Jump to content

Da havner gullet..


Baxrus

Recommended Posts

Vi kan i alle fall ikke vinne begge deler.

 

 

Hvorfor ikke?

 

Vi har ikke bred nok stall. Spillerne vil ligge som slakt på Luzhniki Stadium i mai hvis de kommer til finalen i CL, og allerede har vunnet Premier League like før. Der vil vi altså ikke ha noen som helst mulighet til å kunne slå lag som United eller Barca.

 

Måtte jeg bare ta feil, dog.... :rolleyes:

 

 

Klart vi kan tar the double i år! Og jo selfølgelig kan vi ta lag som manu og Barcelona!! og klart du tar feil..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply
Vi kan i alle fall ikke vinne begge deler.

 

 

Hvorfor ikke?

 

Vi har ikke bred nok stall. Spillerne vil ligge som slakt på Luzhniki Stadium i mai hvis de kommer til finalen i CL, og allerede har vunnet Premier League like før. Der vil vi altså ikke ha noen som helst mulighet til å kunne slå lag som United eller Barca.

 

Måtte jeg bare ta feil, dog.... :rolleyes:

Klart vi kan vinne begge deler.

Men enig med Helmik'n angående stallen. Den er trolig for tynn til dette kjøret. Men selvsagt kan vi vinne alt som er igjen å vinne. Syntes faktisk at det er på spiss plass det skorter mest. Med så mye av banespillet forundrer det meg at det ikke blir mer mål. Syntes spissene kanskje kunne vært litt mer foran mål, syntes de kan være for mye med i banespillet. Det skal de kanskje i forhold til spillestilen, men jeg savner noe mer uforutsigbarhet der framme.

Link to comment
Share on other sites

skulle jeg satset penger på det ville jeg sagt at vi ikke vinner noenting, for akkurat det er det størst sjans for, enkelt og greit..

 

men håpet er noe annet, og det er ikke helt borte enda, men har sakte men sikkert begynt og innstille meg på at det ikke blir noe trofe i år

Link to comment
Share on other sites

Chelsea kan fort tape poeng borte mot Tottenham på onsdag.

Skulle United gå på en liten smell mot Bolton, noe som kan skje hvis Bolton har dagen og er litt heldige så har vi fortsatt kontroll på ting. Da er det "bare" for oss å vinne de gjenstående kampene.

Link to comment
Share on other sites

19.mars klokken 23:00 er vi litt mer klokere. Da har ManU spilt sin hengekamp og Chelsea også. Med poengavgivning til begge lag, så er vi aller høyeste grad med i løpet. Med seier til både ManU og Chelsea er jeg redd det skal bli svært vanskelig fremover.

 

Chelsea vil være a poeng med oss, og har en voldsom flyt om dagene. ManU flyter også bra, men kan snuble på slutten grunnet slitasje på spillere som begynner å synes litt syntes jeg. Et annet aspekt er mengden hjemmekamper på lagene. Både ManU og Chelsea har 5 hjemmekamper av 9 igjen, mens Arsenal har 3 av 8 hjemme. Vi er nok utfordrere nå, slik situasjonen har utviklet seg den siste måneden. Med følgende resultater i kampene på onsdag, så vurderer jeg favorittene slik:

 

Seier til Chelsea og tap/uavgjort for ManU:

 

Chelsea

ManU

Arsenal

 

Seier til begge to:

 

ManU

Chelsea

Arsenal

 

Uavgjort for begge:

 

ManU

Arsenal

Chelsea

 

Tap for begge

 

ManU/Arsenal

Chelsea

 

Om litt over en uke er vi enda mer klokere, og påsken får i år enda en engelsk krim på aller høyeste plan!!

Link to comment
Share on other sites

19.mars klokken 23:00 er vi litt mer klokere. Da har ManU spilt sin hengekamp og Chelsea også. Med poengavgivning til begge lag, så er vi aller høyeste grad med i løpet. Med seier til både ManU og Chelsea er jeg redd det skal bli svært vanskelig fremover.

 

Chelsea vil være a poeng med oss, og har en voldsom flyt om dagene. ManU flyter også bra, men kan snuble på slutten grunnet slitasje på spillere som begynner å synes litt syntes jeg. Et annet aspekt er mengden hjemmekamper på lagene. Både ManU og Chelsea har 5 hjemmekamper av 9 igjen, mens Arsenal har 3 av 8 hjemme. Vi er nok utfordrere nå, slik situasjonen har utviklet seg den siste måneden. Med følgende resultater i kampene på onsdag, så vurderer jeg favorittene slik:

 

Seier til Chelsea og tap/uavgjort for ManU:

 

Chelsea

ManU

Arsenal

 

Seier til begge to:

 

ManU

Chelsea

Arsenal

 

Uavgjort for begge:

 

ManU

Arsenal

Chelsea

 

Tap for begge

 

ManU/Arsenal

Chelsea

 

Om litt over en uke er vi enda mer klokere, og påsken får i år enda en engelsk krim på aller høyeste plan!!

Så for at vi skal ha sjangs til å vinne så må begge lagene tape kampene sine i midtuka?

Link to comment
Share on other sites

Så for at vi skal ha sjangs til å vinne så må begge lagene tape kampene sine i midtuka?

 

Får å ha i det hele tatt sjangs må vi vinne resten av kampene enkelt å greit.....

Link to comment
Share on other sites

Dersom Chelsea kommer helt opp på vår poengsum, er jeg redd vi vil slite med å holde de bak oss resten av sesongen. Om ManU vinner sin hengekamp, kan jeg ikke se hvordan vi skal klare å smette forbi de på de siste kampene. Dette begrunner jeg med antall hjemmekamper igjen på lagene, og motstan de forskjellige lagene møter.

 

Jeg håper jo inderlig at jeg tar feil, men jeg tror mye blir avgjort på onsdag med hengekampene som spilles da. ManU sin er selvsagt den viktigste, men Chelsea er inne i en fryktelig positiv steam og vil være farlig på slutten av sesongen.

 

Så svaret på spørsmålet ditt er; Ja, jeg tror ikke vi har mulighet på serien om ikke begge lagene taper på onsdag. Mulig om de avgir poeng, men tap gir oss størst mulighet.

Link to comment
Share on other sites

La oss se på kampene som lagene har igjen:

 

Man U

Man. United - Bolton: Enkel hjemmeseier. 3/4 - 1/0. Man U er alltid gode mot et Bolton-lag, som har mistet sin eneste joker i Anelka.

Man. United - Liverpool: Man U spillerne kommer kanskje til å merke kampen i midtuken mot Bolton? Liverpool er i kjempeform, med duoen Gerrard og Torres i spissen. Et rivaloppgjør som jeg er temmelig sikker på at blir uavgjort, 1 - 1.

Man. United - Aston Villa: Ville er et bortelag som scorer utrolig mye. De kan vinne mot alle på en god dag, men Man U blir nok for sterke. Det kan godt hende at Villa scorer, men at de vinner ser jeg ikke for meg.

M'boro - Man. United: Her tror jeg Man U går på en smell! Boro er alltid ekle mot storlagene, og både vi og chelsea har avgitt utrolig mye poeng mot dem de siste sesongene. jeg har troen på et uavgjort-resultat - selv om Boro også kan bli knust dersom de har en dårlig dag.

Man. United - Arsenal: Forhåpentligvis borteseier :D. Denne kampen vil veldig sannsynlig avgjøre vår gullkamp. Alt kan skje! Forhåpentlig er det en bedre bane og sterke førsteellever som stiller denne gangen ;)

Blackburn - Man. United: Man U har et Blackburn issue. De har gått på mang en skrell mot det hardtspillende laget de siste sesongene. Klarer de å drepe spøkelset, eller blir Mark Hughes' lag for sterke igjen?

Chelsea - Man. United: Garantert poengtap til en av gullrivalene våre :).

Man. United - West Ham: Man U har også et lite West-ham spøkelse. Men djevlene er på hjemmebane, og vil nok dra seieren i land etter at London-laget har yppet seg.

Wigan - Man. United:: Denne kampen har to utfall --> Enten kjemper Wigan om å unngå nedrykk, og vil dermed gjøre en kjempekamp. Enten det, eller så er de allerde rykket ned / ingenmannsland og derfor vil de ikke gi alt og dermed enkel seier til bortelaget.

 

Chelsea

Tottenham - Chelsea : Begge lagene er nok slitne fra helgen, men det er et lokaloppgjør, noe som betyr høyt tempo og harde dueller. Spurs har vært meget gode mot Chelsea i det siste, og vi skal ikke se bort ifra at spurvene får med seg ett poeng eller tre :).

Chelsea - Arsenal: Her er det opp til oss selv. Forhåpentligvis er Chelsea-spillerne slitne etter kampen på onsdag. Vi har hatt lenger tid til restitusjon, og det tror jeg vil hjelpe oss de siste 20 min av kampen.

Chelsea - M'boro: Chelsea har et lite boro-issue. Likevel er laget fra nord på bortebane mot et Chelsea-lag so forhåpentligvis er revansjelystne etter å ha tapt mot oss :D. Kan bli uavgjort, men mest sannsynlig hjemmeseier.

Man. City - Chelsea: City var utrolig gode i starten. Nå har Elano kommet tilbake, og kanskje har kommer i form til denne kampen? uansett en vanskelig bortekamp der det blir få mål. Tror på uavgjort.

Chelsea - Wigan: Hjemmeseier, enkelt og greit.

Everton - Chelsea: Everton er nok fortsatt med i kampen om fjerdeplassen, og vil prøve å få mest mulig poeng på hjemmebane. Helt åpen kamp!

Chelsea - Man. United: Les lenger opp :)

Newcastle - Chelsea: Har Newcastle fått opp koken, eller er de i nedrykksstriden? Uansett tror jeg dette kan bli en ekkel kamp for Chelsea siden Newcastle har stukket mange kjepper i hjulene for dem de siste årene.

Chelsea - Bolton: Hjemmeseier.

 

Arsenal :D

Chelsea - Arsenal: Nok en gang: Les lenger opp / se kamptråd :)

Bolton - Arsenal: Skal bli seier mot et Bolton-lag som er utrolig tamme uten Anelka. Spøkelesen ser ut til å være borte.

Arsenal - Liverpool : Tradisjonelt er vi gode hjemme mot Liverpool. Videre kommer nok Rafa til å prioritere CL foran PL, noe som betyr et litt mer reservepreget lag. Er redd for Torres og Gerrard, men forsvaret dems frykter jeg ikke. Kun Carragher der bak som er en virkelig stjerne (Agger er skadet ut sesongen).

Man. United - Arsenal: ...

Arsenal - Reading: Vi er alltid gode mot Reading. Nedrykksstrid eller ikke - Reading slipper inn utrolig mange mål på bortebane.

Derby - Arsenal: Alt annet en seier vil være ydmykende. Uten seier her, fortjener man nærmest ikke å vinne ligaen!

Arsenal - Everton: Resultatet i bortekampen løy. Nå er også Dudu ute. Kan bli en vanskelig kamp, men Everton er langt ifra like gode borte som hjemme. Et lag vi vanligvis tar greit, noe jeg tror vi gjør nå også.

Sunderland - Arsenal: Kan Roy Keane hjelpe sin i kampen om ligagullet? Forhåpentligvis ikke. Sunderland er et lag som man ikke skal undervurdere på bortebane. De jobber hardt og vil nok være i nedrykksstriden. Vi dreit oss nesten ut på hjemmebane. Denne gangen skal vi avgjøre tidlig og vinne kampen. Forhåpentlig er det nok til seier i ligaen :)

 

I tilegg kommer variabler som skader og utvisninger. Lagene som kommer videre i CL vil også slite ut troppen mere, og kanskje stille med mere reservepregete lag i visse kamper.

 

Spør dere meg, er Chelsea de jeg mener ligger best ann, særlig hvis de vinner på onsdag. Det er helt sikkert at Chelsea og Man U kommer til å tape et par poeng. Uansett, som dere ser er det fortsatt ikke umulig å vinne ligaen. Men mye er opp til oss selv. Vinner vi kampene mot de 3 andre store, kan vi klare oss med et uavgjort mot f.eks. Everton. Ellers må vi vinne. Grunnen til at jeg ikke har tatt med Liverpool er at de skal møte alle topp 3 lagene, og med Rafas statistikk mot i topp-4 oppgjørene, blir det nok noen poengtap. I tilegg er spanjolen mer opptatt av å vinne CL. Dersom de slår oss ut, kommer de til å nedprioritere ligaen, for da er de nok for langt bak. Så klart, det kan hende at alt rakner og vi havner på 4. plass. Det tror jeg ikke, for den evnen laget vårt har klart å svare på skader, downperioder og kamper vi har ligget under, viser at vi har en utrolig moral. Laget vårt er slitent, for vi har tross alt spilt flest kamper (bortsett fra Chelsea?) og rotert minst. Uansett hva som skjer, skal vi være stolte av å ledet ligaen så lenge og spilt fantastisk fotball. Vi har overasket alle, og kan se tilbake på det som mange experter trodde ville bli en mellomsesong som et bevis på hvor genial Wenger er. In Wenger we trust!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg er ikke overasket over at laget begynner å "falle" sammen nå men er selvfølgelig meget skuffet! Som jeg har pratet på før så ønsket jeg at FA Cupen skulle bli prioritert i år, men den fikk desverre en brå stopp i Manchester. Hadde vært veldig viktig for laget å få med seg en trofe i år for når det gjelder ligaen så er vi for unge og har en alt for tynn stall tatt i betraktning av skadene arsenal pleier å slite med. At arsenal har gjort det så bra som de har gjort det i år er bare å aplaudere og vise respekt for! I komende sesonger vil vi bli bedre og kanskje om 2 år eller kanskje allerede neste år så er vi der..

I de siste ukene har de virket slitne og umotiverte. Gleden og roet i spillet har forsvunnet helt synes jeg. Spesielt på lørdagen så vi dette. Flere av spillerne slår ut med armene når ting går galt og spillere som Hleb og Adebayor ser ut til å ha mistet helt touchen desverre. Det er her i slutten av en sesong at erfaring og bredde i en stall spiller inn! De regelrette faste spillerne har spillt veldig mange kamper og dette tar på. Hadde det ikke vært for de evig lange skadene vi har så kunne man fort spart flere av spillerne og man hadde da også hatt flere som kan komme inn i slutten på kamper å avgjøre. Men når man har såpass med skader så blir det veldig mye spilletid på noen og de som ikke er helt der oppe enda som gjerne heller kunne hatt innhopp har blitt faste spillere i A-troppen. Vi taper også veldig på 2 offansive plasser. tTper først og fremst på kanten hvor Hleb vingler i form, Diaby er ingen ving, Walcott er fortsatt for ung, Rosicky alltid skadet, og Eboue er langt fra god enda. Når vi gjorde det såpass bra tidligere i sesongen var da man hadde Rosicky og en Hleb i stor form. Disse sammen med herlige og evig jobbende Flameni gav Fabregas masse plass å boltre seg i. Det andre leddet er heller i siste tid. Nemlig spissene. Adebayor har vært helt herlig i år og virkelig tatt et stort steg i utviklingen sin. Men som med mange andre så er han veldig ung og uerfaren. Og her sliet han nå. Motspillerne er mer obs på han nå og hva han kan finne på, og her har han begynt å plages litt. Han er også en av de som har spillt veldig mye i år og når han da har begynt å bli sliten så har touchen hans blitt borte, arbeidsinnsatsen blitt kraftig redusert og da har også selvtilliten blitt noe borte.

Van Persie er endelig tilbake etter nok et evig langt skadeopphold. Når han endelig kanskje treffer formen så er kanskje det meste tapt og sesongen over. Meget synd at han er såpass skadeforfulgt og at skadene han pådrar seg er såpass langvarige. Meget spenende å tenke på hva som hadde skjedd hadde han fortsatt sin gode start på sesongen.. Eduardo har jeg hatt masse forhåpninger til etter at han kom. De første tegnene var meget oppløftende og man satt med følelsen at Wenger hadde funnet en skikkelig måltyv :) Mange mål tross lite spilletid og meget imponerende. Noen klaget over oppspillet hans men her hadde han også begynt å bli bedre på og ting så ut til å falle mer og mer på plass for Croaten. Men hans første sesong i premier league og tilvennings periode ble desverre ødelagt av Taylor og kanskje karieren..God bedring Eduardo!

Ellers så er det snakk om Walcott som er fortsatt for ung og meget uerfaren. Bentdner det samme og som flere mener så passer han ikke sammen med Adebayor på topp, og sier meg enig der.

Så over til Boro kampen, eller for øvrig de siste ukene med arsenal kamper(med unntak av Milan kampen) Vi taper oss ogjen på kanten synes jeg og når Adebayor er sliten eller ute av form som går det gjerne slik det gikk. Synes Flameni er fortsatt solid også Fabregas med noen unntak, men her sliter han med kvaliteten rundt seg. Hleb har nok en gang fallt tilbake i gamle spor og virker til og med sintere enn noen gang før.. Det blir nok ikke noe liga gull i år nei, men med formen til de andre lagene så må de passe på og ikke gjøre så mange feil til. Men tenk dere hvis vi hadde vært skadefrie siden Januar måned? Da kunne vi hatt Adebyor og Van Persie på topp og hvor de ble spart i slutten av kamper eller begynnelsen av forståtte "lette" kamper. Her kunne spillere som Bendtner og Eduardo steppet inn og fortsatt sitt gode samarbeid de hadde i Carling cupen. På kantene hadde vi hatt Rosicky og Hleb som kunne fallt i samme spor når det hadde vært mulighet. Spillere som Walcott, Diaby, Denilson eller til og med Traore kunne steppet inn. Dette blir selvfølgelig spekulativt men da hadde vi isåfall hatt mulighet til å hvile de viktigste spillerne våres enn at de skulle måtte spille samtlige kamper i PL, CL og FA cupen pga av skader og forde de andre(vanligvis reserver) er enda mer ung og uerfaren og sist men ikke minst; ikke god nok enda! Det er her vi har tapt oss de siste ukene! De er for slitne og flere av spillerne er først fast på laget i år og da blir det vanskelig å spille så mange kamper i ligaen + de viktigste cupene. Samspillet blir borte, kreativiteten blir borte, motivasjonen og de blir fortere oppgitt når ting ikke går deres vei, og uflax og dårlige dommer avgjørelser blir mer ramende enn de hadde vært tidligere i sesongen!

Vi har et fantastisk lag med de største talentene i Europa per dags dato og dette vil utarte seg til å bli et MEGET bra lag i årene som kommer hvis Wenger fixer på et par ting og at han klarer å holde laget sammen.

Nå tror jeg som sagt at ligaen forsvinner men kanskje det er i champions league de klarer det i år? Da blir de isåfall desverre nødt til å prioritere det ene forran det andre tror jeg.. Men for de som roper at dette er en mislykket sesong tar jeg sterk avstand fra! Det har blit sagt før og jeg sier det igjen: VI HAR ET FANTASTISK LAG SOM HAR REIST SEG ETTER AT LEGENDEN HENRY FORSVANT, SPILLT DEN BESTE FOTBALLEN I EUROPA, LEDET VERDENS TØFFESTE LIGA NESTEN HELT INN TIL MÅL, SLÅTT UT SELVESTE MILAN PÅ SAN SIRO, 1 TAP I LIGAEN, VERDENS BESTE MANGAER I ARSENE WENGER, NY TOPP STADIO I VERDENS KLASSE, UTROLIG STERK ØKONOMI, DE TØFFESTE DRAKTENE, OGSÅ HAR VI FLAMENI OG FABREGAS :)

Fremtiden er lys og enda så frustrerende det er å gi bort så mange poeng nå så er fremtiden lys og Arsenal kan fortsatt bite ifra seg i både PL og CL før sommerferien sparker inn! Og til neste sesong så har de virkelig fått oppleve hvordan det er å kjempe helt oppe i toppen og Wenger vil forhåpentligvis styrke på kantene og på topp hvis han ser at det kan bli nødvendig.

 

ARSENAL 4 EVER!

Link to comment
Share on other sites

Vi ligger á poeng med lederlaget og det er hele 8 kamper igjen i serien, ergo 24 poeng å spille om. Vi møter samtlige av våre tøffeste rivaler og kan derfor avgjøre det meste selv. I tillegg har nøkkelspillere kommet tilbake fra skade og noen er på vei tilbake fra skader. Hvorfor denne pessimismen?

 

Vi kan da like gjerne vinne serien vi som noen andre!

Link to comment
Share on other sites

Vi ligger á poeng med lederlaget og det er hele 8 kamper igjen i serien, ergo 24 poeng å spille om. Vi møter samtlige av våre tøffeste rivaler og kan derfor avgjøre det meste selv. I tillegg har nøkkelspillere kommet tilbake fra skade og noen er på vei tilbake fra skader. Hvorfor denne pessimismen?

 

Vi kan da like gjerne vinne serien vi som noen andre!

 

Couldn't agree more!

Det er på tide å gi flat pedal og vise kven som kan dette spelet best!

Link to comment
Share on other sites

Vi ligger á poeng med lederlaget og det er hele 8 kamper igjen i serien, ergo 24 poeng å spille om. Vi møter samtlige av våre tøffeste rivaler og kan derfor avgjøre det meste selv. I tillegg har nøkkelspillere kommet tilbake fra skade og noen er på vei tilbake fra skader. Hvorfor denne pessimismen?

 

Vi kan da like gjerne vinne serien vi som noen andre!

 

Å gud som jeg skulle ønske innerst inne at dette var sant!! Men, dessverre er det nok ikke det. Dette begrunner jeg med følgende:

 

1. Vi får spillere tilbake fra skade, men ikke i kampform.

 

2. Vår nåværende form er alt annet enn fryktinngytende for motstanderne, og er mer skremmende for oss selv enn andre.

 

Skulle det mot formodning nå plutselig snu borte mot Chelsea, og våre spillere som kommer tilbake fra skade går rett inn i kampform, så skal jeg selvsagt juble høyere enn høyest av glede for det. Men jeg TROR ikke det skjer, og er forberedt på at mai kommer uten gull medalje på guttene.

 

Slik det ser ut nå, så har vi større mulighet på CL pokalen enn på PL gullet.

Link to comment
Share on other sites

Vi ligger á poeng med lederlaget og det er hele 8 kamper igjen i serien, ergo 24 poeng å spille om. Vi møter samtlige av våre tøffeste rivaler og kan derfor avgjøre det meste selv. I tillegg har nøkkelspillere kommet tilbake fra skade og noen er på vei tilbake fra skader. Hvorfor denne pessimismen?

 

Vi kan da like gjerne vinne serien vi som noen andre!

 

Å gud som jeg skulle ønske innerst inne at dette var sant!! Men, dessverre er det nok ikke det. Dette begrunner jeg med følgende:

 

1. Vi får spillere tilbake fra skade, men ikke i kampform.

 

2. Vår nåværende form er alt annet enn fryktinngytende for motstanderne, og er mer skremmende for oss selv enn andre.

 

Skulle det mot formodning nå plutselig snu borte mot Chelsea, og våre spillere som kommer tilbake fra skade går rett inn i kampform, så skal jeg selvsagt juble høyere enn høyest av glede for det. Men jeg TROR ikke det skjer, og er forberedt på at mai kommer uten gull medalje på guttene.

 

Slik det ser ut nå, så har vi større mulighet på CL pokalen enn på PL gullet.

Det spillerne trenger er selvtillit og motivasjon. Med seier mot CHelsea, får vi begge deler!

Link to comment
Share on other sites

Det vi trenger er målscorere! Vi skaper nok av sjangser men spissene er ikke gode nok til å sette dem. Den eneste som kan gjøre det som er tilgjengelig nå er RvP, etter min mening!

Nok en gang er selvtillit ordet. Når Ade er i form, har han en vannvittig selvtillit. Da prøver han på det meste - og klarer faktisk mye av de "umulige" også. Når Ade derimot har måltørke, er selvtilliten hans på et bunnivå som gjenspeiler seg i spillet. Scorer han et skikkelig mål mot Chelsea, kommer vi til å se en sprudlende Ade igjen, vent og se :)

Link to comment
Share on other sites

Det er lett for å sjå mørkt på tinga når ein går på det eine poengtapet etter det andre. Men stoda er ikkje håplaus. Utgangspunktet for sesongavslutninga er ikkje det verste når alt kjem til alt.

 

Slik eg ser det er det tre viktige årsaker til at me slit for tida. Den fyrste heiter Cesc Fabregas. I lange periodar er han heilt perifer i kampbiletet. Eg veit ikkje grunnen til at han storspelar mot AC Milan, for så å falle gjennom mot ordinær P.L.- motstand som Wigan og Middlesborough. Det vert for enkelt å hevde at italienarane gav han meir plass. Han vart da markert så det heldt i haustsesongen også. Det hjelper heller ikkje på at han for tida ikkje har nokon fullgod erstattar, som kan gje sårt tiltrengt avlastning.

 

Den andre årsaka heiter Alexander Hleb. Forma hans har vore råtten i eit par månader, og det er ikkje overraskande då han har slite med periodevis formsvikt i heile den tida han har vore hjå oss. Erstattaren Eboue kan mykje fotball, men det er resultata som tel, og dei kan summerast opp slik: "No end product". Null assist og null mål. Walcott er Walcott, og eg har fint lita tru på at det er han som skal redde sesongen.

 

Den tredje årsaka heiter venstre kant. Her har det gått på hogg og belegg stort sett heile sesongen, og det er for det meste Clichy som har vore den skapande krafta. Eg skulle vore viljug til å betale ganske mykje for ein ny Robert Pires. Eller kanskje han kjem gratis i form av Carlos Vela. Det må være lov å vone.

 

Klarer Wenger å få skikk på desse tre nøkkelposisjonane er det ingen som helst grunn til å gje opp kampen om gullet, og Stamford Bridge er ein glimrande plass å starte snuoperasjonen. Eg trur me vinn.

Link to comment
Share on other sites

Enig i mye av det du sier Good old Arsenal, men litt uenig at Fabregas burde være blandt disse tre grunnene. Han spilte på et høyere stabilt nivå tidligere i sesongen, men det gjorde også hele laget.

 

Jeg synes Fabregas får for lite ros for den jobben han gjør på midtbanen, for det er ikke her jeg ser problemet. Fabregas har i flere kamper sendt noen helt fantastiske pasninger fremover på banen, men de har ikke blitt tatt vare på slik det skjedde tidligere denne sesongen. Jeg synes også han styrer leddet ypperlig, både defensivt og offensivt.

Fabregas og Flamini synes jeg styrer den sentrale biten på en sterk måte, og det er ikke noen særlig forskjell på den siste perioden kontra første halvdelen av sesongen.

 

Det jeg er meget enig med deg i, er mangelen på kvaliteten (stabilitet) på kantene. Det er ikke den samme hjelpen på offensive løp (med og uten ball), eller den samme tryggheten på samspillet på midtbanen nå som det var tidligere i sesongen. Det er ikke så farlig det som foregår på kantene nå, slik at de ikke får nok oppmerksomhet: Dette fører til at motstanderlagene kan konsentrere seg mer om Fabregas (og Flamini) sentralt. De tetter rommene, som tidligere var åpent.

 

Når midtbanespillere som Fabregas mister denne "hjelpen"/muligheten i Arsenal-spillet, så går det selvsagt ut over forståelsen og tryggheten i laget. Og jeg synes det blir litt lett å skylle/sette spørsmål over Fabregas sitt spill, når det er andre faktorer som har sterke medvirkningsfaktorer på at spillet ikke lenger sitter 100%.

Ser man på spillet vi har hatt denne sesongen, så har den sentrale duoen vunnet denne delen av spillet i utrolige mange kamper...... Er et fåtall vi har slitt i denne lagdelen, noe som gir en styrke som få andre klubber kan måle seg med.

Ja, Fabregas og Flamini mener jeg er den beste sentrale duoen basert på stabil kvalitet, sålangt denne sesongen i PL. De bidrar fremover, men de MÅ ha hjelp på spillere som tar initiativ på løp fra kanten. (enten for en pasning, eller for at de drar med seg motstanderen ut av posisjon)

 

Hleb har skuffet stort den siste perioden i PL, og han trenger å få hvile. Det er ikke lenger den samme piffen i de offensive raidene, og alt for ofte mister han ballen eller slår en pasning som ikke når frem til medspiller. Når man da i tillegg ikke har Rosicky, og må spille mye med Eboue (som jeg mener ikke passer i den rollen i et Arsenal spillestil), så blir kantene våre alt annet enn farlig for motstanderen enn det den var for 5mnd siden.

 

Jeg synes Walcott har fått en stigning i spillet sitt. Han slapper mere av, og det kan skyldes at han ikke lenger tenker på forventninger og det å prestere hele tiden. Det virker som han slapper mere av, og kvalitetene begynner vi å se oftere og oftere. Kan absolutt bli en joker på slutten av sesongen eller i CL.

 

Adebayor er også en spiller som trenger hvile, for jeg er ikke overbegeistret over innsatsen og viljen som han har prestert i det siste. Joda, han har scoret mange mål, men det er ikke alt. Det har blitt alt for ofte lite fokus på medtak (teknikk generelt på mottak, pasningskvalitet, osv), løp i scoringspossisjoner, og ærlig jobb på banen under 90minutter. Jeg personlig har fryktet at han har kommet i en litt "stjerneverden", hvor han ser seg selv som en klassespiller etter mange scoringer og at Henry nå er borte.

Dette kan føre til en litt slapp holdning (primadonnanykker.....), men jeg håper det kun er for at han føler seg sliten. Dette er bare noe jeg frykter, og det behøver ikke å stemme...så ikke slakt meg :)

 

Jeg også ser meget frem til at Vela ankommer klubben, for det er jo helt utrolig mye den gutten blir skrytt av i en så ung alder. Stemmer mye av dette, ja så har vi kanskje en offensiv vingspiller som er en blanding av Pires og Helder...... ;)

 

At serien er tapt, tror jeg ikke noe på. Det blir vanskelig, men ALT KAN SKJE. Det skal ikke mere til enn at vi vinner en kamp eller to, og at andre får en smell....ja, da er det vi som er i førersetet. Likevel må vi tenke litt gjennom forventninger.

Vi har ikke den bredden som Utd og Chelsea besitter, så det er de to lagene som har press på seg med tanke på pokaler. Alt annet enn pokaler er jo nesten en skandale med tanke på hva de har satset på med tanke på spillerkjøp de siste sesongene.

 

Det viktigste nå er at Arsenal får tilbake flyten, slik at vi virkelig kan være med til siste slutt. Noe som vil overraske de aller fleste, for hva trodde alle om oss før sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Alt fra 4.plass og oppover vil jeg være fornøyd med i denne sesongen, men selvsagt skuffende etter å ha ledet såpass lenge som vi har gjort.

 

Syntes mange sier mye fornuftig her, og det er ingen tvil om at vi savner dobbeldekning på et par sentrale plasser. Personlig syntes jeg det er på tide at Walcott får muligheten som spiss i noen kamper nå, da han kan være et konstant uromoment for samtlige forsvar med sin ekstreme hurtighet. Da har vi to forskjellige spiss typer, og ikke to svært like som Bendtner og Adebayor er. Og dersom RvP kan komme tilbake i form raskt, så er det også muligheter for at poengene kan havne til Arsenal i kampene fremover.

 

Som sagt tidligere; Påsken i 2008 har fått en ny ulidelig spennende engelsk krim!! Første episode onsdag 19.mars kl 20:00, med avsluttende kapittel søndag 23.mars! :)

Link to comment
Share on other sites

Arsenals marsj mot gullet i år minner meg mye om Starts maktdemonstrasjon i tippeliagen for noen få år siden. De rykket opp fra 1. div. for så å lede serien veldig lenge frem til siste serierunde da gullet glapp for Vålerenga. Noen vil si at Engas gull var ufortjent i forhold til at Start spilte den fineste fotballen, men når poengene og målene skal telles er det desverre ikke det som tells.

 

Håper ikke Arsenal er som Start, de må utnytte enhver sjanse til å få 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Nei, for hvis vi er som Start, så ender det jo etterhvert en etasje ned! Og hvis Trygve Hegnar da får frem valutakalulatoren sin, så blir vel verdsettelsen av The Glorious Gunners roughly regnet 20p!!!!! Alt i henhold til rikssynser og moneyman Hegnar!

Link to comment
Share on other sites

Nå har det seg slik at Man Utd har gullet i henda, men det forutsetter at de selfølgelig vinner mer enn Arsenal. Arsenals videre program er ikke det letteste og de kampene som blir spilt etter mesterliga kamper er ofte dårlige, i alle fall ikke bra resultatmessige. Vinner Arsenal de siste 8 kampene på rad vinner de serien. Period! Sjansen for at de gjør det er derimot ikke større enn at Hegnar kjøper opp klubben.

 

Nei, faen. Det er mye som kan skje. For øyeblikket er det umulig å si hvem som stikker av med gullet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...