - Man U 1

Newcastle - Chelsea 3

Chelsea - Bolton 3

11 poeng

 

Man U 86

Chelsea 85

Arsenal 84

 

Slik jeg ser for meg at det går i de siste kampene. Målforskjellen kan helt klart bli utslagsgivende og ALT kan avgjøres i siste kamp borte mot Sunderland. Slår vi ManU på Trafford så gir det oss 3 poeng ekstra på ManU, og dermed havner vi et poeng foran de.

 

Det er også spennende å se hvordan slitasjen begynner å komme nå på ManU, samt om Chelsea klarer å holde formen sin oppe fremover. Er vi ferdig med vår dupp? Vil spissene klare å begynne å putte igjen?

 

April 2008 KAN bli den mest spennende på mange, mange år for Gooners...

 

SINNSYKT spennende faktisk!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...