Jump to content

Viktigste Arsenal spilleren under Wenger?


Henrik2004

Recommended Posts

Arsenal er laget i PL som spiller mest underholdende fotball uten tvil. Wenger er mannen som skal ha mest av æren her. Han klarte å bringe stilen: å vinne fotball kamper med stil. Wenger hadde mange spillere som dominerte Premier League. Men hvilken Arsenal spiller har betydd mest for klubben Arsenal?

 

Dennis Bergkamp lærte ikke bare Arsenal men Premier League også en ny måte å spille fotball på. Henry gjorde som han ville og scorte eller la opp til mål omtrent hver kamp, Vieira, Pires, Ljungberg osv bidro til å vise hvordan man kunne vinne kamper med å underholde. Hvem har vært mest viktig for at Arsenal har blitt så underholdene å se på?

 

Min mening er at Dennis Bergkamp har vært den viktigste Arsenal spilleren ikke bare under Wenger eraen, men også Premier League gjennom tidene. Han viste oss hvordan fotball skal spilles, han gjorde det vakkert samtidig som han gjorde det enkelt. Henry beskrev Bergkamp på denne måten: istedenfor å bruke tid på å drible fem motspillere, så gjorde han det enkelt med å slå en pasning forbi de fem spillerne til en åpen medspiller.

 

Hvem synes du har vært viktigst for Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

For meg blir det Bergkamp!

Han var hjernen i arsenal laget ,og spilleren i mine øyne som fikk henry til å prestere fra veldig bra til helt fantastisk.

At han ble i klubben til at han la skoa på hyllen er også en ting jeg virkelig satte pris på ved han,en ekte gunner B)

 

Link to comment
Share on other sites

Viktigste Arsenal spilleren under Wenger? Kun ett mulig svar:

 

There's only one Dennis Bergkamp, walkin' along singin' a song, walkin' in a Bergkamp wonderland!!

 

Ja er det noen spillere jeg savner er det genistrekene til DB.

Han var en fantastisk spiller.

Link to comment
Share on other sites

Ja, han er i alle fall den i særklasse viktigste spilleren under Wenger. Spørsmålet er ikke hvem som har scoret mest, spørsmålet er heller ikke hvem som har hatt de mest ekstreme ferdighetene. Det er nok Thierry Henry. Spørsmålet er hvem som har vært viktigst, og alle som følger med Arsenal vet at Thierry Henry selv vet og selv forfekter at det er Dennis Bergkamp. Thierry Henry var langt på vei et produkt av geniet Bergkamp.

Link to comment
Share on other sites

Dennis "Iceman" Bergkamp, ingen over ingen vedsiden av. Husker det siste målet til Bergkamp, 15 April 06 "Dennis Bergkamp day" mot WBA. Hleb sender Arsenal i ledelsen rett før pause, Quashie setter inn 1-1 rett etter dobbeltbytte Bergkamp-Pires. Så var det tid for Bergkamp show, setter først opp Pires og avslutter en herlig dag med å skru ballen inn i det lengste hjørnet til Kuszczak. Satt på North Bank denne dagen B)

 

There's only one Dennis Bergkamp, walkin' along singin' a song, walkin' in a Bergkamp wonderland!!

Link to comment
Share on other sites

Hverken Bergkamp eller Henry. For meg står Patrick Vieira fram som den viktigste spilleren under Wenger ledelse så langt.

 

Fram til Vieira slo igjennom så hadde vil en del slitere på midtbanene, blant annet spillte (desverre) Martin Keown en del sentralt. Mye vilje og innsats, men ikke helt fotballferdigheter til å spille slik fotball som Wenger ønsker.

 

Dette snudde med Vieira, muskler, løpskapasitet, taklingsstyrke, evnen til å kunne spille seg ut av trengte situasjoner samt å slå ballen raskt fram i lengderetning. Akkurat slik Wenger vil at vi skal spille og det skjedde for alvor med Vieira.

Link to comment
Share on other sites

Både Henry og Bergamp var viktige. Det samme var Pires, Adams, Keown. Men Vieira er nok den spilleren som har hatt mest å si for suksessen Wenger har hatt. Han var motoren i laget. Såg også det når han reiste. Selv om vi kom til CL-finale, så var det ikke samme stabiliteten i spillet lenger.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har i denne perioden hatt mange sterke personligheter og kvalitetsspillere, men for meg er valget enkelt:

 

Dennis Bergkamp tilførte Arsenalen helt ny dimensjon. Aldri før hadde klubben hentet en slik spiller (-også med tanke på pris). Det den mannen har betydd for rekrutering, seriøsitet og kvalitet gjennom sin væremåte overgår alt annet. Ydmyk, respektfull, proff og forbilde for andre spillere fra første til siste dag i Arsenal. I løpet av 11 år kan jeg huske en kontroversiell uttalelse og det gikk på salget av Vieira. Ellers må han ha fremstått som en hver treners drøm

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp. Ikke diskusjonsgrunnlag engang!

 

B) Fordi han avsluttet karrieren sin i Arsenal? Her er det flere forhold man kan sette opp mot hverandre. Bergkamp ble spilleren som representerte Arsenals nye måte å spille fotball på. Fart, teknikk og spill langs bakken. Hans personlighet og proffesjonalitet var nok heller ikke en ulempe å få inn i klubben da han ankom.

 

Thierry Henry vant nok serien for Arsenal med sine prestasjoner. Og ikke lite delaktig alt det andre vi har prestert de siste årene.

 

Jeg synes dette var vanskelig! Delt førsteplass til de to! Men jeg er også svak for Tony Adams. Jeg kommer aldri til å glemme målet mot Everton!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har i denne perioden hatt mange sterke personligheter og kvalitetsspillere, men for meg er valget enkelt:

 

Dennis Bergkamp tilførte Arsenalen helt ny dimensjon. Aldri før hadde klubben hentet en slik spiller (-også med tanke på pris). Det den mannen har betydd for rekrutering, seriøsitet og kvalitet gjennom sin væremåte overgår alt annet. Ydmyk, respektfull, proff og forbilde for andre spillere fra første til siste dag i Arsenal. I løpet av 11 år kan jeg huske en kontroversiell uttalelse og det gikk på salget av Vieira. Ellers må han ha fremstått som en hver treners drøm

 

Husker han hadde en stygg, sikkelig stygg albu mot en West Ham spiller engang. Vi drog stor fordel av denne albuen, og innlegget han la resulterte i mål.

Men gjevnt over så var han et forbilde både for liten og stor.

 

Men det at han var i Arsenal til the bitter end, gjør også at vi husker han når han var over toppen og ikke lengre like brilljant. Kanskje det er dertfor jeg ville stemt på Henry. Men uansett, der er et vanskeligt valg.

Link to comment
Share on other sites

det må jo være bergkamp.han tilførte arsenal en helt ny dimensjon,også på sine sene dager der han gjerne kom inn som innbytter og snudde kamper til vår favør B)

 

siden han blir nevnt så mye her,er det noen som husker hvor mye han ble kjøpt for??

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...