Jump to content

01.03.08: Arsenal - Aston Villa


Gullik

  

79 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Han tenker nok på Johan Djourou

Hehe.. Skjønner egentlig at det er han som er alternativet..

Men det blir helt på tryne spør du meg.. Senderos har vært knallgod i det siste om man ser bort fra den tabba idag.

 

Det var slettes ingen tabbe. Han var bare veldig uheldig. Ingenting å skylde på Senderos for.

 

Og Senderos er klart bedre enn Djourou.

Link to comment
Share on other sites

La oss håpe Rocky og Rvp er tilbake til neste PL kamp da. Kanskje Toure og rekker det. Da får vi håpe vi greier å holde vår første 11'er resten av sesongen.

 

Dagens kamp: Utrolig mange feilpasninger og veldig mange som underpresterte. Sagna og Walcott var vel de beste. Almunia får også godkjent +. Fornøyd med 1 poeng slik kampen utviklet seg. Håper vi reiser oss til neste kamp.

 

Men det viktigste for meg - top of the league

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som det er miniputtene til åsane som spiller. Og jeg er så LEI av tabbene til Senderos

 

Pisspreik. Det som skjedde ved selvmålet kunne ha skjedd hvem som helst.

 

Helt enig. Blir feil å laste Senderos for dette tapet.. Her hadde vi mer enn nok muligheter til å score flere mål.. Han har vært veldig god i det siste syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

På en elendig dag, kan Bendtners mål vise seg å bli utrolig viktig. Ikke bare for tabellsituasjonen, men også for motivasjonen og stemningen i troppen. Etter den siste ukas hendelser kunne et tap her, gjort at laget falt sammen. Nå reiser vi til Milano med en langt bedre følelse.

 

Hleb og Walcott får godkjent i dag, de resterende på midtbane og i angrep var svært skuffende.

Link to comment
Share on other sites

Tragisk forestilling. Vi mangler mye for å nå vårt toppnivå, og Villa har kontroll på stort sett alt som skjer. I dag fortjente vi faktisk ikke det ene poenget vi fikk etter mitt syn, da Villa kontrollerte kampe, og hele tida så truende ut på kontringer. De kom dessuten til avslutninger fra gode posisjoner flere ganger gjennom matchen, og det var bare flaks for oss at det meste gikk rett på Almunia. De hadde ogtså en kanonmulighet ved skuddet der Almunia fistet ballen i krysstanga og ut. Nei, vi må ta oss sammen, for det begynner å bli urovekkende lenge siden vi vant en kamp.

 

Det er en del faktorer som er bekymrer for tida. Vi ser ikke ut til å være noe spesielt truende uten at vi har enkeltspillere i storform. I starten av sesongen var det Cesc som dro lasset, og scora mål i bøtter og spann. Inntil nå nylig har Adebayor hatt den samme effekten, men nå som ingen av dem er i siget ser det ikke litt tamt ut. Og det som kanskje bekymrer enda mer, som også ble nevnt i studio, er at spillerne rett og slett ser litt slitne ut. Sesongen er veldig lang, og Arsenal er det laget som roterer minst på laget av de fire store, så at spillere som Cesc, Clichy og Flamini begynner å merke kjøret er ingen bombe. Jeg håper bare Wenger og hans menn løser det problemet, for hvis ikke kan det se dystert ut for sesongavslutningen.

 

Men, vi må se på det positive, selv om det ikke var mye. Jeg synes det er helt topp at vi fortsetter å score sene mål, og at vi "nekter" å tape kamper. Ett poeng her og ett poeng der er tilslutt helt avgjørende for hvor pokalen til slutt ender opp. Og selvfølgelig at vi fortsatt topper ligatabellen. Vi fikk en god luke ned til United og Chelsea på under en uke, og like fort har vi rotet bort forspranget. Det er lite som skiller i toppen, derfor er jeg veldig glad for at vi hvertfall fikk ett poeng i dag, selv om jeg ikke synes vi fortjente det.

Link to comment
Share on other sites

Kjipt, men bar de sto på til siste sekund.

 

Villa fikk det som de ville da Arsenal tydelig ikke var i sin beste form. Gikk for sakte og ble fantasiløst. Når passninger og dempinger ikke fungerte heller ble det vanskelig.

 

Selv om spillet var dårlig hadde de sjanser til å hente 3 poeng. Fabregas og Senderos hadde fine sjanser, samt at Carson hadde to flotte redninger (en fra Hleb og en fra Walcott?). Så selv om det var skralt spill, var det sjanser.

 

Selvmålet til Senderos kan skje med hvem som helst. Ingen grunn til å slakte han for noe. Heller rette en pekefinger mot Gallas og Sagna som mer eller mindre ser på Agbonlahor løpe gjennom.

 

Menmen. AC Milan neste. Håper det ikke er tretthetssyndromer, men en dårlig dag vi var vitne til.

 

Fortsatt top of the league!

 

André

Link to comment
Share on other sites

Kan være et viktig poeng dette, i en ellers grusom kamp, tror det er det dårligste jeg har sett Arsenal.... eh vel siden United i FA-cupen. Formen er dårlig, men at spillerne skal være slitne? Er jo en uke siden forrige kamp. må tåle såpass.

 

Nå må Toure, Rosicky og Van Persie tilbake ellers er jeg redd det blir 3.plass i serien. Chelsea er for alvor med.

 

Opp med motet gutta, VI LEDER SERIEN!

Link to comment
Share on other sites

Enig med Chaz og thegunners4ever her, det selvmålet det kunne skjedd selv med den beste. Senderos har faktisk spilt kanonm godt i Toures fravær, og man kan ikke kalle han en klums idag bare for at han ikke hadde dagen helt.. Oppdaterte to kompiser som er Arsenal-fans over sms, og da fikke jeg tilbake svar som "Ikke noen bombe" og "Klumsen slår til igjen".

Link to comment
Share on other sites

1 poeng er for dårlig, MEN vi skal være glade for at vi i det hele tatt fikk det ene poenget i dag. En av de dårligste kampene Arsenal har spilt i 90 min, vist vi ser bort ifra tapet mot Boro.

 

Noe som er gledelig å se er at Walcott er på vei til å bli noe stort. Syns han stort sett gjorde en bra kamp i dag, noe veldig få klarte.

Selvmålet til Senderos kunne like gjerne ha gått i stanga eller utenfor, i stedet for å gå inn i mål. Men marginene var i mot oss. Bare uflaks for han. For det er ikke enkelt når han må løpe inn i seksten meteren og får en ball i beina sine. Syns ikke vi skal klandre han for mye for det. For det var HELE forsvaret som ikke funket 100%. Det gjorde det for så vidt ikke andre steder på banen heller. Eneste var Almunia som ikke kunne gjøre noe på målet vi fikk i mot oss.

 

Fortsatt opp til oss selv å avgjøre om vi får gull eller ikke, og vi leder med 1 poeng foran Man U.

 

Man U-Arsenal på Old Trafford, vil bli den avgjørende kampen trur jeg...

Link to comment
Share on other sites

Du verden så klumsete Ade er med ballen i beina. Han får ikke stokket beina. Har sett ved flere annledninger at han får en pasning og han skal bare legge den tilbake til midtbanen så ender den opp i 2 meters høyde og vanskelig å kontrollere. Tror Torres tar ham igjen på toppscorer listen dessverre.

Han føler nok et lite press på seg..

 

Walcott ser ut som har stor selvtillit men i de avgjørende øyblikkene som ved innlegg og avslutninger så virker det som om han får et enormt press på seg! Jeg tror ikke han hadde satt den scoringen til Bendtner helt ærlig. Han skutt langt over. Men skal ikke klage for mye på Walcott for han var kanskje vår beste spiller idag!

 

Get well soon RvP

Link to comment
Share on other sites

1-1!

Hva skal man si?

 

Jeg fryktet Villa før kampen, og det gjorde jeg av følgende grunner:

 

- De har faktisk en god startoppstilling, med mange bra kvaliteter i hvert ledd

- De er meget godt organiserte, og har de dagen så jobber laget knallhardt sammen

- De var inne i en god form

- De kjemper fortstatt om en overraskende 4.plass

 

Mine tanker om Arsenal før kampen:

- De har slitt de siste kampen (untatt Milan) med finspillet

- Flere spillere har virket slitne

- Skader på enkelte spillere

 

Vi hadde i dag flere (mange spillere) som virkelig underpresterte, og når da det skjer i 2 ledd samtidig (midtbanen og angrepet), ja da ble det en lite kvalitetskamp fra Arsenal sin side. Dessuten skal Villa ha honnør for sin gjennomføring, meget bra jobbet og organisert.

 

Synes Walcott gjorde en grei kamp, tatt i betraktningen. Prøver å kjøre på, men mangler det lille ekstra på avsluttningsfasen og innleggsfasen.

 

Hleb har den siste tiden ikke prestert slik som første halvdel av sesongen, og idag var han skremmende dårlig på touch og pasninger.

 

Diaby: Ble nok kastet inn pga mange skader (Eduardo, Persie, og Rosicky), slik at han var rusten etter skaden. Og......det merkes. Virket sliten tidlig i første omgang, og var ikke med på tempoet eller hadde ballfølelsen med seg i det hele tatt.

 

Fabregas: Flere pasningsfeil enn vanlig, men tror nok at lite bevegelige medspillere skal ta skyld på et par av de pasningene som Villa brøt.

 

Flamini: Virker litt sliten om dagen, og har også noen pasningsfeil.

 

Adebayor: Jobber lite under store deler av kampen, og virker ikke like aggressiv på å ta løp eller gå foran i duellene.

 

Nei, det kan nok skyldes at laget er slitent etter mange kamper sålangt denne sesongen, for mange av spillerene har vært "faste" i store deler av sesongen. Vi har et ungt lag, og har også slitt noe med skader som gjør at vi ikke får hvilt spillere på laget i ny og ne.

 

Vi har nok ikke den bredden som Utd og Chelsea har, men samtidig leder vi fortsatt ligaen. Vi har nok vært heldige store deler av sesongen at ting har fungert i spillet på en så utmerket måte, så det er ingen krise at en periode setter en liten støkk i rytmen og slitasjen.

Vi må ikke glemme at Villa sloss om 4.plassen, og at vi langt ifra trodde at sesongen skulle bli så bra om vi tenker tilbake til begynnelsen av august.

 

Positivt i dag:

- Vi klarer å utligne rett før dommeren blåser av

- Sagna

- Walcott som virker mer positiv, og har i perioder mere tyngde og selvtilitt i spillet sitt. Fortsatt litt igjen, men herregud....,gutten er vel bare 18år.

 

Nå må vi få Persie og Rosicky tilbake i form, slik at vi kan begynne å få konkurranse på det offensive planet. (Adebayor og Hleb trenger å hvile en kamp ;) )

 

Nei, nei.....ingen krise. Vi klarte å redde 1 poeng i en kamp, hvor lite fungerte. La oss se fremover, vi er fortsatt :top of the league!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig med det poenget på slutten!

Spillet er forferdelig dårlig hele kampen igjennom men at vi til slutt klarer å kjempe til oss et poeng er sinnsykt viktig for følelsen i laget. Får bare inderlig håpe dette kun var en veldig av-dag og at vi kommer tilbake igjen i form kjapt.

Link to comment
Share on other sites

Har lest den artikkelen i TGP om spillestiel vår. Jeg la spesielt merke til de defensive feilene idag! F.eks. så fikk Agbonlahor vende og skyte helt upresset inne i 16-meteren og vi la utrolig lite press på Villa spillerene. Vi må tettere opp i kroppen på dem!

 

Edit: lurer på hvordan det blir mot Middlesbrough! RvP burde virkelig være klar til den kampen men du vet aldri! Hvis ikke han er tilbake så blir det en kamp hvor vi sliter med å score og Middlesbrough ligger tilbake med 10,5 mann!

Link to comment
Share on other sites

En aldri så liten "trener" observasjon i dag. Målet mot kunne vært unngått. Ikke fordi Senderos skulle beinet ballen en annen plass, det var bare pur uflaks. Nei, men se på Gallas. Han vifter alt for lenge med "offsidearmen". Haddehan konsentert seg om mannen og ballen, så hadde han kommet tettere innpå, og innlegget hadde blitt stoppet. En bitte liten detalj, men akk så viktig.

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller en forferdelig dårlig kamp, men det ene poenget kan vise seg å bli gull verdt. Vi beholder ledelsen i serien, og har dermed fortsatt det psykologiske overtaket, til tross for en dalende formkurve i det siste med slitne spillere, og folk som ikke er i form. Gleder meg til Rvp, Rosicky og Kolo er tilbake, og kan avlaste noen av våre mest brukte spillere. Nå må vi få denne kampen ut av hodet, og tenke fremover. På tirsdag venter en knalltøff match mot et lag som heller ikke er i sin beste form for tiden, så da har vi muligheter:)

Link to comment
Share on other sites

En aldri så liten "trener" observasjon i dag. Målet mot kunne vært unngått. Ikke fordi Senderos skulle beinet ballen en annen plass, det var bare pur uflaks. Nei, men se på Gallas. Han vifter alt for lenge med "offsidearmen". Haddehan konsentert seg om mannen og ballen, så hadde han kommet tettere innpå, og innlegget hadde blitt stoppet. En bitte liten detalj, men akk så viktig.

 

Er et poeng i det du sier der. Man skal gi alt frem til dommeren blåser, og konsentrere seg frem til da. I den situasjonen er Gallas mer opptatt av å vinke med armen i stede for å gå inn i spiller...

Link to comment
Share on other sites

En aldri så liten "trener" observasjon i dag. Målet mot kunne vært unngått. Ikke fordi Senderos skulle beinet ballen en annen plass, det var bare pur uflaks. Nei, men se på Gallas. Han vifter alt for lenge med "offsidearmen". Haddehan konsentert seg om mannen og ballen, så hadde han kommet tettere innpå, og innlegget hadde blitt stoppet. En bitte liten detalj, men akk så viktig.

 

Jeg har ikke analysert situasjonen i dag, men at spillerne bruker veldig mye energi på å markere at "dette er offside!", har jeg i det siste begynt å irritere meg over. Det gjelder for øvrig en del andre situasjoner også, men det største problemet ligger ved offside - og ja, jeg kaller det et problem.

Link to comment
Share on other sites

En aldri så liten "trener" observasjon i dag. Målet mot kunne vært unngått. Ikke fordi Senderos skulle beinet ballen en annen plass, det var bare pur uflaks. Nei, men se på Gallas. Han vifter alt for lenge med "offsidearmen". Haddehan konsentert seg om mannen og ballen, så hadde han kommet tettere innpå, og innlegget hadde blitt stoppet. En bitte liten detalj, men akk så viktig.

 

Skjønner den Chaz, men Gallas stopper innleggs"rommet" på første stolpe. Det er her det farlige "burde" ha vært, siden Villa spilleren i feltet er på løp mot dette feltet/området. Ballen går tilbake i feltet hvor ingen Villa spillere er, så han gjør likevel en viktig jobb i denne situasjonen. Han presser pasningen tilbake, hvor Arsenal spillerene skal ha kontroll på motspillerene. (vi var vel i overtall, siden det var kun en villa spiller i feltet om jeg ikke husker feil....?)

 

Uflaks, men slikt skjer. Kan ikke laste Senderos, siden jeg skjønner at han ikke tør å la ballen gå videre.

Link to comment
Share on other sites

En skuffende forestilling.

Gallas må lære seg å spille til dommeren blåser og spillerne er nødt til å heve nivået betraktelig. Skjønner at en del av dem er slitne, fordi det ser man, men allikevel skal det være mulig å yte litt mer enn det vi gjorde i dag.

 

Skuffet over at vi ikke fikk tre poeng, men slik som kampen utviklet seg er jeg lettet og glad over ett poeng. Da beholder vi i hvertfall den sterke hjemmestatistikken samt at vi beholder ledelsen på toppen av tabellen. Allikevel så er dette er varseltegn når man ser hvordan vi sliter og når man ser hvordan Chelsea og Man Utd feier unna sine motstandere. De har større tropper enn oss og man begynner å se det nå.

 

Hadde det ikke vært for at vi har Milan i midtuka så hadde jeg hvis jeg hadde vært Wenger gitt spillerne noen dager fri, samt vraket Adebayor, Flamini og Cesc i neste kamp. Bendtner, Denilson og Gilberto har friske bein og kunne kommet inn og gjort det vel så bra nå når disse er helt ute av form. Feilpasninger gang på gang og henger ikke med i det hele tatt offensivt. Bendtner og Walcott syns jeg var noen av våre beste spillere i dag. Ikke fordi de fikk til så aaaaltfor mye bra, men de har i hvertfall viljen og spruten i beina noe de andre ikke har. Dessverre blir spillet til de rammet av at resten av laget ikke henger med og klarer å ha den samme farten i beina.

Link to comment
Share on other sites

Svært fornøyd med Bendtners mål på slutten, det kan være gull verdt! Det var også svært viktig med tanke på hvor spillere og fans har fokus i ukene som kommer. Nå er Clichys tabbe mot Birmingham glemt, selvmålet til Senderos er strøket, samme med Adebayors misser mot Milan og Birmingham. Nå har vi istedet en positiv giv!

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette målet kan vise seg å bli gull verdt, kanskje var dette forskjellen på gull og sølv, hadde dette vært siste serierunde, hadde jo nettopp dette vært tilfelle. Vi gjør en dårlig forestilling idag, men viser moral når vi klarer å få inn dette målet over 3min på overtid. Nå skal vi snu formkurven, og dermed skal vi være med helt inn, til siste slutt, hvis vi ikke klarer å avgjøre det før dette ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...