Jump to content

Da havner gullet..


Baxrus

Recommended Posts

Jeg synes Fabregas får for lite ros for den jobben han gjør på midtbanen, for det er ikke her jeg ser problemet. Fabregas har i flere kamper sendt noen helt fantastiske pasninger fremover på banen, men de har ikke blitt tatt vare på slik det skjedde tidligere denne sesongen. Jeg synes også han styrer leddet ypperlig, både defensivt og offensivt.

Fabregas og Flamini synes jeg styrer den sentrale biten på en sterk måte, og det er ikke noen særlig forskjell på den siste perioden kontra første halvdelen av sesongen.

 

Når midtbanespillere som Fabregas mister denne "hjelpen"/muligheten i Arsenal-spillet, så går det selvsagt ut over forståelsen og tryggheten i laget. Og jeg synes det blir litt lett å skylle/sette spørsmål over Fabregas sitt spill, når det er andre faktorer som har sterke medvirkningsfaktorer på at spillet ikke lenger sitter 100%.

 

Adebayor er også en spiller som trenger hvile, for jeg er ikke overbegeistret over innsatsen og viljen som han har prestert i det siste. Joda, han har scoret mange mål, men det er ikke alt. Det har blitt alt for ofte lite fokus på medtak (teknikk generelt på mottak, pasningskvalitet, osv), løp i scoringspossisjoner, og ærlig jobb på banen under 90minutter. Jeg personlig har fryktet at han har kommet i en litt "stjerneverden", hvor han ser seg selv som en klassespiller etter mange scoringer og at Henry nå er borte.

Dette kan føre til en litt slapp holdning (primadonnanykker.....), men jeg håper det kun er for at han føler seg sliten. Dette er bare noe jeg frykter, og det behøver ikke å stemme...så ikke slakt meg :P

 

At Fabregas framleis er ein god spelar skal eg være den fyrste til å vedgå. Det er berre det at han la lista svært høgt ved å være totalt dominerande i haustsesongen. Det vart nytta ord som "verdas beste spelar" også blant meir nøytrale kommentatorar. Av dei 7 ligamåla han har scora kom 6 av dei innan 3. November. Dette var ein periode der han verkeleg framstod som sjefen eller dynamoen i laget, og der han med sitt fantastiske spel gjorde medspelarane gode i større grad enn andre gjorde han god.

Det kjem naturlegvis an på auga som ser, men etter mi meining har perioden etter jul blitt ein liten nedtur for Fabregas, der Flamini faktisk har vore den beste av dei to. På den andre sida er det vel kanskje berre meg som er vorten for blasert og kravstor. :ph34r: "Opta Stats" lyg i alle fall ikkje. Fabregas ligg suverent i tet når det gjeld antall pasningar i P.L. Sjølv om han vert slått av Flamini, Hleb og Clichy når det gjeld nøyaktigheit. Det har sikkert å gjere med at han ikkje er den som slår om seg med støttepasningar. (Statistikken viser elles at Clichy er P.L.'s beste tacklar. Ikkje verst for ein back.)

 

Eg kunne sikkert også teke med Adebayor på lista. Særleg med tanke på at han er alfor ustabil i prestasjonane. Eg vert ikkje heilt klok på mannen, men vegrar meg i det lengste for å tru at han er like giddalaus som det av og til kan verke. I alle fall ligg det ikkje noko latskap over målfeiringane hans. Tvert om vitnar dei om både engasjement og oppriktig glede. Ikkje overraskande er han den i P.L. som går mest i offside. Skal eg gje han eit råd, må det være at han nyttar sommarferien til eit nærare studium av offsidereglane. Det kan kome til å betre humøret til oss alle neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Det virker som laget fekk seg ein psykisk knekk etter kampen mot Birmingham kombinert med den horrible skaden på Eduardo, og at vi sløste vekk sigeren i sluttminutta på eit klumsete og unødvendig vis. Tett fulgt med offisde mål av Aston Villa og vi stanger og stanger uten utelling (før Bendtners mål siste spark på ballen), som igjen er fulgt av ein kamp mot Wigan på ein potetåker, ein kamp vi burde vunnet mtp sjansane som vart misbrukt. Til slutt møter vi eit Boro lag som kommer fra eit cuptap mot Cardiff og igjen er domaren i mot oss, og igjen stanger vi utan at det forløsande målet kjem tidsnok til å spikre den siste spiker'n i den etterkvart berømte kista.

 

Vi må nå snu trenden mot Chelsea, ellers er eg redd vi er ute av gullkampen, men uansett har vi hatt ein over-all-forventning-sesong som vi berre må ta med oss vidare inn i neste sesong.

 

Og vi har slått Milan i Champions League, fullt fortent over to kampar og har gode sjanser til å nå semien, basert på tidlegare kamper vi har spilt mot Liverpool.

 

Vi kom til semien i ligacupen, alt dette i ein sesong "ekspertene" spådde vi ville kjempe om CL kvalik, og at laget nærmast var i oppløysing etter salget av Henry. Vi reiste kjerringa, og det skal vi fanden meg gjøre mot rubel-laget Chelski! Wenger må gi gutta ro, og fokusere på kampen og spelet, gløyme alt av poeng og pokalar. Spele fotball slik vi gjer best, enkelt og greit, da kjem poenga på løpande band! Gooooo Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Imponert over gutta i 75 minutter i kampen borte mot Chelsea, men etter målet til Drogba var det helt slutt for alle sammen virket det som. Lite oppfinnsomhet og alt skal gjennom midten.

 

Gullet havner nå nok hos ManU, men Chelsea kan fort bli vinner med tanke på kamp hjemme mot ManU og et litt "enklere" program på papiret. Føler at spenningen har forsvunnet litt for min del, og jeg sliter litt med motivasjonen nå fremover. Håper for all del at det ikke er det samme for spillerne.

 

Men, det skal faktisk ikke mer enn to helger med uavgjort og tap for ManU og seier for oss, så er det jaggu spenning igjen!!

Link to comment
Share on other sites

[...]

Men, det skal faktisk ikke mer enn to helger med uavgjort og tap for ManU og seier for oss, så er det jaggu spenning igjen!!

 

Nemlig. Virker på mange måter som om vi offisielt er plukket ut av gullstriden. Det er selvfølgelig vås. En slik poengtaps-rekke vi har hatt nå, kan komme til hvem som helst andre. Kom ikke her og si at både ManU og Chelsea har hatt svake perioder i løpet av denne sesongen. Dessuten skal vi til OT, mens ManU skal til brua der èn av lagene er nødt til å tape poeng. Nei, dette er fortsatt spennende.

Link to comment
Share on other sites

Imponert over gutta i 75 minutter i kampen borte mot Chelsea, men etter målet til Drogba var det helt slutt for alle sammen virket det som. Lite oppfinnsomhet og alt skal gjennom midten.

 

Gullet havner nå nok hos ManU, men Chelsea kan fort bli vinner med tanke på kamp hjemme mot ManU og et litt "enklere" program på papiret. Føler at spenningen har forsvunnet litt for min del, og jeg sliter litt med motivasjonen nå fremover. Håper for all del at det ikke er det samme for spillerne.

 

Men, det skal faktisk ikke mer enn to helger med uavgjort og tap for ManU og seier for oss, så er det jaggu spenning igjen!!

tror vi må se litt stort på det. selv om noen her over var kjepphøye i høst, så har prestasjonene sesongen i gjennom vært over all forventning helt til i de siste kampene. jeg så på denne sesongen som en mellomsesong som skulle gi oss svar på hvor store talentene våre allerede er; hvor modne de er får arbeidsoppgavene som blir gitt dem og hva vi trenger å forbedre, være seg nye spillerkjøp eller mer coaching.

 

er enig med GilbertoSilver på gunnersblog som mener stallen har vært for tynn og guttene begynner å merke kjøret og det mentale presset som trenger seg på utover en tøff sesong. nøkkelspillerne våre; Adebayor, Hleb og Cesc, samt midtstopperne våre (Kolo og Gallas) er slitne og begynte å miste den siste prosenten konsentrasjon og fokus som skal til for å sette store sjangser, nøkkelpasninger og avgjørende taklinger. Adebayor spesielt ser ut som et spøkelse av den sultne killeren han var i høst. alt for mye ansvar har falt på han alene. vi holder ikke kampene ut lengre. stallen har manglet dybde i enkelte avgjørende posisjoner når vi har fått skader på RvP, Rosicky og nå sist Eduardo, men det har igjen gitt nødvendig matchtrening til spillere vi kan komme til å glede oss enormt over de neste sesongene.

 

Eduardo har ikke vært uunværlig men, skaden hans kom på et utrolig ubeleilig tidspunkt. han var i form og så ut som han kunne avlaste skadebelastede Rosiscky og slitne Adebayor offensivt. Walcott og Bendtner er foreløpig ikke modne nok til å tre inn i en slik nøkkelrolle. da står vi dessverre tomhendte tilbake med en gjeng unggutter som har fått alt for mye press på seg.

 

da er spørsmålet: må man være kapabel til å lære av presset og ikke bukke under for å bli bedre, eller kan spillere som ellers ville blitt fantastisk gode få ødelagt selvtilliten sin av at suksessen som var innen rekkevidde glipper med unødvendige poengtap? jeg tror at det er så mye positivt å trekke ut av denne sesongen, uansett om vi skulle havne på 3. plass, hvor vi ligger nå og bli slått ut av Liverpool i CL at de unge spillerne vil komme ut de neste sesongen med verdifull erfaring av hva som må til for å vinne og tillegg være sugne på å revansjere seg. de som ikke henger med vil vi måtte erstatte slik vi har gjort tidligere. mest sannsynlig må vi få inn mer dybde, og da spesielt på kantene, foran mål og i forvaret. noen er jo allerede på vei..

 

Manu er storfavoritter til gullet som de var da sesongen begynte, men vi vil være der om en eller to sesonger og da i lang tid fremover. sann mine ord. :D

Link to comment
Share on other sites

Huff og huff... Hva skjedde? :D 4 poeng på 5 seriekamper, 1 seier på 8 i alle turneringer... Litt tunge tider for oss Gooners nå. Når vi hadde sjansen til å vise at vi ennå kunne vinne serien, stoppet det med. Og nok en gang, en dommer som dømmer mot Arsenal, og denne gang i favør Chelsea. At dommerne skal ødelegge alt dette er helt utrolig. Men sånt skjer og det er ikke bare dommernes feil!

 

Vi kjempet en hederlig kamp på the Bridge! Bacary viser at han ikke er den nye Clichy, når de gjelder målscoring, og godt er det ;) En av årets sålangt beste Arsenalspillere bygger opp selvtilliten, og vi har allerede en stjerneback i ham! Stå på Bac!

 

Vi tok altså ledelsen mot Chelsea, denne gangen også på corner. Men hva skjedde så? Jeg så med en gang at vi måtte håpe på at Chelsea skulle stange. De tok kontroll fort, og Arsenal lå verken altfor deffensivt, ei heller jaget mål nummer 2 for alt i livet. Det ble bare galt! Skal ikke klage på Wenger, men hans filosofi kom til kort her.

 

Syntes vi burde ha lagt oss helt bakpå, for en gangs skyld. Dere så hva som skjedde Chelsea da de ledet 2-1. De la seg deffensivt og Arsenal fikk store problemer de siste 10-12 minuttene. Vi hadde rett og slett ingen sjanse på mål nr.2 vil jeg si. Grunnen til det var vel at vi prøvde å spille oss gjennom til spissene via Hleb og Fabregas, mot et fysisk mye sterkere lag, og godt kompakt var de også. I stedet for å prøve å slå langt mot Bendtner og Adebayor, samt Gallas som også var oppe, som sikkert hadde gitt en større mulighet for mål. Everton-kampen i romjulen er et godt eksempel på hvordan vi burde spilt mot Chelsea.

 

Ja, det er Chelski det er snakk om. Vi kan godta et tap på Brua. Men når vi verken klarer å slå Brum, Villa, Wigan eller Boro i 4 kamper på rad før det, så måtte vi vinne her. Så jeg vil si gullet glapp her, men jeg har ennå en liten tro på det umulige og det fantastiske! Jeg er aldeles ingen pessimist!

 

5 poengs-ledelsen er borte for lengst. Var det i Birmingham alt startet? Eller det bitre United-tapet? Disse kampene startet hvertfall denne dårlige formen, begge på verst tenkelige måte, av hver sin smak.

- Er nokså sikker på om vi hadde slått Brum 2-1 hadde vi hatt mer enn disse to "ekstra-poengene" med oss.

- Så kom Villa-kampen, ødelagt av en dommer og et selvmål (skylder ikke på Phil, kunne skjedd hvem som helst), hvis jeg ikke husker feil. Men ellers fortjente vi ikke særlig 3 poeng her.

- Wigan-kampen kan "gressmatta" ta skylden på, hvis vi skal finne noe å legge skylda på, kunne også fort avgjort kampen på slutten her.

- Dommeren ødela også mot Boro, noe stort! Men en kamp vi burde ha vunnet.

 

Så her kunne vi vært i drømmeposisjon før Chelsea-kampen, og bare så synd vi ikke har hatt all hell med oss denne sesongen... Dette kan også skyldes mangel på rutine: Plutselig kommer et "5.plass-tippet", ungt Arsenallag og leder serien med 5 poeng etter 27/28 serierunder. Utrolig rett og slett! I år også har vi slitt med skader på blant annet på RvP og Rozza, pluss en skadeforfulgt desember måned, som avgjorde mye, samt sendt Toure til Afrika for ei stund. Allikevel det Almunia, Flamini, Hleb, Sagna, Senderos, Adebayor osv. har fått til i år, har gått langt over forvetningene! Så vi skal aldeles ikke klage! Dette har vært en fantastisk sesong, over all forventning, som sagt.

 

Neste år blir bedre, det er jeg sikker på! Forklaring til det trengs ikke. Håper bare vi kan punktere kamper, og vinner mer stygt, samtidig spiller drømmefotballen vi elsker! Og nei takk, ingen nye stjerner for Guds skyld!

 

Nok et innlegg fra denne kanten, som så godt går utover en del av fritiden min ;) Men jeg bare elsker dette forumet, og herlig at det går sin gang igjen! Man blir litt rar i hode av en ukes lesning på VGD! ;) Så håper jeg fikk fram det jeg skulle i hastverket (skal på trening!). Og måtte the Gunners overraske meg nok en gang med tidenes ligainnspurt og seier i Moskva!

 

Proud to be a Gooner, as always!

 

EDIT: Flott innlegg "bold marauder", er nokså enig i ditt syn på det hele :P

Link to comment
Share on other sites

Huff og huff... Hva skjedde? :D 4 poeng på 5 seriekamper, 1 seier på 8 i alle turneringer... Litt tunge tider for oss Gooners nå. Når vi hadde sjansen til å vise at vi ennå kunne vinne serien, stoppet det med. Og nok en gang, en dommer som dømmer mot Arsenal, og denne gang i favør Chelsea. At dommerne skal ødelegge alt dette er helt utrolig. Men sånt skjer og det er ikke bare dommernes feil!

 

Vi kjempet en hederlig kamp på the Bridge! Bacary viser at han ikke er den nye Clichy, når de gjelder målscoring, og godt er det ;) En av årets sålangt beste Arsenalspillere bygger opp selvtilliten, og vi har allerede en stjerneback i ham! Stå på Bac!

 

Vi tok altså ledelsen mot Chelsea, denne gangen også på corner. Men hva skjedde så? Jeg så med en gang at vi måtte håpe på at Chelsea skulle stange. De tok kontroll fort, og Arsenal lå verken altfor deffensivt, ei heller jaget mål nummer 2 for alt i livet. Det ble bare galt! Skal ikke klage på Wenger, men hans filosofi kom til kort her.

 

Syntes vi burde ha lagt oss helt bakpå, for en gangs skyld. Dere så hva som skjedde Chelsea da de ledet 2-1. De la seg deffensivt og Arsenal fikk store problemer de siste 10-12 minuttene. Vi hadde rett og slett ingen sjanse på mål nr.2 vil jeg si. Grunnen til det var vel at vi prøvde å spille oss gjennom til spissene via Hleb og Fabregas, mot et fysisk mye sterkere lag, og godt kompakt var de også. I stedet for å prøve å slå langt mot Bendtner og Adebayor, samt Gallas som også var oppe, som sikkert hadde gitt en større mulighet for mål. Everton-kampen i romjulen er et godt eksempel på hvordan vi burde spilt mot Chelsea.

 

Ja, det er Chelski det er snakk om. Vi kan godta et tap på Brua. Men når vi verken klarer å slå Brum, Villa, Wigan eller Boro i 4 kamper på rad før det, så måtte vi vinne her. Så jeg vil si gullet glapp her, men jeg har ennå en liten tro på det umulige og det fantastiske! Jeg er aldeles ingen pessimist!

 

5 poengs-ledelsen er borte for lengst. Var det i Birmingham alt startet? Eller det bitre United-tapet? Disse kampene startet hvertfall denne dårlige formen, begge på verst tenkelige måte, av hver sin smak.

- Er nokså sikker på om vi hadde slått Brum 2-1 hadde vi hatt mer enn disse to "ekstra-poengene" med oss.

- Så kom Villa-kampen, ødelagt av en dommer og et selvmål (skylder ikke på Phil, kunne skjedd hvem som helst), hvis jeg ikke husker feil. Men ellers fortjente vi ikke særlig 3 poeng her.

- Wigan-kampen kan "gressmatta" ta skylden på, hvis vi skal finne noe å legge skylda på, kunne også fort avgjort kampen på slutten her.

- Dommeren ødela også mot Boro, noe stort! Men en kamp vi burde ha vunnet.

 

Så her kunne vi vært i drømmeposisjon før Chelsea-kampen, og bare så synd vi ikke har hatt all hell med oss denne sesongen... Dette kan også skyldes mangel på rutine: Plutselig kommer et "5.plass-tippet", ungt Arsenallag og leder serien med 5 poeng etter 27/28 serierunder. Utrolig rett og slett! I år også har vi slitt med skader på blant annet på RvP og Rozza, pluss en skadeforfulgt desember måned, som avgjorde mye, samt sendt Toure til Afrika for ei stund. Allikevel det Almunia, Flamini, Hleb, Sagna, Senderos, Adebayor osv. har fått til i år, har gått langt over forvetningene! Så vi skal aldeles ikke klage! Dette har vært en fantastisk sesong, over all forventning, som sagt.

 

Neste år blir bedre, det er jeg sikker på! Forklaring til det trengs ikke. Håper bare vi kan punktere kamper, og vinner mer stygt, samtidig spiller drømmefotballen vi elsker! Og nei takk, ingen nye stjerner for Guds skyld!

 

Nok et innlegg fra denne kanten, som så godt går utover en del av fritiden min ;) Men jeg bare elsker dette forumet, og herlig at det går sin gang igjen! Man blir litt rar i hode av en ukes lesning på VGD! ;) Så håper jeg fikk fram det jeg skulle i hastverket (skal på trening!). Og måtte the Gunners overraske meg nok en gang med tidenes ligainnspurt og seier i Moskva!

 

Proud to be a Gooner, as always!

 

EDIT: Flott innlegg "bold marauder", er nokså enig i ditt syn på det hele :P

"dårlige" dommere og baner er likt for alle og sånt må man takle hvis man skal bli ligamester. manu-fansen klager også på det. tror det ligger andre årsaker bak hvorfor vi har "kollapset". skal ikke gjenta dem. står i innlegget mitt ovenfor.

 

ellers er jeg enig med deg om framtid og fritid. det er herlig og igjen kunne kaste bort fritida si her inne. ;)

Link to comment
Share on other sites

skulle jeg satset penger på det ville jeg sagt at vi ikke vinner noenting, for akkurat det er det størst sjans for, enkelt og greit..

 

men håpet er noe annet, og det er ikke helt borte enda, men har sakte men sikkert begynt og innstille meg på at det ikke blir noe trofe i år

 

sånn no er det borte, rotet det vekk helt selv

Link to comment
Share on other sites

Utgangspunktet for vår gullkamp er nå veldig enkel. Vi vinne resten. Gjør vi det, føler jeg meg trygg på at vi vinner serien. (88 poeng, inkludert en moralsk viktig seier på OT, kan jeg vanskelig se for meg gir annet enn gull). Gjør vi det ikke, kan alt fokus rettes mot CL. Således vil kanskje en tidlig avklaring, dvs poengtap på Reebook lørdag, vise seg å være en blessing in disguise.

 

Arsenal:

Bolton B

Liverpool H

ManU B

Reading H

Derby B

Everton H

Sunderland B

 

Manchester United:

Villa H

Boro B

Arsenal H

Blakburn B

Chelsea B

Wet ham H

Wigan B

 

Chelsea:

Middlesbrough H

Man City B

Wigan H

Everton B

Man Utd H

Newcastle B

Bolton H

Link to comment
Share on other sites

Kampen med Chelsea mot ManU på Stamford Bridge kan også vise seg å bli viktig. Når man ser på det kampprogrammet der, så burde det ikke være umulig. Både Chelsea og ManU har vanskelige kamper igjen. Mye er gjort om vi vinner på Old Trafford, men dessverre tror jeg ikke vi har gjort unna alle poengtapene.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok desverre gullet havner på Old Trafford denne sesongen også. Uansett om vi skulle slå United på Old Trafford, og Chelsea skulle slå United på Stamford Bridge, er vi avhengige av at United avgir poeng i minst 1 kamp til. I tillegg må vi vinne alle våre gjenstående kamper. Jeg har ikke troen på at United avgir poeng i 3 av de siste 7 kampene, og jeg har heller ikke tro på at vi vinner de resterende 7 kampene. Det blir rett og slett for mye "hvis" i denne sammenhengen.

 

At vi har havnet i den situasjonen vi er i, etter at vi hadde alt i vår hule hånd etter at United tapte mot City, kommer av to ting. For det første er stallen desverre for tynn, og nøkkelspillerne er slitne etter en lang sesong. For det andre, så har vi vist i de siste 4 ligakampene at vi totalt mangler en plan B eller C. Dette har vært ett problem i flere år, men har virkelig kommet til syne i de siste kampene når vi har slitt. Vi fortsetter å prøve å spille gjennom i midten, selv motstanderne har lagt en mur av forsvarsspillere. Problemet vårt er at våre motstandere nå vet at vi hele tiden prøver å spille oss gjennom midten, og dermed blir det enkelere å forsvare seg mot oss. Denne problemstillingen kom ikke til syne på høsten, for da gikk alt på skinner. Silkepasningene satt, og spillet vårt var for hurtig til at motstanderne rakk å reagere. Slik har det desverre ikke vært den siste måneden

Link to comment
Share on other sites

ManU ser uhyre sterk ut, og surfer videre på en bølge av selvtillig og medvind. De knuser et lag som kjemper om UEFA cup plass, som vi slet med på hjemmebane. Vi derimot kjemper oss til en seier borte mot et lag som har tatt 26 poeng på 31 kamper og som kjemper mot nedrykk.

 

Slik det ligger an nå, skal vi være veldig glad om vi klarer en 2.plass i år, men jeg tror nok 3.plassen er det vi klarer denne sesongen. CL må nå være vårt store mål, og alle krefter bør kanaliseres inn på denne for å komme videre. Håper virkelig på et godt resultat hjemme mot L'pool på onsdag!!!

Link to comment
Share on other sites

United er per dags dato storfavoritter til å vinne gullet, og ingenting å si på hvis de tar gullet. De har spilt veldig godt den siste tiden. Vi har fortsatt en mulighet, og vi får håpe at dagens resultat bidrar til at vi kommer inn i en seiersrekke nå slik at vi får satt mest mulig press på United og Chelsea og bare håpe at de går på en smell eller to slik at vi benytte oss av det. Hvis vi slår Liverpool i neste seriekamp så vil kampen mot United på Old Trafford avgjøre ligagullet for vår del i år - da blir det vinn eller forsvinn.

Link to comment
Share on other sites

Tabellen 2006/07

 

Team Pts GP W D L GS GA GD

1. Manchester United 89 38 28 5 5 83 27 +56

2. Chelsea 83 38 24 11 3 64 24 +40

3. Liverpool 68 38 20 8 10 57 27 +30

4. Arsenal 68 38 19 11 8 63 35 +28

5. Tottenham Hotspur 60 38 17 9 12 57 54 +3

 

Vi har 70 poeng og kan med 6 seirere komme opp i 88. Det kan holde :unsure: !

Men hvor er spurvene??????????????? ;)

 

Tabellen pr i dag:

 

1 Man Utd 32 15 1 1 41 5 9 3 3 27 10 53 76

2 Chelsea 32 11 5 0 32 10 10 3 3 24 13 33 71

3 Arsenal 32 12 4 0 33 10 8 6 2 29 16 36 70

4 Liverpool 32 10 6 1 39 12 7 5 3 17 12 32 62

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

5 Everton 32 9 3 3 28 13 8 3 6 20 14 21 57

Link to comment
Share on other sites

Kom nettopp til å tenke på at vi nå har akkurat like mange poeng som vi fikk totalt i fjor, og det er med 6 kamper igjen å spille. Det vi jeg kalle en så god fremgang at jeg er fornøyd uansett hvordan sesongen ender nå. Kan jo også nevne at vi har 3 poeng mer enn det vi hadde ved sesongslutt i 2005/2006-sesongen. Kvartfinale i CL oppå det hele må vi kunne være fornøyde med!

Link to comment
Share on other sites

Deilig å se at mye av optimismen og positiviteten er tilbake her på forumet ;). Vi trenger det, uansett hvordan det går framover. Selv om det så klart er mer bittert å eventuelt tape ligagullet, når man har vært så nærme, er det sett under ett en god sesong. Før sesongen var jeg fornøyd dersom vi klarte å være i nærheten av gullkampen, samtidig som at vi gjorde det bra i en av cupene. Det har vi i aller høyeste grad vært, så jeg er allerde fornøyd. Vår årlige 7 - 0 seier har vi også hatt :). Det er som sagt bittert dersom gullet vårt skal ryke, men vi kan i alle fall trøste oss med at det er vi som har vært lengst på førsteplas i år :P

Link to comment
Share on other sites

Tabellen 2006/07

 

Team Pts GP W D L GS GA GD

1. Manchester United 89 38 28 5 5 83 27 +56

2. Chelsea 83 38 24 11 3 64 24 +40

3. Liverpool 68 38 20 8 10 57 27 +30

4. Arsenal 68 38 19 11 8 63 35 +28

5. Tottenham Hotspur 60 38 17 9 12 57 54 +3

 

Vi har 70 poeng og kan med 6 seirere komme opp i 88. Det kan holde :P !

Men hvor er spurvene??????????????? :)

 

Tabellen pr i dag:

 

1 Man Utd 32 15 1 1 41 5 9 3 3 27 10 53 76

2 Chelsea 32 11 5 0 32 10 10 3 3 24 13 33 71

3 Arsenal 32 12 4 0 33 10 8 6 2 29 16 36 70

4 Liverpool 32 10 6 1 39 12 7 5 3 17 12 32 62

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

5 Everton 32 9 3 3 28 13 8 3 6 20 14 21 57

der har vi tallenes tale :) sammen med dommedagsspådommene før sesongstart og høstformen som kom over all forventning så setter disse tallene formsvikten i det siste i skyggen. utviklingen fortsetter neste sesong når de unge spillerne våre har mer erfaring, stamina og stayerevne. dette ville de ikke hatt dersom vi hadde kjøpt inne et stjernegalleri med primadonnaer som ikke kan systemet like godt som våre gutter nå kan. vi har nå en gjeng sultne unggutter som er "superglued" (tror det er et Wengersk uttrykk) sammen. de klarte det nesten i år og vil være enda mer gira på å klare det neste år.

 

et par spillerkjøp for å styrke stallen trenger vi, men dette er veldig lovende.

 

vi har ingen ting å klage over. uansett hvordan sesongen skulle ende nå. vi er allerede bedre enn vi var med Henry og det var det ingen som hadde trodd. alt som skjer i CL nå er en bonus.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vi ikke klare å ta igjen Man Utd så håper jeg vi i hvertfall kan klare å frarøve Chelsea andre plassen. Da vil vi slippe CL kvalikk neste sesong i såfall og det hadde jo vært en lettelse - hvis vi ikke mot formodning skulle vinne CL da så klart :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater å ha rett. Neste år.. håper vi gjør noen riktig kjøp, og fjerner de riktige spillerene.

Særdeles enig med deg.

 

Kjøper vi ikke inn noen klassespillere som VIRKELIG kan hjelpe oss i gullkampen, så er det nok kjørt neste sesong også. Hvorfor har Manu og Chelsea vunnet de siste årene? Fordi de handler inn klassespillere som gjør en umiddelbar forskjell.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater å ha rett. Neste år.. håper vi gjør noen riktig kjøp, og fjerner de riktige spillerene.

Særdeles enig med deg.

 

Kjøper vi ikke inn noen klassespillere som VIRKELIG kan hjelpe oss i gullkampen, så er det nok kjørt neste sesong også. Hvorfor har Manu og Chelsea vunnet de siste årene? Fordi de handler inn klassespillere som gjør en umiddelbar forskjell.

 

Det er ikke stjernespillere som nødvendigvis er forskjellen på gull eller ei. Førstelaget vårt er mer enn godt nok, og det så vi i starten av sesongen, men de spillerne som står i rekka bak 11'eren er nødt til å heve seg for at vi skal ha flere strenger å spille på når noen av de antatt beste blir skadet eller suspendert.

 

Hadde f.eks Denilson hatt kvaliteter nok til å kunne erstattet Cesc slik at han kunne blitt hvilt nå og da uten problemer så hadde det ikke vært noe problem. Da har man en kvalitet på spillerne som gjør at laget holder seg stabilt hele sesongen igjennom. Tror nødvendigvis ikke vi trenger så mange nye spillere foran neste sesong, selv om det kunne vært godt med litt nytt blod, men jeg tror det er viktigere at Wenger bruker hele troppen i større grad fra starten av sesongen neste sesong, enn han har gjort i år.

 

Leder vi med to eller tre mål i første kamp neste sesong så ha f.eks en Song, Djorou, Traore, Hoyte eller Diaby på benken og putt dem inn. La dem få smaken på førstelagsfotball fra starten av, slik at alle spillere er på tå hev og vet at de når som helst kan bli puttet inn. Nå føler jeg at det blir et lite sjokk for f.eks Traore, Hoyte, Gilberto, Song når de får beskjed om at de skal spille seriekamp fordi de har vært såpass lite involvert tidligere i sesongen og ikke har noen tro på at de blir tatt ut til kamp.

Link to comment
Share on other sites

Syns dette sitatet passa fint inn her:

 

"I believe a football team is not about buying and selling. It is about building, patience, working together and going through a growing process."

 

Ser ikke helt logikken med å kjøpe kvalitetspillere til dyre priser nå. Da har denne sessongen hvert helt bortkasta. Hvis Wenger ville hatt store navn og vunnet trofeer hadde han gjort det før denne sessongen. Flere spillere har blitt klokere, bedre og fått enda mer erfaring. Ganske få som ville trodd at vi hadde kommet blant topp tre i PL. Og (hvertfall) slått Milan ut av Champions League.

 

Sessongen er ikke over før tallene sier at det ikke går ann å ta igjen det ledende laget. Mirakler har skjedd før og jeg tror på mirakler (hvertfall i fotball sammenheng) Jeg skal hvertfall ikke legge meg ned enda. Hva med Eduardo, vi (eller flere av oss) sa at vi skulle vinne Premier League for Eduardo. Nå ser det ganske umulig ut, men teoretisk går det ann og da skal vi faen meg kjempe til siste slutt.

 

Håper noen skjønte poenget mitt...Wenger bygger et lag, han kjøper det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...