Jump to content

2008.02.23 Birmingham B


Birger

Tipp  

62 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 364
  • Created
  • Last Reply

PS! koffor snur Clichy seg og ser på keeper før han ser på ballen igjen? ;)

 

Ironisk nok tror jeg han prøver å orientere seg om hvor motstanderne var.

 

Forresten tror jeg Clichy ble felt av en ting jeg synes var litt rart og kanskje ikke lovlig(?): Reklameskiltene hadde til stadighet samme farge som Birminghams drakter og spillere, slik at man knapt klarte å se dem når de sto helt ute ved sidelinja. Clichy ser åpenbart ikke motstanderen (som står helt ute ved sidelinja), men når han ser opp så har jo motstanderen snappet ballen.

 

Med andre ord hadde kanskje Birmingham en stor taktisk fordel av dette. La noen av dere andre forumistene merke til det samme?

 

Ja, jeg la merke til det samme som deg, jeg så det ikke i situasjonen med clichy, men det var en situasjon i første omgang der det så ut som om Flamini slet med det samme i duell mot en Brum spiller, men det er ikke noe vi får gjort noe med nå.

 

Skuffende å tape poeng på slutten mot et lag på 17. plass og som har spilt med 10 mann i 90 minutter, men neste kamp så håper jeg at Wenger setter Walcott på topp slik at han kan få vist hva han virkelig klarer, for kombinasjonen Ade og Nicki fungerer ikke. Det samarbeidet minner meg veldig om Baptista-Ade spissparet vi ble nødt til å spille med i fjor.

 

Tror vi kommer sterkere tilbake i neste kamp, og tror at det som skjedde med Dudu svekket oss i denne kampen, men kan gi en positiv effekt på laget i de neste kampene ettersom man kanskje vil gi alt for en skadet lagkamerat. Ser forøvrig at Wenger uttaler seg om skaden til Dudu og at han sier at han er ute til og med starten av neste sesong, så får vi bare håpe at han blir seg selv på banen igjen.

 

Og nok engang legger Newcastle seg helt ned når de møter Woman Utd, og går på nok en kjempesmell, det ser nesten ut som om de gir opp før kampen har startet og det virker sånn hver eneste gang de møtes. Newcastle som i tillegg pleier å spille årets kamper mot oss, da spesielt med Given i hovedrollen og dermed så begynner det beklageligvis å legge seg et lite hat mot klubben fra nord. ;)

 

Go on you gooners!

Link to comment
Share on other sites

Er mer imponert over Alex McLeish's karakterisering av taklingen: "He didn't feel he made a lot of contact at all".

 

Eller Steve Bruce: "Many would say that it wasn't even a yellow card"

 

Må innrømme at førsteinntrykket mitt var at det slett ikke var noe rødt kort. Tenkte tilsnakk når jeg først så situasjonen, men plutselig ble det røde kortet dratt opp, og jeg forsto ingen ting, noe jeg også skrev i begynnelsen av tråden når vi var midt i kampen.

 

Men etter hvert så forsto jeg jo omfanget av situasjonen og hvor alvorlig det var med Dudu, og da ble det jo ingen tvil om hvilken farge kortet skulle hatt, og det var den fargen dommeren trakk opp. Det var bare det at producer valgte å ikke sende taklingen i reprise, fornuftig nok, og da var det vanskelig å se hva som hadde skjedd, og taklingen i utgangspunktet så egentlig relativt harmløs ut.

 

Men å si det som Steve Bruce sier her, i etterkant av kampen, er jo forkastelig og uprofessionelt.

Link to comment
Share on other sites

Wenger moderer seg i sin beskrivelse av Taylor:

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...%27excessive%27

 

Arsène Wenger admits his made some "excessive" comments about Martin Taylor following Saturday's game.

 

Passions were running high during the Arsenal manager's post-match press conference after a game in which Eduardo sustained a broken leg from the Birmingham defender's challenge and the visitors left three points slip in the final seconds due to a debatable penalty.

 

Wenger was strident in his view on Taylor's tackle but later he re-assessed his own viewpoint.

 

“It was a highly emotional afternoon and we were all shocked by the injury to Eduardo," he said. "On reflection, I feel that my comments about Martin Taylor were excessive. I said what I did immediately after the game, in the heat of the moment.”

Link to comment
Share on other sites

For min egen del, har jeg snudd mening den andre veien. Har analysert situajonen, og funnet ut hvor hodeløs, idiotisk, unødvendig og grotesk taklinga egentlig var. Dere har selvfølgelig sett det, men se på dette stillbillet på nytt, og tenk at dere er Taylor.

 

http://www.gunnerblog.com/images/taylorcrop.jpg

 

Hvor vil jeg egentlig med det jeg skriver? Vet ikke. Jeg er bare forbannet.

Link to comment
Share on other sites

Taylor gjør ikke dette med vilje, men jeg tror det går litt på hvordan de blir peppet foran kampen. Når et lag ligger såpass nedi sumpa og har en så stor kamp som i dag mot Arsenal så får de sikkert en skikkelig pep-talk før kampen hvor de får beskjed om å gå knallhardt ut. Gå hardt til i taklinger, sette seg i respekt og jobbe hardt for poengene og da kan det fort gå litt over styr til tider og bli litt for mye av det gode oppi hodet på enkelte spillere. (blir en indirekte "spark-dem-ned-for-å-stoppe-dem" faktor tror jeg. Og da glemmer spillerne fort hvilke konsekvenser det kan få, noe vi fikk bevis på i dag.

Link to comment
Share on other sites

Når du ser på mange bilder av en fyr som stuper inn med et stak ben og med knutter først og treffer bevist en spiller så stygt i en ankel.

 

Hva tenker en spiller på og hva skal han liksom opp nå med dette?

 

Ser jo på alle bilder hvor er ballen liksom?

 

Jeg hadde aldri støtta en Arsenal spiller som hadde gjort en slik taklig.

 

Uannsett om det var en Man Utd eller Chelsea spiller som hadde blitt skada slik hadde jeg ikke sitti å jubla for noe slikt.

 

Har hørt at flere Arsenal fans har fått melinger fra serlig Man Utd fans som ler eller skriver at de gosser seg over Dudu "herregud" hva er det med slik folk.

 

http://www.vg.no/sport/fotball/

 

Bare å se på dette blide for jeg frysninger i kroopen og blir lei meg.

 

Wenger har helt rett hva gjør en slik spiller på en fotball bane.

Birmingham-manager Alex McLeish tok sin egen spiller i forsvar.

 

- Martin (Taylor) er helt ute av seg. Han er ikke den typen spiller. Jeg må se hendelsen igjen før jeg sier mer, sier McLeish til Sky Sports.

 

Ossen kan en Manager forsvare en spiller som tar en slik takling?

 

Kjenner jeg bare har blir sint, akkurat som idioten Solli forsvarte egen spiller som bevist knakk bene på Skjelbred.

 

Hater Rosenborg men ble så sinna når Solli satt og forsvarte spilleren sin etter den stygge taklingen :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg får prøve å skrive ett innlegg i kamptråden til en forandring.

 

Positive sider i dag:

-Walcott 2 mål

-Meget angrepsvillige backer, to mot en på kant hele veien.

-Sagna slår bra innlegg.

-Senderos imponerer igjen.

-Hele midtbanen spiller meget godt. (Walcott er ikke så mye med i samspill etc, men han scorer til gjengjeld 2 mål)

-Bendtner og Ade gruser keeperen i en høyde duell to ganger. en gang feilaktig avblåst. Det er helt ekstremt.

- Vi prøver mer fra distanse (mye dårlig dog)

 

Negative sider i dag:

- Skaden på Eduardo

- To billige mål i mot. 1. målet er en keepertabbe av Almunia. 2. målet på feil idømt straffe.

- Vi burde ha scoret mer.

- Trass i mye ballbesittelse så skaper vi ikke mange nok store sjanser.

- Ade/Bendtner spiller under pari

- Clichy sin store svakhet er at denne mannen ikke klarer å legge innlegg.

- Mye dårlige skuddforsøk.

- at vi ikke vinner

 

Jeg synes det er meget trist med tapet på Eduardo, men jeg er ikke bekymret for ligaen. Jeg tror fortsatt vi vinner.

 

Jeg har nå lest gjennom hele denne tråden her og kan se en del frustrasjon, en del usmakelige innlegg og en del reflekterte innlegg. Det er i og for seg bra. Det er slik det skal være i en kamptråd der vi har "tapt". Jeg har ikke fått med meg så mange usmakligheter, tipper moderatorene har slettet disse. Sånt bør vi i tilfelle holde oss for gode for.

 

En ting jeg har merket meg er at det er en del som har fått med seg at Almunia burde ha reddet det første målet, men alle avfeier tabben ved å si at det ikke skulle ha hatt noe å si for resultatet fordi vi burde ha scoret så mange fler. De samme folkene slakter Clichy for å ha gitt bort seieren. Det er rett og slett dårlig gjort. Jeg skal prøve å begrunne hvorfor.

 

1. målet. Almunia setter opp en mur (det er han ikke spesielt flink til. Det har jeg påpekt tidligere i en annen tråd). Muren han setter opp gjør at han må stå feilplassert for å se utgangen på skuddet (noe en keeper er totalt avhengig av). Frisparket er likevel så løst og ikke bedre plassert enn at han, trass i at han er feilplassert, burde ha reddet det. Når han er på ballen med 3 fingre (tommel, pekefinger og langfinger) bør det holde for å klare å fiste ballen ut.

Jeg mener han drar et kinderegg, altså 3 ting på en gang.

1. setter opp muren dårlig.

2. er feilplassert.

3. klarer ikke å holde ballen ute selv om han har mer enn nok av hånda bak ballen.

Selv om Flamini lagde et unødvendig frispark må Almunia ta dette målet på sin kappe.

 

2. Målet. Clichy er i drømmeland og tror han har mye bedre tid enn det han faktisk har. Feilen han gjør der er utilgivelig. Men han klarer i det minste å rette opp feilen sin ved å takle på ball i neste duell. Hvordan han rekker det måtte gudene vite, og dommeren dømmer helt feilaktig straffe til Birmingham.

1. Clichy driter seg loddrett ut.

2. Clichy retter opp tabben med en meget god takling.

3. Dommeren gjør en feilvurdering og blåser for straffespark.

Han bør ikke klandres for målet.

 

Alt i alt var dette en god kamp fra vårt lag og det lover jo bra for fremtidige kamper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vi får gjøre som vi gjorde for Pires da han ble langtidsskadet. Vi vant PL for han.

Det tror ...jeg vet at guttene kommer til å gjøre for det Eduardo.

 

Tatt fra Dagbladet:

 

Men at Wenger sier sånt er vel bare et bevis på at han er en dårlig taper. Jeg synes at Arsenal var veldig sutrete i dag, usportslige, sier svensken, som selv har en fortid i London-klubben.

 

Herlig type Larsson.... :P

Link to comment
Share on other sites

 

Ja hva skal man si da ?

 

Etter å sett den videoen mange ganger så har jeg samme oppfattning av han stemplingen av Dudu.

 

Han må vel se at han ikke klarer å ta ballen men han bare forsetter den stygge taklingen på ankele til Dudu.

 

Gjør som i NHL der blir visse spillere utesteng i flere mnd for å gjøre stygge ting som ikke har noe på en iddretsbane å gjøre.

 

Kansje hart i av Wenger å si utesteng han på livsti, men slike taklinger burde man virkelig få svi for utestengelse for 2-3 år værfall.

 

Tenk deg Dudu kan tenke skaden ikke vil bli bra i gjen så han kan spille fotball i gjen.

 

Tror også Dudu kan bli redd for å spille fotball i gjen også, at han ikke klarer å spille som han gjore før skaden.

 

At han vil alltid være livredd for å bli takla i gjen på samme måte og det vil hemme han resten av livet ut på en fotball bane at han ikke klarer å sleppe seg onkelig løs.

 

Måtte gutten og skaden bli som han var før taklingen, ønsker Dudu alt godt å håper skaden vil gro onklig :P

Link to comment
Share on other sites

Taklingen og det røde kortet:

 

Ingen tvil om at taklingen er stygg og at skaden er enda verre, bildene er jo fryktelige. Jeg tipper at Taylor får 3-4 kampers karantene, ikke noe mer enn det. Fotball er en kampsport der dette skjer og spillerene vet at "dersom du er med på leken, må du smake steken". Spiller du fotball lenge lenge nok så skjer dette med en lagkamerat eller deg selv, dette er desverre en del av spillet. Nå må vi bare håpe at Eduardo kommer tilbake og at han har familie, venner og gode lagkamerater rundt seg, han går noen tøffe måneder i møte. Jeg snakker vel på vegne av alle oss her inne når jeg ønsker ham god bedring.

Skaden preget kampen på flere måter. Arsenalspillerene virket rystet og klarte ikke å heve seg de nøvendige hakkene, flere spillere trakk seg i duellene og var tydelig preget av Eduardos skade. Adebayor og delvis Flamini/ Cesc hadde trøbbel i duellene.

På den andre siden trodde flere av spillerene at det røde kortet skulle gi Arsenal 3 poeng. Trøtte hoder og ben etter Milan håpet nok på en rolig formiddag 11 mot 10 der man skulle få lett spill, faktum var at Birmingham hevet seg ytterligere.

 

Kampen

 

Vi var svake og enkeltspillere hadde ikke dagen. Adebayor og Walcotts første omgang må være noe av det svakeste jeg har sett av enkeltspillere på lang tid. Noen av Theos innlegg i første omgang var på lilleputtnivå, han hevet seg til andre omgang, det gjorde ikke Adebayor. Vi var meget gode i starten av andre, men på overtid glipper det igjen, utrolig svakt. jeg kan nesten ikke forstå at det er mulig av spillere på dette nivået å gjøre slike feil. Det at vi gav dette fra oss på overtid kan få store konsekvenser for innspurten.

 

Innspurten

 

United er gode, meget gode. Det laget som hever pokalen denne sesongen er av meget høy kvalitet, kanskje det beste siden "The Invincebles". Middlesborough, Birmingham (PL), Spurs (CC), United (FAC) er fem kamper denne sesongen der laget er totalt ute av form, fasong og slagkraft, det må bli med disse fem om det skal bli gull.

Jeg skal innrømme at jeg før sesongen ikke hadde de store forventningene, men FY F*** så godt det hadde vært med ligagull nå etter alt som har skjedd.

Vi har brukt minst penger.

Vi har hatt flest skader.

Vi har det yngste laget.

Tenk å heve pokalen i mai...

 

Igår gråt jeg nesten når dommeren blåste (jeg er 31 år...) Sist gang jeg tok til tårene av skuffelse var når Wayne Bridge avgjorde i CL på Highbury, den gangen var tiden ute og ingen mulighet til å ta igjen det tapte. Nå skal vi ta det gullet i mai!!!!!

 

Villa er neste og da mobiliserer vi i hver stue og pub, vi klapper klamme hender og puster nervøst. Da skal vi ha tre poeng og være back om track, det er livsviktig for dette unge mannskapet. Gjør vi det, kan gullet komme hem til Emirates.

 

Glem denne kampen, la Villa få hakeslepp på lørdag og ta med seg et gufs tilbake til Birmingham.

Link to comment
Share on other sites

Trist dag for oss dette her, spesielt med tanke på Eduardo sin skade. Vi får håpe vi får sjå han på fotballbana og i Arsenal drakta igjen.

 

Når det gjeld kampen så får vi vel som fortent. 1. omgangen er våre menn fullstendig paralysert og det er vel ikkje ein arsenal spelar som tør gå i ein duell eller sette opp eit tempo høgare enn det eg har på mine joggeturar for å fjerne overflødige kilo. At Birmingham ledar denne omgangen føler eg ikkje er ufortetn. Er det ein ting vi har blitt vane med dei siste åra, er det at vi må vere vesentleg bedre enn motstandaren for å å ta tre poeng. Er motstandar berre litt svakare, vil vi stort sett måtte lide enten pågrunn av eigen naivitet på til dømes dødball/kontringar, eller grunna gode keeperprestasjonar frå motstandar. Hugs på at vi med uflaks i 1.omgang hadde vore 0-2 under. Etter mcfadden sin store sjanse.

 

2.omgang er vi på riktig vei, og får fortent utlikning og leiing. Desverre klare vi ikkje å sette inn det tredje målet. Vi dabbar enormt i tempo og siste kvarteret er vi mentalt gått i garderoba for lenge sidan, med tre poeng i lomma. Alle ære til Birmingham som faktisk med ti mann klarer å halde seg berre eit mål bak, og som dermed veit at alt kan skje. Dei jobbar for at alt skal kunne skje, og som ein største gavepakke så velg vi 3-4 gangar på overtid ikkje å klarere ballen/legge trøkk på birmingham, men prøver heller å spele possession langt inne på eigen halvdel. Ein spelar er uoppmerksam og uheldig, vi får straffe imot, og har gitt united godt heng på oss igjen.

 

Vi har no tre kampar utan siger... Vi har ei skadeliste som fortsatt er veldig lang. Er det som vi alle fryktar at vårt unge lag og vår tynne stall i ferd med å svikte oss, eller kan dei som tidlegare i sesongen snu trenden og igjen komme på vinnarsporet??

Link to comment
Share on other sites

Etter eg har sett den i reprise 2-3 ganger ,Eg blir kvalm.

 

Fy fa** for en jævel. Du ser at dudu har komt seg forbi men tror du han trekker seg ? helt unødvendig å fullføre taklingen. :(

 

Dudu er Grise heldig om han rekker sesongstarten til høset.

GOD BEDRING DUDU

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som kan gjøre denne helgen verre er seier til Spurs nå. Frykter faktisk at så kan skje, da Chelsea ikke akkurat har fremstått som et superlag den siste tiden.

 

Det aller verste først: Skaden til Eduardo er sannsynligvis langt verre enn skadene til Cissé, Skjelbred, Henke og Totti. Grunnen er gangske enkelt fordi dette var et åpent brudd (dvs skjelettet stikker ut gjennom huden) og i tillegg går bruddet ned i leddet noe som gjør det vanskeligere å få en god funksjon etterpå. De andre hadde brudd høyere opp på leggen og her er det langt mindre komplikasjoner til tilhelingen.

Hvis han i det hele tatt kommer tilbake vil det sannsynligvis gå nærmere ett år. Bruddet skal tilhele 3-4 mnd, deretter skal metallet fjernes igjen (1 mnd) og deretter starte full rehabilitering og trening. Det som tar lengst tid er å trene opp hurtigheten i ankelbev samt å få tilbake "steget". Man må også regne med at han vil trenge ganske lang tid på å overvinne frykten for nye tacklinger.

 

Akkurat denne type tacklinger jeg trakk frem i forbindelse med hendelsen forrige uke mot ManU. Skjer ganske ofte, heldigvis går det som regel bra. Men, er man først uheldig er konsekvensene mye større enn det er "spektakulære" sparket fra Eboué. Sistnevnte tackling kan se stygg ut, men er nesten alltid helt ufarlig for motspiller. Jeg mener det er mangel på forståelse at ikke flere blir vist ut etter tacklinger med strakt ben mot standfot uansett om spiller blir skadet eller ikke. Det er karrieretruende hver gang og bør derfor slåes hardt ned på. Spillere må skjønne at de ikke kan tackle mot ben som står i bakken. Når det gjelder straffeutmåling syns jeg også at hendelsens utfall skal bestemme straffen utover de obligatoriske 3 kampene. Helt uforståelig hvis en ufarlig hånd mot ansiktet (Ali mot Liverpool i går) skal få samme straff.

 

Det nest verste er dommerens oppførsel på slutten. Det kan ikke være tvil om at Clichy treffer ballen først. Det er virkelig ikke mulig at ballen tar den retningen uten at den blir sparket. Så da må dommeren oppfatte det slik at Clichy tackler igjennom mannen for å nå ballen; det er heller ikke mulig all den tid Clichy faktisk er mellom motspiller og ball. Så hva mannen i svart tenker før han blåser er ikke lett å forstå. For meg er det nok et bevis på at altfor mange dommere ikke skjønner hva som skjer og derfor klarer å ta så radiakalt feil i enkelte situasjoner.

 

Tredje verst er lagets kolaps etter det andre målet. Her kjører de over B`ham totalt og så faller de helt sammen de siste 10. Er vel egentlig første gang denne sesongen at vi gir bort poeng på overtid, men dette har vært et problem tidligere og jeg hadde håpet at unotene var plukket bort. Igjen helt unødvendig å gjøre ting så vanskelig for seg selv. Med litt høyere tempo og ballbehandling siste 10 min hadde B`ham aldri fått muligheten til å komme tilbake. Man kan skylde på Clichys tabbe, men faktum er at det bare er tilfeldigheter som gjorde at han ble syndebukk. Kunne like gjerne vært en av de andre slik som de rotet seg bort gang på gang siste 10. Vondt å se på og enda like irriterende å tenke på.

 

Tilslutt: Helt forjævlig hvis 2 elendige kamper mot B`ham og en forferdelig kamp mot `boro skal avgjøre PL. Det er på grensen til uakseptabelt uansett hvor gode vi ellers har vært denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Kelly:

 

"It was harsh Tiny (Taylor) being sent off,” Kelly added of the decision that occurred after just three minutes of the 2-2 draw at St Andrews. “Tiny has gone in and it wasn't a malicious tackle and the reason the ref has sent him off is because he has seen Eduardo has broken his leg.

 

"I don't think you can send a player off for that. That's football. It can happen. It is an accident. Tiny didn't go in two-footed. He didn't lunge. He didn't dive in.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...