Jump to content

2008.02.23 Birmingham B


Birger

Tipp  

62 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

måtte kelly yber reise til helvete!!!

 

blir dårlig av og se på skaden, og dette er veldig lite bra med tanke på resten av sesongen.

 

blir og dårlig når det ikke står noen steder på nettet at det ikke var straffe, etter sånn som jeg har forstått det så hvis du tar ballen så er det ok liksom..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 364
  • Created
  • Last Reply

Dette ble en virkelig kjip helg. Eduardo skadet i lang tid, og kommer kanskje aldri tilbake til fotballbanen. Vi roter bort 2 poeng samtidig som United vinner.

 

Slik jeg ser det, er det 6 hendelser iløpet av kampen som fører til at vi gikk av banen med 1 poeng istedet for 3 poeng.

 

1. Eduardos skade. Man ser helt klart på spillerne at de er preget av skaden i hele første omgang. Her skal det sies at Wenger virkelig gjorde jobben sin i pausen, da det var ett annet lag som kom på banen i andre omgang.

 

2. Almunia som står feilplassert på McFadden's frisparkmål. Jeg mener en keeper bør stå mer mot midten i målet. Han legger alt for mye ansvar på muren når han stiller seg så langt mot siden som han gjør.

 

3. Adebayor som ikke sentrer til Bendtner når de er alene med Birminghams keeper. Bendtner ville da hatt åpent mål, og kampen ville vært punktert. Det virker for meg som de ikke helt har klart å legge episoden på WHL bak seg. De passer ikke sammen på topp. Skal vi greie å dra ligagullet i land, må van Persie komme tilbake fra skade så fort som mulig, og han må holde seg skadefri resten av sesongen.

 

4. At vi gir fra oss overtaket i kampen de siste 10-15 minuttene mot ett lag med 10 mann på banen.

 

5. Wenger's bytter mot slutten av kampen, som ødelegger rytmen i laget. Har ikke tall på hvor mange poeng slike bytter har kostet oss de siste årene, men det begynner å bli noen.

 

6. Clichy som mister hodet totalt, og forærer Birmingham ett straffespark som ødelegger dagen totalt. Vi kan si hva vi vil, men i mine øyne, er det straffe. Han tar både ball og mann, og da er det frispark. Og så lenge det er innenfor 16-meteren så er det straffe.

 

 

Til slutt vil jeg nevne at oppførselen til Gallas er uakseptabel. Greit nok at man ikke liker å tape. Det har jeg ingen problemer med. Men en kaptein skal ikke gå løs på reklameskilter og oppføre seg som en drittunge. Det som skjedde i denne kampen, og sparket hans på Nani forrige helg, er ikke en oppførsel vi skal se fra kapteinen vår. Nå får han se til å ta seg sammen, ellers bør kapteinsbindet tas fra han.

Link to comment
Share on other sites

6. Clichy som mister hodet totalt, og forærer Birmingham ett straffespark som ødelegger dagen totalt. Vi kan si hva vi vil, men i mine øyne, er det straffe. Han tar både ball og mann, og da er det frispark. Og så lenge det er innenfor 16-meteren så er det straffe.

Jeg mener fortsatt at det ikke er straffe. Hvorfor? Jo, for det første er vinkelen til Clichy slik at uansett hvordan han tar ballen, vil Birminghamspilleren løpe inn i ham. Altså, Clichy er først på ballen, så løper B'hamspilleren inn i beinet til Clichy og snubler/faller. Hvis det skal bli dømt straffe på sånt selv om forsvarspiller tar ball først, og deretter spiller, ville vi hatt enormt mange flere straffespark i løpet av kamper der spiller takler rent på ball først. En slik situasjon hadde sjelden blitt til frispark utenfor 16, så her mener jeg du har litt skivebom...

 

Husker du situasjonen Malouda mot Liverpool tidligere denne sesongen i kampen mellom Chelsea og Liverpool hvor Chelsea fikk et straffespark fordi Malouda hopper inn i Lpool spilleren etter at (husker ikke om det var Carragher, men tror det var det) Carra har beinet bort ballen?

Synes du dette er straffe også?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg, Simbad, men jeg forstår også hvorfor det ble dømt straffe. Det hele skjedde veldig fort, og i et veldig desperat øyeblikk helt på slutten av kampen. Uansett hvordan vi vrir og vrenger på det, så kunne det iallfall se ut som en straffe, og dommeren følte seg kanskje presset til å gi straffe, med tanke på hvor dårlig det hadde blitt oppfattet av både ManU, Birmingham og Chelsea dersom det var feil.

 

Mener selv at det ikke var straffe, men jeg tror virkelig at dette er grunnen til at det ble dømt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg, Simbad, men jeg forstår også hvorfor det ble dømt straffe. Det hele skjedde veldig fort, og i et veldig desperat øyeblikk helt på slutten av kampen. Uansett hvordan vi vrir og vrenger på det, så kunne det iallfall se ut som en straffe, og dommeren følte seg kanskje presset til å gi straffe, med tanke på hvor dårlig det hadde blitt oppfattet av både ManU, Birmingham og Chelsea.

 

Mener selv at det ikke var straffe, men jeg tror virkelig at dette er grunnen til at det ble dømt.

Her har vi igjen spørsmålet om dommerne bør skånes bedre, altså om FA må bli strengere på utspill fra managere og spillere som er forsøk på å få dommerne på sin side ved å rakke ned på dømming ol. Jeg synes iallefall det, spesielt Ferguson får veldig mye gratis fra dommere pga sin makt i engelsk fotball. FA tør ikke ta ham for slike utspill som han hadde etter feks ManCity-kampen. Og pga det får dommerne respekt for/blir redde for Fergie, fordi FA ikke tør straffe ham.

 

Heller ikke Wenger er noen engel på dette området, men det har han innrømmet. I tillegg er det forskjell på å si noe i kampens hete og å komme med utspill etter kampen for å få dommere på sin side. Selvfølgelig er begge eksempler problemer i dagens fotball, men spillere og managere bør likevel få lov til å ha spontanutspill som ikke skjemmer dommere på noen måte. Og som Wenger gjorde etter taklinga til Taylor, det går an å si unnskyld etterpå hvis man ser at man sa noe overilt...

 

Dommerne bør også hjelpes, enten ved flere dommere eller kanskje en slags form for videodømming på enkelte situasjoner?

I tillegg synes jeg dommerne bør bli generelt flinkere til å holde en lik linje, som flere ved dette forumet har uttalt.

 

Men først og fremst mener jeg FA bør ta seg selv i nakken og gjøre noe for dommernes del, disse er jo faktisk bare normale mennesker som prøver å gjøre en jobb!

Det er kun med få unntak at det finnes korrupte dommere.

Link to comment
Share on other sites

Har fått en del forespørsler om video ang skaden til eduardo, men hadde ikke muligheten for opptak i dag, da jeg såg kampen på Canal+ HD.

 

Kampen går i reprise på mandag, kan gjøre et opptak da evt..

 

Hadde ikke vært noen dum ide å fått tak i målene hvertfall. =)

Link to comment
Share on other sites

Har fått en del forespørsler om video ang skaden til eduardo, men hadde ikke muligheten for opptak i dag, da jeg såg kampen på Canal+ HD.

 

Kampen går i reprise på mandag, kan gjøre et opptak da evt..

 

Hadde ikke vært noen dum ide å fått tak i målene hvertfall. =)

 

Søk litt rundt på nettet da. Ikke så vanskelig. Søk på f.eks. Birmingham vs Arsenal video.

Link to comment
Share on other sites

 

6. Clichy som mister hodet totalt, og forærer Birmingham ett straffespark som ødelegger dagen totalt. Vi kan si hva vi vil, men i mine øyne, er det straffe. Han tar både ball og mann, og da er det frispark. Og så lenge det er innenfor 16-meteren så er det straffe.

 

Når er det da ikkje frispark? Når man tar kun mann? Grunnen til spørsmålet er; tar man noen gang ball og ikkje mann?

 

Det var like mykje straffe som om Adebayor skule hatt det mot United i cupen.

Link to comment
Share on other sites

noen som vet hvorfor det ble klappet i 1 min før kampstart? Var det noe med sagna?

 

Var nok Omar Sagna i tillegg til en Birminghamlegende som omkom et par dager før kampen.

 

Det hadde ingenting med Sagna`s bror å gjøre. Det hadde KUN med at en tidligere Birminghamsspiller gikk bort før kampen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...