Jump to content

2008.02.23 Birmingham B


Birger

Tipp  

62 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

På denne svarte dagen er det heldigvis noen lyspunkter:

+ Senderos fortsetter sin gode form!

+ Walcott scorer endelig et solomål! Gutten trenger selvtillit, og jeg vil tro at vi vil få se en ny Walcott framover.

+ Fabregas og Hleb nærmer seg formen igjen. Pasningene og driblingene begynner å sitte nå.

+ Nok en gang en meget god start på andre omgang. Skjønner ikke hvorfor vi ikke klarer å fortsette presset i minst 10 min til.

+ Backene kommer mye med oppover.

+ Vi leder fortsatt ligaen, og det er fortsatt kun opp til oss selv. Vinner vi de viktige kampene, er vi ikke avhengige av at rivalene driter seg ut! Vi er fortsatt i førersetet - UANSETT resultat seinere i dag!

 

Minusene fra kampen er vel ikke nødvendig i nevne flere ganger ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 364
  • Created
  • Last Reply

Det er jo som Wenger sier at det ville skje en eller annen gang, fordi alle lag går ut for å spille tøft og for å takle spillerne skal de stoppe oss. Og i dag skjer jo det tragiske! Jeg fatter ikke hva spillerne egentlig tenker når de går utpå banen til tider. De tenker bare spark ned spark ned virker det som når de spiller mot oss.

Link to comment
Share on other sites

En ting til. Lenge siden jeg har blitt kvalm av en kamp. Er faktisk fysisk kvalm i magan etter dette her...

 

Godt du informerer om at du er kvalm... Jeg er faktisk forkjøla.. Hvis det var av interesse for dere å vite om da? :huh: ;)

 

Det eneste han gjør er å poentere at det er en latterlig dårlig kamp fra Arsenal's side.

Og nei, det var ikke noen interesse for meg å høre at du er forkjøla !!

Prøv å vær litt saklig her da..

 

Hahahaha! :lol: Skal være saklig jeg.. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Taklingen fra Taylor er ikke SÅ stygg. Jeg har sett mange taklinger som er styggere, men som ikke har endt med samme skader. Stygt av Taylor, men han ønsker ikke å kveste Eduardo. Jeg tror ikke Taylor heller har det spesielt godt akkurat nå...

 

Men for all del, jeg forstår og deler frustrasjonen...

 

hei supermoderator.

er ikke taklingen så stygg? les hva wenger sier om taklingen og spilleren på teamtalk du. klart han tar litt vel hardt i, men at det bør straffes hardt er det vel ingen tvil om

 

Taklingen er stygg, men jeg mener ikke at man kan utmåle straff i fotball utfra hvilke konsekvenser en takling får. Jeg har sett den i reprise flere ganger, og det ser bare vanvittig klønete ut av Taylor. Tre kamper er helt greit. Hadde det ikke endt med beinbrudd, hadde det vært diskusjon om det i det hele tatt burde vært rødt (ikke her inne selvsagt). Jeg vet hva Wenger sier, men jeg kan vel ha min egen mening om situasjonen?

Link to comment
Share on other sites

Derfor er denne dagen et marrerit:

 

*Eduardo blir skadet og er sannsynligvis ute for resten av året

*Vi leder fram til 94 minutt da vi får et straffe imot oss

*Maik Taylor spiller sesongbeste

*Kampen ender 2-2

*Vi taper 2 poeng

Link to comment
Share on other sites

Taklingen fra Taylor er ikke SÅ stygg. Jeg har sett mange taklinger som er styggere, men som ikke har endt med samme skader. Stygt av Taylor, men han ønsker ikke å kveste Eduardo. Jeg tror ikke Taylor heller har det spesielt godt akkurat nå...

 

Men for all del, jeg forstår og deler frustrasjonen...

 

hei supermoderator.

er ikke taklingen så stygg? les hva wenger sier om taklingen og spilleren på teamtalk du. klart han tar litt vel hardt i, men at det bør straffes hardt er det vel ingen tvil om

 

Taklingen er stygg, men jeg mener ikke at man kan utmåle straff i fotball utfra hvilke konsekvenser en takling får. Jeg har sett den i reprise flere ganger, og det ser bare vanvittig klønete ut av Taylor. Tre kamper er helt greit. Hadde det ikke endt med beinbrudd, hadde det vært diskusjon om det i det hele tatt burde vært rødt (ikke her inne selvsagt). Jeg vet hva Wenger sier, men jeg kan vel ha min egen mening om situasjonen?

selvfølgelig. tror nok også at wenger ikke kommer til å holde på det utsagnet. men 3-5 kamper er ok straff

Link to comment
Share on other sites

Utrolig klønete å rote bort denne seieren, og det er flere enn Clichy å laste for det.

Denne kampen var en real trøkk i trynet, mentalt sett, med stygg skade på Eduardo, mistet seieren på overtid, Gallas "klovnerier", og Adebayors manglende vilje til å spille til Bendtner(konflikten dem i mellom trenger vi vel ikke blusse opp igjen..).

Kanskje er denne kampen det avgjørende punktet for ligagullet. Ikke bare poengmessig, men også hvordan spillerne takler hele situasjonen. Jeg håper virkelig at Gallas styrer energiene sin inn på å sveise gjengen sammen igjen, og ikke på å gå bananas på egenhånd.

Mye kan gjøres galt etter denne kampen. Gjøres det derimot riktig, og vi reiser oss fra fortvilelsen, er gutta et godt steg videre i vokseprosessen, og det kan være gull verdt!

Link to comment
Share on other sites

jeg mener at gilberto og adebayor ikke har noe å gjøre på banen for arsenal.

 

Blir bare fascinert... Hva i allverden har du rusa deg på!?!

 

Ok han gjorde en horribelt feil vurdering i å ikke sentre til Bendtner og hadde i alt en "off day", men han er toppscorer i Premier League!!!!!! Alle spisser vil score og det er ikke første gang man ser spisser ikke sentre der. Skulle nesten tro det lå litt ironi i det her, for det jo ufattelig at du klarer å mene noe sånt...

Gilberto spilte vell 5 min... ?!!?

 

Forferdelig grusom dag uansett resultat i Newcastle.

 

ÆÆÆÆÆÆ! Ikke bare dårlig resultat. Eduardo, måten Gallas reagerer på, Clichy sin andre store tabbe på kort tid. Blir en dårlig stemning. Forbanna driiiit! Siste vi trenger i innspurten.

 

An abselute nightmare

Link to comment
Share on other sites

Derfor er denne dagen et marrerit:

 

*Eduardo blir skadet og er sannsynligvis ute for resten av året

*Vi leder fram til 94 minutt da vi får et straffe imot oss

*Maik Taylor spiller sesongbeste

*Kampen ender 2-2

*Vi taper 2 poeng

selvfølgelig glemmer alle at Maik Taylor hadde en sinnsykt bra kamp. takk for påminnelsen! ;)

 

grunnene dine er noe av det mer vettige som er skrevet i dag. håper virkelig de som kritiserer byttene ikke mener det var mer utslagsgivende. med all respekt kan jeg ikke tenke meg noe mindre viktig. å gi Gilberto skylda synes jeg er drøyt. han var jo knapt på banen.

 

Ade var tydelig ute av seg. synes også det er litt mange som går i fistel her som glemmer hvor hardt flere av spillerne tydeligvis tok skaden til Eduardo. det er ikke så lett å spille når kompisen din iles med fulle sirerene til nærmeste sykehus med avbrukket fot. faktisk fortjener gutta heder for at de kom ut i andre med hevet hode. det var ikke bra at de ikke klarte å avgjøre, men ser ikke for meg at de får den samme skyldebøtta av Wenger som mange her inne tydeligvis ville gitt. litt medmenneskelig innsikt hadde kanskje ikke skadet.

Link to comment
Share on other sites

jeg mener at gilberto og adebayor ikke har noe å gjøre på banen for arsenal.

 

Blir bare fascinert... Hva i allverden har du rusa deg på!?!

 

Ok han gjorde en horribelt feil vurdering i å ikke sentre til Bendtner og hadde i alt en "off day", men han er toppscorer i Premier League!!!!!! Alle spisser vil score og det er ikke første gang man ser spisser ikke sentre der. Skulle nesten tro det lå litt ironi i det her, for det jo ufattelig at du klarer å mene noe sånt...

Gilberto spilte vell 5 min... ?!!?

 

Forferdelig grusom dag uansett resultat i Newcastle.

 

ÆÆÆÆÆÆ! Ikke bare dårlig resultat. Eduardo, måten Gallas reagerer på, Clichy sin andre store tabbe på kort tid. Blir en dårlig stemning. Forbanna driiiit! Siste vi trenger i innspurten.

 

An abselute nightmare

 

Les litt mer i tråden ;) Refser har nevnt det overfor 5ganger.

Link to comment
Share on other sites

jeg mener at gilberto og adebayor ikke har noe å gjøre på banen for arsenal.

 

Blir bare fascinert... Hva i allverden har du rusa deg på!?!

 

Ok han gjorde en horribelt feil vurdering i å ikke sentre til Bendtner og hadde i alt en "off day", men han er toppscorer i Premier League!!!!!! Alle spisser vil score og det er ikke første gang man ser spisser ikke sentre der. Skulle nesten tro det lå litt ironi i det her, for det jo ufattelig at du klarer å mene noe sånt...

Gilberto spilte vell 5 min... ?!!?

 

Forferdelig grusom dag uansett resultat i Newcastle.

 

ÆÆÆÆÆÆ! Ikke bare dårlig resultat. Eduardo, måten Gallas reagerer på, Clichy sin andre store tabbe på kort tid. Blir en dårlig stemning. Forbanna driiiit! Siste vi trenger i innspurten.

 

An abselute nightmare

 

Vær så snill a!!! Bla litt i tråden her før du begynner å oppføre deg som en klovn.. Han har sagt ifra minst 2 ganger at det var Bendter og ikke adebayor han mente!! ;)

Link to comment
Share on other sites

En ting til. Lenge siden jeg har blitt kvalm av en kamp. Er faktisk fysisk kvalm i magan etter dette her...

 

Godt du informerer om at du er kvalm... Jeg er faktisk forkjøla.. Hvis det var av interesse for dere å vite om da? :huh: ;)

 

Det eneste han gjør er å poentere at det er en latterlig dårlig kamp fra Arsenal's side.

Og nei, det var ikke noen interesse for meg å høre at du er forkjøla !!

Prøv å vær litt saklig her da..

 

Hahahaha! :lol: Skal være saklig jeg.. :huh:

 

Ja, det er bedre for alle her på forumet hvis du klarer å være litt saklig..

 

Så tilbake til kampen..

 

Vi burde leda med 2-3 mål før Birmingham får den feilaktige straffen..

Adebayor var elendig i dag, og burde ha lagt ballen til side sånn at bendtner bare kunne ha trillet den inn.

Jeg kan fortsatt ikke skjønne hva Clichy tenker med når han jogger vekk fra ballen :huh:

Martin Taylor har tydeligvis ikke fotballforståelse i det hele tatt, han takler jo dudu lenge etter at han hadde gitt fra seg ballen, klart rødt kort og burde få ytterligere utestengelse..

Almunia er noe feilplassert på det første målet til B'ham, men det skal ikke ha noe å si, da vi burde ha scoret mange mål etter det.

Link to comment
Share on other sites

jeg mener at gilberto og adebayor ikke har noe å gjøre på banen for arsenal.

 

Blir bare fascinert... Hva i allverden har du rusa deg på!?!

 

Ok han gjorde en horribelt feil vurdering i å ikke sentre til Bendtner og hadde i alt en "off day", men han er toppscorer i Premier League!!!!!! Alle spisser vil score og det er ikke første gang man ser spisser ikke sentre der. Skulle nesten tro det lå litt ironi i det her, for det jo ufattelig at du klarer å mene noe sånt...

Gilberto spilte vell 5 min... ?!!?

 

Forferdelig grusom dag uansett resultat i Newcastle.

 

ÆÆÆÆÆÆ! Ikke bare dårlig resultat. Eduardo, måten Gallas reagerer på, Clichy sin andre store tabbe på kort tid. Blir en dårlig stemning. Forbanna driiiit! Siste vi trenger i innspurten.

 

An abselute nightmare

 

Les litt mer i tråden ;) Refser har retta det ovenfor 5ganger.

Link to comment
Share on other sites

Får et lite gufs av fjorårssesongen, hvor vi spilte ut de fleste, men tapte poeng mot lag vi må slå for å vinne tittel. Det som jeg sitter igjen med er følgende:

 

Innleggene er for svake, skulle gitt oss mange flere store sjanser.

Avslutningene er for puslete, mangler råskap.

Adebayor må jobbe med offsideavblåsningene sine. Er så rask at han ikke trenger forsprang.

Vi spiller ut motstanderen, og burde drept kampen etter 2-1 målet.

Vi leder ligaen og har alt i våre hender.

Og selvfølgelig Eduardo.

Link to comment
Share on other sites

jeg mener at gilberto og adebayor ikke har noe å gjøre på banen for arsenal.

 

Blir bare fascinert... Hva i allverden har du rusa deg på!?!

 

Ok han gjorde en horribelt feil vurdering i å ikke sentre til Bendtner og hadde i alt en "off day", men han er toppscorer i Premier League!!!!!! Alle spisser vil score og det er ikke første gang man ser spisser ikke sentre der. Skulle nesten tro det lå litt ironi i det her, for det jo ufattelig at du klarer å mene noe sånt...

Gilberto spilte vell 5 min... ?!!?

 

Forferdelig grusom dag uansett resultat i Newcastle.

 

ÆÆÆÆÆÆ! Ikke bare dårlig resultat. Eduardo, måten Gallas reagerer på, Clichy sin andre store tabbe på kort tid. Blir en dårlig stemning. Forbanna driiiit! Siste vi trenger i innspurten.

 

An abselute nightmare

 

Les litt mer i tråden ;) Refser har retta det ovenfor 5ganger.

 

Sorry. Blir lat når jeg er så skuffa som jeg er nå.

Link to comment
Share on other sites

Almunia: Burde kanskje tatt frisparket, men det var også brilliant utført av McFadden. 6

Sagna: En av de beste i dag. 7+

Gallas: Helt grei. Hadde lite å gjøre og gjorde sakene sine greit. Det var kanskje ikke den beste oppførselen på slutten der, men jeg kan forstå det med tanke på den vinnertypen han er. Jeg er glad han ikke er likegyldig da vi taper poeng mot Birmingham. 7

Senderos: Veldig god i dag også. 7+

Clichy: Clichy da... Vi har verdens beste venstreback, men også han er menneskelig. Kjett at det skulle skje slik, men shit happens. God ellers, men hendelsen trekker ned. 6

Walcott: Lite innblandet i spillet, men greier likevel å sette et solid preg på kampen med sine to scoringer. Jeg hadde en følelse av at han skulle score i dag, men hadde aldri trodd på to scoringer. Jubler alltid litt ekstra da Theo scorer. 8

Cesc: En av de som var mest preget i første omgang. Lite stemte. Men noe skjedde tydeligvis i pausen og da tok han seg opp betraktelig. 7+

Flamini: Fy satan å han legger ned mange meter i løpet av samtlige 90 minutter. Ikke enestående, men man vet alltid hva man får fra Flamini. Stabil hver eneste gang han setter på seg drakta. 7+

Hleb: Akkurat det samme som Cesc. 7+

Adebayor: Skjerpings! Ade du er en fantastisk spiller, men dette holder ikke. I dag ga han rett og slett faen virket det som. Dårlig touch og innsats. Lite stemte. Burde scoret to. 3 (!)

Bendtner: Hvis vi kommer til å måtte spille med Ade og Bendtner på topp i god tid fremover, kommer jeg ikke til å se lyst på det. Farta og innsatsen til Bendtner uroer meg. Touchen var også helt elendig og står altfor mye på hæla. 2 (!)

 

Tror grunnen til at vi taper poeng ikke er straffesituasjonen, men at vi trur kampen er vunnet på 2-1 og slurver altfor mye med målsjansene våre. Ade og Bendtner er for like til å spille på topp. Se bare nå vi slår innlegg. Begge hopper nesten i duell med hverandre hver gang.

 

Straffa var utrolig billig.

Link to comment
Share on other sites

Vi burde ha drept kampen lenge før straffa. Greit nok, Clichy gjorde en stor feil, men det hadde ikkje gjort noke som helst viss vi hadde satt inn 3-1 målet. Noke som vi også burde. For å vere heilt ærlig så trudde eg ikkje på scoring når Adebayor var åleine med keeper.. men,men.. slike ting skjer i fotball... Manu ser ut til å vinne sin kamp ;)

 

PS! koffor snur Clichy seg og ser på keeper før han ser på ballen igjen? ;)

Link to comment
Share on other sites

PS! koffor snur Clichy seg og ser på keeper før han ser på ballen igjen? ;)

 

Ironisk nok tror jeg han prøver å orientere seg om hvor motstanderne var.

 

Forresten tror jeg Clichy ble felt av en ting jeg synes var litt rart og kanskje ikke lovlig(?): Reklameskiltene hadde til stadighet samme farge som Birminghams drakter og spillere, slik at man knapt klarte å se dem når de sto helt ute ved sidelinja. Clichy ser åpenbart ikke motstanderen (som står helt ute ved sidelinja), men når han ser opp så har jo motstanderen snappet ballen.

 

Med andre ord hadde kanskje Birmingham en stor taktisk fordel av dette. La noen av dere andre forumistene merke til det samme?

Link to comment
Share on other sites

PS! koffor snur Clichy seg og ser på keeper før han ser på ballen igjen? ;)

 

Han misforstår et eller annet. Det ser ut som han ser etter Almunia, kanskje han synes han hører en beskjed. Jeg mistenker i hvert fall at han hører et eller annet, som gjør han usikker et lite sekund.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...