Jump to content

Viktigste Arsenal spilleren under Wenger?


Henrik2004

Recommended Posts

Bedre Wenger selv hadde sakt hvem spiller han syns var den beste hjelper ikke hva alle andre her inne sier om han og han.

 

Tror eg leste i The Gunners Post eller noe for en liten stund tilbake at Wenger har sagt at den beste spilleren han har utviklet er George Weah, dog da i Monaco tiden.. Men i Arsenal er det DB10 utvilsomt!

Link to comment
Share on other sites

Bedre Wenger selv hadde sakt hvem spiller han syns var den beste hjelper ikke hva alle andre her inne sier om han og han.

 

Tror eg leste i The Gunners Post eller noe for en liten stund tilbake at Wenger har sagt at den beste spilleren han har utviklet er George Weah, dog da i Monaco tiden.. Men i Arsenal er det DB10 utvilsomt!

 

du leste det sannsynligvis i det siste 442?

Link to comment
Share on other sites

Bedre Wenger selv hadde sakt hvem spiller han syns var den beste hjelper ikke hva alle andre her inne sier om han og han.

 

Tror eg leste i The Gunners Post eller noe for en liten stund tilbake at Wenger har sagt at den beste spilleren han har utviklet er George Weah, dog da i Monaco tiden.. Men i Arsenal er det DB10 utvilsomt!

 

du leste det sannsynligvis i det siste 442?

 

 

Det er mulig, men eg har ikke lest siste utgave da.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er laget i PL som spiller mest underholdende fotball uten tvil. Wenger er mannen som skal ha mest av æren her. Han klarte å bringe stilen: å vinne fotball kamper med stil. Wenger hadde mange spillere som dominerte Premier League. Men hvilken Arsenal spiller har betydd mest for klubben Arsenal?

 

Dennis Bergkamp lærte ikke bare Arsenal men Premier League også en ny måte å spille fotball på. Henry gjorde som han ville og scorte eller la opp til mål omtrent hver kamp, Vieira, Pires, Ljungberg osv bidro til å vise hvordan man kunne vinne kamper med å underholde. Hvem har vært mest viktig for at Arsenal har blitt så underholdene å se på?

 

Min mening er at Dennis Bergkamp har vært den viktigste Arsenal spilleren ikke bare under Wenger eraen, men også Premier League gjennom tidene. Han viste oss hvordan fotball skal spilles, han gjorde det vakkert samtidig som han gjorde det enkelt. Henry beskrev Bergkamp på denne måten: istedenfor å bruke tid på å drible fem motspillere, så gjorde han det enkelt med å slå en pasning forbi de fem spillerne til en åpen medspiller.

 

Hvem synes du har vært viktigst for Arsenal?

 

 

Helt klart Henry!

 

Han scorte alltid mål og var verdens beste spiller når han var på topp :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Henry og Pires viste oss fotball fra en anne planet til tider.

 

Vi var det giftigste laget på kotringer, de lekte til tider med mostanderen :unsure:

 

Henry slo alle rekorder med en del mindre sesonger i Arsenal trøya en Dennis.

 

King Henry ingen over ingen ved siden alle langt under, han rykket fra alt og alle på sitt beste.

 

Topper alle stattestikker med mål og assist gjenomtiden i Arsenal trøya :)

 

Pires var min favoritt spiller men Henry du vil alltid sitte øverst med alle rekorder.

 

Bare måla borte mot Roma, Real og Inter i CL viste vel at det var ikke bare i England han banka inn mål.

 

Vær gang vi skulle møte et lag var det Henry alle frykta mest, alle som hatet Arsenal sa bare Henry er iriterans go spiller.

 

Tror ikke jeg var et sted og på en ennest fotball pupp rundt i Norge jeg hørte folk hata Henry for de han var alt for go spiller. :)

Link to comment
Share on other sites

Henry og Pires viste oss fotball fra en anne planet til tider.

 

Vi var det giftigste laget på kotringer, de lekte til tider med mostanderen :P

 

Henry slo alle rekorder med en del mindre sesonger i Arsenal trøya en Dennis.

 

King Henry ingen over ingen ved siden alle langt under, han rykket fra alt og alle på sitt beste.

 

Topper alle stattestikker med mål og assist gjenomtiden i Arsenal trøya :P

 

Pires var min favoritt spiller men Henry du vil alltid sitte øverst med alle rekorder.

 

Bare måla borte mot Roma, Real og Inter i CL viste vel at det var ikke bare i England han banka inn mål.

 

Vær gang vi skulle møte et lag var det Henry alle frykta mest, alle som hatet Arsenal sa bare Henry er iriterans go spiller.

 

Tror ikke jeg var et sted og på en ennest fotball pupp rundt i Norge jeg hørte folk hata Henry for de han var alt for go spiller. :P

 

"ennest fotball pupp" ? :P

Det var noe nytt :)

Neida, on topic, jeg synes Thierry Henry var den viktigste under Wenger :)

Rett og slett pga. at han var helt utrolig god ! ;)

Da han var på sitt beste, var det ingen i nærheten av han !

Link to comment
Share on other sites

Viktigast(e) er etter mi meining Henry & Bergkamp. Henry med sine ekstreme ferdigheter når det gjelder hurtighet, rykk, skudd og avslutninger, og Bergkamp med sitt fanstastiske overblikk, smarte finter og sine geniale pasninger.

 

Men, som i alt anna, er det viktig å se heilheten i det. Hadde ikkje Bergkamp hatt bevegelige spelarar som Ljungberg/Pires/Henry rundt seg hadde heller ikkje hans overblikk og pasninger kome like mykje til rette. Men likefult var Henry godt hjulpen med ein "servetør" som Bergkamp ved siden av seg.

 

Velger å dele æra mellom disse to, med spelarar som Vieira, Adams og Pires hakket bak.

Link to comment
Share on other sites

Henry og Pires viste oss fotball fra en anne planet til tider.

 

Vi var det giftigste laget på kotringer, de lekte til tider med mostanderen :P

 

Henry slo alle rekorder med en del mindre sesonger i Arsenal trøya en Dennis.

 

King Henry ingen over ingen ved siden alle langt under, han rykket fra alt og alle på sitt beste.

 

Topper alle stattestikker med mål og assist gjenomtiden i Arsenal trøya :P

 

Pires var min favoritt spiller men Henry du vil alltid sitte øverst med alle rekorder.

 

Bare måla borte mot Roma, Real og Inter i CL viste vel at det var ikke bare i England han banka inn mål.

 

Vær gang vi skulle møte et lag var det Henry alle frykta mest, alle som hatet Arsenal sa bare Henry er iriterans go spiller.

 

Tror ikke jeg var et sted og på en ennest fotball pupp rundt i Norge jeg hørte folk hata Henry for de han var alt for go spiller. :P

 

"ennest fotball pupp" ? :P

Det var noe nytt :)

Neida, on topic, jeg synes Thierry Henry var den viktigste under Wenger :)

Rett og slett pga. at han var helt utrolig god ! ;)

Da han var på sitt beste, var det ingen i nærheten av han !

Pubb mente jeg da ha ha ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hva er kriteriene?

 

Flest mål?

 

Flest assist?

 

"Blø" for klubben?

 

Størst bidrag til klubben?

 

Vært lengst under Wenger?

 

Flest pokaler med Wenger?

 

Utrolig vanskelig å si hvem som har vært den viktigste under Wenger. Bergkamp sier mange, og jeg er enig i at han var viktig. Men for meg var han viktig FØR Wenger, og gav England/Europa et signal om at Arsenal kom til å bli et enda større lag i fremtiden.

 

Henry har uten tvil bidratt utrolig mye, men har også vært en akilleshæl for klubben/laget med sin høye status/stjerne og "pass to me" attitude. Selv om han hadde haugevis med assist og mål, så hadde han en slik attitude.

 

Pires var glitrende på alt han gjorde, både innlegg, målputting og holdning. Han var også lenge under Wenger, og vant en del pokaler med Wenger.

 

Min stemme går til Pires som en av fortidens viktigste Arsenal spillere under Wenger.

 

Fabregas er nåtidens viktigste spiller under Wenger.

 

Anelka er vel spilleren som har gitt mest tilbake til klubben i form av penger, og kan således også kalles en viktig spiller :-)

Link to comment
Share on other sites

For meg blir det Bergkamp!

Han var hjernen i arsenal laget ,og spilleren i mine øyne som fikk henry til å prestere fra veldig bra til helt fantastisk.

At han ble i klubben til at han la skoa på hyllen er også en ting jeg virkelig satte pris på ved han,en ekte gunner :lol:

 

nydelig video. ingen andre gjorde ting så vakkert og magisk som Dennis Bergkamp. men det er vanskelig å sammenligne. Henry var rå og uovervinnelig. han har som nevnt ovenfor her brutt rekorder som nok vil stå i årtider. for meg var han verdens beste spiss flere år på rad i Arsenal og den beste spilleren Arsenal noen sinne har hatt, men man kommer ikke unna at Bergkamp var hjernen i laget Wenger bygde opp og serverte geniale pasninger på gullfat til Henry og andre, samtidig som han scorte noen utrolige mål i årevis.

 

det virker kanskje som en selvmotsigelse, men jeg mener altså at Henry er den beste enkeltspilleren vi har hatt, mens Bergkamp er den viktigste for laget, og det var vel det siste det ble spurt om. han var en rød tråd fra det gamle Arsenal til det nye med det som av mange (også folk som ikke er fans) er noe av den fineste lagfotballen som spilles i dag. det betyr mer enn at man er verdens beste (eller i hvertfall en av verdens beste) spillere og scorer uhorvelige mengder med mål i noen år.

 

det viktigste argumentet er kanskje at Bergkamp ble i klubben til han la opp og det tjente vi på til det siste, mens Henry, for å sette det litt på spissen ble for stor, tok for mye plass og måtte forlate oss for at laget skulle bli bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg merker at jeg blir litt "småfornærmet" på Vieiras vegne. Er det ingen andre som mener han er den viktigste under Wenger?

 

Husk med Vieira fikk vi:

 

1. En midtbanespiller som slo ballen fort i lengderetning

2. En som spilte seg ut av trengte sitausjoner

3. En som kunne holde ballen langs bakken

 

Dette i motsetning til midtbanespillere vi hadde før Wengers tid. For meg var han den som for alvor markerte overgangen fra slik vi spilte før Wenger til slik vi spiller nå.

 

Den beste enkeltspilleren vi har hatt under Wenger er for øvrig Henry, Den viktigste var Vieira.

Link to comment
Share on other sites

Når vi først snakker om Bergkamp; er det noen som har en link til opptreden Bergkamp gjor med linjedommeren i en kamp mot Everton i 04/05 (?) hvor det nettopp har blitt blåst offside, så går Bergkamp bort til linjedommeren og drar flagget ut av hånda hans? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...