Jump to content

01.03.08: Arsenal - Aston Villa


Gullik

  

79 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dette kommer til og bli en tøff kamp, Villa er veldig gode i år, og har noen gode resultater den siste tiden. Så vi skal være oppmerksomme, men tror nokk vi tar det i land. 2-0 Adebayor og Flamini scorer

 

Mitt lag:

 

----------Almunia----------

 

Sagna--Toure--Gallas--Clichy

 

Denilson--Flamini--Fabregas--Hleb

 

--------Walcott--Adebayor----------

 

Benk: Lehmann, Senderos, Traore, Gilberto og Bendtner

 

Kolo Tourè er skadet, og blir dermed ikke med mot Aston Villa ;)

Men ellers er jeg enig i laget du setter opp :)

Håper på et Clichy mål, sånn at han kan rette opp "feilen han gjorde i forrige kamp ;)

Håper også at Ade får tilbake scoringsfølelsen, ser ut som om han har hatt en liten formdupp i det siste :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Dette kommer til og bli en tøff kamp, Villa er veldig gode i år, og har noen gode resultater den siste tiden. Så vi skal være oppmerksomme, men tror nokk vi tar det i land. 2-0 Adebayor og Flamini scorer

 

Mitt lag:

 

----------Almunia----------

 

Sagna--Toure--Gallas--Clichy

 

Denilson--Flamini--Fabregas--Hleb

 

--------Walcott--Adebayor----------

 

Benk: Lehmann, Senderos, Traore, Gilberto og Bendtner

 

Kolo Tourè er skadet, og blir dermed ikke med mot Aston Villa ;)

Men ellers er jeg enig i laget du setter opp :)

Håper på et Clichy mål, sånn at han kan rette opp "feilen han gjorde i forrige kamp ;)

Håper også at Ade får tilbake scoringsfølelsen, ser ut som om han har hatt en liten formdupp i det siste :unsure:

 

Fant det ut, men da satser vi på at Senderos kommer inn og gjør en ny stor kamp ;)

Link to comment
Share on other sites

Diaby er forresten tilbake!!

 

Endelig en gledelig nyhet på en reinfull torsdags kveld ;)

 

Gleder med til å se han på banen igjen.. En utrolig spiller !

Link to comment
Share on other sites

Diaby er den eneste som er garantert tilbake. van Persie kommer til å være tilbake i trening, men er ytterst tvilsom til kampen. Alle andre som ikke var med sist er garantert ute. Uansett kommer neppe de to til å starte kampen.

 

Mitt lag:

----------Almunia----------

 

Sagna--Senderos--Gallas--Clichy

 

Denilson--Flamini--Fabregas--Hleb

 

--------Walcott--Adebayor----------

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok den samme lagoppstillingen som vi hadde mot Birmingham etter Eduardo's skade:

 

http://www.teamtalk.com/football/preview/0...3213324,00.html

 

Hvis vi skal spille med Ade og Bendtner på topp så er det viktig at backene og spesielt Sagna kommer fram på siden og legger innlegg. Walcott har ganske dårlig kvalitet på innleggene sine(med noen unntak) og da trenger vi Sagna opp på banen. Bouma er også en veldig god venstreback så det kan bli vanskelig å komme rundt ham.

 

Bendtner hadde også en tendens til å trekke ut mot vingen og være veldig bevegelig. Det er jo positivt at han er bevegelig men ikke med hans teknikk, han må holde seg i boksen. Hans styrke er så klart på hodet og sammen med Ade så vil de to være en stor trussel for Villa.

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok den samme lagoppstillingen som vi hadde mot Birmingham etter Eduardo's skade:

 

http://www.teamtalk.com/football/preview/0...3213324,00.html

 

Hvis vi skal spille med Ade og Bendtner på topp så er det viktig at backene og spesielt Sagna kommer fram på siden og legger innlegg. Walcott har ganske dårlig kvalitet på innleggene sine(med noen unntak) og da trenger vi Sagna opp på banen. Bouma er også en veldig god venstreback så det kan bli vanskelig å komme rundt ham.

 

Bendtner hadde også en tendens til å trekke ut mot vingen og være veldig bevegelig. Det er jo positivt at han er bevegelig men ikke med hans teknikk, han må holde seg i boksen. Hans styrke er så klart på hodet og sammen med Ade så vil de to være en stor trussel for Villa.

 

Jeg tror definitivt ikke at vi skal legge opp til luftkrig mot Aston Villa. Da taper vi! Jeg tror vi må spille med fart og presisjon, og gå for ekstrem bevegelse med og uten ball. Da blir det rom, selv mot et aggressivt Villa-lag. Et innlegg inn i mellom er greit. Men jeg er mest for å satse på Walcott/Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Senderos - Gallas - Clichy

Hleb - Fabregas - Flamini - Diaby

Walcott - Adebayor

 

Synes dette laget nesten gir seg selv. Event. Bendtner i stedet for Adebayor.

 

bendtner i stedet for adebayor?? litt dumt å sette ut toppscoreren i PL syns du ikke? :P

 

jeg ønsker meg disse 11

 

lehmann

 

sagna - phil - gallas - clichy

 

walcott - fab - flam - hleb

 

ade - bendtner

 

Denne kampen vinner vi. Ser klare tegn på at cesc er på vei "opp" igjen og det betyr seier! ;)

En enkel 2-0 seier.

Link to comment
Share on other sites

Villa er slik jeg ser det et lag som er veldig vanskelige å spille mot. De er komplette i den grad av at de har både fart, teknikk og (hode)styrke i laget, samt at de har veldig hardtarbeidene spillere, spesielt i midtbaneleddet. Leser man fakta ser man at Villa faktisk er seriens mestscorende lag på bortebane, men de sliter bakover på banen og slipper inn mye mål. Angrepstrioen deres er det klasse over, og de utfyller hverandre veldig godt, så backrekka vår er nødt til å være skjerpet. Jeg tror ikke AV holder nullen på lørdag, så det gjelder å unngå tåpelige baklengs, som vi fikk sist mot B'ham. Det er to faktorer jeg frykter litt i forkant, det ene er kontringene deres med Young, Carew og Agbonlahor. Vi har heldigvis kjappe spillere der bak selv. Det andre er defensive dødballer. Young server ballen hardt og presist inn i vårt felt om han får sjansen, og spieslelt spillere som Laursen og Carew er svært giftige i lufta.

 

Jeg vil tippe vi kommer til å ta tak i kampen fra begynnelsen av og styre det meste som skjer, så om vi slipper inn mål tror jeg det enten blir på kontring eller dødball. Villa har ikke verdens raskeste backrekke, så de vil troilig ligge dypt i banen og nekte oss rom. Jeg synes f vi fortsatt vi har noe å hevnte fra forrige oppgjør på Emirates der de røvet med seg ett poeng. Jeg håper bare så inderlig ikke det vil gjenta seg.

Link to comment
Share on other sites

Imorra håper jeg på et spillesugent Arsenal-lag som scorer og får frem finspillet:) Vi trenger en god kamp igjen med et resultat vi kan si oss fornøyd med, som vi igjen kan ta med oss inn imot kampen mot Milan til uka. Skal det bli seriegull, burde vi vinne denne kampen, og drepe den så fort som mulig hvis vi kan. Vi kan ikke sløse med sjansene og gjøre så avgjørende feil som mot bunnlaget B'ham.

Fullt fokus hele kampen, så skal dette gå veien :P

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Senderos - Gallas - Clichy

Hleb - Fabregas - Flamini - Diaby

Walcott - Adebayor

 

Synes dette laget nesten gir seg selv. Event. Bendtner i stedet for Adebayor.

 

bendtner i stedet for adebayor?? litt dumt å sette ut toppscoreren i PL syns du ikke? :P

 

jeg ønsker meg disse 11

 

lehmann

 

sagna - phil - gallas - clichy

 

walcott - fab - flam - hleb

 

ade - bendtner

 

 

Tro meg! Jeg mente virkelig ikke å sette Bendtner opp mot Adebayor. Jeg mente selvsagt "Event. Bendtner i spann med Adebayor"

 

Når det er sagt, synes jeg ikke disse to karene går gått sammen. Walcott og Adebayor har større muligheter i forhold til komplementære egenskaper.

Denne kampen vinner vi. Ser klare tegn på at cesc er på vei "opp" igjen og det betyr seier! ;)

En enkel 2-0 seier.

Link to comment
Share on other sites

Synes valget med laget i dag er greit. Den eneste posisjonen jeg er litt i tvil om er spissplassen ved siden av Adebayor. Men som sagt tidligere i tråden, så pleier Wenger å foretrekke å spille med to spisser med forskjellige spillestiler, istedenfor to nesten identiske. Derfor tror, og håper jeg at han går for Walcott, og ikke Bendtner - som jeg har mistet troa på.

 

Almunia

Sagna :: Gallas :: Senderos :: Clichy

Hleb :: Fabregas :: Flamini :: Diaby

Walcott :: Adebayor

 

EDIT: Ser nå at dette var identisk med det helgeaarsvoll hadde satt opp.. Kunne heller bare quotet hans da. Men, men..

Link to comment
Share on other sites

Er Thailand for tiden, herlig her forresten, men blir litt seine kamper. Kampen i dag begynner f.eks. 22.00 lokal tid.

 

Uansett:

I dag er det veldig viktig å få en seier igjen, med tanke på selvtilliten før Milan kampen, for ikke nevne serien. Håper også virkelig at Clichy gjør en god kamp, gjerne med sitt første Arsenal-mål, etter forrige kamp. Satser også på, som mange over her, at Wenger velger Walcott og Adè på topp. Jeg har i motsetning til mange andre ikke mistet troen på Nicklas, tvert i mot, men i denne kampen ville jeg valgt Walcott.

 

Laget tipper jeg blir som Helmik'n og Helge setter opp over her, evt. Walcott på vingen istedenfor Diaby, hvis han ikke er helt i matchform enda, og Bendtner på topp.

 

Satser på en 3-1 seier, med Adè (2) og Hleb som målscorere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Clichy aldri kommer til å score et mål :P Han er aldri der en målscorer skal være og da er jo det naturlig. Han er bare med fram på banen for å legge innlegg. Noen ganger skyter han noen halvfarlige skudd men det blir nok aldri mål av det, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Clichy aldri kommer til å score et mål :P Han er aldri der en målscorer skal være og da er jo det naturlig. Han er bare med fram på banen for å legge innlegg. Noen ganger skyter han noen halvfarlige skudd men det blir nok aldri mål av det, dessverre.

Jeg trodde aldri Justin Hoyte skulle score mål for oss heller, men han gjorde jo det mot Charlton.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en uhyre viktig kamp. Vi må ikke avgi poeng i denne kampen.

 

Tror på samme laget som nevnt med Walcott og Ade på topp.

 

Ser fram til Ade og Walcott i scoringsform....men kribler ekstra når

jeg ser vår definitivt beste spiss er snart rundt hjørnet(riktignok svært langt da) Robin Van Persie.

 

Tror på en jevn kamp og forhåpentligvis 2-0 seier.

Senderos knuser Carew idag;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...